سوشیال سیگنال (Social signal) چیست؟ 4 راهکار مهم برای کاهش نرخ پرش

سوشیال سیگنال (Social signal) چیست؟ 4 راهکار مهم برای کاهش نرخ پرش

سوشیال سیگنال به مجموعه‌ای از کارهای کلی در تعامل صفحات سایت‌ها در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی گفته می‌شود، این تعاملات می‌تواند شامل نظرت، اشتراک‌گذاری‌ها و لایک‌ها باشد. گوگل با به دست آوردن این سیگنال‌ها قادر خواهد بود تا بفهمد که کدام صفحات وب از ارزش بالایی برخوردار هستند و کدام صفحات با ارزش نیستند.

زمانی که یک صفحه از سوشیال سیگنال بالایی برخوردار باشد، به این معنی است که صفحه مورد نظر را افراد زیادی دیده و یا به اشتراک گذاشته‌اند و محتوایی که در این صفحه وجود دارد لایک‌های زیادی توسط کاربران داشته است، این عامل سبب خواهد شد تا رتبه و جایگاه صفحه وب‌سایت در نتایج جستجوی گوگل ارتقاء یافته و ارزش بالایی را برای سایت بسازد.

اهمیت شبکه‌های اجتماعی در کسب کار

با توجه به پیشرفت‌های زیادی که در دنیای وب صورت گرفته است، پا به پای آن نیز شبکه‌های اجتماعی تکامل یافته و به جزئی از زندگی افراد تبدیل شده‌اند و باید آنها را فراتر از یک پلتفرم پیام رسان دانست. در سالین اخیر افراد از شبکه‌های اجتماعی فقط برای رساند پیام استفاده می‌کردند، ولی با پیشرفت‌های زیادی که در این حوزه شکل گرفته است امروزه شاهد این هستیم که افراد از شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک منبع بزرگ و گسترده برای کسب درآمد استفاده می‌کنند وگاها درآمد برخی از افراد در این فضاها به رقم نجومی رسیده است.

اگر شما به عنوان فردی که داری یک وب‌سایت است و یا کسی که از طریق اینترنت به درآمد زایی مشغول هستید اما از ظرفیتی که در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد خود را بی نصیب گذاشته‌اید، باید گفت که اشتباه بزرگی را مرتکب شده‌اید. هر کسب کاری با وجود فعالیت‌های اینترنتی زیادی که دارد باید دارای یک استراتژی قوی برای ایجاد کردن شبکه‌های اجتماعی باشد زیرا اساس اصلی هر کسب کار دیجیتال مارکتینگ می‌باشد.

سوشیال سیگنال چه تعثیراتی را بر روی سایت می‌گذارد

در ادامه به تاثیراتی که سوشیال سیگنال بر روی کسب کارهای مختلف دارد اشاره خواهیم کرد:

1- تبدیل شدن مشتریان قدیمی به مشتریان جدید

زمانی که برند شما در شبکه‌های اجتماعی ارزش بالایی پیدا کرد و توانستید تا اعتماد و رضایت کاربران و مخاطبان خودتان را به دست آورید، این امکان برای شما وجود خواهد داشت تا به راحتی محصولات و کالاهایتان را به مشتریان عرضه کنید، این موضوع از ویژگی‌های مهم سوشیال سیگنال محسوب می‌شود. با به وجود آمدن این بستر مشتریان قدیمی شما دوباره به سراغتان خواهند آمد و خدمان و محصولات شما را خریداری می‌کنند و آنها به مشتریان جدید برای شما تبدیل خواهند شد.

2- دسترسی داشتن به اطلاعات توسط شبکه‌های اجتماعی

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی یک از بهترین و موثرترین راه‌هایی است که می‌توان از طریق آن با مخاطبان و کاربرانتان ارتباط برقرار کرده و از آنها را به مشتریان بلقوه‌ای تبدیل کنید، در زندگی جوامع امروزی تعداد زیادی از افراد وجود دارند که از طریق شبکه‌های اجتماعی اقدام به برقراری ارتباط با برنده‌ها و شرکت‌های مورد نظرشان می‌کنند، در واقع از شبکه‌های اجتماعی برای دریافت کردن اطلاعت مورد نیاز و مفید استفاده می‌کنند.

3- جلب رضایت و اعتماد در میان کاربران

این جمله که اگر یک کاربر و مخاطب از طریق گوگل به وب‌سایت شما دعوت شود به راحتی امکان تبدیل شدن به یک مشتری واقعی را نخواهد داشت جمله درستی است، ولی اگر شما بتوانید به گونه‌ای تبلیغات هدفمند و مفید را در شبکه‌های اجتماعی انجام دهید که حس اعتماد و رضایت را در کاربر ایجاد کنید، تبدیل کردن آن به مشتری برای شما راحت خواهد شد. توجه داشته باشید که تمامی برند‌های موفق تجاری از یک ویژگی شخصی سازی شده برای به وجود آوردن اعتماد در میان کاربران و مخاطبان استفاده می‌کنند.

سوشیال سیگنال چه تاثیراتی بر روی سئو می‌گذارد

  • تعداد بازید کنندگان بیشتری از سایت دیدن خواهند کرد که امتیاز مثبتی برای سئو سایت شما محسوب می‌شود
  • تعداد بک لینک‌های سایت زمانی که از سوشیال سیگنال استفاده می‌کنید، بالا خواهد رفت
  • نرخ پرش را در سایت کم خواهد کرد، نرخ پرش همان (bounce rate) می‌باشد
  • زمان درنگ کاربران در یک صفحه وب‌سایت بالا خواهد رفت

مهم‌ترین نکات برای کاهش bounce rate وب‌سایت

در ادامه به برسی موارد مهمی اشاره خواهیم کرد که باعث می‌سود تا نرخ bounce rate وب‌سایت شما بالا رود:

1- استفاده کردن از تصاویر

شما باید وجه تمایز را در استفاده کردن از تصاویر در وب سایت خودتان نشان دهید و از تصاویری استفاده کنید که کاربران با دیدن آن احساس بدی را تجربه نکند و به او احساس خوبی را انتقال دهد، تصاویر بیانگر حرف های زیادی هستند پس در انتخاب آن ها دقت کافی را داشته باشید.

2- ایجاد کردن رقابت و مسابقه

شما اگر بخواهید تا کاربران زیادی ترغیب به دیدن پروفایلتان شما کنند باید کارهای زیادی را انجام دهید که یکی از موثرترین آن برگزاری مسابقات و رقابت های جذاب و مهیج و دادن جوایز به برندگان است، قبل از برگزاری مسابقات میتوانید تبلیغات هوشمند و گستردای را برای اطلاع رسانی انجام دهید.

3- قرار دادن پست هر روز در شبکه‌های اجتماعی

افراد و کاربران تنها در صورتی میتوانند راجب شما شناخت پیدا کنند که خود را به یک برند تبدیل کنید و برای این کار باید به صوت مرتب و مستمر هر روز اقدام به گذاشتن پست در تمامی پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی که در اختیار دارید کنید تا از این طریق در ذهن و فکر افراد تکرار شوید و کاربران شناخت بیشتری از شما حاصل کنند.

4- سعی کنید که در تمامی دسته‌های شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشید

تمامی برندهای تجاری بزرگ و معروف در ابتدای کار و قبل از اینکه به یک برند تبدیل شوند دراکثر دسته های اجتماعی حضور گرمی داشته اند تا و بعد از مدتی این جایگاه را به دست آورد اند، باید تمامی پلتفرم های بزرگ اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام، لینکدین و توییتر را در لیست فعالیت های خودتان قرار دهید و با حضور مستمر در این شبکه های اجتماعی برند شما نیز گام های بلندی را بر میدارد. دقت داشته باشید که گوگل در زمان رتبه بندی وب سایت ها چگونگی فعالیت سایت مورد نظر در سایر شبکه های اجتماعی را در نظر میگیرد.

سخن پایانی

شما وقتی که به عنوان یک شخص فعال در شبکه های اجتماعی مشغول به کسب کار و فعالیت هستید این امکان را دارید تا از مزایای زیادی که در این فضاها وجود دارد استفاده کنید و یکی از این مزایا را میتوان دستیابی به سوشیال سیگنال (Social Signal ) دانست که یکی از مزایای مهم فعالیت در شبکه های اجتماعی میباشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.