تفاوت استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا در چیست؟ 6 فرق مهم که از بی اطلاع هستید🤫

تفاوت استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا در چیست؟ 6 فرق مهم که از بی اطلاع هستید🤫

 تفاوت استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا از سوالات عمده‌ای است که کاربران و کسانی که در فضای اینترنت فعالیت دارند با آن مواجعه هستند. به عنوان یک کاربر و یا کسی که در زمینه وب فعالیت دارد بارها با عبارات استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا در فضای اینترنت برخورد داشته‌اید و یا این اصطلاحات را از جایی شنید‌اید، ولی آیا تفاوت این 2 در چیست و چه فرقی با یکدیگر دارند؟

در دنیای گسترده و نامحدود اینترنت بازاریابی محتوای را می‌توان یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین رورش‌ها برای بازاریابی و فروش محسوب کرد و استفاده درست و مناسب از آن می‌تواند هر کسب کاری را به موفقیت‌های بالایی برساند، ولی در کنار بازاریابی محتوا استراتژی محتوا نیز وجود دارد که با توجه به اهمیت زیادی که دارد کمتر مورد توجه قرار گرفته است. ما در این مقاله قصد داریم تا به برسی تفاوت استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا بپردازیم، ولی ابتدا به تعریف خلاصه از این دو روش مهم و کاربردی خواهیم پرداخت.

اهمیت بازاریابی و استراتژی محتوا

 شاید شما فکر می‌کنید که بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا هر دو یک معنی و مفهوم دارند در صورتی که هر کدام از این دو بایکدیگر متفاوت هستند. بازاریابی محتوا بخش کوچکی از استراتژی محتوا را در بر می‌گیرد و دنیای استراتژی محتوا بسیار گسترده و بزرگ است، این دو مقوله شاید در ظاهر مشترک به نظر برسند اما در اهداف و کارکرد و استراتژی برای جذب افراد و کسب درآمد با یکدیگر کاملا متفاوت هستند. در ادامه به برسی تفاوت استراتژی محتوا وبازاریابی محتوا و فرق‌هایی که بین این دو وجود دارد می‌‌پردازیم.

مهم‌ترین تفاوت استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا

  • یکی از مهم‌ترین تفاوت استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا این است که بازاریابی محتوا به یک بخش از استراتژی محتوا اشاره خواهد کرد در صورتی که استراتژی محتوا به صورت کامل و جامع همه مواردی را که به محتوا مربوط است را در بر می‌گیرد.
  • استراتژی محتوا را باید برنامه و نقشه محتویات یک وب‌سایت دانست که دقیقا چگونه باید کار مورد نظر به بهترین شکل ممکن انجام شود ولی بازاریابی محتوایی نسبت به یک بخش مشخص و تعیین شده فعالیت می‌کند.
  • استراتژی محتوایی که در گذشته مورد استفاده قرار گرفته است را نباید دوباره استفاده کرد و عدم استفاده از آن می‌تواند تلاشهای انجام شده برای تولید محتوای شما را سردرگم کند، در صورتی که بازاریابی محتوا یک رویکرد نرم محسوب می‌شود و از طریق آن می‌توانید مخاطبان را جذب کنید تا به آنها محصول و خدمات مورد نظرتان را ارائه دهید. این موضوع از دیگر تفاوت استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا به شمار می‌رود.
  • بازاریابی محتوایی را می‌توان یک ضمیمه برای استراتژی محتوا دانست که تمرکزش را بر روی اندازه‌گیری، ایجاد و منتشر کردن بخش‌های بازاریابی محتوا بر مخاطبان و کاربران قرار داده است.
  • استراتژی محتوا نشان دهنده‌ی این است که چه گونه و با چه ابزاری از بازاریابی محتوایی استفاده کنید تا بهترین نتیجه را به دنبال داشته باشد.

سخن پایانی

تفاوت استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا را نمی‌توان به یک مورد خلاصه کرد و همان گونه که در بخش قبل مشاهده کردید داری تفاوت‌های زیادی هستند که ما به برسی مهم‌ترین‌های آنها پرداختیم. شما نیز اگر هر گونه نقطه نظراتی در این باره دارید می‌توانید نظرات خود را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.