گوگل دیسکاوری (google discover) چیست؟

گوگل دیسکاوری (google discover) چیست؟

googlediscover ابزاریست که با توجه به جستجوی قبلی کاربران پیشنهاداتی را برای آنها نمایش خواهد داد، این تکنولوژی در سال 2018 و توسط گوگل معرفی شده است. این امکان گوگل با برجسته کردن محتوای همیشه سبز برخی از ویژگی‌هایی همچون تصاویر، اخبار، فیلم و غیره را برای کاربران فراهم خواهد کرد تا کاربران بتوانند به راحتی به این موارد دسترسی داشته باشند. گوگل دیسکاوری با توجه به اینکه فید آپ گوگل را نیز به کاربران نمایش می‌دهد نزدیک به 800 میلیون کاربر فعال را در خود جای داده است.

هدف اصلی که گوگل دیسکاوری توسط شرکت گوگل به وجود آمد این بود که با بهبود بخشیدن به تجربه‌های جستجوی بلند مدت بهبودی را در این مدل از سرچ به وجود آورو، با توجه با این قابلیت گوگل توانست به مجموعه‌هایی از بروز رسانی‌ها دست یابد که تغییرات زیادی را در نحوه تفکر با توجه به تجربه که به کاربران مرتبط بود به دست آورد.

قبل از اینکه نام گوگل دیسکاوری به وجود بیاید فید اصلی برنامه گوگل از چیدمانی که از متن تشکیل شده بود استفاده می‌کرد به عنوان مثال عکس، عنوان و توضیحات متا را به کاربران نمایش می‌داد که ارائه دادن این محتواها به کاربران درست شبیه به قالبی بود که نتایج جستجوی گوگل در کامپیوتر به کاربران نمایش داده می‌شد، ولی به جای اینکه محتوای مورد نظر را به کاربران نمایش دهد توصیه‌های محتوا را به آنها نشان می‌داد.

توصیه‌های گوگل برای بهبود عملکرد محتوا و رتبه‌بندی وب‌سایت در گوگل دیسکاوری

1- استفاده کردن از تصاویر با کیفیت و مفید در محتواهای وب‌سایت.

2- ارسال کردن مطالب مناسب و کاربردی برای استفاده کردن کاربران در وب‌سایت.

با رعایت کردن چه نکاتی می‌توان در google discover قرار گرفت

مهم‌ترین نکات برای قرار گرفتن در گوگل دیسکاوری:

۱_ تصاویر را بهینه‌سازی کنید

یکی از راهکارهای خوب و مناسبی که برای قرار گرفتن در گوگل دیسکاوری می‌توانید انجام دهید این است که تصاویر بهینه و با کیفیت را به وب‌سایت خودتان اضافه کنید و از عکس‌های کیفیت بالا استفاده کنید. برای این کار می‌توانید از نام فایل توصیفی و مناسب با تصاویر در وب‌سایت استفاده کنید. نوشتن یک کپشن توصیفی، استفاده کردن از تصاویر فشرده و استفاده کردن از متن‌های جایگزین تصاویر متناسب با محتوا از کارهایی هستند که برای بهینه‌سازی تصاویر وب‌سایت می‌توانید انجام دهید.

۲_ ایجاد کردن یک ترکیب از محتوای همیشه سبز و محتواهای جدید در وب‌سایت

با توجه به اینکه یکی از شعارهای اصلی گوگل دیسکاوری این است که محتوای همیشه سبز و محتوای بروز و جدید را به کاربران ارائه می‌دهد، google discover این امکان را برای کاربران و مخاطبان فراهم خواهد ساخت تا علی‌رغم اینکه بتواند از روند فعلی و مفیدی که وجود دارد استفاده کنند کاربران بتوانند از عکس و فیلم‌های همیشه سبزی که در وب‌سایت وجود دارد نهایت استفاده را کنند.

محتواهای همیشه سبز به محتواهایی گفته می‌شود که با توجه به کیفیت و ارزش بالایی که دارد برای مدت زمان زیادی معنا و کاربرد خودش را حفظ کرده و برای کاربران مفید و ارزشمند محسوب می‌شود.

۳_ بهینه‌سازی محتوا وب‌سایت برای اینکه به خوبی در تلفن همراه نمایش داده شود

یکی دیگر از نکات مهمی که برای قرار گرفتن در گوگل دیسکاوری به آن باید توجه کرد این است که باید محتوای شما به گونه‌ای در وب‌سایت منتشر شود که به خوبی در موبایل و دیگر دستگاه‌ها مانند ای پد و تبلیت به کاربران نمایش داده شود. زمانی که یک کاربر از طریق گوگل دیسکاوری بر روی محتوای شما کلیک می‌کند اگر کاربر نتواند به خوبی به این محتوا دسترسی داشته باشد و از آن استفاده کند سریع اقدام به ترک کردن وب‌سایت شما خواهد کرد.

وقتی که یک وب‌سایت به خوبی بهینه سازی شده باشد علی رغم اینکه باعث خواهد شد تا وب‌سایت مورد نظر در نتایج جستجوی گوگل در رتبه خوبی قرار گرفته و اعتبار آن را دوچندان کند، بلکه باعث خواهد شد تا زمانی که کاربران از طریق گوگل دیسکاوری به وب‌سایت شما وارد می‌شوند این فضا از جذابیت بالایی برای آنها برخوردار باشد.

۴_ تولید و انتشار محتوای مفید و مورد نیاز کاربران

با توجه به گفته گوگل باید از دستوراتی که توسط گوگل وبمستر تولز ارائه می‌شود پیروی کنید تا صفحات وب‌سایت شما به خوبی برای کاربران ایندکس شود و کارابرن بتوانند به درستی به تمامی صفحات و بخش‌های وب‌سایت شما دسترسی داشته باشند.

۵_ تولید کردن ویدیوهای بیشتر و قرار دادن آنها در وب‌سایت

یکی از شاخصه‌هایی که در گوگل دیسکاوری قرار دارد این است که بر عناصر تصویری متکی است و دوست دارد تا کاربران و مخاطبان در محتوای موجود در وب‌‌سایت غرق شوند و بهترین استفاده را از آن کنند. با توجه به اینکه در نسل امروزی دیدن ویدئو یکی از کارهای لذت بخش و مورد علاقه افراد است، google discover نیز به شدت طرفدار ویدیوهای مفید و ارزشمند بوده و از این نوع ویدیوها حمایت خواهد کرد.

شما می‌توانید با تولید کردن ویدیوهای آموزشی، مصاحبه کردن با افراد پیشر و موفق در صنعت و تجارت، قرار دادن وبینار، نسخه نمایشی محصولات و خدمات، فیلم کوتاه با موضوع چگونگی روند صنعت و غیره و قرار دادن این ویدیوها در وب‌سایت، نظر گوگل دیسکاوری را جلب کنید.

۶_ پیروی کردن از دستورالعمل‌های (GOOGLE NEWS)

با توجه به گفته گوگل زمانی که محتوا و داستانی در google discover قرا می‌دهید باید پیرور دستورالعمل‌های google news باشید تا با استفاده از این امکان کاربران به راحتی متوجه شوند که نویسنده متن چه کسی بوده است. از منبع خارجی در کجای مقاله استفاده شده است و زمان انتشار محتوای مد نظر چه تاریخی است.

سخن پایانی

با توجه به اینکه در سالیان اخیر شاهد رشد و پیشرفت‌های زیادی در گوگل بوده‌ایم، این شرکت‌ با استفاده از هوش مصنوعی تمام تلاش خودش را برای قوی کردن موتورهای جستجوی انجام داده است تا کاربران بتوانند به راحتی هر مطلبی را که نیاز دارند سرچ کنند و در کمترین زمان به نتیجه دلخواهشان دست یابند.

امروزه ما شاهد سرچ‌های موفقی هستیم که با توجه به نیاز و خواسته هر کاربری پاسخ مورد نظر از طرف گوگل به او داده خواهد شد، گوگل دیسکاوری یک امکان از طرف گوگل است که برای درک بهتر کاربران و پاسخ دادن به علایق آنها راه‌اندازی شده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.