تفاوت دایرکت ادمین و سی پنل

تفاوت دایرکت ادمین و سی پنل

تفاوت دایرکت ادمین و سی پنل از جمله مواردی است که برای خیلی از افراد جای سوال است و آنها دوست دارند بدانند کدامیک از این کنترل پنل ها را باید برای مدیریت هاست خوشان استفاده کنند؟ ما در این مقاله قصد دایم تا به برسی جامعی از این دو کنترل پنل محبوب و کاربردی بپردازیم تا شما بتوانید به راحتی هر کدام از آنها را انتخاب کنید.

زمانی که شما قصد دارید تا یک کسب کار و تجارت را در دنیای اینترنت راه‌اندازی کنید انتخاب کردن هاست مناسب و کاربردی جزوء مهم‌ترین کارهایی است که در این راستا باید انجام دهید، در واقع اگر سرویس میزبانی وب‌سایت شما دارای پارمترهای مناسب و استانداری باشد موفقیت‌های زیادی را برای شما حاصل خواهد کرد.

حال وقتی که شما هاست مورد نظرتان را از شرکت‌های هاستینگ تهیه کردید باید یک کنترل پنل نیز برای این هاست انتخاب کنید. دایرکت ادمین و سی‌پنل جزوء محبوبترین و کاربرید ترین کنترل پنل‌هایی محسوب می‌شوند که امروزه اکثر وب‌سایت‌های اینترنتی از آن ها استفاده می‌کنند.

کنترل پنل سی پنل (C Panel)

سی‌پنل را باید یکی از مجبوبترین و کاربردی ترین پنل‌های مدیریت هاست محسوب کرده که پولی بوده و بسیاری از هاستینگ‌ها در سرتاسر دنیا از آن استفاده می‌کنند. با توجه به امکانات زیاد و کاربری راحتی که CPanel دارد، بهترین انتخاب است برای کاربرانی که تازه قصد دارند کار خوشان را با هاست شروع کنند و به اصطلاح مبتدی هستند.

با توجه به اینکه کارکردن با این کنترل پنل سخت نیست کاربران تازه کار تمایل زیادی برای استفاده از آن دارند و می‌توانند به راحتی و در کمترین زمان ممکن تمامی کارهای هاست خودشان را با cpanel انجام دهند.

پلاگین‌ها و امکانات زیادی در سی پنل وجود دارد سبب می‌شود کاربران بتوانند به راحتی به بخش‌های مختلف آن دسترسی داشته باشند. پشتیبانی که این کنترل پنل از پلاگین‌ها و امکانات خود دارد به مراتب بیشتر از کنترل پنل دایرکت ادمین ایت و این ویژگی را باید یک تفاوت دایرکت ادمین و سی پنل محسوب کرد.

کنترل پنل دایرکت ادمین (DirectAdmin)

دایرکت ادمین نیز مانند سی‌پنل یک کنترل پنل پولی محسوب می‌شود و اگر شما قصد داشته باشید که از این کنترل پنل استفاده کنید باید از سازندگانی که دایرکت ادمین لایسنس را ساخته‌اند، یک (کلید نرم افزاری) برای مدیریت دایرکت ادمین خریداری کنید. اگر شما از هاست های اشتراکی برای مدیریت داده‌های وب‌سایتتان استفاده می‌کنید همان شرکت هاستینگی که شما اقدام به تهیه کردن هاست اشتراکی از آن کرده‌اید از قبل دایرکت ادمین را تهیه کرده است و آن را بر روی هاست سوار و به شما ارائه خواهد داد.

کنترل پنل دایرکت ادمین Direct Admin را باید یکی از کنترل پنل های کاربردی و مفید هاست قلمداد کرد. با توجه به کاربری ساده آن شما می‌توانید به تمامی داده‌های هاست خودتان در کمترین زمان ممکن دسترسی داشته باشید. سادگی که در این کنترل پنل وجود دارد این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد تا بعد از اینکه وارد پنل مدیریت آن شدید، بتوانید به تمامی قسمت‌ها و تنظیمات آن دسترسی داشته باشید.

برسی تفاوت دایرکت ادمین و سی پنل

برای درک بهتر شما در ادامه به برسی تفاوت دایرکت ادمین و سی پنل می‌پردازیم:

۱_ تفاوت دایرکت ادمین و سی پنل در امکانات

کنترل پنل دایرکت ادمین و سی‌پنل هر دو از امکانات خوب و مناسب برخوردار هستند که میتوان به php ,mysql ،email ،cronjob ftp در این دو کنترل اشاره کرد. ولی باید توجه داشت که هر کدام از این قابلیت‌ها در سی‌پنل به شکل بهتر و کاملتری به کاربران ارائه می‌شود.

مثلا زمانی که شما از سی‌پنل برای مدیریت هاست خودتان استفاده می‌کنید، بدون اینکه رمز دیتابیس را وارد کنید می‌توانید به قسمت phpmyadmin وارد شوید و یا کسانی را که به ftp متصل شده‌اند را مشاهده کنید.

از دیگر امکانات کاربردی که در سی‌پنل می‌توان یافت این است که شما در قسمت آمار می‌توانید به داده‌ها واطلاعات زیادتری دسترسی داشته باشید که این‌ها همگی از مزیت‌های سی پنل نسبت به دایرکت ادمین محسود می‌شود.

یکی دیگر از مزیت‌های مهمی که می‌توان در سی‌پنل مشاهده می‌شود، قابلیت منیجر (ajax) است که در این کنترل پنل وجود دارد. این قابلیت باعث می‌شود تا شما بتوانید با فایل‌ها و پوشه‌های هاست بهتر کار کرده و آنها را به شکل بهتری مدیریت کنید.

۲_ تفاوت دایرکت ادمین و سی پنل در امنیت

توجه داشته باشید که به واسطه (stable) بودن و سادگی که در دایرکت ادمین وجود دارد، این کنترل پنل از امنیت بیشتری نسبت به سی‌پنل برخوردار است. در سی‌پنل برای بالا بردن امنیت باید سرورهای آن کانفیگ بیشتری داشته باشند. زمانی که در سیستم‌ها و نرم افزارهای امکانات بیشتری قرار داشته باشد این امکان وجود خواهد داشت که از نظر امنیتی دچار ضعف‌هایی باشند. امنیت ار دیگر تفاوت دایرکت ادمین و سی پنل محسوب می‌شود.

۳_ تفاوت دایرکت ادمین و سی پنل در نمای کاربری

نمای کاربری بکر دیگر از تفاوت دایرکت ادمین و سی پنل است. مزیتی که سی‌پنل نسبت به دایرکت ادمین دارد، این است که سی‌پنل قابلیت ریسپانسیو بودن دارد و این مزیت موجب می‌شود زمانی که شما با موبایل و تبلیت با این کنترل پنل کار می‌کنید به خوبی تمامی بخش‌های آن را مشاهد کنید.

آیکون‌های زیادی در کنترل پنل سی‌پنل وجود دارد که امکان دارد کاربر را در نگاه اول با یک سردرگمی همراه کند. اما دایرکت ادمین به این صورت نیست و هماننده گذشته سادگی خودش را حفظ کرده است و به دلیل این ویژگی از طرفداران زیادی برخوردار است.

۴_ تفاوت دایرکت ادمین و سی پنل در تحریم

شرکت کانادایی دایرکت ادمین با وجود تحریم‌های بین المللی که برای ایران وضع شده خدمات خودش را به روی کاربران ایرانی قطع نکرد و مدام از این کنترل پنل در ایران پشتیبانی می‌کند، اما شرکت سی‌پنل در سایل 88 با توجه به تحریم‌های بین المللی علیه ایران تمامی سروس‌های خودش را به روی کاربران ایرانی قطع کرد و در آن سال‌ها کاربرانی که از این سرویس در ایران استفاده می‌کردند دچار مشکلات زیادی شده و در واقع شرکت سی‌پنل کاربران ایرانی را مسدود کرد.

طولی نکشید که شرکت‌های داخلی با دور زدن تحریم‌ها مجداد امکان استفاده از کنترل پنل سی‌پنل را در ایران فراهم کردند و تا به امروز بدون هیچ گونه مشکلی از این سرویس در ایران استفاده می‌شود.

۵_ تفاوت دایرکت ادمین و سی پنل در سرعت

دایرکت ادمین با توجه به اینکه از مصرف منابع کمتری در مقایسه با سی‌پنل برخوردار است، باعث شده تا کاربران زیادی از آن استفاده کنند. با توجه به اینکه دایرکت ادمین از سادگی ویژه‌ای برخوردار است سرعت کار با آن زیادتر از سی‌پنل است و برای افرادی که آشنایی زیادی با کنترل پنل‌ها ندارند انتخاب مناسبی می‌باشد. سرعت را باید یکی دیگر از تفاوت دایرکت ادمین و سی پنل به شمار آورد.

با توجه به اینکه دایرکت ادمین مصرف کلی کمتری دارد و امکان ارائه منابع زیادتری به کاربران وب‌سایت را می‌دهد، تعداد زیادی از کاربران حرفه‌ای از این کنترل پنل در طراحی سایت استفاده می‌کنند.

سخن پایانی

شما با خواند این مقاله دیگر به راحتی تفاوت دایرکت ادمین و سی پنل را می‌دانید و دیگر در انتخاب کنترل پنل مورد نظر برای مدیریت هاست وب‌سایت خود دچار مشکل نخواهید شد.

توجه داشته باشید که استفاده از هر کدام از این کنترل پنل‌ها هیچ تاثیری در جایگاه و رتبه وب‌سایت شما ندارد و تنها برای مدیریت بهتر هاست می‌توانید از آنها استفاده کنید. شما می‌توانید با چند ساعت زمان و کار کردن با این کنترل پنل‌ها به خوبی نحوه کار کردن با آنها را فراگیرید و به خوبی از آن‌ها برای مدیریت هاست وب سایتتان استفاده کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.