بروزرسانی محتوای وب سایت چیست، 5 تکنیک مهم و کاربردی!

بروزرسانی محتوای وب سایت چیست، 5 تکنیک مهم و کاربردی!

یک از موارد مهمی است که در تمامی مقالات و مطالب هر سایت باید به خوبی اجرا شود تا همیشه محتوای شما به روز و کاربر پسند باشد، بروزرسانی محتوای وب سایت است. شما اگر یک محتوا را چند وقت پیش در وب‌سایتتان قرار داده باشید و این محتوای شما نتواند تمامی نیازهای کاربران را برطرف سازد نباید اقدام به حذف کردن این محتوا کنید، زیرا می‌توانید با اعمال تغییرات و اضافه کردن مطالب جدید اقدام به بروزرسانی محتوای مورد نظر کنید.

در سئو سایت آن دسته از مقالاتی که دارای محتوای قدیمی هستند از رتبه و جایگاه مناسب و خوبی در گوگل برخوردار نیستند، برای اینکه محتواهای وب‌سایت شما رتبه و جایگاه خوبی در سئو کسب کند و موتورهای جستجوی گوگل این محتواها را در نتایج بالای گوگل به کاربران زیادی نمایش دهند، باید این محتواها نیاز کاربران را به خوبی برطرف سازد و کاربران با خواندن این مطالب به خواسته خودشان دست یابند. حال برای بروزرسانی محتوای وب سایت باید یک سری نکات را رعایت کنید که ما در ادامه به برسی این موارد خواهیم پرداخت.

اهمیت بروزرسانی محتوای وب سایت

همان گونه که اطلاع دارید موتورهای جستجو بهترین و با کیفیت ترین محتوا و مطالب را با توجه به نیاز کاربران به آنها نشان خواهند داد که این به معنای آن است که اگر محتوای وب‌سایت شما از کیفیت مناسبی برخوردار باشد به کاربران زیادی نمایش داده خواهد شد، ولی اگر نتواند نیاز کاربران را برطرف سازید گوگل مطالب و محتوای دیگر رقبای شما را به کاربر نمایش خواهد داد که این موضوع برای هیچ مدیر و صاحب وب‌سایتی خوشایند نخواهد بود، اینجاست که به اهمیت بروزرسانی محتوای وب سایت پی خواهیم برد.

شما نباید محتواهای قدیمی که در سایتتان قرار دارد، را حذف کنید. می‌توانید با اضافه کردن مطالب جدید و به روز ، محتوای جدید و با کیفیتی را به کاربران ارائه دهید. بروزرسانی محتوای وب سایت سبب می‌شود که کاربران زیادی از محتوا و مطالب وب‌سایت شما بازدید کنند و با توجه به محتواهای با کیفیتی که در وب‌سایت شما قرار دارد نیازشان را برطرف کنند.

زمانی که موتورهای جستجوی گوگل سایت شما را مورد برسی قرار می‌دهند، متوجه خواهند شد که محتواهای شما مورد رضایت کاربران زیادی واقع شده است و با توجه به این رضایت محتواهای شما را ارزشمند تلقی می‌کنند و آن را در نتایج بالای جستجوی قرار خواهند داد تا افراد زیادی از آن بازدید کنند.

بهترین تکنیک‌ها برای بروزرسانی محتوای وب سایت

تمامی افرادی که در اینترنت به دنبال نیاز خودشان هستند، تمایل دارند که بهترین و دسته اول‌ترین اطلاعات را در اختیار داشته باشند تا بتوانند به خواسته‌های خودشان دست یابند. زمانی که یک کاربر وارد وب‌سایت شما می‌شود به محض مشاهده محتواهای برروز و با کیفیت مدت زمان زیادی را در سایت شما سپری می‌کند، این موضوع سبب می‌شود تا میزان ترافیک وب‌سایت شما بالا رود و کاربران زیادی از وب‌سایت بازدید کنند در ادامه تکنیک‌هایی را برای شما مثال می‌زنیم تا بتوانید با استفاده از آنها بتوانید بروزرسانی محتوای وب سایت خودتان را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

۱_ اضافه کردن بخش‌های جدید به محتوای وب‌سایتتان

وقتی که شما به محتوای وب‌سایت بخش‌های جدیدی اضافه کنید، این موضوع برای گوگل از اهمیت زیادی برخوردار است و سبب می‌شود تا موتورهای جستجوی گوگل رتبه با ارزشی را برای محتوای وب‌سایت شما در نطر بگیرند و کابران زیادی به سایت شما خواهند آمد. دقت داشته باشید که از باید بخش‌هایی را به محتوا اضافه کنید که برای کاربران جذابیت داشته باشد و حس خوبی را به آنها انتقال دهد.

۲_ لینک سازی داخلی را بهبود ببخشید

زمانی که شما اقدام به بروزرسانی کردن محتوای قدیم وب‌سایتتان می‌کنید باید لینک‌های داخلی آن را نیز مورد برسی قرار دهید و از لینک‌های داخلی جدید و کاربردی در این محتواها استفاده کنید. زمانی که یک صفحه از رنک و رتبه مناسبی برخوردار است پیشنهاد ما به شما این است که از لینک‌های جدیدی که در محتوای جدید وجود دارد استفاده کنید، به خاطر این است که به دلیل محتواهای قدیمی در وب‌سایت، محتواهای جدید شما نیز رنک مناسبی دریافت خواهند کرد.

۳_ کلمات کلیدی محتوا را بروز کنید

توجه داشته باشید که یکی از مهم‌ترین استراتژی‌هایی که می‌تواند رتبه و اعتبار یک محتوا را مشخص کند و با استفاده از آن اقدام به بروزرسانی محتوای وب سایت خود کنید، استفاده از کلمات کلیدی متناسب و مفید است. شما باید از کلمات کلیدی استفاده کنید که بیشترین سرچ را توسط کاربران دارد تا گوگل به واسطه برطرف کردن نیاز کاربران رتبه بالایی را به محتوای وب‌سایت شما دهد.

با گذر زمان چگونگی جستجو توسط کابران تغییر خواهد کرد و دیگر کلمات کلید قدیمی محتوای سایت شما نیاز آنها را برطرف نمی‌سازد، برای برطرف کردن این مشکل شما باید تحقیقاتی که انجام می‌دهید نیازها و صلایق کاربرن را شناسایی کرده و با توجه به نیازهای آنها از کلمات کلیدی مناسب در محتوای وب‌سایتتان استفاده کنید.

۴_ یک لیست از محتوای قدیمی ایجاد کنید

برای اینکه بتوانید url قدیمی که نیاز بروزرسانی دارند را مشخص کنید، می‌توانید از حساب گوگل آنالیتیکس خودتان استفاده کنید. شما می‌توانید برای ایجاد کردن یک لیست از محتوای قدیمی با توجه به اولویت‌هایی که دارید یک لیستی از آنها را مشخص کنید و بعد با یک برنامه اصولی و منظم آنها را یک به یک بروزرسانی کنید، این موضوع نقش مهمی در بروزرسانی محتوای وب سایت شما دارد.

با چه روش‌هایی می‌توانید محتواهای قدیمی را به روز کنید

در ادامه به روش‌هایی خواهیم پرداخت که شما با استفاده از آن می‌توانید اقدام به بروزرسانی محتوای وب سایت خود کنید:

berozresaniyemohtava

روش اول: حذف کردن ریدایرکت محتواهای مرسوخ شده

با توجه به اینکه شما در زمان تولید محتوای سعی کرده‌اید که به روزترین و جدیترین مطالب را تولید کنید، ولی با گذشت زمان محتواهای شما قدیمی و مرسوخ شده و دیگر نیاز کاربران وب‌سایت شما را پاسخگو نیست. شما اگر دارای یک مدیریت محتوای قوی و بهینه باشید می‌توانید اقدام به پاک کردن این محتوا کنید و باید این مطلب را از لیست مطالب وب‌سایتتان حذف کنید. این گونه محتواهای مرسوخ شده باید حذف شوند و در زمان ار بین بردن آنها باید اطمینان کسب کنید که محتوای قدیمی را با مقالات مشابه ریداریرکت کرده باشید تا بتوانید به خوبی بروزرسانی محتوای وب سایت را انجام دهید.

روش دوم: اذغان کردن محتوا

گاهی اوقات اقدام به تولید کردن محتوایی می‌کنید که آن را قبلا تولید کرده‌اید و در وب‌سایت شما وجود دارد. اینگونه محتواها را باید با یکدیگر اذغام کنید، زیرا در صورت یکی کردن مقالاتی که موضوعات مشابه دارند، 1مقاله با کیفیت و قوی را در اختیار دارید و این مقاله با توجه به کیفیت بالایی که دارد کاربران زیاد را جذب خواهد کرد.

روش سوم: محتواهای ارزشمند را بروزرسانی کنید

توجه داشته باشید محتواهایی که با گذشت زمان ارزش و جایگاه خودشان را حفظ کرداند و هنوز کاربران زیاد را جذب می‌کنند، به هیچ وجه نباید از بین بروند، زیرا هم زمان زیادی برای نوشتن آنها سپرس شده است و هم برای سئو و بهینه سازی آن هزینه زیادی را پرداخت کرده‌اید. شما باید اینگونه محتواها را با اضافه کردن مطالب جدید به روز کنید و از اعتبار و ارزش آن برای جذب کاربران استفاده کنید تا بروزرسانی محتوای وب سایت شما با موفقیت سپری شود.

سخن پایانی

محتوا را باید از مهم‌ترین و تاثیر گذار‌ترین عوامل در موفقیت یک وب‌سایت محسوب کرد. زمانی که یک سایت از محتوای بروز و با کیفیتی برخوردار باشد، هم ارزش و جایگاه بالایی در نزد کاربران خواهد داشت و هم موتورهای جستجوی گوکل به واسطه ارزش و جایگاهی که دارد رتبه مناسبی را به آن سایت خواهند داد. شاید موارد زیاد وجود داشته باشد که می‌توان با استفاده از آنها اقدام به بروزرسانی محتوای وب سایت کرد اما نکاتی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین نکات برای بروزرسانی محتوا سایت محسوب می‌شوند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.