بهترین ترفندها برای طراحی سایت جذاب چیست؟ 12 نکته با ارزش🤔

بهترین ترفندها برای طراحی سایت جذاب چیست؟ 12 نکته با ارزش🤔

امروزه داشتن یک وب‌سایت کاربردی و جذاب کار راحتی نیست، زیرا سایت شما هم باید کاربران زیادی را به خود جذب کند و هم مورد تایید موتورهای جستجوگر گوگل باشد. در زمان طراحی و راه‌اندازی یک وب‌سایت باید به موارد زیادی توجه کرد و اگر فقط بر روی یک پارامتر کار کرد، وب‌سایت شما با مشکلات زیادی همراه خواهد شد و سایت مورد نظر در خطر آسیب‌های زیادی قرار خواهد گرفت. بهترین ترفندها برای طراحی سایت جذاب به راهکارهایی گفته می‌شود که باعث ساخت یک سایت هدفمند و اصولی خواهد شد.

اهمیت استفاده از بهترین ترفندها برای طراحی سایت جذاب

زمانی که یک وب‌سایت از یک ظاهر مناسب و جذاب برخوردار باشد کاربرانی که وارد آن می‌شوند، می‌توانند به خوبی از امکانات و خدمات آن وب‌سایت استفاده کنند و رضایت کاربران سبب می‌شود تا سایت شما در نتایج بالای جستجو نمایش داده شود و از رتبه و جایگاه مناسبی برخوردار باشد. ما در این مقاله قصد داریم تا بهترین ترفندها برای طراحی سایت جذاب را به شما معرفی کنیم و شما بتوانید با استفاده از این راهکارهای یک وب‌سایت زیبا و کاربر پسند را در اختیار داشته باشید، پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

بهترین ترفندها برای طراحی سایت جذاب

حالا نوبت آن رسیده تا شما را با ترفند‌های مهمی که در زمان ساخت سایت باید به آنها توجه داشته باشید آشنا سازیم:

1- استفاد از المان‌های ثابت و منوهای پایین در طراحی سایت

استفاده از منوهای همبرگری همچنان داری جایگاه بالایی در طراحی وب‌سایت می‌باشد و یکی از بهترین ترفندها برای طراحی سایت جذاب به شمار می‌رود، ولی تعداد زیادی از طراحان و متخصصان وب دوست دارند تا در پایین صفحه عمل کلیک کردن بر روی هر منو را قرار دهند زیرا پیمایش در منوهای پائینی بسیار محسوس است.

المان های جذاب

2- استفاده از محتواهای با تعداد کلمات زیاد

کاربران بیشتر تمایل دارند تا محتواهای طولانی را در وب‌سایت‌ها اسکرول کنند و زمانی که در یک سایت از محتواهای با تعداد کلمات زیاد استفاده شده باشد هم مورد تایید کاربران خواهد بود و هم نظر موتورهای جستجوی گوگل را جلب خواهد کرد و به سایت مورد نظر امتیازات مثبتی خواهند داد.

3- استفاده از سینماگراف‌ها در طراحی وب‌سایت

استفاده از سینما گراف در وب‌سایت، به دلیل اینکه این گونه محتواها از صفحه نمایش عریضی برخوردار هستند توجه کاربران زیاد را جلب خواهد کرد. زمانی که شما از تصاویر متحرک برای تبلیغ و بازاریابی محصول در سایت استفاده کنید سبب خواهد شد تا ویژگی‌ها و خصوصیاتی که محصول و خدمات شما دارد از تمامی زوایا به مشتریان نمایش داده شود، با توجه به اینکه سینما گراف از بارگیری با سرعت بالایی برخوردار هستند یکی از بهترین ترفندها برای طراحی سایت جذاب و کاربر پسند به شمار می‌رود.

4- تعاملات اندک با کاربران برای داشتن یک وب‌سایت جذاب

زمانی که شما از تعاملات اندک کاربران استفاده می‌کنید این امکان برای آنها فراهم خواهد شد تا بدون اینکه کل صفحه را بارگیری کنند امکان دریافتن محتوای آن صفحه را داشته باشند، این تعاملات شامل نوشتن یک نظر، سرو کار داشتن با خطاهای کاربران، قرار دادن یک لایک و تغییر دادن تنظیمات صفحه می‌باشد. هدف از ایجاد تعاملات اندک با کاربران در وب‌سایت این است که بتوان ارتباط خوب و قوی را با هر کدام از کابران برقرار کرد و آنها را تشویق کنید تا مدت زمان زیادتری را درسایت شما باشند که یکی از بهترین ترفندها برای طراحی سایت جذاب بوده با این کار ترافیک شما نیز بالا خواهد رفت.

5- قرار دادن فیلم‌های مجازی واقعی در وب‌سایت

در صورتی که شما از ویدیو‌های پس زمینه و سایر ویدیوهای موجود در وب‌سایتتان استفاده کنید، این کار سبب می‌شود تا گوگل جایگاه ویژه‌ای را برای سایت شما در نظر بگیرد، همچنین کاربران و مخاطبان وب‌سایت شما تجربه کاربری دیجیتال به یاد ماندنی و زیبایی را تجربه کنند. فیلم‌های مجازی واقعی شامل ویدیو‌های سه بعدی و یا ویدیوهای مجازی می‌باشد.

استفاده از فیلم های واقعی و کاربر پسند

6- استفاده زیاد از گرادینت‌ها

استفاده کردن از تصاویر پس زمینه با دوام نقش بسزایی در جذاب شدن یک وب‌سایت دارد،در زمان طراحی یک وب سایت باید این موضوع را مد نظر قرار دهید زیرا یکی از بهترین ترفندها برای طراحی سایت جذاب محسوب می‌شود.

7- ترکیب های بی انتها

استفاده از عناصر نامتقارن و شناور که سبب می‌شود تا زیبایی تصاویر بیشتر به چشم بخورد، می‌تواند جذابیتی فوق العاده را به وب‌سایت شما هدیه دهد، استفاده از عکس‌های پس زمینه در ابعاد بزرگ در سال‌های اخیر استفاده زیادی در طراحی وب‌سایت‌ها اینترنتی داشته است.

8- استفاده از تایپوگرافی و طرح‌های واضح

استفاده از طراحی‌های واضح و تایپوگرافی برجسته از بهترین ترفندها برای طراحی سایت جذاب قلمداد می‌شود. امروزه شاهد این هستیم که رقابت شدیدی بین توسعه دهندگان گوشی موبایل و طراحان وب‌سایت برای کم کردن زمان بارگیری ایجاد شده است و این عامل باعث شده است تا کاربران دیگر با عناصر سخت و پیچیده در وب سایت سرو کار نداشته باشند و از دکمه های فراخوان و هدلاین‌های ساده استفاده خواهند کرد، که این کار به پیمایش سریع ختم خواهد شد. استفاده از انمیشن‌های سه بعدی، گرافیک و اصطلاحات اصلی را باید از ضرورات استفاده در طراحی سایت دانست.

9- استفاده از شبکه‌های نامنظم و ماژول‌ها

استفاده از ماژول‌ها امروزه برای طراحان وب اهمیت زیادی دارد و آن‌ها از آین امکانات برای ایجاد تصاویر در داستان منسجم و محتواهای متون وب‌سایت استفاده می‌کنند. استفاده از الگوهای هندسی که امروزه در ساخت سایت از آنها استفاده می‌شود سبب خواهد شد تا وب‌سایت‌های جدید به شکل موزاییکی با الگوهای نامنظمی طراحی و راه‌اندازی شوند.

10- استفاده از فناوری پردازش زبان و ربات‌های برای چت با کاربران

وقتی که یک وب‌سایت از قابلیت پردازش طبیعی زبان برخوردار باشد، بدون هیچ گونه تامل و با استفاده از ربات‌های پردازشگر در مدت زمان کوتاهی قادر است بر روی کلمات کلیدی تاکید زیادی داشته باشد.

استفاده از حروف و المان های جذاب

11- به کارگیری حروف برجسته برای طراحی وب‌سایت های جذاب و کاربر پسند

زمانی که در پس زمینه تصاویر وب‌سایت از حروف برجسته استفاده شده باشد، درک عمیقی را به کاربر از سایت مورد نظر انتقال خواهد داد و جزوء بهترین ترفندها برای طراحی سایت جذاب محسوب می‌شود، برای این کار می‌توانید از فونت‌هایی استفاه کنید که از فضای سفید رنگی تشکیل شده‌اند.

12-استفاده کردن از تصاویر شکسته

استفاده از تصاویر شکسته در طراحی وب‌سایت سبب می‌شود تا کاربران با دیدن این نوع از تصاویر مدت زمانی را در وب‌سایت شما صرف کنند، این عامل خود در رتبه و جایگاه سایت شما تاثیرات مثبتی را ایجاد خواهد کرد.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم تا بهترین ترفندها برای طراحی سایت جذاب و کاربر پسند را برای شما شرح دهیم، مجموعه سایت با سئو آماده است تا هدفمندترین وب‌سایت را برای شما راه‌اندازی کند تا شما بتوانید هر کسب کار و تجارتی را که دارید وارد دنیای نامحدود اینترنت کرده و به صورت ۲۴ ساعتی به فعالیت بپردازید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.