پاپ آپ (pop up) چیست؟

پاپ آپ (pop up) چیست؟

پاپ آپ (pop up) به صفحات یا پنجره‌‌هایی گفته می‌شود که برای انجام بازاریابی و فروش در اینترنت انجام می‌شود. هر کدام از وب‌سایت‌ها بسته به نوع فعالیتی که دارند از pop up در جاهای مختلفی استفاده می‌کنند، به عنوان مثال سایت‌هایی که هدف آنها جذب بازدید کاربران است از پاپ آپ به عنوان تبلیغات استفاده می‌کنند، وب‌سایت‌هایی که در حوزه‌ی فیلم و موسیقی فعالیت دارند و محصولات دانلودی را ارائه می‌دهند از آن به عنوان یک تبلیغ برای نمایش دادن استفاده می‌کنند.

به طور کلی پاپ آپ می‌تواند 2 کاربرد برای وبمستران داشته باشد، اول کاربردش این است که تبلیغ دهندگان می‌توانند بازدید خودشان را افزایش دهند و دوم اینکه نمایش دهندگان می‌توانند از طریق pop up در آمدزایی کنند.

لزوم استفاده از pop up در وب‌سایت

زمانی که شما وارد یک سایت می‌شوید و قصد دارید کارهایتان را در آن وب‌سایت انجام دهید وقتی که بر روی سایت مورد نظر کلیک می‌کنید یک پنجره جدید دیگر باز خواهد شد که شما را به سایت جدید هدایت خواهد کرد و این کار باعث خواهد شد تا شما از وب‌سایت اصلی دور شوید ولی شما می‌توانید آن پنجره را بسته و به وب‌سایت اول برگردید. زمانی که این اتفاق برای کاربران رخ می‌دهد باعث خواهد شد تا عده‌ای از آنها شاکی شوند و کلا از سایت مرجع بیرون بیایند، pop up سبب می‌شود تا این مشکل برای وب‌سایت شما ایجاد نشود.

معرفی انواع پاپ آپ

حال نوبت آن است تا به معرفی انواع مختلف pop up بپردازیم و شما را با این مدل از تبلیغات بیشتر آشنا کنیم:

۱_ پاپ آپ کلیکی

در این نوع pop up زمانی که کاربر بر روی دکمه یا لینک مورد نظر کلیک کند آن فعال خواهد شد، این نوع از پاپ آپ‌ها را می‌توانید برای عضویت در سایت و اهداف بازاریابی که در ذهنتان دارید مورد استفاده قرار دهید.

۲_ پاپ آپ خداحافظی یا همان ترک صفحه

زمانی که یک کاربر تصمیم می‌گیرد که صفحه مورد نظر را ترک کند و اقدام به بستن آن می‌کند از pop up ترک صفحه استفاده می‌شود. به علت اینکه شما مالک وب‌سایتتان هستید می‌توانید درباره موضوع پیامی که در پاپ آپ نمایش داده می‌شود تصمیم گیری کنید.

۳_ پاپ آپ‌هایی که اسکرول دارند

وقتی که شما در حال خواندن محتوای مورد نظرتان در سایت هستید و زمانی که در حال اسکرول کردن بر روی مطلبی از وب‌سایت هستید، pop up اسکرولی شروع به فعالیت خواهد کرد.

۴_ پاپ آپ تمام صفحه

این نوع از pop up با پوشاندن تمامی صفحه توجه بازدیدکنندگان وب‌سایت را به خودشان جلب می‌کنند و باعث می‌شود کاربر بر روی آنها کلیک کند. از این نوع پاپ آپ‌ها به عنوان تهاجمی‌ترین نوع آن نیز نام برده می‌شود.

۵_ پاپ آپ‌های شناور

به بنرهای شناوری که با هدف خاصی بر روی وب‌سایت به نمایش در می‌آیند، pop up شناور می‌گویند. برای اینکه بتوانید نتیجه بهتری را بگیرید بهتر است از بنر در تبلیغات در آنها استفاده کنید.

مزایای استفاده از تبلیغات pop up

  • با پاپ آپ می‌توانید در مدت زمان کوتاهی تعداد بازدید کنندگاه وب‌سایتان را افزایش دهید.
  • شما زمانی که از این نوع از تبلیغات استفاده می‌کنید کاربران زیادی را برای بازدید از وب‌سایتتان ترغیب خواهید کرد و از نظر اقتصادی نیز به صرفه است.
  • با استفاده از کد pop up می‌توانید صفحه‌های اطلاعاتی را باز کنید که می‌تواند برای کاربران مفید باشد.
  • به دلیل اینکه در این روش تبلیغ تعداد کاربر زیادی برای بازدید از وب‌سایت شما خواهند آمد، در بالا رفتن رتبه الکسا شما نیز تغییرات مثبتی را ایجاد خواهد کرد.
  • به دلیل اینکه تبلیغات pop up حجم و فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند در سرعت لود وب‌سایت شما اختلال ایجاد نخواهند کرد.

معایب استفاده از تبلیغات پاپ آپ

  • به دلیل کنترلی که بر روی محتوای این تبلیغات وجود ندارد امکان دارد از محتوای نامناسبی در آنها استفاده شود.
  • زمانی که شما از تبلیغات پاپ آپ استفاده می‌کنید رتبه سایت شما در موتورهای جستجو دچار افت خواهد شد و ورودی کمی را از گوگل شاهد خواهید بود.
  • به دلیل زیاد بودن و نامناسب بودن برخی از این تبلیغات می‌تواند آزاز و اذیت را برای کاربران به دنبال داشته باشد.
  •  عده‌ای از کاربران زمانی که با این تبلیغات روبرو می‌شوند اقدام به ترک سایت خواهند کرد و ادامه جستجوی کاربر را در وب‌سایت اصلی خنثی خواهد کرد.
  • زمانی که شما از پاپ آپ در وب‌سایتتان استفاده کنید امکان دارد صفحه از سایت شما از نتایج جستجوی صفحات اول گوگل کنار رود.
  • به دلیل اینکه پاپ آپ‌ها ناخواسته باز می‌شوند امکان دارد حاوی ویروس باشند.
  • زمانی که یک کاربر برای محتوای مورد نظرش به وب‌سایت شما آمده است امکان دارد با مواجه شدن تبلیغات پاپ آپ به دنبال مطالب دیگری برود.

 سخن پایانی

با مطالبی که ما در این مقاله درباره پاپ آپ‌ها بیان کردیم دریافتید که این نوع از تبلیغات به مانند یک شمشیر 2 لبه عمل خواهند کرد و باید در زمان استفاده کردن از آنها به شدت دقت داشته باشیم که در کجا و از چه نوع پاپ آپی استفاده کنیم. با در نظر گرفتن مفاهیم این مقاله می‌توانید در مکان جا و به بهترین شکل ممکن از این تبلیغات استفاده کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.