کاربران چگونه به یک سایت اینترنتی اعتماد کنند تا سرشان کلاه نرود؟

کاربران چگونه به یک سایت اینترنتی اعتماد کنند تا سرشان کلاه نرود؟

در زندگی امروزی جوامع مختلف، استفاده از اینترنت بستری را فراهم کرده است تا افراد برای دریافت خدمات و خرید کردن از وب‌سایت‌های ایترنتی استفاده کنند، زیرا این نوع خدمات در زمان افراد صرفه جویی خواهد کرد و هر آن چه را که دوست داشته باشند در این وب‌سایت‌ها می‌توانند بیابند، حال سول اینجاست که کاربران چگونه به یک سایت اینترنتی اعتماد کنند؟

افراد با استفاده از اینترنت می‌توانند به وب‌سایت رستوران‌ مورد نظر خودشان رفته و غدای مورد علاقه خود را سفارش دهند، یا از یک وب‌سایت فروشگاهی کتاب مورد نظر خودشان را خریداری کنند، و کارهای زیاد دیگر که امکان انجام دادن آنها تنها با انجام دادن چند کلیک امکان پذیر خواهد بود.

امنیت در وب‌سایت‌های اینترنتی

زمانی که قرار است از یک وب‌سایت اینترنتی خریدی را انجام دهید باید از معتبر بودن آن اطمینان داشته باشد تا بتوانید با خیال راحتی خرید خودتان را انجام دهید، پس لازم است برای اینکه شما بتوانید یک تجربه خرید موفق داشته باشید یک سری موارد را به خوبی زیر نظر بگیرید. افراد به صورت روزنه با صفحات وب سروکار دارند و برای برطرف کردن نیازهایشان باید به صورت آنلاین از طریق وب‌سایت‌های اینترنتی نیازشان را برطرف سازند، حالا این سوال به وجود می آید که از چه وب‌سایت‌هایی باید خرید خودشان را انجام دهند و چگونه پی ببرند که یک وب‌سایت از امنیت خوبی برخوردار است تا به آن اعتماد کنند؟

ما در این مقاله قصد داریم چند مورد از عواملی مهمی را که با در نظر گرفتن آن ها کاربران چگونه به یک سایت اینترنتی اعتماد کنند را برای شما شرح دهیم، تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید تا شما را با این موارد مهم آشنا سازیم.

مهم‌ترین عواملی که سبب می‌شود تا کاربران چگونه به یک سایت اینترنتی اعتماد کنند

در ادامه برای شما شرح خواهیم داد که کاربران چگونه به یک سایت اینترنتی اعتماد کنند تا بهترین انتخاب عایدشان شود:

۱_ داشتن جایگاه مناسب در رتبه الکسا

یکی از معیاره‌های مهمی که نشان دهنده اعتبار یک وب‌سایت اینترنتی است رتبه الکسا مناسبی است که آن وب‌سایت باید داشته باشد. الکسا یک مرجع معتبر و بین‌المللی است که رنکینگ وب‌سایت‌هایی را که در اینترنت وجود دارند مشخص می‌کند. شاید به صورت مطلق نتوان گفت که این معیار در شناخت وب‌سایت‌ها معتبر نقش مهمی داشته باشد چرا که برخی از وب‌سایت‌های موفقی هستند که از رتبه الکسای بالایی برخوردار نیستند اما توانسته‌اند اعتماد کاربران و مخاطبان را به خوبی جلب کنند و موفقیت‌های زیاد را به دست آورداند، اما باید توجه داشت که رتبه الکسا برحسب بازدیدی است که کاربران از سایت شما دارند.

نیاز نیست که وب‌سایتی که شما قرار است از آن خدماتی را دریافت کنید در رتبه‌های بالای الکسا قرار داشته باشد ولی باید آن سایت در بین وب‌سایت‌های رقیبی که در ایران فعالیت دارد از رتبه بالاتری برخوردار باشد، هر میزان کاربران با یک سایت بیشتر تعامل داشته باشند می‌تواند گفت که آن وب‌سایت از اعتبار مناسبی برخوردار است.

۲_ وب‌سایت های معتبر دارای گواهینامه ssl هستند

تمامی فروشگاه‌ها و شرکت‌هایی که دارای یک وب‌سایت هستند برای اینکه بتوانند امنیت کاربران خودشان را به خوبی حفظ کنند از گواهینامه ssl در وب‌سایتشان استفاده می‌کنند، زمانی که یک سایت از این گواهینامه استفاده کند دلیل قانع کننده‌ای است از معتبر بودن آن، زیرا این وب‌سایت‌ها برای حفظ کردن اطلاعات مشتریانش ارزش زیادی قائل هستند که از گواهینامه ssl استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید بدانید که چه وب‌سایتی از گواهینامه ssl استفاده می‌کنند، باید بتوانید از طریق https وارد سایت شوید و از این طریق به وب‌سایت مورد نظر دسترسی داشته باشید.

۳_ داشتن شبکه‌های اجتماعی پویا

از دیگر فاکتورهای مهمی که نشان دهنده قابل اعتماد بودن یک وب‌سایت است، عضویت داشتن در شبکه‌های اجتماعی پویا و پر طرفدار است. وب‌سایت‌هایی که عضو شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار مانند اینستاگرام، لینکدونی و توییتر هستند به دلیل تعامل زیادی که می‌توانند در این شبکه‌های اجتماعی با افراد برقرار سازند قابل اعتماد‌تر از سایت‌هایی هستند که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت ندارند.

۴_ استفاده از نماد الکرونیک (اینماد)

از دیگر نکات مهمی که کاربران چگونه به یک سایت اینترنتی اعتماد کنند، این است که آن وب‌سایت باید داری اینماد باشد. البته اینماد یا همان نماد الکترونیک فقط به وب‌سایت‌هایی‌ داده خواهد شد که در حوزه‌ی فروشگاهی به فعالیت مشغول هستند. این سایت‌ها باید توسط مراکز و سازمان‌های دولتی مورد تایید قرار گیرند تا بتوانند موفق به احذ کردن اینماد شوند. حالا سوال اینجاست که از چه طریق بفهمیم که یک وب‌سایت دارای اینماد است؟ این کار بسیار ساده است و شما برای پی بردن به این موضوع می‌تواند از 2 طریق اقدام کنید:

1- اولین راه این است که به وب‌سایت enamad.ir وارد شوید و با کلیک کردن بر روی گزینه استعلام یک صفحه برای شما باز خواهد شد که باید نام دامنه وب‌سایت مورد نظر را در باکس قرار داده و بعد بر روی دکمه جستجو کلیک کنید تا اطلاعات مورد نظر از فرد صاحب امتیاز برای شما نمایش داده شود.

2- دومین راهی که برای با خبر شدن از نشان الکترونیک یک وب‌سایت می‌توانید از آن استفاده کنید، این است که بر روی لگوی نماد الکترونیکی که معمولا در بخش فوتر وب‌سایت قرار دارد کلیک کنید تا پاپ آپ آن برای شما نمایش داده شود، این پاپ آپ اطلاعات صاحب امتیاز را در بر دارد. توجه داشته باشد که اگر از این روش‌ها استفاده کردید و این اطلاعات برای شما نمایش داده نشد به معتبر بودن آن وب‌سایت شک کنید و در صورت لزوم از آن برای خرید استفاده نکنید.

۵_ کیفیت و ظاهر مناسب وب‌سایت

اکثر وب‌سایت‌های فروشگاهی معتبر و سرشناس از زیبایی گرافیکی و طراحی خوب و جذابی برخوردار هستند، این نشان دهنده‌ی حرفه‌ای بودن آنها است. سرعت لود و دسترسی آسان به تمامی بخش‌های وب‌سایت از دیگر موارد است که در سایت‌های معتبر قابل روئیت است. شاید شما یک وب‌سایت را سراغ دارید که ساده و معمولی باشد اما فروش بالا و مشتریان زیادی را دارد، ولی باید توجه داشته باشید که از این دسته وب‌سایت‌ها نیز در فضای اینترنت وجود دارند، اما به صورت کلی وب‌سایت‌ها معتبر و دارای اعتبار از ویژگی‌هایی که ما در این بند به آنها اشاره کردیم برخوردار هستند.

۶_ دار بود صفحات تماس با ما و درباره‌ ما

برای اینکه کاربران بتوانند به خوبی با فروشگاه و شرکت مورد نظر ارتباط داشته باشند، باید این مراکز تمامی اطلاعات تماس مانند شماره تلفن‌های مستقیم، آدرس و نقشه فروشگاه، شماره تماس مستقیم با مدیر را در وب‌سایت قرار می‌دهند تا مشتریان و کاربران در صورت نیاز بتوانند از این اطلاعات استفاده کنند. تمامی وب‌سایت‌های معتبری که اعتماد کاربران را جلب کرده‌اند، از این دسته از اطلاعت استفاده می‌کنند.

سخن پایانی

ما د راین مقاله تمامی موارد مهمی را که یک وب‌سایت معتبر و با اعتبار باید داشته باشد برای شما بیان کردیم و شما می‌توانید با استفاده از این موارد هر وب‌سایتی را که قصد خرید و انجام کارهای روزانه را در آن دارید بسنجید. بعد از اینکه وب‌سایت مورد نظر شما تمامی این موارد را به خوبی رعایت کرده بود می‌توانید با آرامش خاطر و خیالی راحت از آن خرید کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.