الگوریتم گوره خر (‌google zebra) چیست؟

الگوریتم گوره خر (‌google zebra) چیست؟

شرکت گوگل برای برقراری یک سری از قوانین و اصول که در بهبود وب‌سایت‌ها نقش اساسی را ایفا می‌کنند از الگوریتم‌های مختلفی کمک می‌گیرد که هر کدام از این الگوریتم‌ها با توجه به وظیفه‌ای که به آنها محول شده است مشغول به فعالیت هستند. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی یکی دیگر از این الگوریتم‌ها بپردازیم که نام آن گوره خر یا google zebra می‌باشد، برای شناخت بیشتر از این الگوریتم تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

امروزه با وجود پیشرفت‌های زیادی که در تکنولوژی و عرصه‌های گوناگون شاهد آن هستیم کسب‌کارهای زیادی هستند که به در آمد‌زایی از طریق اینترنت روی آورده‌اند و بخش عمد‌ای از این مشاغل با راه‌اندازی و طراحی یک وب‌سایت توانستند فروش زیادی را تجربه کنند.

فروشگاه اینترنتی جزو کسب‌کارهایی هستند که در چند سال اخیر پیشرفت خوبی را در فضای اینترنت تجربه کرده‌اند و با ارائه محصولات به کاربران هم رضایت کاربر را فراهم ساخته‌اند و هم برای صاحبان این فروشگاه‌ها درآمدهای خوب و مناسبی را به همرام داشته است. فروشگاهای اینترنتی برای اینکه بتوانند خدمات مناسبی را به کاربران ارائه دهند همیشه سعی داشته‌اند در رتبه و جایگاه مناسب نتایج گوگل قرار گیرند و با انجام دادن اصول مناسب در سئو سایت نتیجه‌های خوبی را به دست آورد‌اند.

آشنایی با الگوریتم گوره خر

الگوریتم گوره خر (google zebra) کمک شایانی را به صاحبان وب‌سایت‌ها فروشگاهی کرده است تا با انجام دادن تکنیک‌های مفید و ضروری پیشرفت‌های زیادی را در کسب کارشان شاهد باشند. اگر کسب‌کارهای فروشگاهی در انجام دادن این قواعد و اصولی که الگوریتم گوره خر برای آنها وضع کرده است کوتاهی کنند با واکنش شدید این الگوریتم مواجه خواهند شد و مورد جریمه آن قرار خواهند گرفت، راستی الگوریتم گوره خر چیست؟

یکی از الگوریتم‌های گوگل محسوب می‌شود که بیشترین تمرکزش بر روی فروشگاه‌های اینترنتی است، هدف اصلی این الگوریتم جلوگیری از تخلفات صورت گرفته در فروشگاه‌های اینترنتی مانند جلوگیری از کلاه‌برداری و جلوگیری از هک اطلاعات فروشگاه‌ها است، با پارامترهایی که این الگوریتم دارد از راه‌اندازی فروشگاه دروغین و کاذب جلوگیری می‌کند.

اهمیت استفاده گوگل از الگوریتم گوره خر

تمامی الگوریتم‌های گوگل مرتب بروزرسانی می‌شوند تا بتوانند هدف‌هایی را که گوگل برای آنها تعیین کرده است را به نحوه درستی انجام دهند و در بهبود و بهینه کردن وب‌سایت‌ها نقش اساسی را ایفا کنند.

الگوریتم گوره خر نیز مانند دیگر الگوریتم‌های گوگل برای بالا بردن سئو و کیفیت وب‌سایت شما نقشی مهمی را ایفا می‌کند و با قابلیت‌هایی که در این الگوریتم وجود دارد رتبه و جایگاه مناسب برای هر کدام از سایت‌های فروشگاهی تعیین می‌کند و با حذف کردن سایت‌ها نامناسب فضای فروشگاهی را به یک محیط امن برای متقاضیان تبدیل خواهد کرد.

این الگوریتم تمامی وب‌سایت‌های فروشگاهی را به صورت دقیق مورد برسی و آنالیز قرار می‌دهد و زمانی که متوجه شود سایتی در حال فریب و کلاه برداری از کاربران است آن وب‌سایت را به گوگل معرفی خواهد کرد تا گوگل با آن سایت برخورد لازم را داشته باشد.

 قوانین الگوریتم گوره خر را چگونه می‌توانیم به شکل درست رعایت کنیم

  • وب‌سایت فروشگاهی شما باید یک روش ساده و مفید را برای پیگیری محصولات خریداری شده توسط کاربران اجرایی کند.
  • سعی کنید از لینک‌های وب‌سایت خودتان برای محصولات استفاده کنید و به هیچ وجه از لینک‌های سایت‌های دیگر استفاده نکنید.
  • وب‌سایت فروشگاهی شما باید دارای قابلیتی باشد که در کمترین زمان ممکن محصولات خریداری شده مشتری را به دست آنها برساند.
  • در نظر گرفتن هدیه برای تمامی کسانی که از سایت شما خرید می‌کنند می‌تواند رضایت کاربران را به دنبال داشته باشد.
  • مشخص کردن راه‌های تماس و ارتباط درست برای دسترسی کاربر به شما، باید چند خط تلفن برای ارتباط با مشتریان در نظر بگیرید تا در کمترین زمان مشتری بتواند با شما ارتباط برقرار کند. 
  • امکانی را فراهم سازید تا کاربران به راحتی در وب‌سایت شما ثبت نام کنند.
  • زمانی که شما یک محصول را به فروش می‌رسانید باید جایگزین آن را مشخص کنید.
  • وب‌سایت فروشگاهی شما باید به صورت آنلاین و شبانه روزی از خدمات پشتیبانی برخوردار باشد که یک عامل مهم برای الگوریتم گوره خر محسوب می‌شود.
  • قرار دادن درگاه مستقیم بانکی برای راحتی کاربران در زمان خرید محصول
  • وب‌سایت شما باید دارای اینماد و گواهینامه دیجیتال باشد تا احساس اعتماد و امنیت را به کاربران منتقل کند.
  • زمانی که شما به تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی می‌پردازید دقت داشته باشید که این تبلیغات باید با محصول ارائه شده شما همسو باشد.
  • رعایت کردن حریم خصوص کاربران یک نکته مهم و اساسی در وب‌سایت‌های فروشگاهی می‌باشد و در حفظ کردن آن امین باشید.

علت استفاده کردن گوگل از نام گوره خر برای این الگوریتم

شاید این سوال را هم شما بارها از خودتان پرسیده باشید که علت نام گذاری الگوریتم گوره خر توسط گوگل چیست؟ می‌توان به 2 دلیل نامگذاری این اسم اشاره کرد:

1_ حیوان گورخر به علت رنگ سیاه و سفیدی که دارد باعث می‌شود تا حشرات و جانوران دیگر از او دوری جویند و به او نزدیک نشوند که این امر در فضای اینترنت نیز صدق دارد و این الگوریتم با وب‌سایت‌هایی که قصد کلاه‌برداری و اخاذی از کاربران را دارند مبارزه می‌کند.

2_ گوگل به رنگ سیاه و سفید علاقه زیادی دارد و انتخاب الگوریتم‌هایی دیگر مانند پاندا و پنگوئن گواه این موضوع است، علت برگزیدن این رنگ‌ها توسط گوگل ضد اسپم بودن آنها است. در واقع الگوریتم گوره خر یک الگوریتم ضد اسپم محسوب می‌شود.

سخن پایانی

 الگوریتم گوره خر زمانی که به یک فروشگاه اعتماد کند گوگل آن فروشگاه را در صفحات بالا نمایش خواهد داد ولی اگر وب‌سایت شما نتوانند اعتماد این الگوریتم را جلب کند امکان تنزل رتبه سایت شما وجود دارد. اگر شما نیز دارای سایت فروشگاهی هستید می‌توانید با رعایت کردن اصول و قواعدی که در این مقاله به آنها پرداختیم به شکل درستی به کسب‌کار خودتان بپردازید و بدون هیچ گونه مشکلی محصولات خودتان را توسط فروشگاه اینترنتی به کاربران ارائه دهید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.