پست میهمان چیست؟

پست میهمان چیست؟

پست میهمان روشی است که در آن شما یک مطلب را برای یک وب‌سایت پر بازدید و معتبر ارسال می‌کنید و با هماهنگی که با مدیر آن وب‌سایت انجام می‌دهید تقاضا می‌کنید که آن مطلب را در وب‌سایت خودش انتشار دهد، در قبال این کار یک لینک را از وب‌سایت شما به عنوان منبع در انتهای مطالبی که منتشر می‌کند قرار می‌دهد. در حقیقت پست میهمان به یک متد گفته می‌شود که توسط آن می‌توانید ترافیک زیادی را برای وب‌سایتتان ایجاد کنید.

پست میهمان یک استراتژی با ارزش است که از آن برای بالارفتن میزان بازدید کاربران از وب‌سایت استفاده می‌شود و این امکان را فراهم می‌سازد که همیشه از مطالب و محتواهای جدید و مفید استفاده کنید و همه را در نوشتن این محتواها شریک کنید، شما با استفاده از این قابلیت امکان این را خواهید داشت تا در وب‌سایتهای دیگر به انتشار مطالب و مقاله‌ها بپردازید و بتوانید از طریق لینک سازی که انجام می‌دهید کسب کارتان را به یک برند تبدیل کنید، اگر به صورت حرفه‌ای و اصولی بتوانید از پست میهمان درست استفاده کنید تاثیرات خوبی را برای وب‌سایت شما به ارمغان خواهد آورد.

پست میهمان دارای چه مزایای است

 نوشتن پست میهمان مزایای زیادی را به دنبال خواهد داشت که به مهم‌ترین آنها اشاره خواهیم کرد:

1- به بهینه‌سازی وب‌سایت کمک می‌کند

لینک سازی در هر وب‌سایت مهم و ضروری است و باید به آن اهمیت زیادی داد اما یکی از روش‌های مفید و موثر و راحت در لینک سازی پست میهمان است، شما با استفاده از این روش لینک را در انتهای مطالب قرار می‌دهید و کاربران بعد از مطالعه کردن این امکات را دارند که بر روی لینک مورد نظر کلیک کنند.

2- اعتبار برای وب‌سایت

زمانی که یک مطلب از شما در وب‌سایت معتبر و با ارزشی منتشر شود این عامل برای شما بسیار با ارزش و موثر واقع خواهد شد زیرا کاربران آن وب‌سایت لینک شما را مشاهده می‌کنند و به دلیل اعتمادی که به آن وب‌سایت دارند با کسب کار شما نیز بیشتر آشنا خواهند شد که این عامل می‌تواند وب‌سایت شما به یک برند تبدیل کند.

3- افزایش ترافیک هدفمند وب‌سایت

ترافیک هدفمند از ارزش بیشتری نسبت به ترافیک معمولی برخوردار است و شما می‌توانید کاربران زیادی را جذب خود کرده تا محتوا و مطالب شما را با علاقه مطالعه کنند، کاربران زمانی که پست میهمان شما را مطالعه می‌کنند به وب‌سایت شما علاقه‌مند شده و برای بازدید از وب‌سایتتان روی لینک میهمان کلیک می‌کنند، این عامل ترافیک هدفمندی را برای شما فراهم می‌کند.

4- کسب محتوای رایگان برای وب‌سایت میزبان

تولید یک محتوای با ارزش و مفید کاری زمان بری محسوب می‌شود و باید هزینه زیادی را برای آن بپردازیم، اما زمانی که صاحبان وب‌سایت‌ها از پست میزبان استفاده می‌کنند می‌توانند یک محتوای خوب به دست آورده و آن را در وب‌سایتشان قرار دهند تا کاربران از آن استفاده کنند.

چه نکاتی را برای افزایش پست میهمان باید انجام داد

در ادامه به برسی نکات مهم در پست میهمان می‌پردازیم:

۱_ برسی بروز رسانی وب‌سایت

قبل از اینک بخواهید برای یک وب‌سایت پست میهمان بنویسید توجه داشته باشید که بروزرسانی‌ها در وب‌سایت چگونه انجام می‌شود و آن وب‌سایت چه تعداد نویسنده دارد، اینکه مطلب شما تا چه زمانی در صفحه اول باشد بسیار مهم است زیرا در نوع کارکرد و فعالیتتان تاثیر گذار خواهد بود.

۲_ معرفی نویسنده

در انتهای پست میمان یک قسمت وجود دارد که در آن به معرفی نویسنده و قرار گیری لینک او تعلق دارد، باید توجه داشته باشید که تمامی این اطلاعات را به دقت برسی کنید.

۳_ پست میهمان برای وب‌سایت‌های پر بازدید

باید دقت کنید که میزان بازدید وب‌سایتی که قرار است برای آن پست میهمان بنویسید باید بالاتر از وب‌سایت خودتان باشد و اگر میزان بازدید آن کمتر از شما بود در وب‌سایت خودتان این پست را انتشار دهید بازده بهتری خواهد داشت، با جستجو و سرچ کردن در اینترنت می‌توانید وب‌سایت‌های پر بازدید را شناسایی کنید.

۴_ توجه کردن به شبکه‌های اجتماعی

وب‌سایتی که می‌خواهید برای آن پست میهمان بنویسید باید تامل خوبی با شبکه‌های اجتماعی داشته باشد و باعث شود تا مطلب شما بازدیدهای زیادتری داشته باشد، تامل با شبکه‌های اجتماعی در صد افزایش لینک به وب‌سایتتان را بالاتر خواهد برد.

۵_ توجه به اعتبار دامنه وب‌سایت

وب‌سایت‌هایی که اعتبار بالایی دارند گزینه مناسبی برای نوشتن پست میهمان هستند، زیرا این وب‌سایت‌ها با میزان بازدید و ترافیک بالایی که دارند ثابت کرداند که جایگاهشان را در اینترنت و بازدید موتورها ی جستجو به دست آورده و ارزش بالاتری در نتایج گوگل دارند. زمانی که شما در این گونه وب‌سایت‌ها پست قرار می‌دهید باعث بالارفتن اعتبارتان خواهد شد.

۶_ ارتباط موضوعی پست میهمان

پست میهمانی را که قرار است برای یک وب‌سایت بنویسید باید با مطالب آن وب‌سایت مرتبط باشد و این کار باعث خواهد شد که اعتبار شما نزد کاربران بالا برود و با رضایت داشتن از نوشته شما کاربران زیادی به وب‌سایت شما سر بزنند.

چند نکته مهم

  • برای بازدید بیشتر می‌توانید پست میهمان را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
  • از تبلیغات بیجا و غیر اصولی در پست میهمان بپرهیزید زیرا هدف اصلی گرفتن بک لینک است.
  • مخاطبان مهم‌ترین عامل برای کلیک کردن روی لینک و مطلب شما هستند، مخاطبان باعث خواهند شد که محتوایتان در جاهای مختلف به اشتراک گذاشته شود پس سعی کنید که ارتباط قوی را با آنها ایجاد کنید تا به بهترین نتیجه لازم دست پیدا کنید.
  • استفاده کردن ازکلمات کلیدی به منظور لینک دادن به صفحات دیگر وب‌سایت اصلی بر ارزش کار شما می‌افزاید، زیرا با این کار مدیران وب‌سایت ارزش کار شما را بالا دانسته و اعتبار شما پیش آنها بالا خواهد رفت.

سخن پایانی

اگر اصول پست میزبان را به خوبی رعایت کنید باعث خواهد شد تا برای وب‌سایت شما بسیار ارزشمند و مفید واقع شود و می‌توانید از طریق این راه به تبلیغ برند خودتان بپردازید، پست میهمان روشی است که شما با استفاده از آن می‌توانید برای وب‌سایتان ترافیک بالایی را بسازید و کاربران را ترغیب کنید تا برای خواندن مطالب و محتوا به وب‌سایتتان سر بزنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.