ریست کردن وردپرس

ریست کردن وردپرس

یک از بهترین راه‌کارهایی است که صاحبان و مدیران وب‌سایت‌های وردپرسی در صورت عدم رضایت از خدمات و امکانات می‌توانند از آن استفاده کنند، ریست کردن وردپرس است. ما در این مقاله قصد داریم تا به برvسی بهترین روش‌های ریست کردن وب‌سایت وردپرسی بپردازیم و شما می‌توایند برای آشنایی بیشتر با این روش‌هاT ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

وردپرس را باید یکی از بهترین و محبوترین (cms) حال حاظر محسوب کرد که قریب به 41 درصد از وب‌سایت‌های دنیا با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا راه‌اندازی شده‌اند و با استفاده از آن بهترین و با کیفیت‌ترین و خدمات را به کاربران و مخاطبانشان ارائه می‌دهند. طراحی و راه‌اندازی سایت با وردپرس به شما این امکان را می‌دهد تا کسب‌وکار خودتان را در دنیای نامحدود وب به کاربران زیادی نمایش دهید و فروشتان را تا چند برابر افزایش دهید.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس به دو صورت امکان استفاده و راه‌اندازی را دارد که در ادامه به معرفی این روش‌ها اشاره خواهیم کرد.

روش‌های راه‌اندازی وب‌سایت وردپرسی

روش اول این است که شما با دانلود افزونه وردپرس و نصب کردن یک قالب آماده بر روی آن یک وب‌سایت وردپرسی راه‌اندازی کنید و هر خدمات و محصولی را که قرار است به فروش برسانید، در این وب‌سایت قرار دهید.

در روش دوم شما باید از ابتدا و بیس سیستم مدیریت محتوای وردپرس را برنامه‌نویسی کنید، در این روش می‌توانید با استفاده از زبان‌های نشانه گذاری html , css و زبان‌های برنامه‌نویسی php و Java Script وب‌سایت وردپرسی اختصاصی خودتان را طراحی و راه‌اندازی کنید.

WordPress Reset

شاید این سوال برای بسیاری از کاربران و علاقه‌مندان به راه‌اندازی وب‌سایت پیش آمده باشد که برای کسب‌وکارشان از کدام رورش باید استفاده کنند و با استفاده از چه تکنولوژی وب‌سايت وردپرسی خود را راه‌اندازی نمایند؟

در جواب به این سوال باید گفت که انتخاب کردن سیستم و تکنولوژی مناسب برای طراحی سایت یک کار تخصصی است زیرا باید با توجه به امکانات و نیازمندی‌هایی که در هر کسب‌وکار وجود دارد، اقدام به انتخاب بهترین روش برای راه‌اندازی وب‌سایت کرد. مجموعه سایت با سئو آماده است تا با در اختیار داشتن کارشناسان و مشاوران توانمند، شما را در این مهم یاری کند.

حال اگر شما وب‌سایت وردپرسی خودتان را با استفاده از هر کدام از این روش‌ها طراحی و راه‌اندازی نمایید ولی بنا به هر دلیلی وب‌سایت شما خوب کار نکرد و شما رضایت کافیاز آن نداشته و قصد ریست کردن وردپرس را داشته باشید ، چاره کار چیست؟

برای ریست کردن وردپرس می‌توانید از 2 روش استفاده کنید و با هر کدام از این روش‌ها قادر خواهید بود تمامی اطلاعات وب‌سايت وردپرسی خودتان را حذف کنید. ریست کردن ورپرس را هم می‌توان از طریق افزونه انجام داد و هم به صورت دستی، ما در ادامه به بررسی بهترین روش‌های آن می‌پردازیم.

ریست کردن وردپرس با استفاده از ۲ روش

برای ریست کردن وردپرس امکان استفاده از ۲ روش وجود دارد که عبارتنداز:

۱_ استفاده از افزونه Advanced) wordpress Reset)

یکی از روش‌هایی که شما می‌توانید وب‌سایت‌های وردپرسی را با استفاده از آن ریست کنید، استفادکردن از یک افزونه کاربردی به نام Advanced wordpress Reset است. با کمک این افزونه شما قادر هستید تا با استفاده از چندکلیک ساده، فرآیند ریست کردن وردپرس را با موفقیت انجام دهید و هیچ نگرانی بابت نصب کردن دوباره وردپرس و از بین رفتن اطلاعات نخواهید داشت. در این روش تنها دیتابیس وب‌سایت شما حذف خواهد شد و فایل‌های آپلود شده، افزونه‌ها و قالب وب‌سایت شما از بین نمی‌روند.

برای استفاده از این روش باید در قدم اول اقدام به دانلود کردن افزونه Advanced wordpress Reset کنید و بعد از اتمام دانلود، این افزونه را بر روی وب‌سایت وردپرسی خوتان نصب کنید. زمانی که افزونه بر روی وب‌سایت شما با موفقیت نصب گردید و با اصطلاح (فعال شد)، شما می‌توانید وارد بخش Advanced WP Reset در این افزونه شوید.

در قدم بعد باید در کادری که در این قسمت وجود دارد عبارت reset را وارد کرده و بعد بر روی گزینه‌ای که به رنگ آبی است (Reset database) کلیک کنید.

شما زمانی که بر روی دکمه Reset database کلیک می‌کنید مطابق شکل زیر وب سایت شما روند ریست شدن را با موقیت پشت سرخواهد گذاشت و صفحه ورود انگلیسی وردپرس برای شما به نمایش در خواهد آمد. برای وارد شدن به وب‌سایتتان شما می‌توانید با وارد کردن رمز عبور و نام کاربری در این باکس، به راحتی وارد وب‌سايت شوید.

۲_ استفاده روش دستی برای ریست کردن وردپرس

برای اینکه بتوانید وب‌سایت وردپرسی خوتان را به روش دستی ریست کنید، باید در قدم اول وارد پنل هاست خودتان شوید و زمانی که وارد این بخش شدید، با وارد شدن به قسمت databases اقدام به پاک کردن دیتابیس خود کنید. در قدم بعد با وارد شدن به بخش منیجر هاست، اقدام به پاک کردن تمامی فایل‌هایی کنید که در پوشه public-html قرار دارند و بعد از اینکه این پوشه با موفقیت حذف گردید می‌تواند دوباره اقدام به نصب سیستم مدیریت محتوای وردپرس نمایید.

زمانی که شما از روش دستی برای ریست کردن وردپرس استفاده می‌کنید، قالب و تمامی افزونه‌هایی که بر روی وب‌سایت شما قرار دارند به صورت کامل حذف می‌شوند.

شاید شما به دلیل نا آشنا بودن به سیستم هاست و نداشتن دانش لازم در زمینه وردپرس نتوانید به خوبی فرآیند ریست کردن وردپرس را انجام دهید، در این صورت پیشنهاد ما به شما این است که از شرکت هاستینگ خودتان در این زمینه کمک بگیرید تا این شرکت اقدام به حذف کردن تمامی اطلاعاتی که بر روی هاست وب‌سایت شما قرار دارد کند.

فارسی کردن زبان وردپرس بعد از ریست کردن آن

زمانی که شما قصد داشتید دوباره زبان وردپرسی خوتان را به صورت فارسی تغییر دهید، وارد قسمت تنظیمات در داشبورد وردپرس شوید، سپس زبان پیش فرض وردپرسی خودتان را بر روی زبان فارسی قرار دهید تا زبان وردپرسی شما به زبان فارسی تغییر کند. شما می‌توانید هر گونه افزونه و امکاناتی را که نیاز دارید دوباره بر روی وب‌سایت وردپرسی خوتان نصب کنید.

سخن پایانی

ریست کردن وردپرس از موارد مهمی است که شما باید برای کارکرد بهتر وب‌سایت‌های وردپرسی به آن توجه داشته باشید.

ریست کردن وردپرس به منظور از بین رفتن جدول‌های اضافی است که در مدت فعالیت وب‌سایت به دیتابیس وردپرس اضافه شده است که اگر حذف نشوند یک بار اضافی بر روی دیتابیس وب‌سایت شما بوده و در عملکرد آن تاثیر گذار می‌باشد.

ریست وردپرس باعث می‌شود که تمامی جدوال ها و بارهایی اضافی که بر روی وب سایت وردپرسی شما وجود دارد از بین برود و سرعت سایت شما افزایش یابد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.