شرکت های هاستینگ، آشنایی با 4 شرکت معروف

شرکت های هاستینگ، آشنایی با 4 شرکت معروف

اگر شخصی قصد داشته باشد در دنیای اینترنت یک وب‌سایت راه‌اندازی کند به یک فضا نیاز دارد تا تمامی فایل‌ها و اطلاعات وب‌سایتش را با امنیت کامل در آن فضا نگهداری کند به این فضا را هاست می‌گویند. هاست را باید از شرکت های هاستینگ تهیه کرد. شرکت های زیادی وجود دارند که در سطح اینترنت مشغول به فعالیت در زمینه فروش و خدمات رسانی هاست هستند و برای وب سایتتان می‌توانید از آنها فضای ذخیره‌سازی داده مورد نظر خودتان را خریداری کنید.

شما برای انتخاب و خرید هاست اول باید پنل و طرحی را که دوست دارید انتخاب کنید و مراحل ثبت سفارش را تکمیل کرده و انجام دهید، زمانی که در حال انجام دادن این مراحل هستید باید یک دامنه مناسب نیز خریداری کنید. در واقع دامنه به نشان اینترنتی شما گفته می‌شود که برای اینکه وب‌سایت شما در فضای اینترنت قابل دسترس باشد باید از آن استفاده کرد. در ادامه به ویژگی‌های یک شرکت های هاستینگ می‌پردازیم.

شرکت های هاستینگ مناسب دارای چه ویژگی‌هایی باید باشد

شرکت های هاستینگ باید دارای یک سری ویژگی‌ها باشند تا بتواند خدمات با کیفیت و مناسبی را به کاربران ارائه دهند، در ادامه به برسی این ویژگی‌ها خواهیم پرداخت:

1- راه‌اندازی هاست

شما زمانی که یک هاست را از شرکت هاستینگ معتبر خریداری می‌کنید این شرکت نصب هاستینگ را به صورت رایگان انجام خواهد داد و این یک ویژگی خوب برای شرکت های هاستینگ محسوب می‌شود.

2- پشتیبانی تمام وقت در تمامی ساعات شبانه روز

یکی از مهم‌ترین و ضروری ترین انتطاراتی که یک کاربر بعد از خرید هاست از شرکت هاستینگ داردگ پشتیبانی 24 ساعته آن است. شرکت های هاستینگ باید در تمامی ساعات شبانه روز از هاست شما پشتیبانی کند و اگر مشکلی از سوی هاست به وجود بیاید مسئولان فنی که در شرکت هاستینگ وجود دارند می‌توانند تمامی نیازهای هاست ما را برآورده سازند.

3- ارائه کنترل پنل توسط شرکت هاستینگ

یک شرکت هاستینگ مناسب باید ابزار مدیرتی هاست که همان کنترل پنلها محسوب می‌شوند را در اختیار مشتری قرار دهند، دو نمونه از کنترل پنل‌های قدرتمندی که توسط شرکت های هاستینگ معتبر ارائه می‌شوند عبارتند از (سی‌پنل و دایرکت ادمین).

4- مانیتور اختصاصی

اگر که مشکلی از سمت هاست و یا قطع شدن سرو اتفاق بیفتد در تمامی ساعات شرکت هاستینگ می‌تواند توسط مانیتوری که دارد آن مشکلات را مشاهده کند، این اقدامات و خدمات برای بالا بردن سرعت هاست شما انجام می‌شود.

5- تحولی آنی و سریع

شرکت های هاستینگ مناسب و معتبر این امکان را ایجاد کرده‌اند که در تمامی ساعات شبانه روز امکان خرید هاست مورد نظر توسط مشتری وجود داشته باشد در کمترین زمان ممکن آن را در اختیار متقاضی قرار دهند.

6- بک‌آپ گیری منظم

بک‌آپ گیری یکی از امکاناتی است که شرکت های هاستینگ معتبر در اختیار شما قرار می‌دهند، این بک‌آپ گیری 2 بار در طول هفته انجام خواهد شد.

7- مشاوره رایگان

شما ممکن است در مورد هاست مورد نظرتان سوالاتی داشته باشید، شرکت های هاستینگ معتبر به تمامی سوالات شما در هنگام تهیه یک هاست مناسب جواب خواهند داد تا با انتخابی مطمئن خرید خود را انجام دهید.

بهترین شرکت های هاستینگ

تعداد زیادی شرکت هاستینگ در ایران فعالیت دارند که هر کدام با توجه به سیاست‌هایی که دارند اقدام به ارائه خدمات در زمینه هاست می‌کنند، در ادامه به برسی ۴ مورد از این شرکت‌های معتبر خواهیم پرداخت:

۱_ شرکت هاستینگ ایران هاست

این شرکت بیش از 17 سال در حوزه خدمات هاستینگ فعالیت دارد، از خدماتی که این شرکت هاستینگ ارائه می‌دهد می‌توان به هاست لینوکس ابری، خدمات برای ثبت کردن دامنه مشتری، اعطا کردن گواهینامه ssl، ایجاد نمایندگی هاست برای متقاضیان و میزبانی ایمیل اشاره کرد.

مزایای شرکت هاستینگ ایران هاست

  • شرکت هاستینگ ایران هاست به صورت روزانه بکاپ‌گیری انجام می‌دهد
  • هاست ارائه دهند به مشتری هاست ابری می‌باشد
  • کسانی که علاقه‌مند به دیتا سنتر اختصصاصی هستند می‌توانند آن را از ایران هاست تهیه کنند

معایب شرکت هاستینگ ایران هاست

  • پهنای باند این شرکت گاهی با محدودیت‌های منابع مواجه می‌شود
  • سرویس‌های ایران هاست قیمت بالایی دارند
  • در ایران هاست دیتا سنترهای خارجی برای ارائه هاست وجود ندارد

۲_ شرکت هاستینگ سرور پارس

این شرکت هاستینگ شروع فعالیتش از سال 1384 بوده است و توانسته در این مدت فعالیت خدمات ارزندهای را به مشتریانش ارائه دهد، شرکت سرور پارس فعالیت در حوزه‌های متفاوتی دارد که می‌توان به اعطای نمایندگی هاست به متقاضیان، مجوز سرور مجازی و سرور اختصاص، انجام کارهای ثبت دامنه برای اشخاص متقاضی، کواهینامه ssl، وجود هاست‌های لینوکس هاست، بکاپ هاست ویندوز و هاست دانلود برای ارائه به کاربران و مخاطبان اشاره کرد.

مزایا شرکت هاستینگ سرور پارس

  • شرکت سرور پارس از دیتا سنترهای خارجی ودیتا سنترهای داخلی هاست استفاده می‌کند
  • قیمت مناسبتر نسبت به رقبای دیگر
  • پشتیبانی قوی و مناسب برای مشتریان و کاربران

معایب شرکت هاستینگ سرور پارس

  • شرکت پارس قادر به گرفتن بکاپ روزانه نمی‌باشد و بکاپ‌گیری را به صورت هفتگی انجام می‌دهد
  • این شرکت هاستینگ دیتاسنتر اختصاصی به مشتریان ارائه نمی‌دهد

۳_ شرکت هاستینگ هاست ایران

این شرکت خدمات هاستینگ حدود 15 سال است که در این حوزه فعالیت دارد و خدمات قابل قبولی را به مشتریان ارائه می‌دهد. خدماتی که هاست ایران در اختیار کاربران قرار می‌دهد عبارتند از انجام طراحی وب‌سایت، سرور اختصاصی و سرور مجازی، ارائه امکان مانیتورینگ، ارائه آموزش به کاربران، گواهینامه ssl، وجود هاست‌های لینوکس، ویندوز، بکاپ، دانلود و ارائه این هاست به کاربران از خدمات این شرکت می‌باشد.

مزایا شرکت هاستینگ هاست ایران

  • شرکت هاستینگ هاست ایران برخوردار از یک تیم بزرگ و ساختار یافته می‌باشد
  • وجود دیتاسنترهای داخلی برای کاربران

معایب شرکت هاستینگ هاست ایران

  • قیمت سرویس‌های ارائه شده‌ی هاست ایران بالاست
  • بکاپ در این شرکت هاستینگ به صورت هفتگی انجام می‌شود
  • دیتا سنترهای خارجی سرویس هاست به کاربران ارائه نمی‌شود
  • پهنای باند این شرکت دارای محدودیت می‌باشد

۴_ شرکت هاستینگ میهن وب هاست

این شرکت هاستینگ از سال 1389 به صورت حرفه‌ای مشغول ارائه خدمات به کاربران و مخاطبان می‌باشد و با توجه به اینکه شرکت هاستینگ میهن وب هاست قدمت زیادی ندارد اما توانسته رشد خوب و پیشرفت مناسب داشته باشد، این شرکت در حوزهای متعددی خدمات رسانی می‌کند و خدماتی که به کاربران ارائه می‌دهد عبارتند از اعطای نمایندگی هاست برای کاربران علاقه‌مند، مجوز سرور اختصصاصی و مجازی، گواهینامه ssl، انجام طراحی وب‌سایت، کلیه خدمات ثبت دامنه، هاست لینوکس و هاست ویندوز.

مزایا شرکت هاستینگ میهن وب هاست

  • قیمت مناسب استفاده از سرویس‌ها برای کاربران
  • وجود دیتا سنترهای داخلی و اختصاصی قوی

معایب شرکت هاستینگ میهن وب هاست

  • شرکت میهن وب هاست در ارائه سرویس‌ها دچار ضعف امنیتی می‌باشد
  • شبکه‌های سرور داخلی و پورت در این شرکت هاستینگ ضعیف می‌باشد

سخن پایانی

توجه نمودن به تمامی پارامترهای شرکت های هاستینگ از مهم‌ترین عوامل برای انتخاب هاست مورد نظر می‌باشد به صرفه بودن قیمت‌ها و به صرفه بودن تعرفه‌های قیمتی از خدماتی هستند که یک شرکت هاستینگ مناسب برای کاربرانش در نظر می‌گیرد. با توجه به اینکه هر شرکت هاستینگ سیاست‌های قیمت گذاری مختص به خودش را دارد دقت داشته باشید تا با توجه به نکاتی که در این مقاله به آنها اشاره شد بهترین شرکت در این زمینه را متناسب با نیازی که دارید انتخاب.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.