تفاوت alt و titel در تصاویر | چرا باید از آن‌ ها استفاده شود

تفاوت alt و titel در تصاویر | چرا باید از آن‌ ها استفاده شود

انتخاب کردن و قرار دادن تصاویر در کنار محتوای ایجاد شده در وب‌سایت را باید یکی از اصول مهم و کاربردی دانست که نقش مهمی را در یک عملکرد وب‌سایت ایفا می‌کند. هر زمانی که قرار است مدیر یک وب‌سایت از تصاویر استفاده کند باید ار عکس‌هایی استفاده شود که دارای حجم مناسبی باشند و همچنین این تصاویر باید بهینه باشند. در این مقاله قصد داریم تا به برسی تفاوت alt و titel در تصاویر بپردازیم، برای درک بهتر این موضوع تا انتها با ما همراه باشید.

اهمیت تفاوت alt و titel در تصاویر یک وب‌سایت

یکی از نکات مهمی که باید در تصاویر وب‌سایت رعایت شود، استفاده کردن از دو تگ alt و titel است که از آنها برای عنوان و متن جایزگزین تصاویر استفاده می‌شود. زمانی که از تگ‌های alt و titel در تصاویر وب‌سایت استفاده می‌شود، سبب خواهد شد تا وب‌سایت مورد نظر جایگاه مناسبی در میان رقبای خودش به دست آورده و از بهینه سازی بهتری برخوردار باشد. در ادامه تا تفاوت alt و titel در تصایر یک وب‌سایت را برای شما شرح می‌دهیم.

استفاده از تگ titel در تصاویر چه معنی دارد

تگ titel زمانی در وب‌سایت هائز اهمیت است که کاربر اقدام به حرکت دادن نشانگر موس خودش بر روی تصاویر وب‌سایت کنند، در واقع با انجام این کار یک پنجره کوچک برای کاربر باز خواهد شد که در این پنجره عنوان تصاویر مورد نظر نوشته شده است، از تگ titel برای نام گذاری و معرفی هر تصویری استفاده می‌شود.

برای ایجاد کردن تگ titel در سیستم مدیریت محتوای وردپرس، زمانی که شما اقدام به آپلود کردن تصویر مورد نظر در وردپرس کردید در بخش کتابخانه وردپرس در گوشه سمت چپ آن یک باکس وجود دارد که باید در این بخش اسم عنوان تصاویر قرار داده شود، مثلا به این شکل (titel-and-alt-tags) وارد شود. این موضوع یکی از دلایل تفاوت alt و titel در تصاویر وب‌سایت است.

استفاده کردن از تگ alt در تصاویر

از موارد مهمی دیگر که در محتوای ایجاده شده یک وب‌سايت باعث می‌شود تا کاربران به خوبی متن را درک کرده و ارتباط خوبی را با آن برقرار کنند، استفاده کردن از یک تصویر مشخص و برجسته است. اما این امکان وجود دارد که این تصاویر در صفحه مورد نظر ما به خوبی بارگیری نشوند و در واقع کاربر نتواند به خوبی از موضوع تصویر آگاه شود، در چنین وضعیتی برای اینکه به چنین مشکلاتی برخورد نکنید باید از تگ alt استفاده کرد.

تگ alt متن جایگزینی است که سبب می‌شود تا به خوبی موضوع تصویر مورد نظر برای کاربران توصیف شود. در مواقعی که یک عکس در وب‌سایت شما به خوبی بارگذاری نشود و کاربر نتواند تصویر مورد نظر را مشاهده کند، تگ alt باعث می‌شود تا کاربر به خوبی بتواند معنی و مفهوم این عکس را متوجه شود.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس این امکان را به شما خواهد داد تا بتوانید بعد از اینکه تصویر مورد نظرتان را در وب‌سایت آپلود کردید، متن جایگزین را به آن اضافه کنید. برای انجام دادن این کار باید وارد پیشخوان وردپرس شوید و بر روی گزینه افزودن نوشته کلیک کنید بعد از اینکه وراد صفحه افزودن شدید می‌توانید نوشته جدید خودتان را وارد کنید و بعد در قسمت چپ صفحه بر روی گزینه افزودن تصویر کلیک کنید و بعد عکس مورد نظر که همان تصویر جایگزین تصویر است را در این قسمت قرار دهید.

علت استفادکردن از alt و titel در تصاویر

توجه داشته باشید که تصاویر را باید یکی از عواملی محسوب کرد که تاثیرات زیادی را در عملکرد محتوای یک وب‌سایت ایجاد می‌کنند و در سئوسایت نقش زیادر دارد. زمانی که به خوبی از تگ‌های alt و titel در وب‌سایتتان استفاده کنید، هم باعث خواهد شد که وب‌سایت شما حرفه‌ای به نظر برسد و هم سبب می‌شود تا سئو وب‌سایت بهینه تر باشد و موتورهای جستجوی گوگل به وب‌سايت شما بیشتر توجه خواهند کرد.

وقتی که موتورهای جستجوی گوگل مشغول به ایندکس کردن محتوای یک وب‌سایت هستند با استفاده از تگ‌های alt و titel می‌توانند تصویر مورد نظر وب‌سایت را به خوبی درک کنند و این کار باعث خواهد شد که موتورهای جستجو امتیازات خوبی را به وب‌سایت شما دهند.

از دیگر موارد مهمی که می‌توان به ضرورت این تگ‌ها اشاره کرد، این است که افراد نابینا و کم بینا از دستگاه‌هایی به عنوان متن خوان برای درک بهتر محتواهای یک وب‌سایت استفاده می‌کنند. زمانی که شما از این تگ‌ها در وب‌سایتتان استفاده کرده باشید این افراد به راحتی می‌توانند محتوای تصاویر وب‌سایت شما را متوجه شوند و آن را به خوبی درک خواهند کرد و هر زمانی که به یک تصویر در وب‌سایت شما برخورد کردند با توجه به اینکه شما در این عکس‌ها از تگ‌های alt و titel استفاده کرده‌اید، به راحتی می‌توانند مفهوم و محتوای وب‌سایت شما را متوجه شوند.

سخن پایانی

ما دراین مقاله سعی کردیم که تفاوت alt و titel در تصاویر را برای شما بیان کنیم و چگونگی استفاده آن‌ها را در سیستم مدیریت محتوای وردپرس به صورت مختصر برای شما توضیح دادیم. استفاده از تگ‌های alt و titel در تصاویر وب‌سایت نقش مهمی را ایفا می‌کند و اگر به درستی از آنها در عکس‌های استفاده شود، می‌تواند تغییرات مثبت و خوبی را در جایگاه و رتبه وب‌سایت ایجاد کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.