پیدا کردن کلمات کلیدی، 7 روش کاربردی

پیدا کردن کلمات کلیدی، 7 روش کاربردی

یک از مهم‌ترین و هدفمندترین کارهایی که باید هر وب‌سایت انجام دهد، نوشتن مقاله و مطلب و قرار داد آن در سایت است. زمانی که شما مقالات و مطالب مناسبی را در وب‌سایتتان منتشر دهید هم باعث خواهد شد تا ترافیک سایت شما بالا رود و هم رتبه وب‌سایت شما ارتقاء می‌بابد. اما به راستی مقالات و مطالب هدفمند باید دارای چه ویژگی‌ها و خصوصیاتی باشد تا بتوانند نیاز کاربران را به خوبی برطرف سازد؟ برای پیدا کردن کلمات کلیدی باید چه کاری انجام داد؟

اهمیت کلمات کلیدی

اینکه شما اقدام به تولید محتوا می‌کنید کار هدفمند و درستی است ولی باید به این نکته توجه زیادی داشته باشید که آیا محتوای شما از کلمات کلیدی مناسب نیز برخوردار است؟ زمانی که شما به درستی کلمات کلیدی مناسب را انتخاب می‌کنید سبب می‌شود تا شما بتوانید به خوبی اقدام به نوشتن مطلب و محتوا کنید و به درستی از کلمات کلیدی را در آن مطلب استفاده کنید. حال سوال این است که چگونه باید کلمات کلید مناسب را پیدا کنیم؟ چه کلمات کلیدی برای وب‌سایت ما مفید است؟ روش‌های پیدا کردن کلمات کلیدی چیست؟

چگونه امکان پیدا کردن کلمات کلیدی برای ما فراهم می‌شود؟ این چنین سوالات و سوالات زیاد دیگری که شاید برای خیلی از شما در پیدا کردن کلمات کلیدی پیش خواهد آمد را ما در این مقاله برای شما به خوبی شرح خواهیم داد، تا آخر این این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با روش‌های پیدا کردن کلمات کلیدی آشنا کنیم.

روش‌های پیدا کردن کلمات کلیدی

در ادامه به برسی روش‌های مهم پیدا کردن کلمات کلیدی اشاره خواهیم کرد:

1. جستجوی مرتبط در گوگل

زمانی که شما یک عبارت را در گوگل سرچ می‌کنید بعد از وارد کردن آن عبارت در باکس جستجو و کلید کردن بر روی گزینه جستجو در زیر عبارت انتخابی شما یک سری جستجوی‌های مرتبط نیز به شما نمایش داده می‌شود. مثلا زمانی که شما عبارت هاست را جستجو می‌کنید عباراتی مانند هاست ارزان، هاست وردپرس، هاست لینوکس، هاست ویندوز و موارد این چنینی به شما نمایش داده می‌شود که نشان دهنده این است که این عبارات نیز در گوگل سرچ می‌شوند. شما می‌توانید به توجه به نتایج مرتبط گوگل اقدام به انتخاب کردن کلمات کلیدی مرتبط کنید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن در پیدا کردن کلمات کلیدی متناسب با نیاز کاربران قدم بردارید.

2. آمار گرفتن و آنالیز

شما می‌توانید با استفاده از ابزار تحلیل گری مانند گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول چگونگی رفتار مشتریان، نرخ تبدیل کردن بازدید کنندگان به مشتری و کانال‌هایی را که توسط آن کاربران به وب‌سایت شما وارد می‌شوند را به خوبی مورد برسی قرار دهید. اینکه ابزار تحلیل نمی‌توانند همه موارد را به ما بگویند شاید جمله درستی باشد اما در حقیقیت می‌توانید با استفاده از این ابزار بسیاری از مواردی را که در انتخاب کردن کلمه کلیدی به آنها نیاز دارید را در اختیار داشته باشید.

3. برسی کردن وب‌سایت‌هایی که مختص به پرسش و پاسخ هستند

سایت‌های زیادی در بستر اینترنت وجود دارند که کاربران درباره موضوعات گوناگونی در این وب‌سایت‌ها به پرسش و پاسخ مشغول هستند، مانند سایت Yahoo Answers و یا سایت‌های داخلی و خارجی دیگری. سوالاتی که در این وب‌سایت ها پرسیده می‌شود نیاز کاربران متعددی است که می‌تواند در پیدا کردن کلمات کلیدی شما را یاری کند و کمک کند تا شما در مقالات خودتان از کلمات کلیدی استفاده کنید که متناسب با نیاز کاربران باشد.

پیدا کردن کلمات کلیدی

4. رقبایتان را زیر نظر بگیرید

شما می‌توانید با زیر نظر گرفتن رقبا به خوبی تشخیص دهید که آنها بیشتر از چه کلمات کلیدی استفاده کرده‌اند و شما نیز از این کلمات در مقالاتتان بیشتر استفاده کنید و با توجه به آن کلمات کلیدی اقدام به نوشتن مقاله و مطلب کنید. شما می‌توانید با زیر نظر گرفتن تعداد کلمات کلیدی در هر پاراگراف و صفحه وب‌سایت رقبایتان از روش‌های استفاده کردن آنها از کلمات کلید مطلع شوید.

5. از پیشنهادات گوگل استفاده کنید

از دیگر روش‌های مهم و کاربردی که می‌توانید برای پیدا کردن کلمات کلیدی از آنها استفاده کنید، استفاد کردن از پیشنهاداتی است که گوگل به شما ارائه می‌دهد. زمانی که شما یک عبارت را در باکس جستجوی گوگل وارد می‌کنید همزمان در قسمت پایین باکس جستجو گوگل نیز عبارتی را به شما پیشنهاد می‌دهد که در مورد موضوع مد نظر شما است و به شما کمک می‌کند که تشخیص دهید چه کلمات مشابه دیگری توسط کاربران بیشتر مورد جستجو قرار می‌گیرد. گوگل با توجه به تعداد سرچ یک عبارت آن را به شما پیشنهاد می‌دهد و می‌توانید از این قابلیت به خوبی استفاده کنید.

6. از مقالات موجود در ویکی پدیا برای پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده کنید

ویکی پدیا به عنوان یک مرجع رسمی و معتبر حاوی تمامی اطلاعاتی است که شما در هر زمینه‌ای نیاز دارید و شما می‌تواند با مراجعه به آن اطلاعات لازم را به دست بیاورید. شما می‌توانید موضوعاتی را که به دنبال کلمات کلیدی برای آنها هستید را در ویکی پدیا سرچ کنید و با توجه به عنوان‌ها و مطالبی که در آن موضوع به کار رفته است متوجه شوید که کاربران بیشتر به دنبال چه کلمه کلیدی هستند. با توجه به اینکه بسیاری از مقالات و مطالبی که در ویکی پدیا وجود دارد به روز و استاندارد هستند می‌توانید به خوبی از این مرجع برای پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده کنید.

7. استفاده کردن از ابزار مختلف کاربری

از دیگر راهکارهایی که شما می‌توانید با استفاده از آن کلمات کلیدی مهم را پیدا کنید استفاده کردن از ابزاری است که در این زمینه وجود دارد. (google trends و keyword tool) از بهترین ابزاری هستند که در پیدا کردن کلمات کلیدی می‌توانید از آنها استفاده کنید. شما می‌توانید با استفاده از این ابزار به خوبی موارد مانند میزان محبوبیت کلمات کلید در شهری‌ها و استان‌ها را مشخص کنید، در دسته‌بندی‌های مختلف کلمات کلیدی را با هم مقایسه کنید و در بازه زمانی میزان محبوبیت نتایج کلمات کلیدی را در بین کاربران به خوبی مشاهده کنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم تا به صورت مختصر به برسی روش‌های پیدا کردن کلمات کلیدی بپردازیم و بهترین راهکارهای در این مورد برای شما شرح دادیم. به کلمات کلیدی استفاده شده در محتوا و مقالات وب‌سایتتان بسیار توجه داشته باشید و به درستی از آنها استفاده کنید تا هم بتوانید نیاز کاربران و مخاطبان سایت خودتان را به خوبی برطرف سازید و هم سایت شما به واسطه بازید زیادی که خواهد داشت از اعتبار و رتبه مناسبی در نزد گوگل برخوردار خواهد شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.