سئو یا تبلیغات کلیکی؟ کدام برای کسب کار بهتر است

سئو یا تبلیغات کلیکی؟ کدام برای کسب کار بهتر است

یکی بهترین راه‌هایی که شما می‌توانید با استفاده از آن فروش وب‌سایت خودتان را افزایش دهید و کاربران زیادی را برای بازدید به وب‌سایتتان دعوت کنید، سئو یا تبلیغات کلیکی است. سوالی که شاید برای خیلی از افراد به وجود بیاید این است که در زمان انتخاب یک از این روش‌ها باید کدامیک را انتحاب کنیم تا از آن در فروش و بازاریابی سایت استفاده کنیم؟ کدام یک از این دو روش برای ما بهتر است و فروش بیشتری را نصیب ما خواهد کرد؟ آیا استفاده از تبلیغات کلیکی میتواند تمامی نیازهای ما را برطرف سازد و یا فقط باید از سئو برای جذب مشتریان سایت استفاده کنیم.

ما در این مقاله قصد داریم تا برای شما تفاوتی که در در میان سئو یا تبلیغات کلیکی وجود دارد را به صورت مفید و موثر بیان کنیم تا شما در انتها بتوانید به راحتی با توجه به شرایطی کسب کاری که دارید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید، در ابتدا به تعریف ساده از این دو خواهیم پرداخت و بعد در انتها به یک جمع بندی می‌رسیم.

تبلیغات کلیکی PPC چیست

تبلیغات کلیکی برگرفته از واژه (PAY PER CLICK) می‌باشد و با توجه به معنی آن به روشی گفته می‌شود که شما با پرداخت کردن هزینه می‌توانید کلیک‌های زیادی را برای وب‌سایتتان ایجاد کنید که به واسطه این کلیک‌ها نرخ ترافیک وب‌سایت شما بالا خواهد رفت و این مساوی است با فروش و درآمد بیشتر شما.

گوگل ادوزر را باید سرشناس‌ترین پلتفرمی دانست که شما با استفاده از آن قادر هستید تا تبلیغات کلیکی خودتان را شروع کنید. شما می‌توانید حسابی را که در گوگل ادورز دارید با استفاده از دلار شارژ کنید و با توجه به هر کلیکی که کاربران برای ورود به سایت شما انجام می‌دهند مبلغی از حساب شما کسر می‌گردد. حالا که شما با تعریف تبلیغات کلیکی آشنا شدید در ادمه به برسی مزایا و معایت این روش پرطرفدار خواهیم پرداخت:

مزایای تبلیغات کلیکی

مزایای گوگل ادورز شامل:

۱_ فروش بیشتر در کمترین زمان

زمانی که شما اقدام به انجام تبلیغات کلیکی برای وب‌سایتتان می‌کنید با توجه به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید در مدت زمان کمی فروش مناسبی را تجربه خواهید کرد و این روش برعکس سئو نیاز به زمان زیادی برای جذب مشتری ندارد.

۲_ تبلیغات کلیکی قابل اندازه گیری است

شما در تبلیغات کلیکی این امکان را دارید تا یک کمپین تبلیغاتی راه‌اندازی کرده و می‌توانید مشخص کنید که تبلیغات کلیکی شما چه تاثیراتی بر روی نرخ بازگشت سرمایه‌ای که در این روش استفاده کرده‌اید گذاشته است.

۳_ تبلیغات کلیکی شما را به مخاطبان هدفی که دارید نزدیک خواهد کرد

در تبلیغات کلیکی شما این امکان را دارید تا تبلیغات خودتان را شخصی سازی کرده و از این طریق گوگل سایت شما را در نتایج جستجو به کاربران زیادی نمایش دهد و شما مخاطبان هدف خودتان را به دست آورید. بهترین کار این است که شما با توجه به هدفی که دارید گروهی از افراد را با توجه به نیازها و علاقه‌مندی که دارند مشخص کنید و بعد این افراد را برای فروش و سود آوری مورد هدف قرار دهید.

تبلیغات کلیکی چه معایبی دارد

معایب تبلیغات کلیکی:

۱_ هر کلیکی باعث فروش بیشتر نمی‌شود

شاید شما بتوانید در کمترین زمان ممکن با استفاده از تبلیغات کلیکی ترافیک سایتتان را بالا ببرید ولی این به این معنی نیست که تمامی بازدید کنندگان وب‌سایت شما از شما خرید کنند. شما باید بتوانید آنها را متقاعد سازید که محصولات شما متناسب با نیاز آنها است و آنها اقدام به خرید کردن از شما کنند.

۲_ انجام تبلیغات کلیکی نیاز به مهارت دارد

برای انجام دادن کمپین‌های تبلیغاتی باید با دقت و مهارت بالایی این کار را انجام داد زیرا انجام این کمپین کمی پیچیده است. اگر شما می‌خواهید که به شکل بهتر از تبلیغات کلیکی استفاده کنید، می‌توانید از آژانس‌های بازاریابی دیجیتالی که در این زمینه فعالیت دارند کمک بگیرید.

۳_ انجام دادن تبلیغات کلیکی هزینه زیادی دارد

یکی دیگر از معایب مهم تبلیغات کلیکی هزینه زیاد آن است، امکان دارد که شما برای به دست آوردن مشتری هزاران دلار هزینه کرده باشید و آن طوری که انتطار داشته باشید به نتیجه مورد نطر دست نیابید، باید به صورت منظم و مدام تبلیغات کلیکی خودتان را مورد برسی قرار دهید و در این راه محتاط عمل کنید.

سئو seo

سئو یا بهینه سازی به عملی گفته می‌شود که شما در آن سایتتان را برای موتورهای جستجو به ویژه گوگل بهینه سازی خواهید کرد، زمانی که شما بتوانید تمامی استانداردهای لازم در سئو را به خوبی انجام دهید موتورهای جستجو با توجه به عملکرد شما به صفحات وب‌سایتتان رتبه مناسب و مورد قبولی را خواهند داد.

زمانی که وب‌سایت شما به خوبی سئو و بهینه‌سازی شود درنتایج جستجوی ارگانیک گوگل به کاربران نمایش داده خواهد شد و کاربران زیاد با دیدن لینک وب‌سایت شما وارد آن شده و از خدمات و محصولات وب‌سایت شما استفاده می‌کنند.

سئو در مقابل دیگر روش‌های دیجیتال نیاز به زمان و صبر بیشتری دارد ولی اگر موتورهای جستجو تشخیص دهند که وب‌سایت شما مستحق قرار گرفتن در نتایج بالای جستجو است و به خوبی بهینه سازی شده است آن را در مدت زمان طولانی در صفحه اول گوگل قرار خواهند داد و کاربران زیادی را جذب خواهید کرد:

مزایای سئو

در ادامه به برسی مزایا و معایبی که سئو دارد می‌پردازیم:

۱_ بالا بردن اعتماد و اعتبار سایت

زمانی که یک وب‌سایت از سئو و بهینه سازی خوبی برخوردار باشد در نتایج بالای جستجوی گوگل قرار خواهد گرفت با توجه به اعتباری که دارد کاربران زیادی به آن اعتماد خواهند کرد و روز به روز اعتبار برند شما را بالاتر خواهد برد.

۲_ خدمات سئو مقرون به صرفه می‌باشد

سئو در مقایسه با دیگر روش‌های تبلیغاتی مانند تبلیغات بنری و تراکت‌های تبلیغاتی از هزینه کمتری برخوردار است و شما با تلاش و پشتکاری که در سئو و بهینه سازی انجام می‌دهید هم در هدر رفتن هزینه اضافی جلوگیری کرده‌اید و هم نتایج بهتری برایتان رقم می‌خورد.

۳_ سئو میزان آگاهی افراد را از برند شما بالا می‌برد

شما می‌توانید با تولید محتوای بهینه و قرار دادن مطالب مفید سئو سایت خوبی داشته باشید و میزان آگاهی افراد از برند و محصول شما روز به روز بالاتر خواهد رفت، با بالا بردن کیفیت سئو سایت افراد زیاد را جذب خواهید کرد که این میزان آگاهی افراد می‌تواند درآمد شما را تا چند برابر افزایش دهد.

معایب سئو

معایب سئو شامل:

۱_ سئو نیاز به زمان دارد

در انجام کارهای مربوط به سئو سایت شما باید صبور باشید زیرا نیاز به زمان و حوصله زیاد دارد تا بتوانید بهترین نتیجه را به دست آورید. شما باید هر روز اقدام به تولید محتوا کنید تا با گذشت زمان کم کم کاربران وب‌سایت شما را بشناسند و از محصولات و خدمات شما استفاده کنند.

۲_ در سئو رقابت زیادی وجود دارد

تمامی وب‌سایت‌ها تمایل دارند تا در رتبه‌های بالای نتایج جستجوی گول قرار گیرند بنابراین تمامی آنها برای به دست آوردن نتایج ارگانیک جستجو در حال فعالیت و تلاش هستند. اگر شما نیز می‌خواهید تا از این گود عقب نمانید و با دیگر رقبایتان در به دست آوردن نتایج بالای جستجو به رقابت بپردازید باید هموار محتواها و مطالب مفید و کاربر پسند را تولید کرده و در وب‌سایتتان قرار دهید تا از دیگر رقبایتان عقب نمانید.

چه تفاوتی میان سئو یا تبلیغات کلیکی وجود دارد

تبلیغات کلیکی برای این است که شما با پرداخت هزینه مشخصی وب‌سایتتان را در نتایج جستجو به کاربران نمایش دهید و پیشنهاداتی را که دارید به مشتریان هدفتان نمایش داده تا از شما خرید کنند.

زمانی که افراد اقدام به کلیک کردن بر روی تبلیغات شما می‌کنند شما باید هزینه این کلیک را پرداخت کنید و در واقع گوگل از حساب ادورز شما به ازاری هر کلیک مبلغی را کسر خواهد کرد. وقتی که اقدام به انجام تبلیغات کلیکی می‌کنید زودتر از سئو به نتایج مورد نظر دست خواهید یافت و در واقع شما با شخصی سازی کردن تبلیغات بستری را فراهم می‌سازید تا کاربران و مخاطبانتان زودتر به محصولات و کالای شما دسترسی داشته باشند.

وقتی که شما تصمیم می‌گیرد که از روش سئو و نشان دادن وب‌سایتتان به کاربران در نتایج جستجو استفاده کنید، این امکان را خواهید داشت تا به صورت کاملا ارگانیک حضور آنلاین خودتان را در اینترنت گسترش داده و فعالیت‌های زیادی در این فضا انجام دهید. انجام دادن درست و اصولی سئو هر وب‌سایتی را می‌تواند دارای ارزش و اعتبار کند و ترافیک آن را به نسبت زیادی افزایش دهد.

اگر بخواهیم به مهم‌ترین کارهایی که در سئو باید انجام داد اشاره کنیم، تولید کردن محتوا با کیفیت همراه با مقالات آموزشی مفید و کاربرد از این موارد هستند و شما باید با تولید کردن محتواهایی که دارای کلمات کلید مورد نظر و مرتبط با نیازهای کاربران هستند رضایت آنها را جلب کرده تا رفته رفته به میزان بازدید وب‌سایت شما اضافه شود و سایت شما از ترافیک زیادی برخوردار شود.

سئوی ازشمند به seo گفته می‌شود که علی‌‌رغم رعایت کردن اصول و استاندارهای موتورهای جستجو بتواند به خوبی نیاز کاربران و مخاطبان وب‌سایت را برطرف سازد تا آن‌ها با آسوده خاطر و رضایت در سایت شما اقدام به خرید و استفاده از خدمات مورد نظر کنند.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با سئو و تبلیغات کلیکی بیشتر آشنا کنیم و تفاوتی را که در میان این دو است را به صورت مختصر بیان کنیم تا شما دریابید که سئو یا تبلیغات کلیکی کدامیک بیشتر به دردتان می‌خورد. حال شاید برای برخی از کاربران این سوال پیش بیاید که بالاخره از تبلیغات کلیکی باید استفاده کرد یا از سئو، کدامیک مفیدتر هستند؟

باید به شما بگوییم که استفاده از هر کدام از این روش‌ها بستگی به موقعیت و شرایط وب‌سایت شما دارد، اگر شما از جمله افرادی هستید که دارای سرمایه زیادی نیستید و با سرمایه کمی کسب کار اینترنتی خودتان را شروع کرده اید و امکان پرداخت هزینه‌های زیادی را برای تبلیغات و بازاریابی محصولات و خدمات سایتتان ندارید، بهترین گزینه برای شما استفاده از روش سئو و بهینه سازی وب‌سایت است و با تلاش و پشتکار مداوم می‌توانید به نتایج ارزشمند و قابل قبولی دست یابید.

اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که هیچ محدودیت مالی ندارید و تمایل دارید که در کمترین زمان ممکن کسب کار شما به درآمد زایی برسد می‌توانید از تبلیغات کلیکی استفاده کنید و به نسبت هزینه‌ای که در این روش قرار می‌دهید نرخ بازخورد مناسبی را دریافت خواهید کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.