پی اچ پی نیوک (php nuke) چیست

پی اچ پی نیوک (php nuke) چیست

php nuke یک سیستم مدیریت محتوا است که به صورت رایگان در اختیار کاربران و مخاطبان قرار می‌گیرید. زمامی که قرار است یک وب‌سایت طراحی راه‌اندازی شود برای راحتی کار از cmc آماده استفاده می‌شود اما زمانی که قرار است یک وب‌سایت حرفه‌ای با امکانات زیادی راه‌اندازی شود امکان استفاده از پی اچ پی نیوک وجود ندارد زیرا نمی‌توان به این سیستم مدیریت محتوا ابزار و امکانات زیادی اضافه کرد.

تاریخچه پی اچ پی نیوک

اواسط سال 1998 میلادی بود که شخصی به نام فرانسیسکو بارزی با استفاده از prel توانست کدهایی را بنویسد و بعد از نوشتن این کدها از اسم nuke برای آن استفاده کرد. بعد از حدود 1 سال از که فرانسیسکو بارزی از nuke استفاده کرد نیاز داشت برای نوشتن کدها از یک سیستم قدرتمندتری استفاده کند و از slash برای این کار استفاده کرد. پس از استفاده کردن از slash متوجه شد که برای راه‌اندازی و نصب و باز نویسی کدها در یک وب‌سایت این برنامه جوابگو نیست و از ادامه کار با slash نیز منصرف شد.

طولی نکشید که آقای بارزی تصمیم گرفت برای وب‌سایت خبری خود از برنامه php استفاده کند و بعد از گذشت یک هفته کار کردن با زبان php را یاد گرفت و سیستم خود را مجددا برنامه‌نویسی و ویرایش کرد. بعد از گذشت 380 ساعت کاری که فرانسیسکو بارزی بر روی php کار کرد توانست با اضافه کردن قسمت‌های زیادی و حذف کردن بعضی از قسمت‌ها در مدت زمان 3 هفته php nuke را معرفی کند.17 اگوست سال 2000 میلادی بود که آقای بارزی با استفاده از پی اچ پی نیوک توانست وب‌سایت خود را ارتقاء دهید و این شخص از آن زمان تا امروز از آن سایت نگهداری می‌کند.

php nuke چه امکاناتی دارد

  • زمانی که از php nuke استفاده می‌کنید با انجام دادن چند کلیک قادر هستید تا در وب‌سایت خودتان یک نظر سنجی قرار دهید.
  • در اختیار داشتن مقاله‌ها با امکانات فراوان.
  • بسته شدن دسترسی یک ip به وب‌سایت با استفاده از php nuke.
  • انجام دادن گفتگو با کاربران به راحتی با استفاده از پی اچ پی نیوک.
  • زمانی که از php nuke استفاه می‌کنید امکان استفاده کردن از یک انجمن قوی به نام phpbb را دارید.
  • عوض کردن شکل وب‌سایت به راحتی و فقط با انجام چند کلیک.
  • دسته‌بندی کردن لینک‌ها با مدیریت عالی و امکان دسته‌بندی کردن لینک‌ها در php nuke.
  • زمانی که از پی اچ پی نیوک استفاده می‌کنید می‌توانید به راحتی عضو گرفته و برکاربران وب‌سایت خود نظارت داشته باشید.
  • امکان استفاده از فایل دانلود در php nuke.
  • شما می‌توانید با استفاده از پی اچ پی نیوک آمار بازدید خواندن صفحات وب‌سایت را در اختیار داشته باشید.
  • ذخیره کردن صفحات در وب‌سایت با استفاده از سیستم php nuke.
  • امکان استفاده کردن از انجمن phpbb در سیستم پی اچ پی نیوک.
  • با خبر شدن از کلیه خطاها و اشکالات وب‌سایت در مدت زمان کم با استفاده از php nuke.
  • امکان چند زبانه بودن وب‌سایت با استفاده از پی اچ پی نیوک.
  • وقتی که شما از سیستم php nuke در وب‌سایت خودتان استفاده می‌کنید این امکان را دارید در کمترین زمان ممکن وب‌سایت خودتان را در لیست موتورهای جستجو قرار دهید و موتورهای جستجو به راحتی محتوای وب‌سایت شما را به کاربران نشان خواهند داد.

امنیت پی اچ پی نیوک

با توجه به مواردی که در این مقاله راجب php nuke به آنها اشاره کردیم اما نمی‌توان امنیت و سرعت بالایی را در پی اچ پی نیوک تضمین کرد، در صورتی که خیلی از وب‌سایت‌ها از این سیستم استفاده می‌کنند بعضی از آنها هک شده‌اند.

با توجه به اینکه هکرها همیشه دنبال راهکارهایی هستند که بتوانند به سیستمphp nuke نفوذ کنند این سیستم در ورژن‌های جدید به بازار ارئه می‌شود و اگر شما از یک نسخه قدیمی این سیستم استفاده می‌کنید می‌توانید با نصب کردن ورژن جدید این برنامه از امکانات با کیفیتر آن بهرمند شوید و اطلاعات نسخه قبلی شما با نصب نسخه‌ی جدید از بین نخواهد رفت. شما میتوانید با مراجعه به وب‌سایت http://www.nukersources.com این دسترسی را داشته باشید تا همیشه patch ارائه شده را نصب کرده و مشکلات امنیتی کمتری شما را تهدید خواهد کرد.

سخن پایانی

پی اچ پی نیوک برای مدیریت کردن وب‌سایت‌ها نوشته و معرفی شده است و قدمت زیادی دارد اما با توجه به نداشتن ابزار کاربردی مناسب و نبود پشتیبانی و بروزرسانی مناسب از دور خارج شده است و جای خودش را به cmc آماده داده است که هم امکانات بیشتری دارند و هم از محبوبیت زیادی در میان کاربران برخوردار هستند. php nuke نیز مانند دیگر نرم افزارهای مدیریت محتوا امکاناتی در اختیار کاربران قرار خواهد داد تا بدون نوشتن کد این امکان را داشته باشید تا وب‌سایت خود را بروزرسانی کرده و محتوا آن را ویرایش کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.