الگوریتم دزدان دریایی چیست؟

الگوریتم دزدان دریایی چیست؟

در دریای و اقیانوس کشتی‌های زیادی در حال تردد هستند که بسته به هدفی که دارند هر کدام از این کشتی‌ها در حال عبور و مرور هستند. تمامی کشتی‌ها برای حرکت نیاز دارند تا نکات و استاندارد‌هایی را رعایت کند و بعد از انجام دادن این نکات شروع به حرکت می‌کنند، یکی از مهم‌ترین نیازهایی که هر کشتی برای حرکت کردن به آن نیاز دارد سوخت می‌باشد.

در واقع تمامی کشتی‌هایی که در دریاها و اقیانوس‌ها در حال فعالیت می‌باشند مهم‌ترین نیازی را که برای حرکت کردن باید در اختیار داشته باشند سوخت است، هر کشتی خود وظیفه دارد سوخت مورد نظرش را تامین کند. در این میان کشتی‌هایی وجود دارند که سوخت مورد نظرشان را از کشتی‌های دیگر به دست می‌آورند و اقدام به سرقت از دیگر کشتی‌ها می‌کنند، این کشتی‌ها به دزدان دریایی معروف هستند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با الگوریتم دزدان دریایی آشنا سازیم، پس تا انتها ما را همراهی کنید.

معرفی الگوریتم دزدان دریایی

دزدان دریایی با دزدی و به تاراج بردن سوخت کشتی‌های دیگر نیاز حرکتی خودشان را تامین می‌کنند، در واقع این افراد به راه زنان دریایی نیز معروف می‌باشند. در دنیای اینترنت نیز دزدانی وجود دارند که خودشان اقدام به خلق و تولید محتوا نمی‌کنند و با کپی کردن از محتواهای دیگران نیاز وب‌سایت خود را تامین می‌کنند، اینها را می‌توان به همان دزدان دریایی تشبیه کرد.

 در واقع اگر بخواهیم مثالی واضح‌تر بزنیم باید گفت کشتی‌ها همان وب‌سایت‌ها هستند، سوخت کشتی‌ها همان محتواهای می‌باشد و دنیای وب و اینترنت همان دریا و اقیانوس است. زمانی که گوگل متوجه شده برخی از وب‌سایت‌ها برای تامین محتواهای مورد نیازشان اقدام به دزدی محتوایی از وب‌سایت‌های دیگر می‌کنند تصمیم گرفت تا چاره‌ای بیندیشد و از این گونه سوء استفاده افراد سودجو جلوگیری کند.

در سال 2012 بود که گوگل یک الگوریتم مهم و کاربردی را معرفی کرد و اسم آن را الگوریتم دزدان دریایی گذاشت، این الگوریتم دو سال بعد یعنی در سال 2014 توسط گوگل بروزرسانی شد. وظیفه‌ی این الگوریتم شناسایی کردن محتواهای کپی (دزدی) و برخورد با افرارد متخلف است. الگوریتم دزدان دریایی برای جلوگیری و برخورد با قانون کپی رایت پا به دنیای وب گذاشته است و با تمامی وب‌سایت‌هایی که اقدام به دزدی و کپی کردن محتوا از دیگر سایت‌ها می‌کنند به شدت برخورد خواهد کرد.

چگونه از دزدی محتوایی جلوگیری کنیم

در ادامه به برسی راهکارهایی خواهیم پرداخت که با استفاده از آنها می‌توان از دزدی محتوایی جلوگیری کرد:

۱_ انتشار محتوا در زمان خاص

زمانی که قرار است یک محتوا را در وب‌سایتتان انتشار دهید سعی داشته باشید تا این کار را در زمان خاصی انجام دهید و برای این کار برنامه داشته باشید، به عنوان مثال شما می‌توانید با تعیین کردن 2 روز در هفته و در ساعت خاصی از روز مثلا روزهای دوشنبه و چهار شنبه و در ساعت 2 بعد از ظهر اقدام به انتشار مطالب در وب‌سایت کنید.

در این صورت ربات‌های خزنده گوگل متوجه برنامه کاری شما خواهند شد و زمانی که شما اقدام به این کار کنید برای ایندکس کردن محتواهای سایت به شما سر خواهند زد.

۲_ اشتراک‌گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی

زمانی که شما اقدام به تولید یک محتوا کردید، می‌توانید آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این کار شما باعث خواهد شد تا محتوای مورد نظرتان با سرعت زیادی شروع به ایندکس شدن کند و محتوای شما به راحتی بارگذاری شود.

۳_ لینک سازید داخلی برای محتوا

وقتی که یک مطلب یا مقاله را در وب‌سایت خودتان قرار دادید می‌توانید برای آن محتوا از لینک‌سازی داخلی استفاده کنید و در برخی از اوقات می‌توانید با لینک دادن به صفجه اصلی وب‌سایتتان باعث عملکرد بهتر محتوا شوید.

۴_ استفاده از سرچ کنسول

برای اینکه فرآیند ایندکس در وب‌سایت شما در کمترین زمان ممکن صورت گیرد، می‌توانید با بهره‌گیری از ابزار سرچ کنسول گوگل ربات‌هایی را که در موتورهای جستجو فعالیت دارند متوجه خوتان سازید.

وظیفه اصلی الگوریتم دزدان دریایی

 الگوریتم دزدان دریایی کارش جریمه کردن سایت‌های متخلف است و بسیار سخت گیر و هوشمند عمل می‌کند. اگر وب‌سایتی اقدام به کپی کردن محتوا کند اولین کاری که الگوریتم دزدان دریایی انجام می‌دهد مورد هدف قرار دادن صفحه مورد نظر وب‌سایت است. اگر محتوای یک سایت 50 درصد گزارش کپی بودن را دریافت کند این وب‌سایت با جریمه سنگین و پنالتی شدن توسط گوگل مواجه خواهد شد.

الگوریتم دزدان دریایی باعث حذف شدن چه محتواهایی از نتایج جستجو می‌شود

زمانی که حرف از محتوا به میان می‌آید اغلب افراد ذهنشان به سمت مطالب متنی و نوشتنی می‌رود در صورتی که محتوا فقط به مقاله یا مطلب ختم نمی‌شود، در ادامه به چند نمونه از محتواهایی که الگوریتم دزدان دریایی قادر به حذف کردن آنها از نتایج گوگل می‌باشد خواهیم پرداخت:

1- محتواهای تصویری که شامل عکس‌ها می‌شوند

2- محتواهای ویدیویی که شامل فیلم‌ها و کلیپ‌ها می‌شوند

3- محتواهای صوتی که شامل موسیقی‌ها و پادکست‌ها و کلیه فایل‌های صوتی می‌شوند

4- محتواهایی که به شکل مخصوص در وب‌سایت‌ها به نمایش گذاشته می‌شوند و شامل هر محصولی می‌شوند

5- محتواهای متنی که به کلیه مطالب و مقاله‌های موجود در سایت‌ها گفته می‌شود

هر یک از محتواهای گفته شده در قسمت بالا می‌تواند شامل دزدی و کپی رایت شود و شما اگر با دزدیده شدن این محتواها در وب‌سایتتان مواجه شدید می‌توانید این موضوع را به گوگل گزارش دهید.

سخن پایانی

موتور جستجو گوگل و تمامی الگوریتم‌های ارائه شده آن دارای هوش مصنوعی هستند و می‌توانند تخلفات وب‌سایت‌ها را شناسایی کرده و سایت‌های متخلف را با جریمه‌های سنگین روبرو کنند، پس بهتر است با توجه به نبوغ و خلاقیتی که داریم خودمان اقدام به تولید و انتشار مقاله مورد نیازمان کنیم و با احترام گذاشتن به حقوق دیگران از هیچ وب‌سایت یا منبعی اقدام به کپی کردن محتوا نکنیم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.