اشتباهات غیره حرفه ای سایت | 9 اشتباه که باید مرتکب نشوید🤔

اشتباهات غیره حرفه ای سایت | 9 اشتباه که باید مرتکب نشوید🤔

هر روزه به تعداد وب‌سایت‌هایی که درفضای اینترنت ایجاد می‌شود اضافه خواهد شد ولی هرکدام از این سایت‌ها از نظر نوع کیفیت و طراحی دارای ساختار یکسانی نیستند، در واقع اشتباهات غیره حرفه ای سایت در آنها دیده می‌شود. برای اینکه بتوان یک وب‌سایت را به خوبی طراحی کرد باید از بهترین روش‌ها موجود استفاده کرد.

ابزارهای متنوع و زیادی وجود دارند که طراحان وب‌سایت می‌توانند با استفاده از آنها کارهای خودشان را به راحتی انجام دهند، شما اگر نیاز داشته باشید که با توجه به نمونه کارهایی که دارید یک سایت طراحی کنید می‌توانید برای این کار از هزاران تمی که در سیستم مدیریت محتوای وردپرس وجود دارد استفاده کنید.

توجه داشته باشید که هیچ ابزاری جود ندارد که به تنهایی همه کارها را یکجا در وب‌سایت شما انجام دهد و اگر به خوبی کارها را انجام ندهید این امکان وجود خواهد داشت تا با انجام چند اشتباه کوچک سایت شما دچار اشکال شده و تمام تلاش شما به هدر رود و با اشتباهات غیره حرفه ای سایت خودتان مواجعه شوید.

برسی دقیق اشتباهات غیره حرفه ای سایت‌های اینترنتی

برای اینکه با اشتباهات غیره حرفه ای سایت بیشتر آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید:

۱_ استفاده کردن از بوت استرپ پیش فرض در وب‌سایت

استفاده از بوت استرپ پیش فرض بر روی وب‌سایت یکی از اشتباهات بزرگی است که می‌تواند یک سایت را به مخاطره بیندازد. شما می‌توانید از فونت (awesome) در وب‌سایت استفاده کنید، زیرا این فونت به دلیل اینکه از تعدادی زیادی ایکون تشکیل شده است می‌توانید محبویت بالایی را برای سایتتان به ارمغان آورد و شما اگر بتوانید به خوبی با این فونت کار کنید می‌توانید در رابطه‌های پیچیده نیز از آن استفاده کنید و از اشتباهات غیره حرفه ای سایت جلوگیری کنید.

۲_ انجام دادن چند فراخوانی برابر با یک عمل

توجه داشته باشید که هرکدام از صفحات سایت شما باید تنها یک فراخوانی برای عمل داشته باشند، زیرا اگر شما تنها از یک گزینه فراخوان استفاده کنید و یا فراموش کنید، باعث سردرگم کردن کاربران خواهد شد و این عامل سبب خواهد شد تا کاربران برای اقدام و تصمیم گیری مدت زمان زیادی را صرف کنند که برای آنها اصلا خوشایند نخواهد بود و اقدام به ترک کردن سایت شما کنند.

شما باید تعداد فراخوانی‌ها مورد نیاز را تا حد امکان محدود سازید و شرایطی را فراهم سازید تا بدون اینکه کاربران نیاز داشته باشند تا مدت زمان زیادی را سپر کنند بتوانند به راحتی اقدام به کار مورد نظر در وب‌سایت شما کنند.

۳_ قرار دادن نوشته‌های نامناسب در وب‌سایت از دیگر اشتباهات غیره حرفه ای سایت است

نوشتن برای این است که شما بتوانید منظورتان را در اینترنت به کاربران برسانید مثلا زمانی که شما قرار است تا یک محصول را در اینترنت به فروش برسانید باید از نوشته‌های استفاده کنید که در آنها غلط املایی و نوشتاری وجود نداشته باشد و نوشته‌های شما باید به خوبی برای کاربران قابل فهم باشد و نیاز آنان را برطرف سازد.

۴_ یکنواخت نبودن

شما در هر فضایی که وارد می‌شوید مثل فضاهای آنلاین و شبکه‌های اجتماعی نام تجاری شرکت و کسب کار شما باید به خوبی برای کاربران قابل شناسایی باشد، برای اینکه هماهنگی و یکنواختی در سایت شما به وجود آید باید از رنگ لگویی استفاده کنید که در وب‌سایت شما استفاده شده باشد. استفاده کردن از سبک خاص ux برای جانویسی کردن فونت‌های اصلی وب‌سایت واستفاده کردن از رنگ سایه‌های شبیه به هم در سایت از مسائلی هستند که باعث می‌شوند تا سایت شما از یکنواختی درآید.

۵_ استفاه کردن از قالب‌های نامناسب

استفاده کردن از قالب‌های آماد سبب می‌شود تا یک ارتباط ظاهری ضعیف بین نشان تجاری شما و دیگر قسمت‌های وب‌سایت ایجاد کند که این عامل سبب می‌شود تا رنگ‌هایی که در لگوی سایت استفاده می‌شود در هیچ کدام از قسمت‌های استفاده نشود، استفاده از فونت‌هایی که با دیگر فونت‌های سایت همخوانی نخواهد داشت.

۶_ استفاده کردن از پس زمینه تیره در وب‌سایت

استفاده کردن از رنگ پس زمینه مناسب یکی از عوامل مهمی است که انتخاب نادرست آن می‌تواند وب‌سایت شما را غیره حرفه‌ای کند. استفاده کردن از رنگ‌های تیره جذابیت را از وب‌سایت شما می‌گیرد و جزوء اشتباهات غیره حرفه ای سایت محسوب می‌شود. شما برای اینکه بتوانید جذابیت را به سایت ببخشید استفاده کردن از رنگ‌های سفید و روشن است، هر مقدار که رنگ پس زمینه تیره‌تر باشد خواندن حروف سیاه پس زمینه سخت‌تر خواهد بود.

۷_ مشکلات فاصله گذاری

استفاده از فاصله گذاری استاندارد و حرفه‌ای در وب‌سایت یکی از سخترین قسمت‌های طراحی سایت محسوب می‌شود و اگر به خوبی پیاده سازی نشود جروء اشتباهات غیره حرفه ای سایت است، شما باید تمامی المان‌ها را به شکل مناسبی در کنار یکدیگر قرار دهید و در مرحله بعد اقدام به قرار دادن فضای سفید مناسب در اطراف آن کنید.

۸_ طراحی کردن وب‌سایت خارج از روال استاندارد

سایت‌هایی که از طراحی سایه دار و سنگین استفاده می‌کنند خود را قدیمی و مرسوخ شده نمایش می‌دهند، شما باید از افکت‌های یک بعدی با قرار دادن خلاقیت بر روی آنها استفاده کنید.

۹_ مشکلات خوانایی

زمانی که یک وب‌سایت از نوشته‌های خوب و مناسبی استفاده کرده باشد اما کاربران نتوانند به خوبی این محتوا و مطالب را بخوانند، نمی‌تواند در موفقیت یک کسب کار تغییرات مثبتی را به وجود آورد. خیلی از جزئیات وجود دارد که می‌توانند در چگونگی خواندن متن یک وب‌سایت تاثیرات مخربی را ایجاد کند.

شما باید توجه داشته باشد که در نوشته‌های وب سایتتان از فونت‌های کوچک و ناخوانا، فاصله خطوط کم و یا تضاد میان پس زمینه و متن استفاده نکنید. شاید با وجود این مشکلات کاربران قادر باشند تا مطالب و نوشته‌های وب‌سایت شما را بخوانند اما اگر به خوبی این موارد را در سایت رعایت نکنید اشتباهات غیره حرفه ای سایت را مرتکب شده‌اید و کاربران کمتری برای خواندن مطالب و محتواها به سایت شما سر خواهند زد که باعث کاهش ترافیک سایت شما خواهد شد.

در آخر

ما در این مقاله به مواردی اشاره کردیم که اشتباهات غیره حرفه ای سایت را نشان می‌داد و سایت شما را از حالت حرفه‌ای بودن خارج کرده و آن را تبدیل به یک سایت معمولی و دارای ضعف کند. شما میتوانید با استفاده از نکاتی که ما دراین مقاله برای شما بیان کردیم وب سایت خودتان را بازبینی کنید و اگر هر کدام از این ضعف ها در وب سایت شما مشاهده میشود اقدام به برطرف سازی آن کنید تا هم شاهد جذب تعداد زیادی از کاربران به وب سایتتان شوید و هم درآمد بالاتری را تجربه کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.