چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟ 10 راهکار کلیدی

چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟ 10 راهکار کلیدی

چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم یکی از سوالاتی است که بسیاری از افرادی که دارای یک وب‌سایت اینترنتی هستند با آن مواجعه می‌شوند. اگر از تمامی وبمستران و صاحبان کسب‌کارهای اینترنتی یک سوال پرسیده شود و آن سوال این باشد که مهم‌ترین خواسته کاریشان را بیان کنند قطعا پاسخی که به این سوال خواهند داد، قرار گرفتن در صفحه اول گوگل است.

آیا به راستی بودن در صفحه اول گوگل چقدر اهمیت دارد که تمامی کسانی که در فضای اینترنت مشغول به فعالیت هستند تمایل زیادی دارند تا در این جایگاه قرار گیرند! چه منفعت‌هایی برای این افراد دارد که تمامی آنها به دنبال این جایگاه هستند …با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم.

در هر صفحه از نتایج گوگل 10 لینک وجود دارد که وب‌سایت‌ها با توجه به رتبه و جایگاهشان در این لیست‌ها قرار خواهند گرفت. برای اینکه سایت شما در صفحه اول گوگل قرار گیرد باید مواردی را رعایت کنید و با بهینه‌سازی که در وب‌سایتتان انجام می‌دهید می‌توانید جایگاه سایت خودتان را مشخص کنید. گوگل برای مشخص کردن جایگاه وب‌سایت‌ها الگوریتم زیادی را معرفی کرده است که با توجه به عملکرد متفاوت هر کدام از این الگوریتم‌ها به سایت‌ها امتیازاتی را می‌دهند و رتبه وب‌سایت‌ها را در نتایج جستجو تعیین می‌کنند.

بهترین راهکارهای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

با انجام راهکارهای زیر شما نیز می‌توانید از آن دسته مشاغلی باشید که سایتتان در لیست بالای نتایج جستجو به کاربران نمایش داده می‌شود:

۱_ استفاده از کلمات کلیدی در متن محتوا

یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند در رتبه و جایگاه شما در نتایج جستجوی گوگل تاثیر گذار باشد و سایت شما را در صفحه اول گوگل قرار دهد، استفاده کردن کلمات کلیدی مناسب در متن است. دقت کنید در به کاربردن کلمات کلیدی زیاده روی نکنید زیرا گوگل می‌فهمد و نمره منفی به شما خواهد داد.

۲_ سرعت وب‌سایت

باید توجه داشته باشید که وب‌سایتتان از سرعت لود بالایی برخوردار باشد زیرا اگر تمامی آیتم‌ها را برای ارتقاء و کیفیت وب‌سایتتان رعایت کنید اما در بارگذاری و لود محتوا سایت دچار مشکل باشد، امتیاز بالایی نخواهید گرفت و شانس قرار گرفتن در صفحات بالای گوگل را از دست خواهید داد. زمانی که یک کاربر وارد وب‌سایت شما می‌شود دوست دارد در مدت زمان کمی تمامی مطالب مفید سایت شما را برسی کند و نیازهایش را برآورده سازد و با بالا بودن سرعت لود وب‌سایت این کاربر نیازهایش را به راحتی برطرف می‌سازد.

۳_ استفاده تگ عنوان‌های h در وب‌سایت

زمانی که شما یک محتوا تولید می‌کنید باید در استفاده کردن از تگ عنوان‌های h دقت کافی را داشته باشید تا بتوانید به درستی و در جای مناسب از آنها استفاده کنید. در هر کدام از صفحات سایت فقط یکبار باید از H1 استفاده کنید و برای زیر عنوان‌ها از H2 و H3 و … می‌توانید استفاده کنید.

۴_ استفاده از لینک داخلی

لینک‌های داخلی به ابزاری گفته می‌شود که شما توسط آن می‌توانید صفحات داخلی وب‌سایت را به یکدیگر وصل کنید. یکی از مزیت‌های مهمی که لینک داخلی برای کاربر دارد این است که پیمایش کاربر را در سایت کم خواهد کرد و باعث خواهد شد تا کاربران از شما راضی باشند و رتبه وب‌سایت شما را در نتایج جستجو بالا ببرد.

۵_ استفاده کردن از نقشه‌ی سایت

شما باید یک نقشه سایت خوانا و به روز را برای خودتان در نظر بگیرید تا موتورهای جستجو برای پیدا کردن وب‌سایت شما پیمایش کمتری را انجام دهند و توسط این کار رتبه شما ارتقاء خواهد یافت. وقتی که سایت شما از یک نقشه راه مناسب و مفید بهرمند باشد سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی خواهد شد.

۶_ استفاده از تگ alt برای عکس‌های وب‌سایت

این نمونه از تگ‌ها گوگل را برای پیدا کردن عکس‌ها یاری می‌کند. زمانی که یک کاربر یک عکس را در بخش image گوگل جستجو می‌کند این امکان را برای شما به وجود خواهد آورد که عکس‌های شما در قسمت‌های ابتدایی این جستجو نمایش داده شود. نکته که باید به آن توجه کنید این است که باید از کلمات کلیدی محتوای در alt استفاده کنید و محتوای عکس‌های سایتتان باید با موضوع وب‌سایت شما سنخیت داشته باشد.

۷_ استفاده کردن از لینک‌های خارجی

لینک‌های خارجی تاثیرات مثبت زیادتری را نسبت به لینک‌های داخلی در وب‌سایت شما می‌گذارد. لینک خارجی به لینکی گفته می‌شود که شما از وب‌سایت‌های دیگر می‌گیرید و یا به سایت‌های دیگر لینک می‌دهید.

 هر چقدر بتوانید محتواهای با کیفیتری را در سایتتان قرار دهید شانس اینکه لینک‌های خارجی دریافت کنید بالا خواهد رفت.

۸_ متا تگ توضیحات

این متا به گونه‌ای ساخته شده است که در صفحه وب‌سایت شما نمایش داده نمی‌شود و در صفحه نمایش نتایج جستجوی گوگل متا تگ توضیحات به نمایش در می‌آید. شما باید در این متا شرح دهید که این سایت در چه رابطه محتوا دارد، این تگ نقش مثبتی را در قرار گرفتن صفحات اول گوگل دارد.

۹_ متا تگ عنوان

متا تگ عنوان title از مهم‌ترین متاتگ‌هایی است که در بهینه‌سازی سئو نقش مهمی را ایفا می‌کند و اهمیت زیادی در قرار گرفتن سایت در صفحه اول نتایج جستجو دارد. از مهم‌ترین پارامترهایی که گوگل برای متا تگ عنوان در نظر خواهد گرفت تعداد کاراکترهایی است که در عنوان صفحه قرار دارد و تعداد این کاراکترها باید بین 30 تا 60 کاراکتر باشد.

۱۰_ تولید محتوای ارزشمند و با کیفیت

اگر اقرار نکرده باشیم از مهم‌ترین عواملی که در رتبه و جایگاه یک وب‌سایت نقش مستقیمی را ایفا می‌کند تولید و انتشار محتوای مفید است. زمانی که حرف از محتوای ارزشمند به میان می‌آید منظور سیاه کردن صفحه وب‌سایت از مطالب مختلف و در هم ریخته نیست، منظومان متن و مقاله با ارزشی است که در راستای فعالیت شما نوشته شده باشد و زمانی که یک کاربر آن را مطاله کند بر معلوماتش بیفزارد و او را ترغیب کند تا آخر محتوای مورد نظر را بخواند.

سخن پایانی

اگر نگاهی به آمار بیندازیم 99 درصد از کاربران که از اینترنت استفاده می‌کنند فقط صفحه اول گوگل را مورد برسی قرار می‌دهند و صفحات دیگر گوگل را مشاهده نخواهند کرد، بیشترین رقابت هم در صفحه اول گوگل برای 3 نتیجه ابتدایی است لینک‌های 1 تا 3. بر اساس این آمار متوجه می‌شویم که قرار گرفتن در صفحه اول گوگل چقدر برای صاحبان وب‌سایت‌ها اولویت دارد و چرا تمامی تلاش خودشان را انجام می‌دهند تا در این جایگاه قرار گیرند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.