پارک دامنه (Domain Park) چیست؟

پارک دامنه (Domain Park) چیست؟

شاید دفعات زیادی در اینترنت و فضای مجازی با اسم پارک دامنه برخورد کرده باشید و همیشه برای شما این سوال پیش آمده باشد که منظور از Domain Park چیست؟ آیا قرار از یک وسیله نقلیه را پاک کنیم! اگر چنین موضوعی نیست پس منظور از این واژه چیست؟ در واقع دامنه یا دامین را می‌توانید به سهولت پارک کنید ولی این حالت باید زمانی اتفاق بیفتد که از آن استفاده نکنید. با وجود این تفاصیل منظور از پارک دامین چیست؟

Domain Park

کاربران می‌توانند اطلاعات وب‌سایت اصلی را با دامنه‌ای متفاوت از دامنه اصلی مشاهده کنند، در واقع محتوای دامنه اصلی با پارک دامین یکی است. به عنوان مثال اگر iran.com را به عنوان دامنه اصلی در نظر بگیریم iran.ir را می‌توانید به عنوان دامنه جانشین یا پارک دامنه انتخاب کنید. یعنی نام دامنه با پسوند‌های مختلف هم اگر تایپ شود باز هم کاربر را به وب‌سایت اصلی هدایت می‌کند. این مسئله باعث افزایش بازدید از وب‌سایت شما می‌شود و شما می‌توانید کسب و کار خود را نه تنها با یک دامنه بلکه با دامنه‌های مختلف گسترش دهید.

در واقع می‌توان در تعریف پارک دامنه اینگونه بیان کرد، کارهایی که شما برای متصل کردن یک دامنه به یک دامنه دیگر انجام می‌دهید و اطلاعات دامنه دوم را به دامنه اول انتقال می‌دهید را پارک دامین می گویند. شاید نگاه دیگری نسبت به تعریف پارک دامنه داشته باشید اما این یک تعریف ساده از پارک دامنه بود. فرآیندی که طی آن ما یک سری از کارها را انجام می‌دهیم تا مجموعه اطلاعات و مشخصات یک وب‌سایت با ثابت کردن دامنه دیگر در وب‌سایت قابل مشاهده شود و با گذراندن مرحله پارک دامین کاری انجام می‌دهیم، مثلا اگر شخص سایت با سئو را در مرورگرش وارد کرده و بتواند بدون هیچ گونه مشکل وارد وب‌سایت sitebaseo شود.

پارک دامنه چه کاربردی دارد

در ادامه به کاربرد Domain Park می‌پردازیم:

۱_ وصل کردن آدرس به وب‌سایت

وقتی که شما اقدام به پارک دامنه برای وب‌سایتتان می‌کنید در واقع هیچ تفاوتی را با وب‌سایت اصلی تا مشاهده نخواهید کرد، در واقع هر دو این آدرس‌ها کاربران را به وب‌سایت شما وصل می‌کنند و فقط در این حالت آدرس شما دچار تغییر می‌شود.

۲_ تبلیغات گسترده

‌شما وقتی که از پارک دامین استفاده می‌کنید این بستر را فراهم ساخته تا بتوانیم با چندین دامنه به تبلیغات گسترده‌ای در دنیای دیجیتال بپردازید و شاهد رشد در کسب و کارتان خواهید بود.

۳_ استفاده از نام‌های متعدد

‌با استفاده از پارک دامنه می‌توانید اسم و نامه‌های متعددی منطبق با فعالیت و کارتان به صورت فارسی یا و زبان‌های دیگر ثبت کنید و به جهت بازدید از وب‌سایتتان از آنها به طور گسترده استفاده کنید.

۴_ انحصاری کردن برند

پارک دامین به انحصاری بودن نام تجاری شما در اینترنت کمک شایانی می‌کند.

تفاوت ریدایرکت دامنه و پارک دامنه چیست

انتقال کاربر از یک آدرس به آدرس جدید ریدایرکت دامنه می‌گویند، در واقع همان تغییر آدرس است. وقتی شما یک آدرس را به آدرس جدید ریدایرکت می‌کنید به طور خودکار کاربر بعد از جستجو آدرس اول به آدرس جدید هدایت می‌شود. در واقع با ریدایرکت کردن دامنه شما به صورت کامل به دامین اصلی انتقال می‌یابید و اگر همین الان sitebaseo.com را در صفحه مرورگر خودتان تایپ کنید شما را به دامنه اصلی sitebaseo.com انتقال خواهد داد و به همین سهولت این کار را انجام خواهید داد.

اما در هنگام پارک دامنه زمانی که در مرورگر پارک دامنه یا جانشین دامنه را وارد کنید به مسیر قبلی که وجود داشت فرستاده نخواهد شد و وب‌سایت در هنگام نمایش با دامنه پارک شده قابل رویت می‌شود. شایان ذکر است شما برای تغییر دامنه، تغییر آدرس صفحات و رفع محتوای تکراری می‌توانید از ریدایرکت کردن استفاده کنید یعنی آدرس قبلی را روی آدرس جدید می‌توانید ریدایرکت کنید. در واقع تفاوت این دو باعث می‌شود کاربران وب‌سایت خودتان را از دست ندهید.

پارک دامنه چه ویژگی‌هایی دارد

  • این امکان را خواهید داشت که برای وب‌سایت‌تان هر آنچه که دوست دارید پارک دامنه استفاده کنید.
  • پارک دامین را می‌توانید در همان هاست اصلی‌تان قرار دهید.
  • زمانی که شما از دامنه اصلی وب‌سایت استفاده می‌کنید تعداد DNS پارک دامنه با وب‌سایت اصلی آن برابر می‌شود.
  • با استفاده از پارک دامنه می‌توانید ایمیل‌های زیادی را بسازیم این ایمیل‌ها تحت دامنه اصلی و با پارک دامنه می‌باشد.

سخن پایانی

با در اختیار داشتن پارک دامنه در کنار وب‌سایت اصلیتان می‌توانید تبلیغات زیاد و جامعی را در رابطه با خدمات و محصولات وب‌سایت ارائه دهید و در این راه محدودیتی برایتان ایجاد نخواهد شد. یادتان باشد که انتخاب نام دامنه اولین قدم است. برای راه‌اندازی و شروع کسب و کار آنلاین استفاده از پارک دامنه قدم‌های شما را استوار‌تر خواهد کرد و می‌توانید با اطمینان بیشتری کسب کارتان را ارتقاء دهید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.