کوتاه کننده لینک (Shortened Link)

کوتاه کننده لینک (Shortened Link)

لینک یا URL همان آدرس اینترنتی وب‌سایت است که طول آن نباید از یک مقدار کمتر یا بیشتر باشد. در واقع لینک‌های طولانی می‌توانند کاربر را از بازدید وب‌سایت شما پشیمان کند و این امر تاثیر منفی در رتبه شما در گوگل یا سئوی سایت به همراه دارد. بر این اساس اشتراک گذاری لینک‌های کوتاه بسیار ساده‌تر از لینک‌های طولانی است و به راحتی و بهتر می توانید لینک خود را برای تبلیغات وب‌سایت به اشتراک بگذارید. با توجه به توضیحات گفته شده، کوتاه کننده لینک در واقع سرویس‌هایی هستند که لینک‌های طولانی و بلند را که از مقدار زیادی کاراکتر تشکیل شده به لینک‌های کوتاه تبدیل می‌کنند.

معرفی کوتاه کننده لینک

برای همه ما پیش آمده که گاهی اوقات با پیامک‌های تبلیغاتی روی گوشی خود مواجه می‌شویم، در واقع پیامک‌های تبلیغاتی برای اکثر شرکت‌ها و ادارات ارسال می‌شود که گاهی حاوی یک لینک می بوده و برای خواندن کامل این پیام باید توسط لینک موجود وارد مقاله آن وب‌سایت شوید. این لینک‌ها بسیار به هم ریخته و طولانی هستند که شاید با دیدن چنین ظاهر نامناسبی که دارند ما را از رفتن به وب‌سایت مورد نظر پشیمان کنند.

به وب‌سایت‌هایی که با کلیک کردن، لینک مورد نظر شما را کوتاه می‌کنند و آن را به چند کاراکتر کوتاه و مختصر تبدیل می‌کنند کوتاه کننده لینک می گویند. استفاده از این وب‌سایت‌ها به قدری آسان است که برای باز شدن یکی از وب‌سایت‌های کوتاه کننده لینک، آدرس موردنظر آدرس را در جای مخصوص وارد کرده و بعد از تایید لینک مناسب را برای شما ارسال می‌شود.

مزایای کوتاه کردن لینک‌ها‌

در ادامه به برسی مزایای کوتاه کننده لینک می‌پردازیم:

زمان کمتر

سرویس‌های کوتاه کننده لینک، این امکان را به کاربر می‌دهند که در زمان کمتر وارد ول‌سایت شما شود. این مسئله تاثیر مطلوبی روی سئوی سایت شما خواهد داشت.

رایگان بودن آن

این سرویس‌ها رایگان هستند و شما بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای با بهینه کردن لینک وب‌سایت، می‌توانید آن را به راحتی به اشتراک بگذارید.

ساده و کوتاه بودن

کوتاه و ساده بودن لینک این امکان را فراهم می کند که کاربر به راحتی آن را به خاطر بسپارد و این مسئله باعث افزایش آمار بازدید مخاطب یا کاربر از وب‌سایت می‌شود.

تبلیغات راحت و آسان

امکان تبلیغات برای شما بهتر و راحت تر خواهد بود و هزینه اضافی هم نخواهد داشت زیرا قرار دادن کارکتر‌های بیشتر از حد معمول هزینه بر خواهد بود.

کوتاه و زیبا شدن لینک

بسیاری از وب‌سایتها برای افزایش آمار بازدید از وب‌سایت خود از صفحات اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، قرار دادن لینک در این فضاها باعث می‌شود که کاربر با یک کلیک وارد وب‌سایت شما شود. اگر لینک طولانی باشد هم فضای زیادی را اشغال خواهد کرد و از نظر زیبایی هم تاثیر منفی خواهد داشت. سرویس‌های کوتاه کننده لینک این مشکل را برطرف کرده‌اند.

استفاده در لینک‌های فارسی

شما هنگامی که یک لینک‌فارسی را در جایی به اشتراک می‌گذارید با یک لینک درهم ریخته و پیچیده‌ای که کاراکترهای واضحی ندارد مواجه می‌شوید که هم طولانی است و هم ناخوانا، در چنین وضعیتی می توانید از کوتاه کننده لینک استفاده کنید.

نداشتن محدودیت کاراکتر‌ها

در بعضی از شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر با مشکل فقدان کاراکتر مواجه می شویم که نمی‌توانیم کاراکترهای زیادی را وارد کنیم، در این چنین وضعیتی برای هدر نرفتن وقت و زمان باید توسط کوتاه کننده لینک اقدام به بهینه کردن لینک موردنظر مان کنیم.

‌ استفاده از اطلاعات آماری

ارائه ابزارهای آماری یکی از دلایل استفاده کردن از کوتاه کننده لینک است، زیرا از این طریق می توانید لینک مورد نظرتان را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید و می توانید تعداد تمامی کسانی را که بر روی لینک شما کلیک می کنند در بیاورید.

ظاهر بهتر لینک‌ها

به دلیل اینکه لینک‌های طولانی ظاهر مناسبی ندارند و در آنها به هم ریختگی و آشفتگی وجود دارد، می‌توانید با استفاده از کوتاه کننده لینک ظاهر زیبا و مختصر به این لینک‌ها بدهید. استفاده از لینک‌های کوتاه باعث می‌شود که این آدرس هم بهتر در حافظه‌ها باقی بمانند و هم خوانایی بهتری داشته باشد.

چند نمونه از وب‌سایت‌های کوتاه کننده لینک خارجی

در آدمه وب‌سایت خارجی کوتاه کننده لینک را برای شما شرح می‌دهیم:

وب‌سایت short URL.at

با قرار دادن لینک مورد نظرتان در کادر short URL.at و کلیک کردن بر روی گزینه shorten url لینک ساده و کوتاهی دریافت خواهید کرد.

سایت Rebrandly

به گفته این وب‌سایت، لینک سازی هر شخص یا برند با شخصی‌سازی کردن لینک از ارزش بالایی برخوردار خواهد شد.

 این سرویس کوتاه کننده لینک می‌تواند با ۵۰ پلتفرم یکپارچه شود و مانند دیگر کوتاه کننده لینک کار می‌کند.

سایت Bitly

این کوتاه کننده لینک یک قابلیت جذاب دارد، وقتی که شما لینک مورد نظرتان را در آن قرار می‌دهید و اقدام به کوتاه کردن آن می کنید، تمامی اطلاعات از قبیل موقعیت جغرافیایی، نرخ کلیک و افرادی که بر روی آن کلیک کرده‌اند را به ما نشان می‌دهد و یک سرویس محبوب و کاربردی محسوب می‌شود.

سایت tiny URL

با وارد کردن لینک مورد نظرتان در این سرویس سه URLبه شما نشان داده می‌شود که عبارتند از لینک کوتاه لینک، طولانی و لینک سوم که می‌توانید از آن به عنوان پیش نمایش وب استفاده کنید، استفاده از این سرویس بسیار ساده است.

سایت smallseo tools

این وب‌سایت سریع لینک مورد نظر را فشرده می‌کند و به صورت رایگان ارائه می‌دهد.

سایتB.link

این سرویس هم مانند bitly دارای گزارش تحلیلی است و هنگام ساخت لینک مورد نظرتان این گزارش‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد ، توسط این سرویس لینکهای شخصی با کلمه مناسب می سازید.

gooogl

این سرویس دیگر وجود ندارد و دیگر در دسترس نیست و قادر به ارائه خدمات به کاربران نمی‌باشد. gooogl یک سرویس کوتاه کننده لینک بود که توسط شرکت گوگل خدمات خود را ارائه می‌داد، اما در سال 2019‌ به صورت رسمی از رده خارج شد اما لینک‌هایی که توسط gooogl کوتاه شده‌اند مجوز دارند تا بدون اختلال به صفحه مقصد هدایت شوند .

سرویس‌های ایرانی کوتاه کننده لینک

آشنایی با وب‌سايت‌هاب کوتاه کننده لینک ایرانی

B2n

این سرویس به صورت رایگان لینک مورد نظر شما را کوتاه می‌کند.

Opiz

این وب‌سایت این امکان را دارد که هر لینک مفیدی که قابل اشتراک باشد را تبدیل به لینک درآمد زا کند. شما بعد از این که در این سرویس لینک خود را کوتاه کرده‌اید، می‌توانید کلیک دریافت کنید و به حساب هر کلیک بر روی لینک شما مبلغی به حسابتان وارد می‌شود.

Zaya

با کمک این کوتاه کننده لینک این امکان را دارید که لینک ساخته شده را فشرده کنید و دامنه وب‌سایتتان را به این سرویس متصل کنید و توسط آن لینک شخصی داشته باشید.

در پایان

 شما می توانید با استفاده از سرویس‌هایی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم، لینک‌های طولانی و درهم پیچیده خود را تبدیل به لینک کوتاه کنید و از این طریق می‌توانید به واسطه جذابیتی که لینک شما دارد با اشتراک گذاری آن در صفحات و شبکه‌های اجتماعی، کاربران زیادی را جذب وب‌سایت و صفحه خود نمایید. مجموعه طراحی سایت sitebaseo می تواند شما را در ارائه خدمات وب‌سایت یاری کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.