اینماد چیست؟ همه چیز درمورد نماد اعتماد الکترونیکی

اینماد چیست؟ همه چیز درمورد نماد اعتماد الکترونیکی

تعداد فروشگاه‌های متعددی که هر کدام یک سری از خدمات را به مشتریان ارائه می‌دهند در فضای اینترنت آنقدر زیاد شده که حتما همه‌ی ما برای خرید کردن از آنها در بعضی از مواقع بر سر دو راهی قرار می‌گیریم. فروشگاه‌هایی وجود دارند که علی‌رغم برندینگ بودن از اعتبار بالایی برخوردار هستند و نیاز نیست که قبل از خرید کردن از آنها دچار دودلی شوید زیرا هم دارای اینماد هستند و هم سال‌هاست که در این زمینه بدون هیچ مشکلی مشغول به فعالیت هستند، مانند دیجی کالا.

اما گاهی اوقات محصول یا کالایی را نیاز دارید که فروشگاه‌های معروف آن محصول را موجود ندارند، در این مواقع باید به سراغ فروشگاهی دیگر بروید تا بتوانید نیازتان را برآورده سازید، اما در واقع نه شناخت کافی از آن فروشگاه دارید و نه اعتماد زیرا شک دارید که این فروشگاه از کاربران سوءاستفاده می‌کند یا نه و نمی‌توانید به راحتی به آن اعتماد کنید.

این کاملا حق شماست تا در چنین شرایطی به فروشگاه موردنظر اعتماد نکنید زیرا امروزه اشخاصی وجود دارند که با راه‌اندازی همچین فروشگاه‌های سوری از افراد مختلفی کلاه‌برداری می‌کنند، در این صورت دو راه برایتان وجود دارد. اول اینکه به دلیل نداشتن اعتماد کافی به فروشگاه بیخیال خرید اینترنتی شوید و دو اینکه با ریسک کردن اقدام به خرید محصول مورد نظر نمایید. ما هیچ کدام از این راه‌ها را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم و پیشنهاد ما این است که به اینماد فروشگاه توجه کنید، آیا فروشگاه مورد نظر دارای enamad است یا فاقد آن؟

اگر تصور روشنی از اینماد ندارید و یا حتی این کلمه تاکنون به گوشتان نخورده است تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا به شما کمک کنیم بهترین خریدتان را از فروشگاه‌های اینترنتی که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند انجام دهید.

enamad

اینماد به مجوزی گفته می‌شود که فروشگاه‌های اینترنتی برای فعالیت قانونی و مجاز باید آن را در اختیار داشته باشند. enamad یا همان (نماد اعتماد الکترونیک) برای فروشگاه‌های اینترنتی یک اعتبار محسوب می‌شود که به واسطه‌ی آن تمامی اشخاص می‌توانند بدون هیچ گونه نگرانی و با خیالی آسوده از فروشگاه اینترنتی خرید کنند. اینماد توسط مرکز تجارت الکترونیک که جزء وزارت صنعت و معدن می‌باشد به فروشگاه‌های اینترنتی متقاضی ارائه می‌شود. این مجوز مجاز تا یک سال نیز اعتبار خواهد داشت.

انواع لوگوهای اینماد

سایت‌های فروشگاهی که از نماد اعتماد استفاده می‌کنند اعتبار و کیفیتشان در enamad توسط ستاره‌ها مشخص می‌شود، بدین صورت هرچه تعداد ستاره در اینماد بیشتر باشد کیفیت و اعتماد فروشگاه اینترنتی بالاتر خواهد بود و شما باید در هنگام خرید به این ستاره‌ها توجه کنید. در ادامه به انواع نماد اعتماد الکترونیک اشاره خواهیم کرد.

انواع اینماد

حالا نوبت آن است تا شما را با انواع enamad به صورت مختصر و خلاصه آشنا سازیم:

۱_ نماد دائم یک ستاره

وب‌سایت‌های فروشگاهی که به فعالیت آنلاین مشغول هستند برای اخذ این مدل از نماد اعتماد باید یک سری اصول و قواعد مشخصی را به خوبی رعایت کنند تا بتوانند با روند موفقیت آمیزی اقدام به گرفتن آن کنند.

۲_ نماد دائم دو ستاره

زمانی که یک وب‌سایت فروشگاهی موفق شد نماد دائم یک ستاره را اخذ کند، برای گرفتن نماد دو ستاره نیز شرایط لازم را خواهد داشت. برای استفاده از این مجوز می‌توانید از قابلیت (اس اس ال) وب‌سایتتان برای استفاده از نماد دو ستاره اقدام کنید.

اینماد چه مزیت‌هایی برای فروشگاه‌های اینترنتی دارد

  • وقتی که یک فروشگاه لوگوی اینماد را در اختیار دارد می‌تواند به صورت قانونی با شرکت‌های دیگر همکاری کند.
  • وب‌سایت فروشگاهی از اعتبار بالای برخوردار خواهد شد
  • کاربران به هنگام خرید و خدمات در یک فروشگاه اینترنتی که دارای اینماد باشد حریم شخصی مختص به خود را دارند
  • اینماد باعث می‌شود که مشتریان و مخاطبان به سایت فروشگاهی اعتماد بیشتری داشته باشند و محصولات بیشتری را از آن خریداری کنند
  • امنیت در وب‌سایت بالا خواهد رفت

  • به فروشگاه‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند درگاه بانکی تعلق خواهد گرفت

کارهای لازمی که در زمان دریافت اینماد باید انجام داد

مدارک لازم برای اخذ enamad شامل:

۱_ تائید صلاحیت

یکی از کارهای مهمی که برای گرفتن اینماد باید انجام دهید، تائید صلاحیت از طریق پلیس امنیت است. برای این کار نیازی نیست که به صورت حضوری به مکانی مراجعه کنید زیرا نتیجه آن در پرونده‌ای که شما در سامانه اینماد تشکیل داده‌اید ثبت شده و آن را برای شما به کمک ایمیل ارسال می‌کنند. همچنین نیاز نیست که هیچ کدام این فعالیت‌ها را خودتان انجام دهید زیرا توسط کارمندان اینماد انجام خواهد شد.

۲_ درج قیمت بر روی محصول و خدماتی که از طریق سایت ارائه می‌دهید

شما باید قیمت تمامی اجناس را بر روی محصولات درج کنید و قیمت تعرفه کالای عرضه شده را مشخص کنید. قرار دادن پیش فاکتور و سبد خرید را نیز باید در وب‌سایتتان ساماندهی کنید. به یاد داشته باشید همه‌ی این امور جزو الزامات محسوب می‌شوند.

۳_ خرید و فروش کالا در سایت و ارائه خدمات

در واقع وب‌سایت‌هایی نیاز به اخذ اینماد دارند که در آنها خرید و فروش آنلاین صورت گیرد، سایت‌هایی که خدمات آنلاین ارائه نمی‌دهند اینماد به آنها تعلق نخواهد گرفت و نیازی به کسب این مجوز ندارند.

۴_ صاحب امتیاز دامنه

شخصی که برای گرفتن اینماد اقدام میکند باید نام دامنه وب سایت به نام خودش باشد. اگر متقاضیان حقوقی برای ثبت اینماد اقدام کردند، اینماد باید با نام شرکت و یا با نام یک نفر از اعضای هیئت مدیره آن شرکت باید ثبت شود.

۵_ دارا بودن سن 18 سال برای متقاضی

اشخاصی که می‌خواهند برای نماد الکترونیک اقدام کنند باید سنشان 18 سال تمام باشد وگرنه نمی‌توانند برای تهیه‌ی اینماد اقدام کنند. در سال‌های گذشته برای گرفتن اینماد باید کارت پایان خدمدت ارائه می‌شد اما با به وجود آمدن قوانین جدید دیگر نیازی به کارت پایان خدمت نیست.

مدارک مورد نیاز برای اخذ اینماد

زمانی که قرار است شما اقدام به اخذ نماد الکترونیکی برای فروشگاه اینترنتی خودتان کنید باید نیاز دارید تا یک سری مدارک را ارائه دهید، این مدارک شامل:

۱_ متقاضیان حقوقی

  • عکس از شناسنامه
  • عکس از آگهی روزنامه رسمی و معتبر
  • دادن تعهد شخصیت حقیقی که با مراجعه به اداره مربوطه شرایط آن برایتان شرح داده خواهد شد
  • مجوز فعالیت، ارائه عکس پروانه فعالیت
  • در صورت موجود بودن باید تغییرات فعالیت شرکت ارائه شود.

۲_ متقاضیان حقیقی

  • ارائه عکس تمامی مدارک هویتی
  • ارائه سند یا اجاره نامه کسب و کار و یا املاک
  • اگر مجوز فعالیت را داشته باشید باید عکس آن را ارائه دهید
  • دادن تعهد شخصیت حقیقی که با مراجعه به اداره شرایط آن برایتان شرح داده خواهد شد.

مواردی که بعد از اخذ اینماد باید به آن توجه کرد

1- اگر پیامی از سوی مراکز نظارتی و بازرسی داشتید در مدت 2 روز باید به آن پاسخ بدهید

2- اگر قرار شد که در کسب و کارتان تغییراتی را اعمال کنید باید این موضوع را به مرکز اعلام نمائید

3- توجه داشته باشید که بدون داشتن دلیل موجهی کسب و کارتان را تعطیل نکنید، زیرا بعد از 2 اخطار توسط مرکز مربوطه اینمادتان باطل می‌شود

4- مواردی را که در محتوای enamad برای شما ذکر شده است در تمامی ساعات فعالیتتان به صورت دقیق رعایت کنید.

سخن پایانی

یادتان باشد تعهد و اعتماد بالاترین سرمایه است پس باید حواستان به این سرمایه باشد و به بهترین شکل ممکن آن را اجرائی کنید. فروشگاه‌های اینترنتی زمانی که از لوگوی اینماد برخوردار هستند مشتریان با خیالی راحتی از آنها خرید می‌کنند و این عاملی است برای فروش بهتر و با کیفیتر محصولات فروشگاه‌های اینترنتی به مردم. اگر در فروشگاه‌های اینترنتی خرید و فروش آنلاین فعالیت دارید و هنوز نماد اعتماد الکترونیک ندارید بهتر است هر چه سریعتر با توجه به تمامی مواردی که در این مقاله به آن پرداختیم عمل کنید و کسب و کارتان را با اعتماد و اعتبار بیشتری به اشخاص معرفی کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.