اهمیت بازیابی اطلاعات و داده ها در تجارت + 4 مورد از دلایل از بین رفتن داده

اهمیت بازیابی اطلاعات و داده ها در تجارت + 4 مورد از دلایل از بین رفتن داده

یکی از مهم‌ترین استراتژی‌هایی که برای هر مشاغل و کسب کاری باید دنبال کرد، تهیه نسخه پشتیبانی است. شرکت‌هایی که داده‌های خودشان را از دست می‌دهند باعث خواهد شد تا از بازارهای رقابت کار کنار روند. اهمیت بازیابی اطلاعات و داده ها در تجارت از اولویت زیادی برخوردار است زیرا در هر بیزینس و کسب کاری باید به خوبی بتوان اطلاعات مورد نیاز را بازیابی کرد.

دلایل زیادی برای از بین رفتن داده‌ها وجود دارد که عبارتند از نقص در هارد دیسک، خرابی سیستم، به وجود آمدن نقص مکانیکی در هارد دیسک، ویروس‌ها و خطای انسانی است. زمانی شما به اهیت داده‌های خودتان پی خواهید برد که آنها را از دست دهید و آن وقت است که می‌فهمید که داده‌ها و اطلاعات چقدر برای شما ارزشمند بوده‌اند.

موارد مهم در اهمیت بازیابی اطلاعات و داده ها در تجارت

با توجه به موصبه‌ای که توسط موسسه امنیت سایبری ارائه شده است، یک برنامه بازایابی اطلاعات اگر به خوبی طراحی شده باشد باید یک سری پارامترها را در خود داشته باشد، این موارد عبارتند از:

  • ارزیابی ریسک را به خوبی انجام دهد.
  • برای خدمات و برنامه‌ها اقدامات بازاریابی را به خوبی تدوین کند.
  • برروز کردن و بهبود بخشیدن به طرح از دیگر برنامه‌هایی است که در بازیابی اطلاعات وجود دارد.
  • باید به خوبی با برنامه تداوم تجارت همسو باشد.
  • در تاثیرات تجاری تجزیه و تحلیل‌هایی وجود دارد که برنامه بازیابی اطلاعات تجاری باید توانایی انجام آن را داشته باشد.
  • برنامه بازیابی اطلاعات تجاری باید به خوبی بتواند مسئولین اجرای هر طرحی را آموزش دهد.
  • انجام دادن تمرین‌ها و آزمایش‌ها

برنامه بازیابی اطلاعات از چه چیزهایی تشکیل شده است

حوادث های امنیتی که برای یک رایانه اتفاق می‌افتد به رویدادی گفته می‌شود که امکان دارد تا اطلاعات و دادهای هر شرکتی را تهدید کرده و خطراتی را برای آن شرکت به دنبال داشته باشد، برای این که هیچ سازمان و شرکتی با این گونه مشکلات روبرو نشود بهترین کار این است که یک برنامه بازیابی اطلاعات را برای خودش داشته باشد و به اهمیت بازیابی اطلاعات و داده ها در تجارت توجه زیادی داشته باشد.

برنامه بازیابی اطلاعات به فرآیند‌های گفته می‌شود که در آن اقدامات موثری انجام می‌شود تا بازیابی سخت افزار و دادها به خوبی انجام شود. انجام دادن این پروسه به تمامی کسب کارها و تجارت‌ها این امکان را خواهد داد تا در سریعترین زمان ممکن تمامی فعالیت‌های خودشان را آغاز کنند. هر برنامه بازیابی اطلاعات باید بتواند به خوبی به خطاهای انسانی، حملات سایبری و پروندهایی که به صورت اتفاقی از روی سیستم شرکت پاک شده‌اند پاسخ دهد.

مهم‌ترین دلایلی که سبب می‌شود تا دادها تلف شوند

با توجه به اینکه تمامی شرکت‌ها و سازمان‌ها در محیط رایانه‌ای کار می‌کنند این احتمال وجود دارد که دادهای آنها تلف شود، ما در این بخش به مهم‌ترین دلایلی که سبب می‌شود تا دادهای شما در معرض خطر قرار گیرند اشاره خواهیم کرد:

۱_ اختلال در برق

یکی از دلایل مهمی که باعث می‌شود در یک شرکت و سازمان دادها از دست بروند، قطع شدن برق است. زمانی که برق در این اماکن قطع شود به تجهیزات و امکاناتی که در آنجا قرار دارد آسیب وارد خواهد شد و درصد زیادی از دادها را از دست می‌روند و این معضل همواره برای شرکت‌ها دلهره آور است.

۲_ به وجود آمدن اشکالات در هارد دیسک

یکی از مشکلات رایجی که خیلی از شرکت‌ها با آن مواجه هستند خراب شدن هارد دیسک سیستم‌های آنها می‌باشد. باید به این موضوع توجه داشته باشید که تمامی دادها و اطلاعات شرکت را درون هاردیسک ذخیره نکنید زیرا این قطعه از حساسترین قطعات رایانه‌ها محسوب می‌شود و امکان خراب شدن آن هر لحظه وجود دارد.

۳_ وارد شدن ویروس در سیستم

زمانی که یک ویروس وارد سیستمی می‌شود، می‌تواند دادهای ما را از بین برده و یا آنها را با سرقت ببرد و ویروس‌ها همچنین می‌تواند با دستکاری دادها و اطلاعات عملکرد یک سازمان و شرکت را دچار اختلال کنند.

۴_ بروز دادن خطاهای انسانی

یکی از متداولترین خطاهای انسانی که سبب می‌شود تا دادهای شما از بین برود، زمانی است که قصد بروزرسانی دادها را دارید ولی به صورت تصادفی قبل از سیو کردن داده آن را حذف می‌کنید، این عامل سبب از بین رفتن دادها خواهد شد. از دیگر خطاهای انسانی که باعث می‌شود دادها از بین برود می‌توان به آتش سوزی اشاره کرد.

برنامه بازیابی اطلاعات دارای چه مزایایی است

  • باعث خواهد شد تا شما از کسب کار و تجارتتان در برابر خطرات و خرابی‌هایی که درسیستم و رایانه شما اتفاق می‌افتد جلوگیری کنید.
  • برنامه بازیابی اطلاعات به شما اجاره خواهد داد تا دسترسی مطمئنی به کسب کار خودتان داشته باشید.
  • اهمیت بازیابی اطلاعات و داده ها در تجارت بستری را فراهم می‌سازد تا شما توجه زیادی به همکاران، تامین کنندگان و سهامداران شرکت خودتان داشته باشید، این موضوع تاثیرات مثبتی را در کسب کار شما به وجود خواهد آورد.
  • باعث خواهد شد تا خدماتی که با حوزه فناوری ارتباطات مرتبط هستند به خوبی حفظ شود.
  • بازیابی اطلاعات خطراتی احتمالی مانند کمبود خدمات را به حداقل خواهد رساند.
  • حفظ کردن منابع محاسباتی از دیگر مزایای برنامه بازیابی اطلاعات است.

سخن پایانی

هر تجارت و کسب کاری که با از دست دادن اطلاعات مواجعه شود، یک اتفاق بد برای آنها محسوب می‌شود که می‌تواند خسارات و تبعات زیادی را به دنبال داشته باشد به همین دلیل اهمیت بازیابی اطلاعات و داده ها در تجارت نقش مهمی دارد. اگر به خوبی از کسب کارتان در مقابل از دست دادن دادها جلوگیری نکنید، تمامی کاربران و مشتریانتان را از دست خواهید داد که این موضوع اصلا به نفع تجارت شما نخواهد بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.