بهینه سازی تصاویر در سایت، 7 مرحله آن

بهینه سازی تصاویر در سایت، 7 مرحله آن

استفاده از تصاویر در تجارت الکترونیک از اهمیت بالایی برخوردار است تا جایی که به گفته متخصصین این حوزه استفاده از یک تصویر برای یک محصول و خدمات می‌تواند تا اندازه زیادی مخاطب را به خواسته‌ای که دارد نزدیک کند و با دیدن تصویر به درک دستی از کالا و خدمات مورد نظر خواهد رسید. تصاویر این امکان را به مشتریان و مخاطبان خواهند داد تا بدون اینکه نیاز داشته باشند محصولی را مشاهده کرده و یا آن را درک و لمس کنند و با دیدن تصویر آن به درک دستی از آن محصول و کالا برسند.

بهینه سازی تصاویر در سایت به کارهایی گفته می‌شود که شما انجام می‌دهید تا عکس‌های وب‌سایت خودتان را به خوبی بهینه سازی کنید، این کار سبب می‌شود تا سرعت وب‌سایت شما بالا رفته و زمانی که شما از تصاویر استفاده می‌کنید در پیشبرد برند شما نیز تاثیرات مثبتی را ایجاد خواهد کرد.

بهینه سازی تصاویر وب سایت این امکان را به شما خواهد داد تا بتوانید رتبه و جایگاه وب‌سایت خودتتان را بالا برده و سایت شما از سئو و بهینه سازی خوبی برخوردار خواهد شد. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با مراحل بهینه سازی تصاویر در سایت آشنا کنیم، برای اینکه بتوانید با این مراحل آشنا شوید می‌توانید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

مراحل بهینه سازی تصاویر در سایت

در ادامه به برسی مراحل بهینه سازی تصاویر در سایت خواهیم پرداخت:

۱_ استفاده از متن جایگزین در تصاویر (برچسب ALT)

جایگزین تصایر همان متنی است که تصاویر را برای موتورهای جستجو توصیف می‌کند و مرورگر با خواندن آن صفحه را به کاربران نمایش خواهد داد. استفاده از متن جایگزین همان گونه که از اسمش مشخص است برای این است که اگر بنا به هر دلیلی هر کدام از تصاویر وب‌سایت شما لود نشود موتورهای جستجو با برسی این متن بتوانند محتوای تصاویر را تشخیص داده و آن را به کاربران نمایش دهند.

استفاده کردن از متن جایگزین امری مهم و حیاتی در بهینه سازی تصاویر وب‌سایت می‌باشد و با توج به اینکه گوگل بارها اعلام کرده که تمامی تصاویر استفاده شده در وب‌سایت باید دارای متن جایگزین باشند در صورت استفاده از آنها در سئو سایت و رتبه وب‌سایت شما نیز تغییرات مثبتی ایجاد خواهد شد.

۲_ استفاده از عنوان بهینه در تصاویر

یکی دیگر از مراحل بهینه سازی تصاویر در سایت زمانی است که شما نام فایل تصاویر را در وب‌سایتتان ایجاد می‌کنید، می‌توانید از خطوط استفاده کنید تا موتورهای جستجو به راحتی امکان دیدن تصاویر را داشته باشند، دقت داشته باشید که نام پرونده مورد نظر هم باید برای افراد معقول و قابل پسند باشد و هم برای موتورهای جستجو مفید و موثر باشد.

زمانی که شما از سیستم مدیریت محتوای wordperss استفاده می‌کنید با توجه به اینکه عنوان تصویر از نام پرونده گرفته خواهد شد در برخی مواقع شما این امکان را دارید تا آن را همانگونه که وجود دارد ترک کنید. اگر شما از سیستم مدیریت محتوای دیگری به جزء وردپرس استفاده می‌کنید و عنوانی که برای تصویر استفاده می‌کنید به خوبی تصویر را توضیح نمی‌دهد، می‌توانید آن را با استفاده از کلمات کلیدی مناسب به روش نام پرونده تغییر نام دهید و از این روش برای عنوان بهینه در تصاویر وب‌سایت استفاده کنید.

۳_ از زیر نویس‌های جذاب در تصاویر استفاده کنید

یکی دیگر از راه‌های بهینه سازی تصاویر در سایت استفاده از زیر نویس جذاب در تصاویر وب‌سایت است. استفاده کردن از زیر نویس تصاویر به کاربران توضیح خواهد داد که چه اتفاقی در تصویر رخ داده است و در واقع خواندن زیر نویس تصاویر در وب‌سایت می‌تواند احساس بهتری را به کاربران انتقال دهد.

۴_ از تصاویری در وب‌سایتتان استفاده کنید که حق چاپ داشته باشد

شما باید از تصاویر با کیفیت و مفیدی استفاده کنید که حق استفاده از آن را داشته باشید و نباید از تصاویری که حق استفاده از آن را ندارید استفاده کنید، زیرا این کار می‌تواند به رتبه و جایگاه وب‌سایت شما لطمه وارد کند. استفاده از تصایر مجازی که از کیفیت بالایی برخودار هستند می‌تواند در بهینه سازی تصاویر در سایت شما تاثیرات مثبتی را به وجود آورد.

behinesaziyetasavir

۵_ استفاده از تصاویری با فرمت مناسب

توجه داشته باشید که استفاده درست از تصاویری که از فرمت مناسبی برخوردار هستند می‌تواند کیفیت سئو سایت شما را بالا ببرد. بهترین فرمتی که برای تصاویر وب‌سایت می‌توانید استفاده کنید فرمتهای (PNG و JPEG) می‌باشد زیرا زمانی که از تصاویر با این دو فرمت استفاده می‌کنید می‌توانید به راحتی اندازه و سایز تصاویر را تغییر دهید، بدون اینکه هیچ گونه تغییراتی در تصویر مورد نظر ایجاد شود.

۶_ استفاده کردن از تصاویر با اندازه و سایز مناسب در وب‌سایت

باید از تصاویری در وب‌سایت استفاده کنید که اندازه آن با اندازه پرونده یکسان باشد. اندازه پرونده به مقدار فضایی گفته می‌شود که تصویر برای ذخیره سازی در سرور مورد نظر نیاز دارد مثلا (400 کیلوبایت)، ابعاد تصویر هم به اندازه و حجم آن گفته می‌شود مثلا (500 در 500). باید در زمان قرار دادن یک تصویر در وب‌سایتتان به این موضوع توجه کنید که با کم کردن اندازه وب کیفیت آن را بالا ببرید تا این تصویر با کیفیت مناسبی در وب‌سایت شما به کاربران نمایش داده شود و این کار سبب می‌شود تا تصاویر استفاده شده در وب‌سایت شما به خوبی بهینه شود.

۷_ استفاده کردن از نقشه سایت

نقشه سایت قابلیتی است که گوگل برای وب‌سایت‌ها فراهم می‌کند و از این طریق موتورهای خزنده گوگل می‌توانند به راحتی وب‌سایت ها را درک کرده و مورد برسی قرار دهند و در بهینه سازی تصاویر در سایت تاثیر گذار است. زمانی که شما به گوگل اجازه دهید تا تمامی تصاویر وب‌سایت شما را برسی کند تا شناحت بهتری از آنها به دست آورد، این کار باعث خواهد شد تا در رتبه و جایگاه وب‌سایت شما نیز تغییرات مثبتی ایجاد شود.

سخن پایانی

وقتی که شما مدت زمان زیادی را برای نوشتن پست و مطلب در وب‌سایت صرف می‌کنید برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از این کار ببینید و شاهد تاثیرات مثبتی در وب‌سایتتان باشید، باید از تصاویر جذابی استفاده کنید تا کاربران با خواندن مطلب مورد نظر و دیدن تصاویر مربوط به آن به درک دستی از آن رسیده و شما نیز به هدفتان نزدیک شوید، بهینه سازی تصاویر در سایت بهترین راهکار برای گیرای و جذابیت تمامی عکس‌های موجود در وب‌سایت شما است.

هر تصویری را نباید در وب سایتتان استفاده کنید و باید از تصاویر بهینه و مفید در تمامی بخش های سایت استفاده شود، برای اینکه بتوایند بهینه سازی تصاویر در سایت را به خوبی اجرا کنید باید تمامی مواردی را که ما در این مقاله به آنها اشاره کردیم را مو به مو انجام دهید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.