بهترین اکستنشن های گوگل کروم | آشنایی با ۲۲ افزونه‌ی کاربردی

بهترین اکستنشن های گوگل کروم | آشنایی با ۲۲ افزونه‌ی کاربردی

بهترین اکستنشن های گوگل کروم این امکان را به کاربران می‌دهد تا بتواند ارتباط خوبی را با این موتور جستجو داشته باشند و کارها را با کیفیت بالاتر انجام دهند. بر اساس آمار قریب به نصف ترافیک اینترنتی که در تمام دنیا وجود دارد در مرورگر گوگل کروم (Google Chrome) مورد رصد قرار می‌گیرد که تجربه خوبی را برای کاربران فراهم می‌سازد.

از قابلیت‌های مهمی که گوگل کروم دارد پشتیبانی کردن از افزون‌های گوناگون است که هر کدام از این اکستنشن‌ها با توجه به ویژگی‌هایی که دارند کار مختص به خود را انجام می‌دهند و کاربران اینترنت می‌توانند با استفاده از این قابلیت‌ها تعامل بسیار خوبی را با فضای مجازی و اینترنت برقرار کند. در این مقاله ما به برسی و معرفی بهترین اکستنشن های گوگل کروم خواهیم پرداخت.

معرفی بهترین اکستنشن های گوگل کروم

برای اینکه شما با این افزونه‌های کاربردی بیشتر آشنا شوید در ادامه به برسی بهترین اکستنشن های گوگل کروم خواهیم پرداخت:

۱_ Notifications for Instagram

این افزونه یکی از بهترین اکستنشن های گوگل کروم محسوب می‌شود. به دلیل اینکه اینستاگرام در میان افراد محبوب است و کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند با این افزونه قادر هستید تا آخرین اعلان‌های اینستاگرام خودتان را در گوگل کروم دریافت کرده و از آخرین خبرهای مربوط به صفحه اینستاگرام خودتان با خبر شوید. اگر به صورت مرتب از اینستاگرام استفاده می‌کنید می‌توانید با نصب Notifications for Instagram کاربری راحتری را تجربه کنیم.

۲_ Checker Plus for Google Calendar

این افزونه گوگل کرم یک تقویم است برای مشخص کردن تمامی کارها و قرارهایی که پیش رو دارید. شما می‌توانید مراسم‌ها و مناسبت‌هایی را که برایتان مهم است را در این افزونه مشخص کنید و با اعلان هشدار شما را از آنها با خبر کند، با انجام دادن تغییرات دلخواهی که در آن انجام می‌دهید می‌توانید به خوبی از آن استفاده کنید.

۳_ Momentum (مومنتوم)

شما می‌توانید با استفاده از افزونه مومنتوم هر عکس پس زمینه را که دوست داشته باشد در صفحه مرورگر خودتان قرار دهید. می‌توانید فهرست روزانه کارهایتان را در این افزونه مشخص کنید و نمایش زمان را به صورت واضح در کنار صفحه کروم برایتان نمایش می‌دهد که باعث شده تا از آن به عنوان یکی از بهترین اکستنشن های گوگل کروم یاد شود.

۴_ ALEXA (الکسا)

ALEXA یکی دیگر از بهترین اکستنشن های گوگل کروم است. الکسا یک سیستم جهانی است که توسط آن می‌توانید رتبه‌بندی وب‌سایت‌های را مشاهده کنید. شما می‌توانید در گوگل کروم افزونه الکسا را نصب کنید و میزان محبوبیت هر سایتی را از طریق الکسا مشاهده کنید.

۵_ Adblock Plus (ادبلاک پلاس)

نشان دادن تبلیغات نا مناسب در بعضی وب‌سایت‌ها باعث نارضایتی کاربر می‌شود. با نصب کردن این افزونه بر روی گوگل کروم بیشتر تبلیغاتی را که در صفحه سایت نمایش داده می‌شود بسته خواهد شد. اگر شما به وب‌سایت‌هایی که سر میزنید از تبلیغات بی‌فایده استفاده می‌کنند می‌توانید با نصب این افزونه دیگر شاهد این تبلیغات نباشید.

 ۶_ Mercury Reader (مرکوری)

زمانی که شما در اینترنت مشغول به مطالعه هستید به ابزاری نیاز دارید تا بتوانید مطالعه خودتان را شخصی سازی کنید و با نصب مرکوری این امکان برا ی شما فراهم خواهد شد. با نصب کردن این افزونه بر روی گوگل کروم هر صفحه‌ای را که شما مشخص کنید با کمک این افزونه می‌توانید تغییر دهید و از خواندن مطالب لذت ببرید. مرکوری با بزرگ کردن تصویر و متنهای مهم تجربه جستجوی راحتری را به شما عرضه می‌کند.

۷_ Office (آفیس)

این افزونه این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید در اوقاتی که نیاز دارید مانند برنامه اصلی آفیس با آن تعامل مناسبی را برقرار کنید و می‌توانید محتوایی را که نیاز دارید تولید کرده و از آن استفاده کنید. تمامی این قابلیت‌ها را می‌توانید با نصب آفیس بر روی گوگل کروم تجربه کنید.

۸_ Hover Zoom (هوور زوم)

وقتی که هوور زوم را در گوگل کروم خودتان نصب کنید می‌توانید هر عکسی را که فضای اینترنت پیدا می‌کنید شل آپ کرده و آن را در تمام ابعاد به خوبی مشاهده کنید. Hover Zoom تصاویر را در سایز رزولویشن بومی برای کاربر به نمایش در می‌آورد و در همان تب می‌توانید به صورت واضح عکس مورد نظر را مشاهده کنید.

۹_ GRMMERLY (گراملی)

شما می‌توانید با استفاده از این افزونه ایرادات متنی را که در زمان تایپ انگلیسی پیدا می‌کنید راصلاح کرده و هر تغییری را که دوست دارید در متن مورد نظرتان ایجاد کنید.

۱۰_ GOOGLE TRANSLATE (گوگل ترنسلیت)

این افزونه را تمامی کسانی که در اینترنت دست به سرچ هستند می‌شناسند و یکی از افزون‌های پرکاربرد و و مفید گوگل است که جزوء بهترین اکستنشن های گوگل کروم نیز به شمار می‌آید، با استفاده از آن می‌توانید زبانی را به زبان‌های دیگر ترجمه کنید. شما زمانی که این افزونه را در گوگل کروم خودتان نصب کنید برای ترجمه کردن یک متن یا عنوان دیگر نیاز ندارید به سایت گوگل ترنسلیت مراجعه کنید و در صفحه گوگل کروم می‌توانید به تمامی امکانات این افزونه دسترسی داشته باشید.

۱۱_ The Great Suspender

به دلیل اینکه گوگل کروم در استفاده بلند مدت مقداری از رم سیستم را اشغال می‌کند این موضوع عده‌ای را مجاب کرده است تا از گوگل کروم انتقاد کنند اما این مشکل با نصب کردن افزونه ی The Great Suspender حل شده است و شما با نصب این افزونه می‌توانید گوگل کروم خودتان را شخصی سازی کنید. این نرم‌افزار این قابلیت را دارد که بعد از مدت مشخصی تب‌هایی را که باز هستند ببندد و مقدار رم استفاده شده که گوگل کروم از آن استفاده کرده است با کاهش روبرو شود. با لیست سفیدی که در این افزونه وجود دارد می‌توانید سایت‌هایی را که دوست دارید همیشه فعال باشند به لیست گوگل کروم اضافه کنید.

۱۲_ RSS Subscription Extension by Google

اگر شما تمایل دارید اخبار مورد علاقه‌ای که دنبال می‌کنید جدیدترین اطلاعات در اختیارتان قرار دهد می‌توانید این افزونه را نصب کنید، در زمان نصب کردن این افزونه بر روی گوگل کروم یک نوار آدرس نمایان خواهد شد و زمانی که بر روی آن نوار کلیک کنید می‌توانید وبلاگ و سایت مورد نظرتان را وارد کرده و در صورت نیاز با آن مشترک شوید.

۱۳_ Strict Workflow

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به سادگی هواستان پرت میشود و تمرکز کافی را برای انجام کارهای اینترنتی ندارید، می‌توانید با نصب کردن این افزونه وب‌سایت‌هایی را که برای شما حواس پرتی فراهم می‌سازند را بلاک کنید تا دیگر برای شما نمایش داده نشون، این افزونه جزوء بهترین اکستنشن های گوگل کروم به حساب می‌آید.

۱۴_ Panic Button

اگ0ر شما دوست ندارید صفحاتی که بر روی مرورگرتان باز است را هیچ کسی مشاهده کند، می‌توانید با نصب این افزونه تمامی صفحات را که بر روی گوگل کروم شما باز هستند را مخفی کنید و هر زمانی که نیاز داشتید اقدام به باز کردن آن صفحات نمایید.

۱۵_ User-Agent Switcher for Chrome

قریب به اکثریت وب‌سایت‌های اینترنتی به گونه‌ای طراحی و راه‌اندازی شده‌اند که در سیستم عامل‌های گوناگون عملکرد متفاوتی را از خود نشان دهند. شما با استفاده از این افزونه گوگل کروم می‌توانید یک وب‌سایت را در تمامی سیستم عامل‌ها به صورت مختلف مشاهده کنید، همچنین می‌توانید سایت‌های مورد نظرتان را با این افزونه شخصی سازی کنید.

۱۶_ Mouse Gestures crx

این افزونه این امکان را برای شما فراهم می‌سازد تا بتوانید دستورهای حرکتی خاصی را برای حرکت کردن موس درون صفحه‌ها سایت به وجود آورید.

۱۷_ Jot

اگر شما دائما بر روی مرورگر خودتان کار می‌کنید این افزونه با فهرست‌بندی دقیقی که دارد می‌تواند کارهایتان را در این فهرست بندی قرار دهد. می‌توانید با باز کردن یک تب کارها و یادداشت‌های خودتان را به آن اضافه کنید هر وقت تمایل داشتید می‌توانید برای انجام دادن کارهایتان به این صفحه مراجعه کنید.

۱۸_ Pushbullet (پوش بولت)

وقتی که این افزونه را در قالب کروم نصب کنید می‌توانید به پیام رسان‌های گوناگونی مانند تلگرام و واتساپ دسترسی داشته باشید و اگر پیامی را در هر کدام از این پیام رسان‌ها برایتان ارسال شد می‌توانید در قالب کروم آن را جواب دهید. همچنین می‌توانید فایل‌هایی را با حجم بالا برای کاربران و مخاطبانتان ارسال کنید و زمانی که یک فایل برای شما ارسال شد آن فایل را بر روی فضای ذخیره‌سازی که در اختیار دارید دریافت کنید.

۱۹_ Chrome Visual History

اگر شما دوست دارید بدانید مدت زمان زیادتری را در کدامیک از وب‌سایت‌های مد نظرتان سپری کرده‌اید می‌توانید این افزونه را بر روی گوگل کروم نصب کنید، این افزونه تاریخچه مرورگرتان را به صورت نموداری نشان خواهد داد و مدت زمان سپری کردن وقت شما را در هر کدام از وب‌سایت‌ها به صورت روز، هفته، ماه و سال نشان خواهد داد.

۲۰_ LastPass (لست پس)

این افزونه‌ی کاربردی این امکان را به شما خواهد داد تا بتوانید کلمه عبور و نام کاربری خودتان را در وب‌سایت‌های مختلف به ثبت برسانید و در زمان نیاز به راحتی به آن دسترسی خواهید داشت. افزونه لست پس در گوگل کروم می‌تواند برای در اختیار قرار گرفتن رمز عبور راحت و قدرتمند به شما کمک کند، به واسطه این خدمات باید آن را جزوء بهترین اکستنشن های گوگل کروم به شمار آورد.

۲۱_ FireShot (فایرشات)

 کاربران می‌توانند با استفاده از این افزونه اطلاعاتی را که نیاز دارند در فضای اینترنت به صورت عکس ذخیره کنند، زمانی که فایرشات را روی گوگل کروم نصب کردید می‌توانید با کلیک بر روی صفحه مورد نظرتان محتواهای موجود در آن صفحه را با توجه به هر فرمتی که شما دوست داشته باشید در اختیار داشت.

۲۲_ On tab (اون تب)

با نصب کردن این افزونه بر روی گوگل کرم می‌توانید تمامی تب‌هایی را که در کروم باز هستند به یک لیست یا تب تبدیل کنید و زمانی که به هر کدام از این تب‌ها نیاز داشتید می‌توانید به کمک لیستی که ایجاد شده است تب مورد نظرتان را بازیابی کنید. زمانی که On tab را نصب می‌کنید کمک خواهد کرد تا رم شما کمتر مورد استفاده قرار گیرد.

سخن پایانی

ما در این مقاله به برسی بهترین اکستنشن های گوگل کروم پرداختیم و شما با استفاده از این افزونه‌ها این امکان را دارید تا کارهای خود را در گوگل کروم مدیریت کرده به شکل بهتری آنها را انجام دهید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.