کلمات کلیدی دنباله دار (Long Tail keywords) چیست؟ سلاحی قدرتمند برای شکار کاربر🤔

کلمات کلیدی دنباله دار (Long Tail keywords) چیست؟ سلاحی قدرتمند برای شکار کاربر🤔

کلمات کلیدی دنباله دار (Long Tail keywords) به کلمات سه سیلابی که از کلمه اصلی کلید واژه گرفته شده باشند گفته می‌شود، به عنوان مثال شما واژه‌‌ی سرور مجازی که یک کلمه اصلی بوده را در نظر بگیرید بعد از اضافه شدن کلمه ارزان به این واژه به سرور مجازی ارزان تبدیل خواهد شد، به این عبارات کلمات کلیدی دنباله دار گفته میگویند.

زمانی که الگوریتم مرغ مگس خوار بروز رسانی شد شرکت گوگل اعلام کرد که الگوریتم‌های گوگل توجه بیشتری به کلمات کلیدی دنباله دار دارند و اگر وب‌سایت‌های شرکتی و فروشگاهی از Long Tail keywords در محتواهایی که ارائه می‌دهند استفاده کنند می‌توانند رتبه و جایگاه بهتر و بالاتری را در گوگل به دست آورند، زیرا کلمات کلیدی دنباله دار داری یک خصوصیت بارز و مهم هستند که شما زمانی که از آنها استفاده می‌کنید هزینه کمتری را متقبل می‌شوید و رقابت در این گونه از کلمات کلیدی کمتر است.

اهمیت کلمات کلیدی دنباله دار

انتخاب کلمه کلیدی مناسب و بهینه‌سازی آن را می‌توان یکی از نکاتی مهم در سئو سایت محسوب کرد و نتایج مفیدی را برای وب‌سایت شما به همراه خواهد داشت. زمانی که کلمات کلیدی از رتبه و جایگاه خوبی برخوردار باشند باعث بالا رفتن جایگاه سایت شما خواهد شد و زمانی که این کلمات جایگاه مناسبی نداشته باشند باعث خواهد شد تا وب‌سایت شما دارای جایگاه مناسبی نباشد.

در دنیای گسترده اینترنت رقابت زیادی بین کلمات کلیدی وجود دارد و برای اینکه تبلیغات خوب و موثری را در مدت زمان طولانی در گوگل داشته باشید می‌توانید از کلمات کلیدی دنباله دار (Long Tail keywords) استفاده کرده و جایگاه وب‌سایت خودتان را تثبیت کنید.

چرا باید از کلمات کلید دنباله دار استفاده کنیم

همان طور که گفتیم زمانی که شما شاهد رقابت کمتری در کلمات کلید باشید، هزینه کمتری مشمول شما خواهد شد که این عامل را می‌توان از دلایل اصلی عنوان کرد که اشخاص تمایل دارند تا از کلمات کلیدی دنباله دار استفاده کنند و باعث خواهد شد تا وب‌سایت شما در مدت زمان زیادی در نتایج جستجوی گوگل به کاربران نمایش داده شود.

وقتی شما قصد دارید تا کلمات کلیدی دنباله داری را انتخاب کنید به این نکته باید توجه کنید که عبارت انتخابی باید با محتوای سایت شما سنخیت داشته باشد و موضوع مشابهی با محتوای تجارت و کسب‌کارتان داشته باشد. نکته دیگری این است که کلمات کلیدی دنباله دار باید از سرچ زیادی برخوردار باشد تا نتایج مثبتی را برای شما به ارمغان بیاورد. وقتی که می‌خواهید Long Tail keywords را انتخاب کنید باید تحقیقات زیادی را در این رابطه انجام دهید تا با محتوای وب‌سایت شما همسان باشد و باید اهدافی را که به دنبال آن هستید به صورت روشن تعیین کنید.

بهتر است که شما یک لیست از عبارات را تهیه کنید و برای این کار می‌توانید از اطرافیانتان بپرسید که کدام عبارات را جستجو می‌کنند، با این کار شناخت بیشتر را از کلمات کلید دنباله دار مفید و موثر مناسب در رابطه با تجارت و کسب کارتان به دست آورید. با انتخاب درست و اصولی Long Tail keywords می‌توانید کاربران حقیقی خود را شناسایی کرده و آنها را مورد هدف قرار دهید و آنها را به دیدن از محصولات و خدمات خودتان دعوت کنید.

انواع کلمات کلید با توجه به اندازه و طول

به صورت کلی کلمات کلیدی به ۳ دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

۱_ کلمات کلیدی کوتاه (head keywords)

به کلمات کلیدی گفته می‌شود که برای کاربران از اهمیت زیادی برخوردار هستند و با توجه به اینکه کلیدواژه اصلی محسوب می‌شوند بالاترین جستجو شامل این کلمات است مانند (لب تاب)، ویژگی‌های مهمی که این کلمات دارند شامل:

1- این کلمات از رقابت بالایی برخوردار هستند که باعث می‌شود توجه کاربران را جلب کرده و جایگاه بالایی در گوگل به دست آورند.

2- بالاترین نرخ کلیک در روز.

3- این کلمات آمار جستجوی بالایی در میان کاربران دارند.

۲_ کلمات کلیدی دو بخشی (middle tail keywords )

محل قرار‌گیری این کلمات کلیدی در میان Short keyword و Long keyword می‌باشد مانند‌(لب تاب ایسوس)، ویژگی‌های این کلمات عبارتند از:

1- این کلمات نسبت به کلمات کوتاه از رقابت کمتری برخوردار هستند.

2- نسبت به کلمات کوتاه از کلیک کمتری برخوردار هستند.

3- زمانی که توسط کاربران مورد جستجو قرار می‌گیرند حجم مناسب جستجویی دارند.

کلمات کلیدی دنباله دار (Long Tail keywords)

از این کلمات کلیدی برای جستجوهای خاص استفاده می‌شود و از سه بخش و بیشتر از 3 بخش تشکیل شده‌اند مانند (لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل X543MA-GQ1012 )، ویژگی‌های این کلمات عبارتند از:

1- این کلمات در گوگل رقابت بالایی ندارند.

2- کمترین کلیک را در روز دارند.

3- حجم جستجو در این کلمات بالا است.

سخن پایانی

وقتی که شما از کلمات کلیدی دنباله دار در محتوای وب‌سایت خودتان استفاده می‌کنید با توجه به پرداخت هزینه کمتر برای هر کلیک، کاربران و مخاطبان می‌تواند دسترسی راحتری به محصولات و کالای شما داشته باشند و در واقع هم به نفع شما خواهد بود و هم به نفع مشتریان.

شما برای اینکه بتوانید کلمات کلیدی محتوای وب‌سایتتان را به کلید واژه‌های دنباله دار تبدیل کنید می‌توانید از یک سر ویژگی‌ها استفاده کنید، ویژگی‌هایی مانند رنگ، جنسیت و سایز. با توجه به نکاتی که ما در این مقاله به آنها اشاره کردیم می‌تواید با استفاده کردن از کلمات کلیدی دنباله دار هدف اصلی وب‌سایت خودتات را به گوش مخاطبان رساند و کاربران زیادی را به سمت خود سوق دهید. قبل از انتخاب کردن کلمه کلیدی مناسب باید تحقیقات لازم را انجام دهید تا این کار شما را برای پیدا کردن کلمات مناسب و با ارزش کمک کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.