سایت لینک (site link) چیست؟

سایت لینک (site link) چیست؟

به احتمال زیاد این موضوع برای شما اتفاق افتاده است، در زمانی که قرار است وارد سایتی که آدرس آن را بلد نیستید شوید از طریق موتورهای جستجو این کار را انجام دهید، مثلا اگر قرار باشد وارد وب‌سایت (سایت با سئو) شوید و در مورد خدمات طراحی سایت با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار کنید، می‌توانید آدرس https://sitebaseo.com را در مرورگر خودتان وارد کنید و با وارد شدن به این سایت تمامی سوالات خودتان را از کارشناسان و متخصصان این مجموعه بپرسید.

ولی اگر شما این آدرس اینترنتی را بلد نباشید باید در مرورگر خودتان سایت با سئو شو را به فارسی وارد کنید تا موتورهای جستجو این وب‌سایت را در نتایج جستجو به شما نمایش دهند.

زمانی که شما از طریق آدرس به این وب‌سایت وارد می‌شوید گوگل شما را به راحتی به این سایت هدایت خواهد کرد و به محض ورود می‌توانید بر روی هر کدام از خدماتی که نیاز دارد کلیک کنید، اما زمانی که شما آدرس وب‌سایتی را بلد نیستید و اسم آن را به صورت فارسی در مرورگر سیستم خودتان وارد می‌کنید این کار سبب خواهد شد تا نتایج جستجو در رتبه‌های اول گوگل به صورت چند زیر شاخه به شما نمایش داده شود، به این زیر شاخه‌ها سایت لینک گفته می‌شود.

site link به تعدادی از لینک‌ها گفته می‌شود که در نتایج جستجو و در پایین لینک اصلی هر وب سایت به کاربران نمایش داده خواهد شد، در واقع هدف اصلی گوگل از طراحی سایت لینک این است که به کاربران کمک کند تا به خوبی وب سایت مورد نظر را مرور کنند. site link باعث میشود تا کاربران به صفحات دیگری از وب سایت به جزء صفحه اصلی وارد شوند.

نکات مهمی در مورد چگونگی تعیین کردن سایت لینک

متن لینک باید به لندینگ پیج داده شود

متن لینکی که قرار است به عنوان سایت لینک استفاده شود هم باید به لندینگ پیج لینک داده شود و هم باید این متن کاملا واضح باشد. مثلا شما نباید صفحه درباره ما وب سایتتان را به فروشگاه سایت لینک دهید چون این عمل سبب خواهد شد تا بر روی ذهنیت کاربران و مخاطبان وب سایت شما تاثیرات منفی را ایجاد شود.

استفاده از یک نوع لینک

شما باید از یک نوع لینک برای سایت لینک های وب سایتتان استفاده کنید.

قرار ندادن توضیحات طولانی در زیر سایت لینک

باید توضیحات طولانی را در زیر سایت لینک قرار ندهید زیرا این کار باعث خواهد شد تا سایت لینک شما شلوغ شده و تاثیرات کمتری را بر روی کاربران وب سایتتان ایجاد کند.

استفاده از محتوای مرتبط

توجه داشته باشید باید محتوای لندینگ پیج مورد نظرتان را متناسب با تبلیغاتی که در وب سایت انجام میدهید بنویسید، مثلا اگر شما در تبلیغات خودتان تخفیف های ویژه ای را در نظر گرفته اید و یک صفحه جدا را برای آن در نظر گرفته باشید این تخفیفات ویژه باید حتما در محتوای لندینگ پیج شما لحاظ شده باشد.

استفاده نکردن از ایموجی و نماد

از دیگر نکات مهمی که در تعیین سایت لینک باید به آن توجه داشته باشید این است که استفاده کردن از ایموجی و نماد در site link کار درستی نمیباشد.

سایت لینک چه مزایایی دارد

1- کاربران به شکل راحتری میتوانند وب سایت را مرور کنند

زمانی که کابران وب سایت شما را توسط موتورهای جستجو گوگل مورد جستجو قرار میدهند امکان دارد که هیچ گونه تمایلی نداشته باشند تا وارد صفحه اصلی وب سایت شما شوند ولی با وجود سایت لینک دیگر قسمت های وب سایت که امکان دارد کاربران به آن تمایل داشته باشند به آنها نمایش داده شود و آنها قادر خواهند بود که از دیگر بخش های وب سایت که از وجود آن اطلاعی نداشتند را به خوبی مشاهده کنند.

2- سایت لینک باعث میشود تا ترافیک به دیگر قسمت ها سایت نیز هدایت شود

هدف اصلی که تمامی وب سایت ها به دنبال آن هستند این است که کاربران بتوانند به خوبی سایت مورد نظر را مشاهده کنند و با وارد شدن به آن سایت هدف مورد نظر شما که همان خرید و استفاده کردن از خدمات سایت است را انجام دهند اما هر چقدر هم که یک سایت خوب طراحی شده باشد کاربر در زمان جستجو نمیتواند به خوبی از کلیه بخش ها و قسمت های آن آگاه شود ولی زمانی که شما از site link استفاده کنید صفحات سایت شما به صفحه های فرود سایت تبدیل خواهند شد و این عامل باعث خواهد شد تا یک ترافیک ارگانیک در تمامی صفحات وب سایت پخش شود.

3- بالا رفتن فضای تخصیص یافته به وب سایت در نتایج جستجو

زمانی که یک وب سایت در شرایط خوبی قرار داشته باشد میتواند یک کادر جستجو و 6 لینک را به دست آورد و این عامل سبب خواهد شد تا در زمانی که در نتایج جستجوی دسکتاپ نمایش داده میشود 5 برابر فضای تخصیص به آن وب سایت تعلق خواهد گرفت و اگر کاربران از طریق موبایل آن سایت را جستجو کنند کل فضای به آن وب سایت تخصیص داده خواهد شد.

در واقع بالا رفتن فضای تخصیص در بک وب سایت سبب میشود تا نتایج ناخواسته و نامرتبط در باره سایت شما مانند مشن های شبکه های اجتماعی، نتایج مربوط به رقبا و مقالات خبری دیگر همکارانتان در رتبه پایین تری نسبت به وب سایت شما قرار گیرند که باعث خواهد شد تا کاربران بیشتر بر روی لینک وب سایت شما کلیک کنند.

سخن پایانی

درصد زیادی از وب سایت ها در تبلیغاتی که انجام میدهند سایت لینک را در نظر نمیگیرند که این موضوع سبب میشود تا این سایت ها تعداد زیادی از کاربران خودشان را از دست دهند. توجه داشته باشید که سایت لینک یک مزیت و برتر برای تبلیغات شما محسوب میشود و برای اینکه بتوانید محصولات و خدماتی را که در وب سایتتان دارید به خوبی به کاربران نشان دهید میتوایند از سایت لینک استفاده کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.