هنر کاریزمان در کسب کار | جذب کردن پرسنل و کارمندان با 5 راهکار مهم

هنر کاریزمان در کسب کار | جذب کردن پرسنل و کارمندان با 5 راهکار مهم

برای اینکه بتوانید در سطوح بالاتری از مدیریت و رهبری کسب کار و تجارت قرار بگیرید، باید بتوانید هنر کاریزمان در کسب کار را به خوبی اجرا کنید تا بتوانید تاثیرات خوب و مثبتی را بر روی کارمندان، همکاران و مشتریانتان ایجاد کنید. در واقع باید بتوانید به خوبی هنر جذب کردن را در تمامی استراتژی‌های مدیریت و رهبری کسب کارتان داشته باشید.

هنر کاریزمان در کسب کار و پیاده‌سازی آن کار راحتی نیست زیرا افراد باید یاد بگیرند تا عمق اساسی کاریزمان بودن را درک کرده و از انعطاف پذیری بالایی برخوردار باشند.

اهمیت هنر کاریزمان در کسب کار

امروزه دنیای بیزینس و تجارت با تغییرات مداوم و نوآوری‌های هدفمندی همراه بوده و به پیشرفت‌های زیادی دست یافته است، برای اینکه بتوان با این مسیر متغیر و پیچیده همگام شد باید تمامی مدیران و صاحبان کسب کار یاد بگیرند که از چه طریقی می‌توانند ارتباطی قدرتمند را با کاربران و مشتریان ایجاد کنند.

وقتی که مدیران و صاحبان مشاغل بتوانند در فضاهایی که از رقابت زیادی برخوردار است خودشان را نیرومند و برجسته نشان دهند، باید بیاموزند که از چه طریقی با دیگران یک ارتباط پرشور و قوی را برقرار کنند، زیرا این موضوع یکی از مهم‌ترین کارهایی است که هنر کاریزمان در کسب کار باید به خوبی آن را عملی کند. روش‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از آنها هنر کاریزمان را ایجاد کرده و نتایج مثبت آن را به خوبی در کسب کارتان مشاهده کنید.

مهم‌ترین راهکارها برای ایجاد هنر کاریزمان در کسب کار

در ادامه به برسی راهکارهای مهم هنر کاریزمان در کسب کار خواهیم پرداخت:

۱_ شناخت بیشتر مشتریان

اینکه شما به صورت مداوم بتوانید با مشتریانتان در تماس باشید، اهمیت زیادی در هنر کاریزمان در کسب کار دارد. زمانی شما از مشتریانتان این درخواست دارید تا نظراتشان را بیان کنند و شما به بازخوردهای آن ها گوش می‌دهید این امکان را دارید تا متناسب با نیاز و خواسته آنها محصول و خدماتی خود را تنظیم کنید و این پیام را به افراد بدهید که کسب کار شما کامل در اختیار آن‌ها است.

یک فرد کاریزماتیک زمانی که بتواند اطلاعات مورد نظر را در مورد صلیغه و علایق مشتریان به دست آورد، می‌تواند تاثیرات زیادی را بر روی انتخاب آنها گذاشته و پاسخگوی تمامی نیازهای افراد باشد.

۲_ توسعه دادن مهارت و استعدادهایتان

مدیرانی که تمایل زیادی به نظرات خودشان دارند و نظرات دیگر همکارانشان را جدی نمی‌گیرند، نمی‌توانند مدیران کاریزمانی باشند و این گونه افراد خود محور و مغرور تلقی می شوند. افراد کاریزمان و دارای جذابیت افرادی هستند که در کمک رسانی به افراد ضعیف کوتاهی نمی‌کنند و همیشه تمایل دارند توانایی‌هایی را که دارند بهبود ببخشند و اینگونه است که آنها با جذبه خواهند شد.

باید گفت که در یک تجارت و کسب کار بدترین نوع مدیریت این است که هدف اصلی اتحاد در افراد نیست که این عامل ترقی افکنی را بین کارمندان به وجود خواهد آورد و مدیران این مشاغل ماندگاری بالایی نخواهند داشت و در دراز مدت شکست می‌خورند.

زمانی شما می‌توایند یک کسب کار را با موفقیت اداره کنید که به جای داشتن غرور کاذب اعتماد به نفس را در خوتان پرورش دهید و به کارمندانتان کمک کنید تا کارها به شکل بهتری به پیش ببرند، با این کار شما از محبوبیت زیادی در تیم و مجموعه خودتان برخوردار خواهید شد.

یک رهبر کاریزماتیک در کنار مسئولیت پذیری که دارد از قدرتش استفاده خواهد کرد و این فرد به خوبی می‌داند که در کجا باید از قدرت و مدیریتش به خوبی استفاده کند. 

۳_ در هر شرایطی سعی کنید هدفمند باشید

یکی دیگر از عواملی که سبب هنر کاریزمان در کسب کار می‌شود، میزان اعتقاد و هدفمندی است که افراد برای انجام دادن کارها دارند. یک رهبر و مدیری که از اعتماد به نفس بالایی برخوردار است ایدها و تفکراتش را به صورت مشخصی با دیگر همکارانش در میان خواهد گذاشت، اگر در مورد برخی از مسائل و موضوعات دانش کافی را نداشته باشد از ایده و تفکرات دیگر همکارانش استفاده می‌کند. با این کار به آنها می‌گوید که دوست دارد کارهای را هدفمند انجام دهد و اعتماد بیشتری را در کارمندان و دیگر همکاران به وجود می آورد.

۴_ به صراحت به نظرات تیم خودتان گوش دهید

یک مدیر و رهبر کاریزماتیک از جذابیت بالایی برخوردار است زیرا به نظرات و مشاوره‌هایی که همکارانش بیان می‌کنند، اهمیت زیادی می‌دهد. زمانی که به عنوان مدیر در یک تیم مشغول به فعالیت هستید این مسئولیت شما است تا به کارمندانتان نزدیک شوید و نظرات آن ها درباره مسائل کاری جویا شوید، این موضوع را باید از دیگر راهکارهای هنر کاریزمان در کسب کار محسوب کرد.

شما باید به عنوان یک مدیر کاریزماتیک نیروها و پرسنل خودتان را چک کنید و منتظر نمانید که آنها با تمجید و شکایت به سراغ شما آیند، بلکه شما باید خودتان را به آنها نزدیک کنید تا کارها با کیفیت بالایی انجام شود. زمانی که یک شرکت و سازمان از تعهد و انسجام خوبی در بین اعضای خودش برخوردار باشد، موفقیت بالایی را شاهد خواهد بود.

۵_ سعی کنید بیشتر گوش دهید و کمتر حرف بزنید

یک مدیر و صاحب کسب کار زمانی می‌تواند هنر کاریزمان بودن را به خوبی اجرا کند که همان قدر که حرف می‌زند بیشتر به عملی کردن آنها بپردازد. شما به عنوان یک رهبر کاریزمان باید کسی باشید که شروع کننده مکالمه است ولی به محض اینکه مکالمه شکل گرفت باید بیشتر گوش دهید تا اینکه بخواهید زیاد حرف بزنید.

به حرف‌های تیم و مجموعه خودتان به خوبی گوش کنید و مانند یک مدیر کاریزمان به تمامی اعضای تیم خوتان احترام بگذارید همان گونه که شایسته هستند زیرا این خود جزو ارکان هنر کاریزمان در کسب کار به شمار می‌رود. این کار شما به این معنا نخواهد بود که شما همیشه با نظرات دیگران موافق هستید بلکه این کار سبب خواهد شد تا تمامی اعضا و پرسنل شما احساس کنند که با توجه به هر نقطه نظر و تفکری که دارند همیشه برای آن ارزش قائل هستید.

سخن پایانی

هنر کاریزمان در کسب کار یعنی پویایی همراه با علاقه و اشتیاق. زمانی می‌توان از این هنر به خوبی در کسب کار استفاده کرد ویژگی‌هایی همچون خوش بین بودن، اعتماد به نفس، تفکرات مثبت، احترام و اعتماد را بتوان در یک فرد کاریزماتیک به خوبی مشاهده کرد

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.