گوگل بیزینس (google business) چیست؟

گوگل بیزینس (google business) چیست؟

googlebusiness به ابزاری گفته می‌شود که شما با استفاده از آن می توانید کسب کار و تجارت خوتان را با توسط گوگل مدیریت کرده و آن را گسترش دهید. وقتی که شما اقدام به ساختن نام تجاری خوتان در گوگل می‌کنید نام تجاری کسب کار و تجارت شما درون لیست تمامی کسب کارهایی که در گوگل وجود دارد قرار خواهد گرفت و می‌توانید کسب کار خودتان را در نتایج جستجوی محلی گوگل برای کاربران و مخاطبان نمایش دهید. برای شناخت بیشتر با گوگل بیزینس با ما همراه باشید.

GOOGLE MAPS باعث خواهد شد تا کسب کار شما در نتایج محلی گوگل به نمایش در بیاید، با ایجاد یک حساب گوگل بزینس می‌توانید یک نمایه تجاری در گوگل درست کنید و به آن دسترسی داشته باشید، این حساب را سفارشی سازی کرده و امکان ارتقاء آن را خواهید داشت.

اهمیت گوگل بیزینس

در دنیای امروزی با توجه به پیشرف‌های زیادی که در تکنولوژی و اینترنت رخ داده است، این امکان برای شما فراهم است تا بتوانید در هر جایی که هستید به بازاریابی و فروش محصولات خودتان بپردازید. زمانی که بازاریابی در یک مکان جغرافیایی تعریف شده صورت گیرد تاثیرات زیادتری را نسبت به بازاریابی به سبک گسترده خواهد داشت.

یکی از بهترین موثرترین راه حل‌هایی که می‌توان با مشتریان محلی ارتباط برقرار کرد، ثبت کردن یک لیست از مجموعه اطلاعاتی مانند ثبت لیست شغل و کسب کار آنها است. زمانی که اطلاعات تمامی کسب کارهای محلی در یک جا ثبت گردد، می‌تواند در رشد و ارتقاء این کسب کارها نتایج مثبت و قابل قبولی را بر جا بگذارد. استفاده کردن از نرم افزار گوگل بیزینس بهترین راهکاری است که تمامی کسب کارها و تجارت‌هایی که درمحل‌ها وجود دارند بتوانند خوشان را در این نرم افزار ثبت کنند و بازاریابی را به صورت گسترده و بهتری انجام دهند و از طریق این نرم‌افزار کسب کار خوشان را مدیریت کنند.

چند روش موثر گوگل بیزینس در بازاریابی محلی

در ادامه به برسی چند روش مفید گوگل بیزینس در بازاریابی محلی می‌پردازیم:

۱ _ برجسته کردن تجارت

زمانی که شما یک پروفایل تجاری را در اختیار دارید، ارائه دهنده اطلاعات زیادی از کسب کار شما نیست و شما می‌توانید با استفاده از داشبوردی که در حساب کاربری گوگل وجود دارد لینک‌ها‌یی که به وب‌سایت شما پیوند شده اند، محصولات، قیمت گذاری‌ها و ساعت‌ها را ارائه دهید که نشان دهنده بی همتا بودن کسب کار و تجارت شما خواهد بود. امکان بروزرسانی و ویرایش برای شما در google business وجود خواهد داشت.

۲_ انجام دادن سئوی محلی

گوگل با توجه به تبلیغات و کلیک‌های موجود در وب‌سایت‌ها رتبه و جایگاهی را برای آنها در نظر خواهد گرفت، برای پروفایل تجاری که شما درست کرد‌ه‌اید نیز رتبه جایگاهی در نظر گرفته خواهد شد. برای اینکه در نتایج محلی گوگل قرار گیرید می‌توانید از طریق داشبورد GOOGLE کلمات کلیدی مرتبط با کسب کار و تجارت خود را در نمایه کسب کارتان قرار دهید و تمامی موارد مربوط به بهینه‌سازی و آنالیز را انجام دهید.

۳_ درگیر شدن با مصرف کنندگان

شما می‌توانید برای برقراری ارتباط با مصرف کنندگان با نمایه تجاری از روش‌های زیادی استفاده کنید و با استفاده از حساب google business برای برقراری ارتباط خودتان با آنها استفاده کنید. برای این کار می‌توانید سوالات مشتریان و مصرف کنندگان را پاسخ دهید و به برسی آنها بپردازید. می‌توانید با استفاده از گوگل پست‌هایی را در نمایه کسب کارتان انتشار دهید مانند تمامی سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی، امکان فعال کردن پیام رسان‌های مستقیم برای شما وجود خواهد داشت و باید در این پیام رسان‌ها هشدارهای مربوطه را تنظیم کنید.

۴_ به دست آوردن اطلاعات

این امکان برای شما وجود دارد تا بتوانید از طریق گوگل بیزینس یک سری اطلاعات مفید و کاربردی را نسبت به عملکرد مخاطبان و چگونگی عملکرد آنها در جستجوی محلی گوگل به دست خواهید آورد. در برگه تحلیل گوگل بیزینس این قابلیت وجود دارد که شما اطلاعاتی را در دست خواهید داشت که از طریق این اطلاعات مخاطبان به وب‌سایت شما مراجعه خواهند کرد. مثلا اینکه مخاطبان شما از طریق google business به سراغ شما آمده‌اند و یا از طریق GOOGLE MAP به وب‌سایت شما مراجعه کنند.

گوگل بیزینس چه مزایایی دارد

  • گوگل بیزینس اطلاعات مفید و کاربردی را از مشتریان در اختیار شما قرار خواهد داد و با در اختیار داشتن این اطلاعات مدیران و صاحبین کسب کار تصمیم‌های مفید و کاربردی را برای پیشبرد اهداف وب‌سایت خواهند گرفت.
  • بالا بردن اعتبار و قدرت نفوذ وب‌سایت از دیگر مزایایی است که در زمان استفاده از google business در اختیار ما قرار خواهد گرفت. زمانی که شما داری یک حساب کاربردی در گوگل بیزینس هستید اعتبار و ارزش وب‌سایت خوتان را بالا خواهید برد و زمانی که کاربران و مشتریان به بالا بردن ارزش وب‌سایت شما آگاه شوند به راحتی به شما اعتماد خواهند کرد و برای دریافت محصول و خدمات شما را انتخاب خواهند کرد.
  • زمانی که شما داری یک حساب کاربری گوگل بیزینس برای کسب کارتان هستید نتیجه جستجوی حساب کاربری گوگل به صورت قابل توجهی بهبود خواهد یافت، شما می‌توانید برای اینکه در نتایج جستجوی محلی بهبود ایجاد کنید از GMB استفاده کنید. با استفاده از این ابزار می‌توانید اطلاعات خوب و مفیدی را از کسب کارتان به مشتریان انتقال دهید و با توجه به این عامل نرخ تبدیل وب‌سایت شما بالا خواهد رفت.

سخن پایانی

google business سبب می‌شود که شما بتوانید در گوگل از بازدید زیادی برخوردار شوید. وقتی که شما اقدام به راه‌اندازی یک کسب کار تجاری می‌کنید برای اینکه بتوانید حساب تجاری خودتان را مدیریت کنید باید یک قابلیت مدیریتی و ویرایش را در اختیار داشته باشید تا علی‌رغم اینکه بتوانید کارهای مربوط به تجارت خودتان را به خوبی مدیریت کنید، نمایه تجاری و کسب کار شما نیز داری یک سئو کارآمد و باشد.

سوالی که برای خیلی از افراد به وجود می آید این است که چگونه می‌توان از طریق یک پروفایل تجاری در گوگل کسب کار را مدیریت کرد؟ شما می‌توانید علی‌رغم ساخت یک اکانت تجاری رایگان اقدام به ساختن یک حساب جداگانه در گوگل بیزینس برای تجارت و کسب کارتان کنید، حساب کاربری که شما در گوگل ایجاد می‌کنید ابزاری است برای ادعای مالکیت شما برای داشتن یک کسب کارموفق است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.