لوکال هاست چیست؟

لوکال هاست چیست؟

در این مقاله قصد داریم تا شما را با لوکال هاست آشنا کنیم ولی درابتدا بهتر است با این تعریف شروع کنیم که هاست چیست و چه کاربردی دارد؟ زمانی که یک وب سایت نیاز دارید و دوست دارید سایت مورد نظرتان را راه ‌اندازی کنید، به یک فضا که اطلاعات سایت خودتان را در آن قرار دهید نیاز دارید که به این فضا هاست گفته می شود.

به عبارتی دیگر مکانی که در آن اطلاعات و فایل های موجود در وب سایت ها بارگذاری و آپلود می شود را هاست می گویند. در واقع شما با پرداخت کردن مبلغی از شرکت های هاستینگ آن را خریداری می کنید. با خرید و راه اندازی یک هاست اطلاعات سایت خود را در آن قرار می دهید و کاربران و مخاطبان با وارد کردن آدرس سایت شما در مرورگر به صورت تمام وقت و ۲۴ ساعته می‌توانند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند .

 چند مورد از کاربردهای هاست

استفاده از هاست در فروشگاه ها

وقتی که از هاست در میزبانی فروشگاه ها استفاده می شود این امکان را برای شما فراهم می سازد که تمام اطلاعات، فایل‌ها و… خود را در هاست آپلود و اجرا کنید. در این صورت کاربران با وارد کردن آدرس سایت شما در اینترنت به وب سایت شما دسترسی پیدا می کنند.

استفاده از هاست برای ایمیل

با توجه به دسترسی که از سرور هاست وجود دارد، میزان ایمیل دلخواه خود را روی آن نصب کنید و بدون محدودیت هرچقدر دوست دارید در روز ایمیل ارسال کنید.

هاست فضای آنلاین و ۲۴ ساعته ای می باشد

می‌ توانید با اطلاعاتی که در هاست قرار می دهید، فضایی را ایجاد کند تا تمام کاربرانتان به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

با توجه به تعریفات و آشنایی اولیه با هاست، اگر دوست دارید از هاستی استفاده کنید که هزینه ای را برای آن متحمل نشوید در این صورت می ‌توانید از لوکال هاست استفاده کنید.لوکال هاست (Localhost) به فضایی از کامپیوتر شخصی شما گفته می‌شود که با استفاده از این فضا امکان راه اندازی و نصب یک وب سایت را بر روی آن خواهید داشت. در واقع شما هزینه ای برای این هاست پرداخت نمی کنید و می توانید آن را دانلود کرده و روی سیستم خودتان نصب کنید. به این صورت سیستم شما به یک لوکال هاست تبدیل می‌شود.

لوکال هاست

لوکال هاست چه مزایایی دارد

1_ بدون نیاز به اینترنت شما میتوانید از آن استفاده کنید

2_ رایگان بودن و قابل دانلود از سایت های مربوطه

3_ایجاد تغییرات راحت و آسان در لوکال هاست

4_ لوکال هاست از سرعت مناسبی برخودار است

5_امنیت اطلاعاتی در آن مناسب میباشد

6_ لوکال هاست یک فضایی است که برای پروژه های دانشگاهی مناسب است

7_ رایگان بودن برای همه ی سیستم ها

8_ به روز رسانی سریع

9_ پشتیبانی بالا و تمام وقت در لوکال هاست

لوکال هاست

لوکال هاست این امکان را به ما می دهد که قبل از نصب آن روی سایتمان، آن را روی یک سایت آنلاین دیگر نصب کرده و از آن استفاده کنیم تا اگر اشکالاتی را در فایل ها و اطلاعات خود داشتیم بر روی لوکال هاست پیاده کنیم و بتوانیم ایرادات مختلف را شناسایی کرده و برطرف کنیم. در هاست واقعی شما اگر به مشکلی در رابطه با تغییرات وب سایت برخورد کنید، باید به غیر از ایجاد تغییرات در وب سایت بر روی هاست اصلی نیز این تغییرات را ایجاد کنید.

 نکته دیگر که باید به آن اشاره کرد این است که امکان دارد کدهای برنامه ها دارای خطاها و ایراداتی باشند و به محض قرار گرفتن آن بر روی اینترنت صدمات زیادی را به سیستم ما وارد کنند، اما برای حفظ و سالم ماندن اطلاعات اول آنها را روی لوکال هاست تست کرده و بعد از رفع مشکلات احتمالی و ایرادات آن را روی هاست اصلی وب سایت خود قرار دهید. تا هیچ گونه مشکلی در زمان استفاده از وب سلایت اصلی برای ما به وجود نیاید.

برای ساخت لوکال هاست از چه نرم افزارهایی باید استفاده کرد

لینوکس

اگر شما از سیستم عامل لینوکس استفاده می کنید می توانید از نرم افزار lamp استفاده کنید و لوکال هاست را بر روی این سیستم ایجاد کنید.

ویندوز

برای استفاده از لوکال هاست در سیستم عامل های ویندوز از ۲ نرم افزار wamp و xamp میتوان استفاده کرد.

مک

این نوع سیستم عامل می تواند از دو نرم افزار mamp و xamp برای استفاده از لوکال هاست بهره ببرد.

لوکال هاست

LAMP SERVER چیست

این برنامه مخفف عبارت Linux Apache MySQL PHP می باشد و همانطور که گفته شد برای ویندوز می توان از این برنامه استفاده کرد. این برنامه دارای فضای متن باز است که می توان درآن تغییرات مختلفی ایجاد کرد.

WAMP SERVER چیست

یک برنامه بسیار پرقدرت که مخفف عبارت Windows Apache MySQL PHP می باشد و سیستم شما را به لوکال سروریا همان سرور محلی تبدیل می کند.

XAMPP SERVER چیست

این برنامه قابل استفاده بر روی تمام سیستم عامل ها ازجمله ویندوز، مک و لینوکس می باشد و مخفف عبارت X-OS Apache MySQL PHP می باشد.

EASY PHP چیست

EASY PHP ساده ترین نرم افزار نسبت به برنامه هایی است که در قسمت قبل به آن ها اشاره کردیم این نرم افزار مناسب کسانی می باشد که مبتدی هستند و قصد دارند تازه شروع به کار کنند. درمورد تفاوت هم این طور می توان گفت که این نرم افزار هیچ تفاوتی با سایر برنامه ها ندارد.

برنامه نویسان حرفه ای وقتی که مشغول کار بر روی یک بنای بزرگ هستند برای آزمون و خطاهایی که در کد نویسی دارند از لوکال هاست استفاده می کنند و بعد از انجام این کارها در صورت نبود اشتباه در کدها، اطلاعات و فایل های مورد نظر را روی یک هاست واقعی قرار می‌دهند.

و اما لوکال هاست به واسطه رایگان بودنش نرم افزار خوب و کاربردی است و میتوانید برای یادگیری اصول و برنامه نویسی و طراحی سایت از این نرم افزار استفاده کنید. اگر سوالی در مورد این مقاله برایتان به وجود آمد که هنوز پاسخش را نگرفته اید می توانید با کارشناسان طراحی سایت سایبری شو در ارتباط باشید تا شما را برای راه اندزی وب سایت به صورت کامل راهنمایی کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.