فروشگاه سازهای ووکامرس یا پرستاشاپ | کدامیک بهتر است

فروشگاه سازهای ووکامرس یا پرستاشاپ | کدامیک بهتر است

افزونه‌های‌ فروشگاه ساز امروزه در راه‌اندازی کسب کارهای اینترنتی کاربرد زیادی دارند و بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین با استفاده از این افرونه‌ها راه‌اندازی می‌شوند. اما سوالی که شاید برای بسیاری از افرادی که قصد راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی را دارند پیش بیاید این است که از کدام فروشگاه سازها باید برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خودشان استفاده کنند؟ برای اینکه بتوان فروش اینترنتی موفقی را در اینترنت داشت باید از میان ووکامرس یا پرستاشاپ کدامیک را انتخاب کرد؟

در گذشته تعداد سیستم‌های فروشگاه ساز اینترنتی به تعداد امروز نبود و کاربران مجبور بودند از پلتفرم‌های محدودی که وجود داشت استفاد کنند و در واقع با کم بود‌های آنها بسازند. اما با توجه به اینکه امروزه 25 درصد از افراد جامعه در طول هفته خرید اینترنتی انجام می‌دهند، این موضوع نشان دهنده این است که فروشگاه‌های اینترنتی با رشد بسیار زیادی نسبت به گذشته همراه شده‌اند.

اهمیت امروزی فروشگاه سازها

امروزه فروشگاه سازهای زیادی در بستر اینترنت به فعالیت مشغول هستند که انتخاب هر کدام از آنها برای افرادی که قصد راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی را دارند کار را سخت کرده است، از معروف‌ترین آنها می‌توان به ووکامرس یا پرستاشاپ اشاره کرد . فروشگاه ساز ووکامرس افزونه‌ای است در قالب وردپرس که می‌توان با آن یک فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کرد.

در مقابل افزونه فروشگاه سازی دیگر وجود دارد به عنوان پروستاشاپ که به شما امکان راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی آنلاین را می‌دهد. هر کدام از این افرونه‌ها دارای ویژگی‌ها و خصوصیاتی هستند که ما قصد داریم در این مقاله به برسی این دو سیستم فروشگاه ساز بپرداریم.

معرفی فروشگاه ساز پرستاشاپ

فروشگاه ساز پرستاشاپ یک پلتفرم فروشگاهی رایگان و متن باز است که توانسته طرفدارن زیادی را به دست آورد. تعداد زیادی از فروشگاه‌های اینترنتی با استفاده از فروشگاه ساز پرستاشاپ راه اندازی شده‌اند. با توجه به اینکه این سیستم متن باز است امکان ایجاد کردن هر تغییر در آن وجود داد و شما می‌توانید تغییرات مد نظرتان را در آن اعمال کنید.

پرستاشاپ چه ویژگی‌هایی دارد

  • امکان ایجاد کردن سیستم هوشمند مدیریت مشتریان و ایجاد حساب کاربری برای آنها
  • امکان پرداخت روش‌های پرداخت متنوع
  • قابلیت مقایسه کردن محصولات
  • امکان تجزیه و تحلیل آمار فروش محصولات و گزارش آنها
  • قابلیت ویرایش محصولات
  • امکان استفاده از تعداد زیادی افرونه و قالب
  • دسته‌بندی محصولات و کالا به صورت نامحدود
  • انجام دادن کارهای مالیاتی در وب‌سایت
  • پروستاشاپ برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی شده است

معرفی فروشگاه ساز ووکامرس

سیستم فروشگاه ساز ووکامرس پلتفرم فروشگاهی است که بر روی وردپرس راه‌اندازی می‌شود، در واقع سیستم مستقلی محسوب نمی‌شود. ووکامرس دارای افرونه‌ها و پلاگین‌های زیادی است که می‌توان در وب‌سایت فروشگاهی از آنها استفاده کرد، می‌توانید آن‌ها را از مخزن وردپرس دانلود کنید. فروشگاه ساز ووکامرس به دلیل اینکه دارای امکانات و قابلیت‌های زیادی است طرفداران زیادی را در سرتاسر دنیا به خود جذب کرده است و فروشگاه‌های آنلاین زیادی توسط این سیستم راه‌اندازی شده‌اند، در ادامه به برسی ویژگی‌های وردپرس می‌پردازیم.

ویژگی‌های وردپرس

  • از محصولات فروشگاه اقدام به گزارشگیری می‌کند
  • این فروشگاه ساز با موتورهای جستجوی گوگل بهینه‌سازی شده است
  • دسته‌بندی محصولات در ووکامرس وجود دارد
  • از پشتیبانی قوی برخوردار است
  • با افزونه‌های مختلفی سازگار است
  • از تمامی داده‌ها مانند وبلاگ، عکس‌ها و ویدیو پشتیبانی به عمل می‌آورد
  • امکان مقایسه محصولات در آن وجود دارد
  • از روش‌های پرداخت مختلفی می‌شود در ووکامرس استفاده کرد

برسی ویژگی‌ها و خصوصیات ووکامرس و پرستاشاپ

برار اینکه بین ووکامرس یا پرستاشاپ یکی را برای فروشگاه اینترنتی خودتان انتخاب کنید، در ادامه به برسی ویژگی‌های مهم این دو می‌پردازیم:

1- تفاوت قالب‌های ووکامرس و پرستاشاپ

قالب‌هایی که در پرستاشاپ وجود دارد تعداد زیادی ندارند ولی این قالب‌های تخصصی هستند، در مقابل برای فروشگاه ساز ووکامرس قالب‌های زیاد با تنوع بالایی وجود داد که با توجه به حوزه فعالیتی که دارید می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. قالب‌های وردپرس از تنوع و تعداد بالاتری برخوردار هستند.

2- سئو و بهینه سازی در سایت‌های فروشگاهی

فروشگاه ساز پرستاشاپ به گونه‌ای طراحی شده است که به خوبی از قابلیت گوگل پیروی می‌کند و از سئو سایت مناسبی برخوردار است. ووکامرس نیز با توجه به اینکه از افرونه یوست یا رنک مس برای سئوی محتوای استفاده می‌کند، از سئوی قابل قبولی برخوردار است و زمانی که شما از این فروشگاه ساز برای فروش محصولات و کالای خودتان استفاده می‌کنید با توجه به قابلیت‌های سئوی که دارد می‌توانید رتبه مناسبی را در نتایج جستجوی گوگل به دست آورید.

توجه داشته باشید که ووکامرس را باید بهترین افزونه فروشگاهی بهینه برای موتورهای جستجوی گوگل محسوب کرد.

3- پشتیبانی ووکامرس یا پرستاشاپ

از جمله موارد مهمی که در زمان انتخاب سیستم فروشگاه ساز باید به آن توجه داشت، پشتیبانی قوی و به موقع است. فروشگاه ساز پروستاشاپ دارای منابع مناسبی برای رفع مشکلات احتمالی است، ولی با توجه به اینکه منابع آموزشی زیادی در اینترنت برای پشتیبانی از افزونه ووکامرس وجود دارد این سیستم از پشتیبانی قوی‌تری نسبت به پرستاشاپ برخوردار است.

4- انعطاف پذیری ووکامرس یا پرستاشاپ

افرون‌هایی که در فروشگاه ساز پرستاشاپ وجود دارند از تنوع زیادی برخوردار نیستند و برای در اختیار داشتن خیلی از آنها باید مبلغی را پرداخت کنید. با توجه به اینکه طراحان زیادی برای توسعه دادن به ووکامرس بر روی این افزونه کار می‌کنند این فروشگاه ساز از افزونه‌های رایگان زیادی برخوردار است و شما برای انجام دادن هر کاری و اضافه کردن امکانات جدید این امکان را دارید تا از افزون‌های رایگان ووکامرس در مخزن WordPress استفاده کنید.

5- هزینه کدام بیشتر است، ووکامرس یا پرستاشاپ

برای اینکه بتوانید یک فروشگاه اینترنتی موفق راه‌اندازی کنید نیاز به افزونه و پلاگین‌های زیاد دارید تا بتوانید فروش موفقی را در بستر اینترنتی تجربه کنید. درست است که هر دو سیستم‌های فروشگاه ساز ووکامرس یا پرستاشاپ به صورت رایگان در دسترس هستند اما قیمت افزونه‌هایی که در ووکامرس ارائه می‌شود کمتر از پرستاشاپ است.

6- سرعت در ووکامرس یا پرستاشاپ

زمانی که شما قصد دارید از فروشگاه ساز ووکامرس استفاده کنید، باید از قالب‌های فروشگاهی که بر روی سیستم مدیریت محتوای وردپرس نصب می‌شوند استفاده کنید و سرعت لود و بارگذاری در هر کدام از این قالب‌ها متفاوت است. شما می‌توانید با انتخاب کردن یک قالب مناسب سرعت وب‌سایت فروشگاهی خودتان را بالا ببرید، ولی در کل سرعت افزونه فروشگاه ساز پرستاشاپ به نسبت ووکامرس بیشتری است.

سخن پایانی

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید فروشگاه اینترنتی شما هم از قابلیت‌های زیادی برخوردار باشد و هم گستردگی زیادی داشته باشد، می‌توانید از فروشگاه ساز ووکامرس استفاده کنید.

اما اگر شما به دنبال یک فروشگاه اینترنتی ساده با عملکرد مناسب هستید که بتوانند گزارشات دقیقی را در اختیار شما قرار دهد، می‌توایند از فروشگاه ساز پرستاشاپ استفاده کنید. امیدواریم که از این مقاله لذت برده باشید و با توجه به مواردی که ما در این مقاله به آن‌ها پرداختیم بتوانید بهترین انتخاب را در سیستم فروشگاه ساز خودتان داشته باشید تا بتوانید با قدرت به فروش اینترنتی محصولات و خدمات خودتان بپردازید.

حال سوال ما از شما این است که ووکامرس یا پرستاشاپ برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی بهتر است؟ سوالات و نقطه نظرات خود را در این رابطه به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.