کمپین لینک بیلدینگ خود را چگونه راه‌اندازی کنیم؟ معرفی 5 راهکار کلیدی

کمپین لینک بیلدینگ خود را چگونه راه‌اندازی کنیم؟ معرفی 5 راهکار کلیدی

برای اینکه یک سئوی مناسب و بهینه برای وب‌سایت داشته باشید یک سری نکاتی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید و با اجرایی کردن آنها جایگاه و رتبه سایت خود را بالا خواهید برد. یکی از نکات مهمی را که باید سئو سایت آن توجه داشته باشیم این است که لینک‌های مناسب و درستی برای وب سایتمان ایجاد کنیم، اما چگونه؟ بهترین کار این است که شما یک کمپین لینک بلدینگ راه‌اندازی کنید.

 کمپین لینک بیلدینگ به نوعی از بازاریابی آنلاین و اینترنتی گفته می‌شود که به صورت فعال کارهایی را که به بالا رفتن ارزش لینک‌های سایت شما ختم شود انجام خواهد داد و دارای اهداف مختلفی است. این کمپین از مطالبی که در وب‌سایت وجود دارد مانند اخبار، محتوای و یا محصولات موجود استفاده می‌کند، استفاد کردن از آنها به خاطر این است که لینک‌های زیادی را به دست بیاورید.

اجزای مختلفی در کمپین لینک بلدینگ وجود دارد که هر کدام اهدافی ار دنبال می‌کنند، اجزایی که در این روش لینک‌گیری وجود دارد بعضی مهم و هستند و برخی دیگر حتی با وجود مفید بودن تاثیراتی در ساختن بک لینک ایجاد نخواهند کرد که با توجه به داشته‌ها و ترکیبی از منابع اهمیت آنها مشخص خواهد شد.

مهم‌ترین نکات برای را‌ه‌اندازی کمپین لینک بیلدینگ

یک سری نکات مهم در راه‌اندازی کمپین لینک بیلدینگ وجود دارد که باید به خوبی پیاده‌سازی شوند تا تاثیرات مثبتی را برای لینک‌های وب‌سایت ما به همراه داشته باشد، این نکات عبارتند از:

۱_ مشخص کردن هدف

با توجه به اینکه کمپین لینک بیلدینگ هم یک نوع بازاریابی محسوب می‌شود ولی هماند تمامی روش‌های بازاریابی باید اهداف مورد نظر را برای راه‌اندازی آن پیدا کنید. زمانی که شما قبل از انجام کار هدف‌های خوتان را مشخص کنید این امکان را خواهید داشت تا یک استراتژی مفید و مناسب را برای کمپین لینک بیلدینگ طراحی کنید.

۲_ شناسایی کردن دارایی‌ها

در هر کمپین لینک بیلدینگی یک سری دارایی موجود است که شما برای جذب کردن لینک‌ها از آن دارایی‌ها استفاده خواهید کرد. در هر کسب‌کاری با توجه به حوزه فعالیت نوع دارایی آن نیز متفاوت است و شما باید شناخت کافی را از دارایی کسب‌کارتان داشته باشید تا با توجه به آنها بتوانید کاربران را جذب کنید.

محتوا و خدماتی که در هر وب‌سایت اینترنتی موجود است را می‌توان از نمونه دارایی آن سایت دانست و شما برای اینکه بتوانید این دارایی ها را استخراج کنید می‌توانید از کمپین لینک بیلدینگ کمک بگیرید. هر کمپینی امکان دارد که برای جذب کردن کاربران از بک لینک نیز استفاده کند که این بک لینک‌ها خود انواع گوناگونی دارند.

۳_ چه لینک‌هایی نیاز دارید

زمانی که شما می‌خواهید هدف‌های استراتژی کمپین لینک بلدینگ خود را مشخص کنید باید نوع لینک‌هایی که از آنها استفاده می‌کنید را مد نظر داشته باشید، این لینک‌ها عبارتند از:

  • لینک‌هایی که حاوی نام تجاری هستند
  • لینک‌هایی که حاوی کلمات کلیدی هستند
  • لینک دهی به صفحات مختلف
  • لینک دهی به صفحات اصلی وب‌سایت خودمان

۴_ هدف‌های لینک را مشخص کنید

این که شما با چه قشری از مردم در ارتباط باشد را باید در نظر بگیرد و بدانید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، به خاطر این موضوع است که شما بدانید افرادی که با آنها در ارتباط هستید به محتواهای شما علاقه‌مند هستند یا نه. قبل از اینکه شما کمپین لینک بیلدینگ خودتان را راه‌اندازی کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که وب‌سایت شما برای چه افرادی از اهمیت زیادی برخوردار است.

به عنوان مثال اگر قرار باشد شما یک مطلب را تولید کنید و این مطلب نیاز به بک لینک داشته باشد باید قبل از اینکه این محتوا را تولید کنید این نکته را مد نظر داشته باشید که محتوای تولید شده شما برای چه کسانی اهمیت دارد و چه افرادی دوست دارند برای این محتوا بک لینک ارسال کنند.

۵_ تشویق کردن افراد به لینک دادن

زمانی که شما محتوا تولید می‌کنید عناصری را باید در دسترس داشته باشید تا بتواند مردم را تشویق به لینک دادن کند و در تولید محتوا باید از این عناصر به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. زمانی که شما از این عناصر در محتوای استفاده نکنید قبل از پیشرفت سایت از بی اهمیت بودن محتوای تولید شده با خبر خواهید شد، در این صورت شما کار بیهود انجام داده‌اید زیرا شما برای تولید محتوا زمان زیادی را صرف کرده و هیچ لینکی از افراد دریافت نکرده‌اید. در واقع می‌توانید با استفاده از یک سری تکنیک در محتواهای تولید شده این بستر را فراهم سازید تا افراد زیادی به وب‌سایت شما بک لینک بدهند، این مطالب عبارتند از:

  • استفاده از اخبار
  • به کارگیری فرم‌های طولانی
  • استفاده کردن از مطالب با مزه در مقالات سایت
  • ایجاد فضای رقابتی در معرفی محصول و خدمات

سخن پایانی

کمپین لینک بیلدینگ می‌تواند به رتبه و جایگاه یک وب‌سایت کمک شایانی کند، برای اینکه بتوانید از لینک بیلدینک به صورت مناسب و بهینه استفاده کنید و شاهد تاثیرات آن بر روی کسب‌کار اینترنتی خودتان باشید نیاز به زمان کافی دارید. انتظار نداشته باشید که در مدت زمان کوتاهی یک کمپین لینک بیلدینگ راه‌اندازی کنید و در این مدت رتبه و جایگاه وب‌سایت شما در نتایج بالای جستجوی گوگل قرار گیرد. توجه داشته باشید که شما باید هدف‌های مورد نظرتان را شناسایی کنید و با توجه به آنها پیش روید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.