نکات مهم درباره موتور جستجوی گوگل

نکات مهم درباره موتور جستجوی گوگل

نکات مهم درباره موتور جستجوی گوگل به راز رمزهایی گفته می‌شود که هر فردی که در اینترنت فعالیت دارد باید از آنها اطلاع داشته باشد. بدون شک گوگل محبوب‌تربن موتور جستجو در بین تمامی کاربران اینترنتی است، تقریبا تمامی کسانی که از اینترنت برخوردار هستند با این موتور جستجو سر کار دارند و به صورت روزانه برای برآورد کردن نیازهایشان از گوگل استفاده می‌کنند.

ما در این مقاله می‌خواهیم از نکاتی پرده برداریم که شما شاید تا به الان از آنها اطلاعی نداشته‌اید و این نکات مهم درباره موتور جستجوی گوگل می‌تواند هم دانش شما را بیشتر کند و هم به راحتی بتوانید نیازهای خودتان را با استفاده از این تکنیک‌ها برآورده سازید.

معرفی نکات مهم درباره موتور جستجوی گوگل

  • وقتی که شما از کلمات و موضوعی که قرار است مورد جستجو قرار گیرد اطلاع ندارید می‌توانید از کاراکتر کمکی ستاره استفاده کرد.
  • یکی دیگر از نکات مهم درباره موتور جستجوی گوگل این که اگر نیاز دارید که به سوالاتتان در کمترین زمان ممکن پاسخ داده شود و زودتر شما را به هدفتان برساند می‌توانید به وب‌سایت answers.google.com/answers رفته و سوالتان را در آنجا مطرح کنید.
  • عده‌ی زیادی از وبمستران و مدیران تمایل دارند بدانند که چه کسی به وب‌سایت آنها لینک داده است. در قسمت جستجو عبارت مورد نظرتان را وارد کنید و بعد از سرچ کردن آن عبارت شما می‌توانید متوجه شوید که چه کسانی به سایت شما لینک داده‌اند.
  • زمانی که شما به دنبال نتایج مناسبتری در نتایج جستجوی گوگل هستید، بعد از جستجو شاید با نتیجه‌هایی روبر شوید که هیچ گونه فوایدی برای شما نداشته باشد. برای اینکه بهترین نتایج جستجو را شاهد باشید می‌توانید بازده تاریخی را تعیین کنید. مثلا شما زمانی که بهترین فوتبالیست در سال 2000 را سرچ می‌کنید گوگل نتیجه مربوط به آن سال را به شما نشان خواهد داد.
  • زمانی که شما از نحوه نوشتن عبارت جستجو در موتور جستجوی گوگل اطلاع داشته باشید، می‌توانید هر آنچه را که نیاز دارید به راحتی در اختیار داشته باشید.
  • وقتی که شما به دنبال اطلاعات جدید هستید می‌توانید در قسمت جستجوی پیشرفته گزینه date را وارد کنید تا با توجه به تاریخ ذکر شده تمامی صفحاتی را که جدید به وجود آمده است برایتان به نمایش بگذارد و صفحات قدیمی و گیج کننده دیگر برایتان نمایش داده نشود.
  • دو موتور جستجوی فرعی در گوگل وجود دارد که برای کالاهای تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند، با استفاده از موتور جستجوی calatogs.google.com می‌توانید با کاتالوگ محصولات را مشاهد کنید و دیگری موتور جستجوی froogle.google.com می‌باشد که می‌توانید با استفاده از این موتور جستجو فهرست محصولات فروشگاه آنلاین را مشاهده کنید.
  • زمانی که می‌خواهید تمامی محتواهای موجود در یک زیر دامنه را با استفاده از گوگل فراخوان کنید می‌توانید از Site:sub.example.com کمک گرفته و این کار را انجام دهید. در این سایت می‌توانید از هر نتیجه زیر دامنه را که تمایل دارید فیلتر کرده و صفحات ایندکس شده را شناسایی کنید، این امکان از دیگر نکات مهم درباره موتور جستجوی گوگل محسوب می‌شود.
  • زمانی که شما قصد داشته باشید متن‌هایی که در تگ هدر وجود دارد جستجو کنید، می‌توانید از این دستور Site:example.com intitle استفاده کنید.
  • وقتی که بخواهید موتو جستجو گوگل تمامی آن صفحاتی را که در لینک خودشان از کلمه param استفاده شده باشد برای شما به نمایش بگذارد، می‌توانید از دستور Site:example.com inurl استفاده کنید.
  • اگر بخواهید موتورهای جستجو عنوانی را که شما انتخاب کرده‌اید در تمامی صفحاتی وب‌سایت جستجو شده به شما نشان دهد، می‌توانید ازدستور Site:example.com text goes here استفاده کنید.
  • زمانی که قصد دارید یک نوع فایل خاص را در گوگل در سایت‌هایی که مد نظر شما است در اختیار داشته باشید، می‌توانید از دستور Site:example.com filetype استفاده کرده و در مدت زمان سرچ کردن مقالات صرفه جویی خواهد شد.
  • وقتی که شما نیاز دارید چند عبارت مورد نظرتان را در یک زمان مشخص درموتور جستجو گوگل سرچ کنید، صفحاتی را به شما نشان خواهد داد که یا شامل همه آنها باشد و یا هر کدام از آنها را جدا نمایش دهد که این کار را می‌توانید با دستورSite:example.com this OR that انجام دهید.
  • داشتن یک وبلاگ شخصی را همه دوست دارند، با در اختیار داشتن یک وبلاگ می‌توانید حرفتان را با همه به اشتراک بگذارید. برای ساختن آن می‌توانید از سایتwww.blogger.com/start استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید چگونگی استفاده کردن کشورهای دنیا را از گوگل بدانید، می‌توانید به وب‌سایت www.google.com/press/zeitgeist.html مراجعه کنید.

سخن پایانی

با توجه به نکات مهم درباره موتور جستجوی گوگل که در این مقاله به آنها اشاره کردیم، شما متناسب با نیاز و خواسته که دارد می‌توانید از این راهکارها استفاده کنید تا به بهترین شکل هر آنچه را که در .موتور جستجوی گوگل به آن نیاز دارید در اختیار داشته باشید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.