وب سایت مارکت پلیس چیست؟

وب سایت مارکت پلیس چیست؟

امروزه کسب‌کارهایی که در گذشته به صورت سنتی و قدیمی به فروش مشغول هستند جای خودشان را به مشاغل اینترتی داده‌اند، در واقع کسب‌کارهای اینترنتی گوی سبقت را از کسب‌کارهای سنتی ربوده‌اند.

زمانی که ما قصد داریم یک محصول را خریداری کنیم، اولویت اصلی برای آن خرید فروشگاه‌های اینترنتی است زیرا هم بدون اینکه وقت و هزینه‌ی اضافی سپری شود محصول مورد نظر در اختیارمان قرار خواهد گرفت و انتخاب بهتری را می‌توانیم انجام دهیم، توجه داشته باشید که فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانند خدمات زیادی را به مشتریان ارائه دهند. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با وب‌سایت مارکت پلیس و چگونگی کارکرد این گونه فروشگاه‌ها را برای شما شرح دهیم.

معرفی وب سایت مارکت پلیس

این سایت یک بازار اینترنتی آنلاین محسوب می‌شود که امروزه از طرفداران زیادی برخوردار است. در واقع مارکت پلیس به وب‌سایتی گفته می‌شود که توسط آن خریداران و فروشگاه‌هایی که تمایل به خرید و فروش دارند به یکدیگر متصل می‌شوند و بستری برای تولید کنندگان فراهم می‌شود تا اجناس خود را در این سایت قرار دهند و به مانند یک فروشگاه بزرگ در یک بازاچه کلیه اجناسشان را به فروش برسانند.

این گونه سایت‌ها بر عکس فروشگاه‌های آنلاین هستند زیرا نیاز ندارند تا کالایی را خریداری کنند و در انبار نگه دارند بلکه وظیفه‌ی آنها این است که یک رابط باشند میان خریدار و فروشنده و درصدی را به عنوان کمسیون از خریداران و فروشندگان دریافت کنند. افراد می‌توانند با وارد شدن به وب‌سایت پلیس تمامی کالاها و محصولاتی را که نیاز دارند تهیه کنند.

وب سایت مارکت پلیس آنلاین دارای چه مزیت‌هایی است

  • مشتریان اعتماد بیشتری به مارکت پلیس خواهند کرد
  • تعداد مشتریان زیاد و نبود محدودیت در این فروشگاه اینترنتی باعث خواهد شد تا شما این امکان را داشته باشید به تمامی نقاط محصول خودتان را ارسال کنید.
  • اضافه کردن یک کانال اضافی برای بازاریابی و فروش محصول
  • مدیریت کردن مارکت پلیس راحت می‌باشد
  • در مارکت پلیس هزینه تبلیغاتی شما نسبت به سایر روش‌ها بسیار کم است
  • نداشتن محدودیت زمانی در مارکت پلیس، در هر ساعت شبانه روزی می‌توانید محصولات خودتان را به فروش برسانید
  • مقایسه قیمت‌ها محصولات از یک منبع واحد در مارکت پلیس

مارکت پلیس چه معایبی می‌تواند داشته باشد

  • در این فروشگاه‌ها با توجه به نوع فروش شرایط و ضوابط محدود کننده‌ای را در قبال مشتریان اعمال خواهند شد.
  • به دلیل اینکه در مارکت پلیس محصولات از طرف یک فروشنده یا شرکت ارائه نمی‌شود، سرعت تحویل کالا به مشتری یکسان نیست و بستگی به آن فروشگاه یا شرکت دارد.
  • با توجه به برخی از محدودیت‌هایی که در اینگونه فروشگاه‌ها وجود دارد، هر تجارت یا کسب کاری آنلاینی نمی‌تواند در وب سایت مارکت پلیس به فعالیت بپردازد.
  • وب سایت مارکت پلیس هر فروشی را که انجام می‌دهد هزینه‌ای را بابت این کار دریافت خواهد کرد و این هزینه نسبت به محصول ارائه شده در هر سایتی با سایت دیگر فرق دارد.

وب سایت مارکت پلیس چند مدل مختلف دارد

مدل‌های مختلف وب‌ سایت مارکت پلیس عبارتند از:

1- مدل عمودی مارکت پلیس

این مارکت پلیس عمودی یک نوع از خدمات را به فروش می‌رساند و تمامی تمرکز بر روی فروش یک خدمات است، به عنوان مثال بر روی فروش قطعات خودرو تمرکز دارد و یا فقط بلیط هواپیما می‌فروشد.

2- مدل جهانی مارکت پلیس

در این نوع از بازار اینترنتی یک بازار جهانی فروش از تمامی محصولات فراهم است و هر محصولی در این نوع فروشگاه به فروش خواهد رسید. به عنوان نمونه مارکت پلیس جهانی EBAY که تمرکزش بر روی تمامی کالاها می‌باشد و یک برند معروف جهانی محسوب می‌شود.

3- مدل افقی مارکت پلیس

فروش محصولات در این مارکت پلیس به صورت دسته‌ای در دسته بندی‌های مختلف فروخته می‌شود ولی نکته جالب این است که تمامی محصولات دارای یک ویژگی هستند. مخاطبان می‌توانند محصولاتی را که در یک ویژگی خاص مشترک هستند به صورت دسته‌ای در یک برنامه گوشی مشاهده کنند.

مارکت پلیس چه منافعی برای تامین کنندگان محصولات دارد

همان گونه که اشاره کردیم مارکت پلیس یک سری مزایا برای مصرف کنندگان به همراه دارد که شامل:

۱_ درصد سود بیشتر

 به دلیل اینکه در مارکت پلیس تنوع قیمت‌ها کالا بالا و پایین می‌شود، فروش محصولات راحتر انجام خواهد شد.

۲_ نیاز به مجوز نیست 

 زمانی که شما یک محصول را در مارکت پلیس برای فروش قرار می‌دهید، نیازی به دریافت مجوز و جواز کسب از صنف خود نخواهید داشت.

۳_ نیازی به انجام تبلیغات ندارید

وقتی شما به عنوان تامین کنند محصولی را در مارکت پلیس قرار می‌دهید نیاز نخواهید داشت که هزینه‌ای را بابت تبلیغات پرداخت کتید و تمامی هزینه تبلیغات و بازاریابی بر عهده سایت فروشنده می‌باشد.

۴_ دامنه فروش گسترده و نامحدود

به دلیل اینکه در فروش اینترنتی شما با هیچ محدودیت زمانی و مکانی مواجه نیستید می‌توانید محصولاتتان را به سرتاسر دنیا ارسال کنید.

۵_ فروش محصولات در مدت زمان کمی

شما به عنوان یک تامین کنند محصولتان را در اختیار وب‌سایت فروشنده قرار می‌دهید و با توجه به فروشندهای زیادی که در وب سایت مارکت پلیس وجود دارند محصول شما به سرعت به فروش می‌رسد.

وب سایت مارکت پلیس چه منفعتی برای خریداران به همراه خواهد داست

در ادامه به برسی مزایایی که مارکت پلیس برای خریداران به همراه دارد خواهیم پرداخت:

۱_ قیمت مقرون به صرفه و مناسب

در بازارهای اینترنتی برخی از آنها به صورت شبکه‌ای فعالیت می‌کنند و به این دلیل قیمت محصولات در این بازارها از قیمت مناسبتری برخوردار خواهد بود.

۲_ استفاده کردن بهینه و راحت

شما زمانی که از مارکت پلیس محصولی را خریداری می‌کنید به صورت اینترنتی و آنلاین و در منزل این کار را انجام می‌دهید و نیازی به رفتن در فروشگاه نخواهید داشت.

۳_ محصولات را بهتر مقایسه می‌کنید

در این بازارهای اینترنتی مشتری می‌تواند محصولات و خدمات را با یکدیگر مقایسه کند و بعد اقدام به خرید کردن آن کند.

۴_ بالا بودن کیفیت

شما می‌توانید با بازخوردهایی که توسط خریداران در مارکت پلیس به ثبت رسیده است، از کیفیت بالای محصولات در این فروشگاه‌های اینترنتی با خبر شوید.

مارکت پلیس چه منافعی برای فروشندگان به دنبال دارد

فروشندگان می‌توانند با قراردادن محصولاتشان در مارکت پلیس بدون هیچ گونه محدودیتی به تمامی نقاط دنیا محصولاتشان را عرضه کنند. با توجه به ترافیک زیادی که کاربران برای این وب‌سایت‌ها می‌سازند فروشندگان می‌توانند محصولات بیشتری را به فروش برسانند و مشتریان زیادی را جذب نمایند.

دلایل موفقیت مارکت پلیس چیست

1- استقبال از مشتریان و کاربران و فراهم کردن یک تجربه خرید مطلوب برای آنها.

2- بستری ایمن و قابل اعتماد برای تمامی کسانی که قصد فروش، خرید و بازدید از این وب سایت‌ها را دارند.

3- انتخاب و رزرو محصولات از داخل خانه برای مشتری، تمامی این پروسه در مدت زمان کمی اتفاق می‌افتد.

سخن پایانی

در دنیای امروزی فروشگاه‌های اینترنتی نقش پر رنگی را در زندگی افراد ایفا می‌کنند و موفقیت در این نوع از کسب کارها روزانه در حال گسترش و پیشرفت می‌باشد. با طراحی و راه‌اندازی یک سایت مارکت پلیس می‌توانید قدم در دنیای نامحدود اینترنت بگذارید و با رعایت کردن اصول و قواعدی که یک مارکت پلیس موفق باید داشته باشد می‌توانید درآمد بالایی را تجربه کنید.

شما در این مقاله تفاوت‌های یک وب سایت مارکت پلیس را با یک فروشگاه سنتی آموختید و توانستید تمامی مزیت‌هایی را که این وب‌سایت می‌تواند برای شما به همراه داشته باشد فرا بگیرید، آیا هنوز تمایل دارید که کسب کارتان را به صورت سنتی و قدیمی اداره کنید؟

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.