گوگل تک منیجر (Google Tag Manager) چیست

گوگل تک منیجر (Google Tag Manager) چیست

برای رسیدن به بهترین نتیجه در فروش و بازاریابی مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن دقت داشته باشیم، توجه به رفتار و نیازهای مشتریان است. هرچقدر بتوان با مشتری تامل بهتری را برقرار کرد، می‌توانیم بهتر به نیازها ی آنها پاسخ دهیم. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با گوگل تک منیجر (Google Tag Manager) آشنا کنیم، برای شناخت بیشتر با این ابزار کاربردی ما را تا انتها همراهی کنید.

یکی از شعارهایی که در دنیای دیجیتال مارکتینگ وجود دارد استفاده درست و مناسب از ابزارهای آنلاین و دیجیتال برای تحقق یافتن اهداف پیش رو است و برای این مهم باید به علایق و نیازهای مشتری احترام بگذاریم. ما برای به دست آوردن نیاز و خواسته‌ی مشتری می‌توانیم از ابزارهای زیادی کمک بگیریم مانند پرسش‌نامه، برسی سوابق خرید مشتریان و … اما یک ابزار مفید و کاربردی که توسط آن می‌توانیم به خوبی این آمار را به دست بیاوریم، گوگل تک منیجر است.

معرفی گوگل تک منیجر

گوگل تک منیجر یک ابزار ساده و کاربردی است که با استفاده از آن می‌توانیم چند خط کد را در وب‌سایت قرار داده و اطلاعاتی را که به آن نیاز داریم از طریق گوگل آنالیتیکس به دست بیاوریم. یکی از مزایای مهمی که گوگل تک منیجر دارد این است که شما زمانی که کدی را در وب‌سایت وارد می کنید هیچ تغییری را در کدهای شما به وجود نمی آورد، با کاربری ساده‌ای که گوگل تک منیجر دارد می‌توانید با جمع آوری اطلاعات لازم از مشتریان بدون تغییر دادن کدهای خودتان شاهد بهبود کیفیت در وب‌سایتتان باشید.

گوگل منیجر چه کاربردی دارد

1_ می‌توانید با استفاده از آن رویدادهای مختلف را ردیابی کنید.

2_ کدهای مورد نیاز را می‌توانید با استفاده از گوگل منیجر در هدر وب‌سایت قرار دهید.

3_ زمانی که قرار است گوگل آنالیتیکس را در وب‌سایتتان نصب کنید، می‌توانید این کار را با گوگل منیجر انجام دهید.

4_ با کمک گوگل منیجر می‌توانید هر اطلاعاتی را که دوست دارید در گوگل آنالیتیکس و دیگر ابزارها قرار دهید.

5_ بدون اینکه نیاز داشته باشید تا کد نویسی انجام دهید می‌توانید تگ‌های خاص را به هر صفحه که نیاز داشتید اضافه کنید.

6 زمانی که قرار شد تائید یه سرچ کنسول گوگل را انجام دهید آین کار را میتوانید با کمک گوگل آنالیتیکس انجام دهید.

برای جمع آوری اطلاعات از کاربران و برسی رفتار آنها در وب‌سایت، نمی‌توانید همیشه در حال کدنویسی باشید زیرا هم کار راحتی نیست و هم برای شما صرف اقتصادی و زمانی نخواهد ندارد زیرا تمامی وب‌سایتها یک اندازی نیستد در وب‌سایت‌ها بزرگ اگر بخواهیم این تغییرات را در تمامی صفحاتشان اعمال کنیم کار غیر ممکنی خواهد بود، ولی با استفاده از گوگل تگ منیجر می‌توانید با صرف کمترین زمان تغییرات لازم را در وب سایتتان انجام دهید.

گوگل تک منیجر چه مزایایی دارد

در ادامه به برسی مزایای گوگل تک منیجر خواهیم پرداخت:

۱_ امکان استفاده از تگ‌های پیش فرض

یکی از مهم‌ترین امکاناتی که در گوگل تگ منیجر قرار دارد، وجود تگ‌های پیش فرض است. با وجود این امکان شما نیازی به کدنویسی نخواهید داشت و این تگ‌ها این دسترسی را به شما می‌دهد تا بتوانید آنها را شخصی سازی کنید.

۲_ رایگان بودن گوگل تگ منیجر

با توجه به رایگان بودن گوگل تک منیجر شما می‌توانید در زمان و هزینه خودتان صرفه جویی کنید، رایگان بودن را یکی از بهترین ویژگی‌های آن باید دانست.

۳_ با گوگل تگ منیجر محدودیتی نخواهید داشت

شما می‌توانید با استفاده از این ابزار به صورت نامحدودی از کدها و تگ‌ها در وب‌سایتتان استفاده کنید.

۴_ بالا بودن امنیت

زمانی که تگ و کد در وب‌سایتتان قرار می‌دهید هیچ گونه اختلال و مشکلی برای شما به وجود نخواهد آمد و می‌توانید از امکانات زیاد که در این ابزار وجود دارد استفاده کنید.

۵_ گوگال تگ منیجر استفاده راحتی دار

تمامی کاربران می‌توانند بدون هیچ گونه مشکلی از این ابزار کاربردی استفاده کنند و تغییراتی را که نیاز دارند در وب‌سایتشان انجام دهند.

۶_ ساده سازی به روزرسانی‌ها

به دلیل جدا بودن گوگل تگ منیجر از وب‌سایت، شما می‌توانید هر تغییری را که نیاز دارید انجام دهید. با توجه به این خصوصیت امکان بروزرسانی و نصب کردن افزونه در وب‌سایت شما در کمترین زمان ممکن خواهد بود.

۷_ رویدادها را می‌توانید ردیابی کنید

زمانی شما نیاز دارید برای ارائه خدمات بهتر به کاربران آنها را ردیابی کنید و با خبر باشید از نحوه تامل کاربر با وب‌سایت، مثلا اینکه کاربران به چه صفحاتی از وب‌سایت شما بیشتر سر میزنند‌، با کدام محتوا بیشتر تامل برقرار می‌کنند، بر روی کدامیک از لینک‌های وب‌سایت بیشتر کلیک می‌کنند و … که برای انجام دادن این کارها می‌توانید از گوگل تگ منیجر استفاده کنید.

۸_ امکان ذخیره سازی

 وقتی که شما تغییراتی را توسط گوگل تگ منیجر در وب سایتتان انجام می‌دهید یک نسخه قبلی در وب‌سایت شما ذخیره می‌شود که می‌توانید آن را بازبینی کرده و با توجه به نیازتان آن را لغو کرده و به نسخه قبلی برگردید. این کار به این منظور انجام می‌شود که شما هر زمانی که نیاز و یا بازگشت به نسخه قبل را داشتید این کار را در کمترین زمان انجام دهید.

۹_ ویرایش و اصلاح قبل از انتشار دادن آن

زمانی که شما یک کد را در وب‌سایتتان قرار می‌دهید قبل از اینکه آن کد را منتشر کنید گوگل تگ منیجر این دسترسی را به شما خواهد داد تا آن کد را بازبینی و برسی کنید و اگر مشکلی در آن به وجود آمد بعد از اینکه آن کد را منتشر کردید اقدام به اصلاح آن کنید.

۱۰_ با گوگل تگ منیجر می‌توانید کاربران را مدیریت کنید

شما وقتی که از گوگل منیجر استفاده می‌کنید، می‌توانید کاربران را سطح بندی کرده و این امکان را به هر کاربری که دوس دارید بدهید تا بتواند بر روی وب‌سایت و تک منیجرها تغییرات مفیدی را ایجاد کند.

گوگل تگ منیجر چند بخش دارد

به طور کلی گوگل تک منیجر از 3 بخش تشکیل شده است که عبارتند از:

1_ محرکها: شروطی که شما می‌توانید برای تگ‌های مورد نظرتان مشخص کنید.

2_ متغیرها: مغادیری که مشخص می‌کنند که از تگ‌ها در چه زمانی استفاده شود‌.

3_ تگ ها : کدهایی که با قرار گرفتن در صفحات وب‌سایت کار ردیابی و شناسایی را برا ما انجام می‌دهند.

گوگل تگ منیجر چه معایبی دارد

در ادامه به معایب Google Tag Manager اشاره خواهیم کرد:

۱_ فقدان تیم پشتیبانی قوی

یکی از معایبی که شما با نصب گوگل تگ منیجر با آن روبرو هستید نبود تیم پشتیبانی از طرف گوکل است. گوگل یک فرم راهنما را قبل از شروع کار و بعد از پایان آن در اختیار شمل قرار می‌دهد اما اگر شما بعدا با مشکلاتی مواجه شوید مشخص نخواهد بود که می‌توانید با تیم پشتیبانی گوگل ارتباط برقرار کنید.

محدود بودن تگ‌های (Turn Key)

این نوع از تگ‌ها برچسب‌هایی هستند که به جای کپی کردن کدها جاوا اسکریپت می‌توان از آنها استفاده کرد و این کدها از طریق فرم‌ها ایجاد خواهند شد. به دلیل محدود بودن این نوع از تگ‌ها برای گوگل منیجر زمانی که شما قصد داشته باشد یک وب‌سایت را مورد تحلیل و برسی قرار دهید بدون استفاده کردن از گوگل آنالیتیکس این کار بسیار سخت خواهد بود.

سخن پایانی

 گوگل تک منیجر (GOOGLE TAG MANAGER) یک ابزار کاربردی و رایگان است که شما می‌توانید به راحتی اطلاعات مورد نظرتان را از رفتار و واکنش کاربران به دست بیاورید و با بهبودی‌هایی که در وب‌سایتتان ایجاد می‌کنید کاربران زیادی را برای بازدید از وب‌سایتتان دعوت کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.