حباب گوگل (Google bubble) چیست؟

حباب گوگل (Google bubble) چیست؟

گوگل برای اینکه بتواند رضایت زیادی را در کاربران و مخاطبانش به وجود وآورد و نتیجه جستجوی موفق و موثرتری را در اختیار آنها قرار دهد، همیشه اگوریتم‌های خودش را تغییر داده و آنها را بروزرسانی می‌کند و با توجه به زبان موتورهای جستجو، تعداد بازدید کنندگان، موقعیت جغرافیایی و موارد دیگر نتایج متعدی را به کاربران نمایش می‌دهد.

زمانی که شما قصد داشته باشید تا وارد حساب کاربری که در گوگل متعلق به شماست شوید، گوگل تمامی اطلاعات شما را از قبیل لینک‌های نشان داده شده، الگوریتم‌هایی که برای سرچ از آنها استفاده شده است، کلمات کلیدی سرچ شده و عواملی دیگر را در پایگاه خود دخیره‌‌سازی خواهد کرد تا هر زمانی که شما مجدد قصد سرچ کردن داشته باشید با توجه به این اطلاعاتی که گوگل از شما دارد نتایج جستجو برای شما دسته‌بندی شوند.

اهمیت حباب گوگل

اگر شما قصد دارید تا یک لب تاپ را دراینترنت جستجو کنید اما در خود تصمیم مردد هستید و نمی‌توانید درست تصمیم گرفته و مدت دیگری دوباره این عبارت را سرچ می‌کنید، گوگل در ابتدا تعداد وب‌سایت‌هایی که شما بر اساس تاریخ و ساعتی که از آنها بازدید کرده‌اید را به شما نشان خواهد داد، با توجه به این قابیلت شما می‌توانید متوجه شوید که از چه سایت‌هایی بازدید کرداید. این موضوع باعث می‌شود شما با سرعت زیادتری قادر باشید به ادامه سرچ کردن دیگر سایت‌هایی که از آنها دیدن نکرده‌اید بپردازید.

با توجه به اینکه مرورگرهایی مانند موزیلا، اینترنت اکسپلور و کروم تمامی فعالیت‌هایی را که ما در آنها انجام داده‌ایم در تاریخچه جستجوی خود ذخیره خواهند کرد‌، این اطلاعات می‌تواند در نتایج جستجوی ما آثاری مفیدی را بر جا بگذارد. گوگل آنالیتیکس این امکان را به کاربران خواهد داد تا در صورت رضایت کاربران بتوانند کوکی برای آن ارسال کنند، با توجه به این عامل گوگل می‌تواند اطلاعاتی را از قبیل صفحات مورد علاقه، خرید یا عدم خرید شما از وب‌سایت مد نظر و یا دلایل خرید نکردن شما از سایت را ذخیره کند. که این اطلاعات می‌تواند تاثیراتی را در صفحه نتایج جستجوی شما ایجاد کند.

چه راه‌هایی برای نجات از حباب گوگل وجود دارد

اگر بخواهیم به صورت قطع بگویم نمی‌توان راهی برای نجات از حباب گوگل نام برد اما متخصصان در زمینه سئو معتقد هستند که با پاک کردن تاریخچه گفتگو، استفاده از گزینه ی private که باعث کنترل کردن جایگاه کلمات کلیدی خواهد شد، استفاده کردن از مرورگر برای کنترل کردن جایگاه صفحات سایت به صورت جداگانه و استفاده کردن از ابزارک‌هایی که در جایگاه صفحه مرورگر قرار دارد از روش‌هایی هستند که برای نجات حباب گوگل می‌شود از آنها استفاده کرد.

افرادی که دارای یک سایت سئو شده هستند از چه راهی می‌توانند جایگاه صفحات خودشان را در گوگل چک کنند

  • جستجو کردن در مرورگرها به صورت PRIVATE
  • شما می‌توانید با درخواست از افراد دیگر بخواهید تا جایگاه وب‌سایت شما در گوگل چک کنند، این کار باعث خواهد شد تا با وارد کردن IP گوناگون متوجه جایگاهی که سایت شما دارد شوید.
  • شما می‌توانید سایت خودتان را با استفاده از هر نوع دیوایسی مورد ارزیابی قرار دهید، دیوایسی‌های مانند گوشی همراه، تبلت و کامپیوتر.

حباب گوگل و سئو کاران 

یکی از ویژگی‌های مهمی که یک سئو کار باید داشته باشد این است که توانایی ارتقاء دادن یک وب‌سایت و پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای نمایش وب‌سایت در نتایج جستجو را داشته باشد.

برخی از شرکت‌‌ها و کسب‌کارهای اینترنتی علی‌رغم نداشتن دانش و تجربه کافی در زمینه حباب گوگل از این فرصت سواستفاده کرده و با ترغیب کردن کاربران این دستورالعمل را به کاربر می‌دهند که با حساب جی میل خودتان متصل شوید و با جستجوی واژه مد نظر بر روی لینک سایت خودتان کلید کنید، در چنین وضعیتی کاربران در لیست حباب گوگل قرار خواهند گرفت و در نتایج جستجوی صفحات بالای گوگل به نمایش در می آیند که این نتیجه واقعی نیست.

سخن پایانی

زمانی که شما از حباب گوگل استفاده می‌کنید حریم‌های شخصی را نقض نکرده‌اید، به دلیل اینکه ارائه این اطلاعات برای سهولت و راحتی شما بوده و می‌توانید با آرامش کامل از این قابلیت استفاده کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.