هاست ارزان چیست؟ 8 مورد از معایب آن

هاست ارزان چیست؟ 8 مورد از معایب آن

زمانی که شما قصد دارید تا یک وب سایت راه اندازی کنید باید یک هاست نیز برای نگهداری از دادهای و اطلاعات وب سایتتان انتخاب کنید. به صورت کلی اکثر افراد در زمان انتخاب کردن هاست به دنبال هاست ارزان میباشند تا بتوانند در هزینه های خود نیز صرفه جویی کنند.

اما نکته مهی که شاید خیلی از افراد از آن چشم پوشی میکنند ویا از آن اطلاع ندارند این است که انتخاب هاست ارزان سبب میشود تا فکر شما را از استفاده از یک هاست خوب و مناسب غافل کند و این موضوع سبب میشود تا کیفیت را فدای قیمت کرده و در مراحل توسعه بندی و زمانی که قرار است وب سایتتان را راه اندازی کنید مشکلاتی گریبان گیر شما شود.

شاید بسیاری از وب سایت های اینترنتی در ابتدای کارشان توان استفاده از یک هاست مطمئن و مناسب را نداشته باشند و به همین منظور به دنبال یک هاست ارزان باشند، ولی باید گفت که چاره کار استفاه از یک هاست ارزان نیست و زمانی که شما برای مدیریت و دخیره دادها و اطلاعات وب سایتتان از این نوع هاست استفاده میکنید این امکان وجود خواهد داشت تا وب سایت شما رشد چندانی را طی نکند و فرصت شکوفایی و رسیدن به قله های موفقیت از وب سایت شما گرفته شود.

استفاده از هاست ارزان چه معایبی را برای شما به دنبال دارد

همه ما این ضرب المثل را بارها شنیده ایم که هیچ ارزانی بی علت نیست و هچ گرانی بی علت نیست. این مثال دقیقا برای استفاده از هاست وب سایت نیز صدق میکند. دلایل بسیار زیادی وجود دارد که سبب میشود تا قیمت یک هاست مشخص شود و شرکت هایی که اقدام به فروش و خدمات هاست میکنند برای اینکه بتوانند یک هاست ارزان را به افراد ارائه دهند برخی از امکانات و ویژگی های هاست را کاهش میدهند تا آن را به صورت ارزانتری به فروش برسانند. در ادامه به برسی مهمترین معایب هاست ارزان میپردازم.

1- در هاست ارزان از سخت افزارهای ضعیفی استفاده میشود

شرکت های هاستینگ برای اینکه بتوانند هاست ارزان را به افراد ارائه دهند باید از سرروهای مجازی به جای سرورهای اختصاصی استفاده کنند. این کار سبب میشود تا شرکت های ارائه دهنده هاست با پرداخت هزینه پایین بابت سرورهای مجازی، به تعداد زیادی از وب سایت ها هاست ارزان و بی کیفیت ارائه دهند. زمانی که تعداد زیادی از وب سایت ها بر روی سرورهای مجازی میزبانی شوند مشکلات زیادی در سایت هایی که از این نوع هاست استفاده میکنند به وجود خواهد آمد.

2- در هاست ارزان از کنترل پنل های کرک شده استفاده میشود

با توجه به اینکه نرم افزارهایی کنترل کننده هاست مانند(دایرکت ادمین و کنترل پنل) همواره از قیمت زیاد برای مدیرتی هاست برخوردار هستند، به همین منظور شرکت های هاستینگ برای اینکه قادر باشند تا سرویس هاست رایگان را در اختیار افرارد قرار دهند باید باید از نسخه های داریرکت ادمین و سی پنل استفاده کنند. زمانی که شما از سرویس های نال شده کنترل پنل برای مدیریت هاست وب سایت استفاده میکنید امکان استفاده از نسخه جدید این نرم افزارها را ندارید و مشکلات امنیت زیادی را برای وب سایت شما ایجاد خواهد کرد.

3- هاست ارزان به صورت بلند مدت به کاربران ارائه میشود

شرکت هایی که هاست های با کیفیت و ماهانه را به افراد ارائه میدهند با توجه به اینکه مشتریان در ماهای بعدی نیز اقدام به تمدید هاست وب سایتشان کنند به بهترین شکل به آن ها خدمات رسانی میکنند تا رضایت مشتری را برای تمدید دوباره هاست به دست آورند.

با توجه به اینکه قیمت ماهیانه هاست ارزان کم است شرکت های ارائه دهنده هاست مجبور هستند تا این نوع از هاست را به صورت 6 ماهه و 1 ساله به متقاضیان ارائه دهند که این موضوع سبب خواهد شد تا شرکت های هاستینک تعهد بالایی در قبال ارائه هاست ارزان نداشته باشند زیرا سرویسی را که به مشتریان ارائه داده است به صورت بلند مدت میباشد و تعهد بالایی در قبال آن ندارد.

4- کند بودن هاست ارزان و سرعت پایین آن

با توجه به ارزان بودن این نوع از هاست شرکت های هاستیک از یک نوع سرور برای مدیریت تعداد زیادی از هاست های ارزان استفاده میکنند. زمانی که تعداد زیادی از هاست با یک سرور پشتیبانی شوند این شلوغی سبب خواهد شد تا اختلالات زیادی در این نوع از هاست ها به وجود بیاید و با کند شدن سرعت آن ها بر عملکرد کلی وب سایت تاثیرات منفی را به جا بگذارد.

5- در هاست های ارزان از سرویس های دسته دوم استفاده میشود

استفاده از سرورها و دیتا سنترهای کارکرده و دسته دوم از دیگر روشهایی است که برخی از شرکت های هاستینگ برای ارائه هاست ارزان قیمت به افراد از آن استفاده میکنند. معایبی که این نوع از سرورها دارند این است که به دلیل کار کرد زیادی آن ها دارای سخت افزارهای ضعیفی هستند که باعث احتلالات و کند شدن عملکرد در هاست های ارزان قیمت خواهد شد و با توجه به ضعیف بودن سخت افزارهای این سرورها دیتا سنترهای آن ها را با قیمت های بسیار پایینی در اختیار شرکت های هاستینگی که اقدام به ارائه هاست ارزان قیمت میکنند قرار خواهد میدهند.

6- در هاست های ارزان قیمت آپ تایم پایین است

در هاست های ارزان مانیتورینگ شبانه روزی توسط یک تیم با تجربه و متخصص وحود ندارد که سبب میشود این هاست پایداری پایین داشته باشد. از دیگر عواملی که در هاست ارزان باعث عدم پایداری میشود، شلوغ بودن سرورهای این نوع از هاست که سبب میشود احتمال قطع شدن هاست وب سایت شما بالا رود و این موضوع از دیگر مشکلات آن محسوب میشود. زمانی که یک وب سایت دارای آپ تایم قوی نباشد موتورهای جستجوی گوگل به سرعت به این موضوع پی خواهند برد و نمرات منفی را به وب سایت مورد نظر میدهند که رفته رفته سبب افت جایگاه وب سایت خواهد شد.

7-هاست های ارزان دارای محدودیت های حجمی میباشند

زمانی که شرکت های ارائه دهنده هاست اقدام به ارائه هاست ارزان به کابران میکنند با توجه به اینکه قیمت این نوع از هاست پایین است باید سرویس های خودشان را به تعداد مشتریان زیادتری ارائه دهند و فضای سرور را به تعدادی زیادی از وب سایت ها اختصاص میدهند، با توجه به اینکه میزان فضای ذخیره در هاست ارزان کم است امکان قرار دادن حجم زیادی از داده ها در این نوع از هاست وجود ندارد و این موضوع سبب میشود که اگر یک وب سایت در حال توسعه از هاست ارزان استفاده کند با توجه به مشکلات این نوع از هاست، وب سایت را با مشکلات زیادی مواجعه خواهد کرد.

8- هاست ارزان در زمان بارگذاری صفحات وب سایت سرعت کمی دارد

با توجه به اینکه شرکت های ارائه دهند هاست ارزان از سروها و دیتا سنترهای قوی استفاده نمیکنند و سخت افزارهایی که آن ها استفاده میکنند از سرعت کمی برخوردار است، تمامی این عوامل سبب میشود تا سرعت بارگذاری در یک وب سایت پایین بیاید. استفاده از هاست ارزان باعث میشود تا سرعت بارگذاری یک وب سایت به شدت کاهش یابد و صفحات آن به خوبی در مرورگرها مختلف به کابران ارائه نشود. زمانی که سرعت لود و بارگذاری یک سایت کم باشد با نارضایتی کاربران همراه خواهد شد و گوگل رتبه و جایگاه وب سایت شما را به شدت کاهش خواهد داد.

در آخر

اگر شما نیز قصد دارید تا یک وب سایت را برای کسب کارتان راه اندازی کنید و قصد دارید تا اقدام به تهیه کردن یک هاست ارزان برای وب سایتتان کنید از انجام این کار صرف نظر کنید و به جای اینکه پول خودتان را با خرید کردن هاست ارزان دور بریزید، میتوانید یک هاست ماهانه و استاندار را تهیه کنید. شما میتواند با خرید کردن هاست ماهانه با کیفیت ار تمامی ویژگی ها و امکاناتی که در یک هاست استاندار وجود دارد استفاده کنید و در جهت موفقیت وب سایتتان گامی موثر برداید.

با پرداخت کردن هزینه ای کم میتوایند به صورت ماهانه از شرکت های هاستیگ مجاز اقدام به خرید یک هاست برای سایت خودتان کنید و زمانی که وب سایت شما به یک ثبات و پایداری استاندار رسید میتوانید نسبت به خردید هاست با کیفیت به صورت بلند مدت و سالیانه اقدام کنید. وب سایت شما ارزش این را دارد که برای ذخیره داده های و اطلاعات آن از یک وب هاست مناسب با استانداردهای لازم استفاده کنید و گوگل هزینه پایینی که شرکت های ارائه دهنده هاست ارزان می دهند را به هیچ وجه نخورید.

مجموعه sitebaseo آمادگی این را دارد تا شما را در انتخاب بهترین هاست برای مدیریت دادهای وب سایتتان همراهی کند و از ابتدا تا انتهای راه انداز ی و کسب درآمد از طریق وب سایت درکنار شما خواهد بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.