گوگل ادورز (Google AdWords) چیست؟ برسی 9 اصطلاح مهم آن

گوگل ادورز (Google AdWords) چیست؟ برسی 9 اصطلاح مهم آن

گوگل ادورز (Google AdWords) به سیستمی از گوگل گفته می‌شود که برای کمک به افراد در بازاریابی محصولات و خدمات مورد نظر در موتورهای جستجو و سایت‌هایی که وابسته به گوگل هستند ارائه شده است. زمانی که شما از روش تبلیغات گوگل ادورز استفاده می‌کنید متن‌های تبلیغاتی که در نتایج جستجوی گوگل نشان داده می‌شوند مختص به کوئری‌های مرتبط بوده و این سیستم به روش پرداخت کلیکی کار می‌کند.

در گوگل ادورز تبلیغات در قسمت‌هایی از صفحه جستجو قرار خواهند گرفت که شما دوست دارید، مثلا یا در بالای صفحه و یا در پایین صفحه که می‌توانید با توجه به مزایده‌ای که برگزار می‌شود این جایگاه را تعیین کنید و از آن برای تبلیغات استفاده کنید. این تبلیغات در بر گیرنده دوعنوان می‌باشد که شامل لینک URL و توضیحات محصول‌، خدمات و کالای شما هستند و این اطلاعات به صورت متن کوتاه به نمایش در خواهند آمد.

هر چقدر که تبلیغات مد نظر شما در گوگل ادورز از جایگاه بالاتری برخوردار باشد، کاربران بیشتری بر روی این تبلیغات کلیک خواهند کرد و مخاطبان زیادی را جذب خواهید کرد. با توجه به آمار قریب به 87 درصد از کاربرانی که در اینترنت به جستجو می‌پردازند از صفحات اول نتایج جستجو گوگل بازدید می‌کنند و به صفحه 2 نخواهند رفت، در این میان چگونگی استراتژی کمپین‌های گوگل ادورز از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا اگر این پروسه به خوبی سپری نشود این امکان وجود دارد که تجارت و کسب‌کار شما در نتایج بالای جستجو قرار نگیرد.

هزینه کلیک در گوگل ادورز

محصول و خدمات شما برای نمایش دادن در نتایج جستجوی ارگانیک گوگل نیاز به هیچ گونه هزینه‌ای نخواهد شد، در صورتی که اگر سئو و بهینه سازی وب‌سایت به خوبی پیاده سازی شود. درست کردن اکانت کاربری در گوگل ادورز به صورت رایگان است ولی شما زمانی که قصد دارید از طریق گوگل ادورز تبلیغات مورد نظر خود را به کاربران نمایش دهید باید هزینه مشخصی را به Google AdWords پرداخت کنید تا کاربران و مشتریان بر روی تبلیغات شما کلیک کنند.

با توجه به نوع کسب کار هزینه کلیک بر روی هر کدام از تبلیغات متفاوت بوده و یکسان نیست، در واقع با توجه به پیشنهادی که رقیبان شما می‌دهند هزینه کلیک بر روی کلمه کلیدی مورد نظر مشخص خواهد شد. بالا رفتن سود حاصل از جذب کاربران و کلمه کلیدی کانونی سبب خواهد شد تا رقبای شما نیز قیمت بیشتری را اعلام کنند. اگر شما بخواهید در این مزایده Google AdWords پیروز میدان باشید باید رقم بالاتری را از رقبایتان پیشنهاد دهید.

مهم‌ترین اصطلاحات برای راه‌اندازی گوگل ادورز

حالا نوبت این است تا شما را با اصطلاحات مهمی که در Google AdWords مورد استفاده قرار می‌گیرد آشنا سازیم:

۱_ نرخ تبدیل

هر چقدر که شما با نرخ تبدیل بالاتری روبرو شوید، کاربران یکپارچه‌تری را در اختیار دارید و این کاربران با تبلیغات شما سازگار و همسو خواهند بود.

۲_ اد رنک

این عبارت نشان دهنده‌ی جایگاه تبلیغاتی شما خواهد بود و هر چقدر مقدار آن افزایش یابد افراد زیادتری از تبلیغات شما دیدن خواهند کرد و رنک شما ارتقاء خواهد یافت. اد رنک هر وب‌سایت با استفاده از (بیشترین پیشنهاد ضربدر امتیاز کیفی) به دست خواهد. زمانی که مقدار اد رنک بیشتر باشد با درصد بالاتری از کلیک کاربران بر روی تبلیغاتتان همراه خواهید شد.

۳_ PPC

در واقع PPC را باید یکی از رایج‌ترین کمپین‌های پولی دانست که در آن شما در ازای هر کلیک بر روی تبلیغ مبلغی را باید پرداخت کنید، PPC تنها مختص به سیستم گوگل ادورز نیست.

۴_ مناقصه

سیستم گوگل ادورز را بر اساس یک سیستم پیشنهادات و مناقصه پایه‌ریزی کرده‌اند که این امکان را به شما خواهد داد تا شما هزینه مورد نظر را برای کلیک کردن بر روی تبلیغاتتان مشخص کنید. هرچقدر مقدار مبلغ پیشنهادی شما برای هر بار کلیک بر روی تبلیغات بیشتر باشد جایگاه بالاتری را به دست خواهید آورد.

۵_ کلمات کلیدی

کلمات کلیدی به مجموعه‌ای از عبارات گفته می‌شود که با محتوای مد نظر کاربران هم تراز و هم سو باشد و نیازهای شخص جستجو کننده را برآورده خواهد کرد. دلیل انتخاب کردن کلمات کلیدی توسط شما این است که دوست دارید کدام کوئری‌های به همراه تبلیغات مد نظرتان نشان داده شوند.

۶_ شبکه نمایش

شبکه نمایش گوگل GDN به شبکه‌ای از وب‌سایت‌ها گفته می‌شود که یک فضای مناسب را برای گوگل ادورز در نظر خواهد گرفت تا تبلیغات مورد نظرش را انجام دهد. تبلیغات گوگل هم می‌تواند در صفحات گفتگو نمایش داده شود و هم در صفحات وب درون شبکه نمایش داده خواهد شد.

۷_نرخ کلیک

به تعداد کلیک‌های تبلیغ مورد نظر به ازای درصد نمایش دریافت خواهد کرد نرخ کلیک گفته می‌شود، مثلا اگر یک محصول و خدمات ۱۰۰ بار بازدید داشته است و فقط ۱۰۰ نفر از آن دیدن کرده‌اند نرخ کلیک آن ۱۰ درصد است . زمامی که شما از نرخ کلیک بالایی برخوردار هستید نشان دهند این است که کیفیت تبلیغات شما با نتایج به دست آماده سرچ کاربران سازگار و همسو بوده است و شما توانسته‌اید کلمات کلیدی مرتبط با موضوع و محتوای وب‌سایت را مورد هدف قرار دهید.

۸_ افزونه‌ها

شما بدون پرداخت کردن هیچ گونه مبلغ اضافه‌ای با استفاده از افزون‌های تبلیغاتی می‌توانید تبلیغاتتان را با اطلاعات اضافه تکمیل کنید. این افزونه‌ها عبارتند از تماس، مکان، سایت لینک، پاپ آپ و پیشنهاد.

۹_ نوع کمپین

قبل از اینکه بخواهید یک کمپین را در گوگل ادورز راه‌اندازی کنید باید یکی از سه نوع کمپین نمایش، ویدئو، سرچ را بسته به محصول و نیازتان انتخاب کنید.

 استفاده از گوگل ادورز چه مزایایی دارد

  • در هر ساعتی از شبانه روز می‌توانید بودجه‌بندی برای تبلیغاتتان را مدیریت کنید.
  • زمانی که شما یک کسب کار نوپا را شروع کرده‌اید می‌توانید برای به دست آوردن اعتبار و فروش بیشتر از گوگل ادورز استفاده کنید.
  • ازگوگل ادورز می‌توانید برای به دست آوردن مشتریان زیاد برای افزایش فروش محصولات و خدمات در کمترین زمان کمک بگیرید.
  • با استفاده از گوگل ادورز ترافیک بالایی را در وب‌سایتتان شاهد خواهید بود.
  • به ازای هر کلیک نیاز به پرداخت هزینه خواهد بود.
  • شما می‌توانید با استفاده از خدمات گوگل ادورز در یک مقطع زمانی خاصی به تبلیغ کردن محصولات بپردازید.
  • این امکان در گوگل ادورز وجود دارد تا کاربران زمانبندی مشاهده تبلیغات را ببینند.

سخن پایانی

در واقع روش کلیکی یا همان گوگل ادورز به این معنی است که شما این امکان را دارید تا جایگاه تبلیغ عبارات مورد نظرتان را از طریق سرمایه گذاری مشخص کنید، زمانی هزینه این کار از حساب ادورز شما کم خواهد شد که کاربران بر روی تبلیغات مورد نظر شما کلیک کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.