طراحی سایت الکترونیک

طراحی سایت الکترونیک

طراحی سایت الکترونیک با هدف تولید، فروش و بازاریابی انواع محصولات دیجیتال کار خود را شروع می‌کند که از ظرفیت‌های گسترده‌ای که در دنیا وب وجود دارد، بهترین استفاده ممکن را خواهد برد؛ بنابراین تمامی فعالان، تولیدکنندگان و فروشندگانی که در حوزه‌ی قطعات و تجهیزات هوشمند و دیجیتال مشغول به فعالیت هستند این فرصت را دارند تا با ساخت سایت الکترونیک تجارت خود را به‌روز کرده و درآمد خودشان را تا چند برابر افزایش دهند.

با وارد شدن شاخه‌ی الکترونیک به فضاهای مشاغل و کسب‌و‌کارهای امروزی، طراحی سایت الکترونیک با استقبال زیادی روبرو شده است. در واقع با توجه به اینکه معنا و مفهومی جدید و کاربردی به تمامی تجارت‌ها این حوزه بخشیده است؛ سبب شده تا از راهکارهای تازه‌ای در این عرصه استفاده شود.

طراحی سایت الکترونیک فراتر از یک وب‌سایت عمل می‌کند، زیرا با راه‌اندازی آن شما این فرصت را دارید تا تمامی محصولات و کالاهای الکترونیکی خود را در قالب یک وب‌سایت برای تعداد زیادی از مشتریان و کاربران به نمایش بگذارید تا آنها بتوانند به صورت 24 ساعته از این محصولات دیدن کرده و در صورت نیاز، محصول و کالای مورد نظر را از شما خریداری کنند.

وب‌سایت الکترونیک

قیمت طراحی سایت الکترونیک

به صورت کلی قیمت طراحی سایت الکترونیک را باید به دو دسته‌ی قیمتی تقسیم کرد.

در روش اول از سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای ساخت این وب‌سایت استفاده می‌شود. با توجه به اینکه بسیاری از امکانات و تجهیزات وردپرس برای شروع در دسترس است، این وب‌سایت قیمت متوسطی بین ۴ الی ۱۳ میلیون تومان دارد.

در روش دوم از تکنولوژی اختصاصی برای ساخت سایت استفاده می‌شود. در سیستم اختصاصی برنامه‌نویس باید از صفر وب‌سایت را با توجه به نیاز و امکانات مورد نظر کارفرما برنامه‌نویسی کند که با توجه به زمان‌بر بودن این فناوری، قیمت آن بیشتر از وب‌سایت وردپرسی است. ما در جلسه مشاوره ابتدا نیازهای شما را مورد بررسی قرار می‌دهیم و سپس نرخ نهایی طراحی سایت اختصاصی را به شما اعلام می‌نماییم.

اهداف طراحی سایت الکترونیک

✔️ ساخت سایت الکترونیک پنجره‌‌ای به سوی تجارت گسترده دیجیتال است.

✔️ افزایش اعتبار شرکت و مجموعه شما

✔️ وب‌سایت الکترونیک به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمات‌رسانی به کاربران می‌باشد.

✔️ با طراحی سایت الکترونیک به صورت شبانه‌روزی امکان ارائه خدمات غیرحضوری وجود دارد.

✔️ برقراری یک رابطه هدفمند و بدون واسطه مشتری با تجارت دیجیتال شما از طریق وب‌سایت الکترونیک امکان‌پذیر است.

چرا نیاز به طراحی سایت الکترونیک دارید؟

شاید سوالی که برای برخی از فعالان حوزه‌ی دیجیتال پیش بیاید این باشد که آیا کسب‌و‌کار و تجارت الکترونیکی که من به عنوان یک مدیر و مالک به آن نظارت دارم، نیاز به راه‌‍‌اندازی وب‌سایت دارد؟

در جواب به این سوال باید گفت طبق آمار اگر هر کسب‌وکاری تا چند سال آینده خود را به‌روز نکند و در فضای اینترنت فعالیت نداشته باشد، تعداد زیادی از مشتریان خود را از دست می‌دهد که این فاجعه برای هر تجارتی وحشتناک است.

امکانات طراحی سایت الکترونیک

هر وب‌سایتی برای اینکه بتواند به صورت موفقی فعالیت‌هایش را در فضای وب دنبال کند و خدمات شایانی را به کاربران ارائه دهد، باید دارای امکاناتی باشد. امکانات وب‌سایت الکترونیک عبارتنداز:

امکانات طراحی سایت الکترونیک
  • گالری تصاویر
  • ایجاد بخشی از وب‌سایت برای فروش اینترنتی محصولات
  • رزومه شرکت و تمامی اطلاعاتی که دوست دارید کاربران از مجموعه و شرکت شما در اختیار داشته باشند در قسمتی از وب‌سایت قرار می‌گیرد.
  • راه‌اندازی بخشی به عنوان نظرسنجی و بحث‌های آزاد در وب‌سایت الکترونیک
  • ساخت پنل مدیریت حرفه‌ای با کاربری راحت، این پنل به گونه‌ای طراحی می‌شود که شما بتوانید به راحتی با آن کار کنید.
  • سرعت لود و بارگزاری بالا در طراحی سایت الکترونیک
  • طراحی بخشی برای اسلاید نمایشی محصولات الکترونیکی
  • قرار دادن قسمتی از وب‌سایت برای معرفی محصولات و کالاها
  • قرار دادن نقشه گوگل در وب‌سایت، این امکان برای این است تا کاربران بتوانند به درستی آدرس لوکیشن شما را از طریق نقشه گوگل پیدا کنند.
  • طراحی سیستم آمارگیری، این قابلیت امکان گرفتن آمار و اطلاعات دقیق محصولات را برای شما فراهم می‌کند.
  • سیستمی که از طریق آن می‌توانید به متقاضیان و افراد واجد شرایط نمایندگی اعطا کنید.
  • طراحی و ساخت پنل ارسال sms در طراحی سایت الکترونیک
  • طراحی سیستم crm (این سیستم برای ارتباط با مشتریان و مدیریت فروش طراحی می‌شود).
  • ایجاد و راه‌اندازی بخشی به عنوان انجمن گفتگو
  • طراحی سایت الکترونیک به صورت ریسپانسیو (واکنش‌گرا) طراحی و راه‌اندازی می‌شود.

ویژگی‌های مهم طراحی سایت الکترونیک

زمانی که مجموعه sitebaseo قرار است اقدام به طراحی و ساخت سایت الکترونیک کند، برای اینکه این وب‌سایت نتایج خوبی را برای شما به همراه داشته باشد و در نتایج جستجوی گوگل به کاربران زیادی نمایش داده شود، باید یک سری ویژگی‌ها داشته باشد که ما در ادامه به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

سئو و بهینه‌سازی مناسب

همه شما اطلاع دارید که سئو و بهینه‌سازی تا چه اندازه در موفقیت یک وب‌سایت اینترنتی تاثیر‌گذار است، در واقع هر وب‌سایتی که به خوبی برای موتورهای جستجوی بهینه شده باشد کاربران زیادی را جذب می‌کند که از رنک و رتبه خوبی نیز برخوردار می‌شود.

طراحی سایت الکترونیک نیز باید به خوبی سئو و بهینه‌سازی شود تا بتواند نتایج خوب و قابل قبولی را برای شما به همراه داشته باشد. این وب‌سایت باید از (سئوی تکنیکال، سئوی داخلی و سئوی خارجی) استانداردی و اصولی برخوردار باشد. زمانی که اصول و استاندارد‌‌های سئو سایت در وب‌سایت الکترونیک به خوبی رعایت شده باشد، جایگاه واقعی خود را در لیست نتایج جستجو به دست می‌آورد.

سرعت لود و بارگزاری بالا

سرعت بارگزاری را باید از دیگر موارد مهمی محسوب کرد که در طراحی سایت الکترونیک باید به خوبی پیاده‌سازی و اجرا شود. کاربران دوست دارند به‌محض کلیک بر روی لینک یا صفحه‌ای از یک وب‌سایت، در کوتاه‌ترین زمان ممکن (زیر 3 ثانیه) وارد وب‌سایت مورد نظر شوند که هر‌چقدر سرعت بارگزاری از این زمان بیشتر شود، نارضایتی کاربر را به دنبال دارد که ممکن است به نرخ بانس‌ریت بالای وب‌سایت شما ختم شود.

توجه داشته باشید که هر‌چقدر سرعت لود و بارگزاری در وب‌سایت الکترونیک بالاتر باشد، موتورهای جستجو این موضوع را به راحتی تشخیص می‌دهند که در نتیجه امتیازات مثبتی را برای شما در نظر می‌گیرند که در رنک و جایگاه وب‌سایت شما ثاثیرات مثبت زیادی را به همراه دارد.

محتوا مناسب و کاربردی

محتوا را باید بخش مهمی از یک وب‌سایت محسوب کرد که در سئو و جایگاه آن تاثیرات زیادی را به همراه دارد. وب‌سایت الکترونیک باید از محتوای خوب و کاربرپسندی برخوردار باشد تا زمانی که کاربران وارد این وب‌سایت شدند با توجه به محتوای خوبی که شما در آن قرار داده‌اید، بتوانند در کمترین زمان ممکن محصول و کالای خود را پیدا کرده و نیاز خودشان را برآورده سازند.

محتوای خود به چند دسته تقسیم‌ می‌شود که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم:

✔️ محتوای متنی: به متن و توضیحاتی گفته می‌شود که در وب‌سایت قرار دارد، این متن می‌تواند شامل توضیحات محصول، مقالات و… باشد.

✔️ محتوای ویدئویی: محتوای ویدئویی همان فیلم و تصاویری است که شما در وب‌سایت خود قرار داده‌اید، این فیلم‌ها شامل معرفی شرکت، معرفی محصول، راهنمایی خرید و… می‌باشد.

✔️ محتوای تصویری: تمامی تصاویری که در وب‌سایت شما قرار دارد را شامل می‌شود، تصاویر شرکت و مجموعه، تصاویر محصول و برند، تصاویر نمونه کار و… شامل محتوای تصویری محسوب می‌شوند.

✔️ محتوای صوتی: محتوای صوتی همان طور که از نامش پیداست به پادکست‌ها و تمامی محتواهایی که در آنها از صوت و صدا استفاده شده باشد، گفته می‌شود.

 نکات مهم در طراحی سایت الکترونیک

استفاده از سایت‌مپ در وب‌سایت الکترونیک

از دیگر موارد مهمی که در طراحی سایت الکترونیک باید به آن توجه زیادی شود، استفاده از سایت‌مپ است. زمانی که شما از سایت‌مپ یا همان (نقشه راه) در وب‌سایت الکترونیک استفاده کنید، کاربران به راحتی می‌توانند به هر کدام از صفحاتی که دوست داشته باشند در کمترین زمان ممکن وارد شوند. موتورهای جستجو نیز اهمیت زیادی به این موضوع می‌دهند و امتیازات مثبتی را برای وب‌سایت شما در نظر می‌گیرند.

استفاده از تصاویر مناسب و بهینه

تصاویر استاندارد و مناسب نقش زیادی را در موفقیت یک وب‌سایت به عهده دارند. اگر از تصاویر بهینه در وب‌سایت الکترونیک استفاده شود درک بهتری به کاربر داده و ارتباط بهتری با محتوای شما برقرار می‌کند. زمانی که یک محصول و کالا دارای تصویر مرتبط و مناسب باشد، درک بهتر و کامل‌تری به کاربران می‌دهد و آنها ارتباط بهتری با وب‌سایت برقرار می‌کنند که در نهایت به فروش بیشتر شما ختم می‌شود.

صفحات طراحی سایت الکترونیک

صفحات وب‌سایت الکترونیک

تمامی وب‌سایت اینترنتی از صفحات مختلفی تشکیل شده‌اند که هر کدام از این بخش‌ها دارای یک سری امکانات و محتوا هستند. در زمان طراحی و راه‌اندازی سایت الکترونیک نیز یک سری صفحات برای آن در نظر گرفته می‌شود تا کاربران به راحتی بتوانند به هر کدام از آنها وارد شده و نیاز خود را برطرف سازند، این صفحات عبارتنداز:

  • صفحه اصلی وب‌سایت (خانه)
  • صفحه درباره ما
  • صفحه تماس با ما
  • صفحه آرشیو مقالات وبلاگ
  • صفحه نهایی مقالات وبلاگ
  • صفحه آرشیو محصولات
  • صفحه دسته‌بندی محصولات
  • صفحه نهایی محصولات
  • صفحه آرشیو خدمات
  • صفحه دسته‌بندی خدمات
  • صفحه نهایی خدمات

مرحله طراحی سایت الکترونیک در مجموعه سایت با سئو

ما در مجموعه سایت با سئو از بهترین فناوری‌های روز دنیا برای ساخت و راه‌اندازی سایت الکترونیک استفاده می‌کنیم تا یک وب‌سایت متناسب با نیاز و خواسته کارفرما در اختیار او قرار گیرد. در ادامه به معرفی این فرآیند می‌پردازیم:

مرحله اول: اولین مرحله در طراحی سایت الکترونیک، مشاوره کارشناسان مجموعه با کارفرما است.

مرحله دوم: ساخت طرح اولیه وب‌سایت الکترونیک

مرحله سوم: حالا نوبت ارائه این طرح به کارفرما به منظور بازبینی و بررسی آن است.

مرحله چهارم: ساخت طرح نهایی سایت

مرحله پنجم: در این مرحله کارفرما به همراه تیم فنی مجموعه اقدام به بازبینی طرح مورد نظر می‌کنند.

مرحله ششم: راه‌اندازی وب‌سایت

مرحله هفتم: ما در مجموعه سایت با سئو به مدت ۱ سال از وب‌سایت الکترونیک پشتیبانی می‌کنیم تا تجارت شما به شکل موفقی در اینترنت فعالیت داشته باشد.

ساخت سایت الکترونیک به چند روز زمان نیاز دارد؟

مدت‌زمان لازم برای ساخت و راه‌اندازی وب‌سایت الکترونیک بین ۷ الی ۱۵ روز کاری است که در جلسه مشاوره‌ای به صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که گاهی اوقات کارفرما نیاز به امکانات خاصی در وب‌سایت دارد که امکان دارد بر مدت‌زمان طراحی آن بیفزاید. مجموعه سایت با سئو تمامی تلاش خود را می‌کند تا در زمان مشخص شده و باکیفیت عالی، سایت الکترونیک را طراحی و راه‌اندازی کند تا کارفرما رضایت کافی از آن داشته باشد.

سخن پایانی

ما در این مقاله به بررسی طراحی سایت الکترونیک پرداختیم و شما را با این وب‌سایت کاربردی بیشتر آشنا کردیم. تمامی افرادی که در حوزه الکترونیک مشغول هستند این امکان را دارند تا با راه‌اندازی یک وب‌سایت مستقل تجارت خود را با یک چالش جدید همراه سازند و با رعایت کردن استاندارد‌ها لازم، خود را به یک برند موفق تبدیل کنند.

اگر شما نیز به عنوان یک فعال در این صنعت مشغول به فعالیت هستید اما هنوز به شکل سنتی فروش و بازاریابی محصولات خود را انجام می‌دهید، برای فروش چند برابری و کالای خودتان تنها کافیست با کارشناسان سایت با سئو در تماس باشید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.