عوامل شکست یک وب سایت چیست؟ برسی 10 مورد از خطرات سقوط

عوامل شکست یک وب سایت چیست؟ برسی 10 مورد از خطرات سقوط

عوامل شکست یک وب سایت به مجموعه کارهایی گفته می‌شود که به صورت غیره اصولی بر روی سایت انجام می‌شود و باعث افت ناگهانی رتبه سایت خواهد شد. زمانی که یک شرکت یا مجموعه دارای سایت باشد، این وب‌سایت خدماتی فراتری را از آن مجموعه و شرکت به مخاطبان و کاربران ارائه خواهد کرد و سبب می‌شود که محبوبیت و موفقیت بیشتری برای آنها رقم بخورد.

سایت مفید و مناسب باعث جلب اعتماد در کاربران خواهند شد و این عامل در زمان فروش و بازاریابی و ارائه محصولات به کاربران امری مهم محسوب می‌شود، از طرفی دیگر یک وب‌سایت نامناسب و بد باعث خواهد شد تا عدم اطمینان در کاربران به وجود آمده و امتیازات منفی را برای مدیر و صاحب کسب کار به همراه داشته باشد.

عدم موفقیت یک وب سایت

با توجه به آماری که در دانشگاه استنفورد گرفته شده است قریب به 75 درصد از کاربران با توجه به وب‌سایتی که یک شرکت یا سازمان دارد در مورد آن قضاوت می‌کنند، اگر شما اندکی وقت بگذارید و یک جستجوی ساده در اینترنت انجام دهید متوجه خواهید شد که سایت‌های زیادی در اینترت وجود دارند که ناموفق هستند، عوامل شکست یک وب سایت را باید مواردی مانند ظاهر، سرعت غیر استاندارد، امنیت کم، گرافیک بد و منظم نبودن محسوب کرد.

در واقع ریزه کاری‌های مهم در در این سایت‌ها پیاده سازی نشده است و به دلیل اینکه توسط افراد غیر متخصص و مبتدی طراحی و راه‌اندازی شده‌اند و یا هزینه کمی برای ساخت آنها در نظر گرفته شده است با شکست مواجعه خواهند شد.

زمانی که قرار است یک وب‌سایت را برای کسب کار و تجارت خودتان راه‌اندازی کنید باید به تمامی راهکارها و پیشنهادات متخصصان در این زمینه به خوبی گوش داده و متناسب با راهکارهایی که آنها به شما خواهند گفت پیش بروید تا شاهد شکست و نا کامی سایت اینترنتی خودتان نباشید، در ادامه به مهم‌ترین عوامل شکست یک وب سایت و برسی این موارد خواهیم پرداخت.

مهمترین عوامل شکست یک وب سایت اینترنتی

همان گونه که در بخش قبل اشاره کردیم عوامل شکست یک وب سایت شامل موارد مهمی هستند که به خوبی در ساخت و راه‌اندازی آن رعایت نمی‌شوند، این موارد مهم شامل:

1- نداشتن صفحه در باره ما

کاربران و مخاطبان دوست دارند زمانی که وارد سایت شما می‌شوند اطلاعاتی مختصر و مفید از مجموعه و شرکت شما در اختیار داشته باشند تا بتوانند شناختی نسبی از شما به دست آورده و با شما ارتباط برقرار کنند. زمانی که یک وب‌سایت از چنین شاخصه‌ای برخوردار نیست این موضوع مهم یکی از عوامل شکست یک وب سایت محسوب می‌شود.

2- طراحی بد و نا مناسب وب‌سایت

توجه داشته باشد که اولین چیزی که برای کاربر در زمان ورودش به یک سایت نمایان می‌شود و جلب توجه خواهد کرد طراحی و چیدمان سایت است. اگر وب‌سایت شما از طراحی مناسب و اصولی برخوردار نباشد کاربران در بدو ورود احساس بدی را تجربه خواهند کرد و در کمترین زمان ممکن اقدام به ترک کردن سایت شما خواهد کرد، این امر اصلا برای اعتبار سایت شما خوب نیست.

3- نداشتن تیترهای جذاب

وقتی که شما قصد دارید یک محتوا و مطلب را در وب‌سایتتان منتشر کنید قبل از این کار می‌توانید آن را به خوبی مطالعه کنید. اگر به هردلیلی محتوای منتشرشده شما داری تیتر و عنوان جذاب و مفید نباشد نمی‌تواند کاربران را متقاعد کند که تا انتهای مطلب شما را بخوانند و بعد از دیدن یک تیتر نامناسب مخاطب بی خیال محتوا خواهد شد که این عامل به سایت شما ضربه خواهد زد و از دیگر عوامل شکست یک وب سایت اینترنتی به شمار می‌آید.

4- سبک نوشتن بد و نامناسب محتوا و مطالب

نوع چیدمان و نوشتن مطالب و مقاله‌هایی که در سایت قرار می‌دهید بسیار مهم است و باید آنها را در پارگراف‌های مشخص شده قرار دهید تا چیدمان مناسبی داشته باشند. اگر یک سایت دارای مقالات و مطالب نامنظم باشد نشان از بی نظمی و آشفتگی آن دارد و کاربران از چنین سایت‌هایی استقبال نمی‌کنند، این موضوع سبب خواهد شد تا نرخ بازدید سایت پایین آمده و نتایج منفی را برای آن به همراه داشته باشد که می‌توان آن را از مهم‌ترین عوامل شکست یک وب سایت محسوب کرد.

5- قرار دادن تبلیغات فراوان در سایت

برنامه داشتن برای تبلیغات و قرار دادن تبلیغات در مکان مناسبی در سایت توجه بازدید کنندگان زیادی را جلب خواهد کرد، شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که به محض ورود به یک وب‌سایت با تبلیغات زیادی روبرو شده که هیچ کدام از این تبلیغات نیز به درد شما نمی‌خورد، تنها عکس العمل شما در این وضعیت این است که با عصبانیت اقدام به ترک وب‌سایت مورد نظر خواهید کرد. زمانی که کاربران با نارضایتی سایت شما را ترک کنند طولی نخواهد کشید که سایت شما با افت و تنزل چشمگیری مواجعه خواهد شد.

6- استفاده نکردن از عکس

یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین آلمان‌هایی که شما به واسطه آن می‌توانید بازدید سایت خود را بالا ببرید قرار دادن عکس در محتوا و مطالب است، زمانی که یک وب‌سایت عکس مناسب و با کیفیتی برای محتوای خود نداشته باشد در واقع بی روح و خسته کننده به نظر خواهد رسید و کاربران تمایل ندارند در سایتی حضور داشته باشند که داری چنین خصلتی است.

7- مهم نبودن نظرات بازدید کنندگان

توجه داشته باشد که بی توجهی به نظرات کاربران و بازدیدکنندگان یکی دیگر از عوامل شکست یک وب سایت تلقی می‌شود و اگر نتوانید به خوبی با کاربران ارتباط برقرار کنید دستی دستی شکست سایت خود را رقم می‌زنید، گوگل به این موضوع بسیار اهمیت می‌دهد و معتقد است که مهم‌تر از هر چیز اهمیت دادن به نیاز و خواسته کاربر است.

8- پنهان کردن خوراک سایت

یکی از راهکارهای با ارزشی که امروزه بسیاری از افراد برای خواندن مطلب مورد علاقه از وب‌سایت مورد نظرشان از آن استفاده می‌کنند فید است. شما می‌توانید با در نظر گرفتن یک دکمه بزرگ این امکان را برای کاربرانی که از فید شما استفاده می‌کنند مهیا سازید تا خوراک شما شوند، نداشتن خوراک در سایت کاربر را از کسب‌کار و تجارت شما دور خواهد کرد و تمایلی به حضور در وب‌سایت شما نخواهند داشت و امتیازات منفی برای شما رقم خواهد زد که به شکست وب‌سایت منتهی می‌شود.

9- لینک ندادن به مطالب موجود در سایت

لینک دادن درون نوشته‌هایی که در وب‌سایت خودتان منتشر می‌کنید می‌تواند کمک کند تا کاربران را به صفحه که دوست دارید هدایت کرده و بازدید آن صفحات را بالا ببرید. اگر شما از لینک در محتوای خود استفاده نکنید بازدید صفحات مورد نظر خود را نمی‌توانید بالا ببرید و ترافیک سایت شما دچار افت شده که اصلا برای بقای یک وب‌سایت مناسب نیست و در واقع از دیگ عوامل شکست یک وب سایت به شمار می‌رود.

10- وجود موضوعات نامرتبط در سایت

شما باید در سایت خوتان مطالب و محتواهایی که مربوط به کسب‌کار و تجارتاتان است را قرار دهید و نباید از هر موضوع و محتوایی استفاده کنید. زمانی که شما به موضوعات متعدد و بی پایه‌ای بپردازدی و از هدفی که دارید دور شوید با آشفتگی و در هم ریختگی سایت مواجعه خواهید شد و کاربران از چنین وب‌سایتی خوششان نمی‌آید.

سخن پایانی

عوامل شکست یک وب‌سایت از مهم‌ترین دلایل نگرانی برای هر مدیر و صاحب تجارت و مشاغل اینترنتی به شما می‌رود، اگر شما نیز دارای یک وب‌سایت برای تجارت و کسب کارتان هستید باید به تمامی مواردی که ما در این مقاله به آنها اشاره کردیم به خوبی توجه کنید تا با افت و نزول رتبه در میان نتایج جستجو همراه نشوید. مجموعه سایت با سئو آمادگی این را دارد تا در پروسه طراحی سایت از ابتدا تا انتها در کنار شما باشد تا بهترین نتیجه در تجارت شما رقم بخورد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.