مهم ترین تهدیدات امنیتی وب سایت ها، معرفی 7 تهدید مهم

مهم ترین تهدیدات امنیتی وب سایت ها، معرفی 7 تهدید مهم

مهم ترین تهدیدات امنیتی وب سایت ها به تهدیداتی گفته می‌شود که می‌تواند جایگاه و رتبه یک سایت اینترنتی را با چالش همراه کند. امروزه برای داشتن یک کسب‌کار پر رونق نیاز دارید از سایت استفاده کنید تا از طریق شبکه‌ی گسترده اینترنت بتوانید به کاربران خدمات و محصولات زیادی را ارائه دهید، وب‌سایت برای هر تجارتی و کسب کاری یک برند محسوب می‌شود تا کاربران از طریق آن نیازهای خود را برطرف سازند.

اما اگر به دنبال یک وب‌سایت قوی و مناسب هستید باید دانش لازم را در مورد نقاط قوت و نقاط ضعف آن داشته باشید تا بتوانید امنیت آن را کنترل کنید. در واقع مهم‌ترین فعالیت که باید در مورد سایت‌ها انجام داد تامین امنیت آنها است تا در مقابل تهدیدات امنیتی و حملات هکرها در امان باشید. در ادامه به چند مورد از مهم ترین تهدیدات امنیتی وب سایت ها که تمامی وب‌مستران و صاحبان مشاغل آنلاین باید از آن اطلاع داشته باشند می‌پردازیم.

برسی و شناخت مهم ترین تهدیدات امنیتی وب سایت های اینترنتی

همان گونه که در بخش قبل اعلام کردیم مهم ترین تهدیدات امنیتی وب سایت ها مجموعه خطراتی است که باعث می‌شود کارکرد سایت کند شود و بعضا خطرات زیادی را برای کسب‌کارهای آنلاین ایجاد می‌کند، با ما همراه باشید تا به برسی این تهدیدات جدی بپردازیم:

۱_ تهدیدات امنیتی INJECTION

زمانی که داده‌های غیر مطمئن به صورت یک دستور به یک مفسر ارسال خواهد شد امکان نفوذ تهدید امنیتی وجود خواهد داشت و از مهم ترین تهدیدات امنیتی وب سایت ها به شمار می‌رود. در واقع فرد نفوذگر با فریب دادن شما را وادار خواهد کرد تا یک سری دستورات برنامه‌ریزی نشده‌ای را اجرا کنید تا او بتواند بدون داشتن هیچ گونه مجوزی به اطلاعات شما دسترسی داشته باشد.

۲_ آسیب پذیری در اینترنت اشیاء

اینترنت اشیاء تکنولوژی جدید است که در حال ورود به دنیای دیجیتال بوده و امروزه از آن استفادهای زیادی به عمل می‌آید. شاید هنوز از این تکنولوژی در دفتر کار یا منزل ما استفاده نشده باشد اما باید در نظر گرفت که اینترنت اشیاء می‌تواند به راحتی به یک نقطه محوری برای دسترسی به اطلاعات شخصی ما مورد استفاده هکرها قرار گیرد، این تکنولوژی را باید از مهم ترین تهدیدات امنیتی وب سایت ها محسوب کرد.

۳_ تهدیدات امنیتی مهندسی اجتماعی (PHISHIMIG ATTACK)

این نوع از تهدیدات تلاش می‌کند تا اطلاعات بسیار مهمی از افراد شامل رمزها و اطلاعات شخصی را با استفاده از فریب دادن آنها به دست بیاورد. به عنوان مثال دریافت ایمیلی که شما فکر می‌کنید از طرف یک آشنا است و او را می‌شناسید، ولی در واقع این ایمیل PHISHIMIG ATTACK بوده و قصد به سرقت بردن اطلاعات شما را دارد.

۴_ تهدیدات امنیتی بدافرازی (RANSOMWARE)

در این تهدید امنیتی از یک بد‌افزاری استفاده می‌شود که توسط آن یک سری کد‌گذاری‌های قوی برای قفل کردن اطلاعات فرد قربانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، کلید این کد گذاری‌ها در اختیار هکر قرار خواهد گرفت و فرد که مورد حمله قرار گرفته است برای اینکه بتواند داده‌های خودش را رمز‌گذاری کند باید به هکر مبلغی را بپردازد. RANSOMWARE توسط ایمیل‌ها و سایت هایی که آلوده هستند اتفاق خواهد افتاد و توسط آنها منتشر می‌شود.

۵_ تهدیدات امنیتی (SPER phishing)

 این نوع از حملات امنیتی بر روی یک فرد خاص انجام می‌شود و بیشتر از طرف کسانی است که فرد قربانی را می‌شناسند و با ارائه یک سری اطلاعات شخصی به قربانی باعث خواهد شد اعتماد او را به دست آورد و اطلاعاتش را در اختیار گیرند.

۶_ حملات غیره منتظره

با توجه به اینکه هکرها همیشه به دنبال این هستند تا از روش‌های جدید برای هک اطلاعات افراد استفاده کنند، در برخی موارد یک سری حملات از پیش برنامه‌ریزی شده صورت می‌گیرد که باعث غافلگیری قربانی می‌شود که به حملات غیره منتظره معروف هستند.

۷_ حملات امنیتی دزدی هویتی

به صورت کلی حملات امنیتی دزدی هویتی مشکلی است که همیشه وجود دارد و با توجه به تحقیقات صورت گرفته حکایت از افزایش دزدی شخصیتی کودکان را نشان می‌دهد. زمانی که کودک رشد و تمایل داشته باشد تا یک خط ارتباطی را برای خودش بسازد در واقع دزدی هویتی کودک رخ می‌دهد.

چند راهکار برای بالا بردن امنیت وب‌سایت‌های اینترنتی

با توجه به افزایش تهدیدات امنیتی وب‌سایت‌ها شما می‌توانید با راه‌اندازی یک فرآیند پشتیبانی امنیت سایت خودتان بالا ببرید و از اطلاعات موجود در وب‌سایتتان محافظت کنید، در ادامه به چند روش مهم برای بالا بردن امنیت سایت اشاره خواهیم کرد:

  • مطلع بودن از آخرین آپدیت‌ها و اخبار امنیتی برای بالا بردن سطح امنیت وب‌سایت.
  • دقت داشته باشد که خطاهای وب‌سایت خود را پنهان کنید، زیرا بروز هر نوع اطلاعاتی مربوط به سرور می‌تواند یک تهدید امنیتی برای شما تلقی شود و جزوء مهم ترین تهدیدات امنیتی وب سایت ها قلمداد می‌شود.
  • اگر قصد دارید دادخ‌های ورودی وب‌سایتتان را دریافت کنید حتما موارد مهم امنیتی را رعایت کنید، مثلا به صورت مستقیم مقادیر داده‌ای سایت را در sqlها قرار ندهید.
  • دریافت کردن آپدیت‌های امنیتی مربوط به افزونه‌هایی که بر روی سیستم مدیریت محتوا سایت نصب هستند.
  • توجه داشته باشد که هنگام استفاده از ماژول‌ها محتاط باشید، مخصوصا در استفاده کردن از ماژول‌هایی که هنوز شناخت کافی را از آنها ندارید.
  • باید توجه داشته باشید که در زمان دسترسی دادن به کاربران باید همان مقدار اختیار را به آنها بدهید که مورد نیازشان است، فقط باید مدیران واقعی سایت از دسترسی ادمین برخوردار باشند.
  • دسترسی درست برای پوش‌ها، باید دقت داشته باشید که هیچکدام از پوش‌های وب‌سایت شما نباید دارای دسترسی کامل برای نوشتن باشد.

سخن پایانی

با توجه به پیشرفت‌های زیادی که در زمینه تکنولوژی و اطلاعات صورت گرفته است، لا به لای آن نیز علم و دانش هکرها نیز بالا رفته و آنها برای دسترسی به محتوا و اطلاعات افراد از بهترین روش‌های ممکن برای سرقت داده‌ها استفاده می‌کنند. اگر وب‌سایت شما به صورت درست و اصولی و مطابق با استانداردها امنیتی بالا طراحی و راه‌اندازی شود، راه ورود هکرها خواهد بست و شما کمتر در معرض تهدیدات امنیتی قرار خواهید گرفت.

با توجه به مطالبی که ما در این مقاله به آنها اشاره کردیم دریافتید که چه خطرات امنیتی در کمین سایت شما است و مهم ترین تهدیدات امنیتی وب سایت ها شامل چه مواردی می‌شوند، اگر به صورت مناسب و درست وب‌سایت خود را ایمن نکنید به راحتی در خطر این گونه تهدیدات قرار خواهید گرفت و تمامی اطلاعات موجود در سایت شما ربوده خواهد شد. در زمان به وجود آمدن هر گونه مشکل امنیتی برای وب‌سایتتان با متخصص و شخصی که سایت شما را طراحی کرده مشورت کنید و او را در جریان این تغییرات قرار دهید تا شاهد اتفاقات ناخوشایندی در تجارت و کسب‌کار اینترنتی خود نباشید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.