تفاوت میان وب سایت با وبلاگ در چیست؟ راه‌اندازی کدامیک برای تجارت بهتر است🤔

تفاوت میان وب سایت با وبلاگ در چیست؟ راه‌اندازی کدامیک برای تجارت بهتر است🤔

اگر یک جستجوی ساده در اینترنت داشته باشید با سایت‌ها و وبلاگ‌های زیادی مواجعه خواهید شد که هر کدام در حوزه‌های مختلفی به فعالیت مشغول هستند. یکی از سوالات زیادی که همواره افراد از ما دارند این است که وبلاگ بهتر است یا وب‌سایت ؟ تفاوت میان وب سایت با وبلاگ چیست؟

شما به عنوان یک فرد که قصد راه‌اندازی یک کسب‌کار اینترنتی را دارید، بهتر است که تفاوت میان وب سایت با وبلاگ را بدانید تا در زمان انتخاب هر کدام از آنها بهترین و هدفمند‌ترین کار را انجام دهید. ما در این مقاله به برسی دقیق وب‌سایت و وبلاگ خواهیم پرداخت و از شما درخواست داریم تا برای درک بهتر این دو تا آخر این ما را همراهی کنید. اما در ابتدا یک تعریف مختصر از وبلاگ و وب سایت خواهیم داشت.

معرفی وب‌سایت

هر آن چیزی را که موتورهای جستجو برای شما در اینترنت نمایش می‌دهند و دارای صفحات متعددی می‌باشد، وب‌سایت نام دارد. در واقع وب‌سایت می‌تواند شامل وبلاگ نیز باشد، وبلاگ‌ها را باید یک نمونه از سایت‌ها اينترنتی محسوب کرد. سایت‌ها از دو نوع استاتیک و دینامیک تشکیل شده‌اند که با توجه به ضعفی که در وب‌سایت های استاتیک وجود دارد، از این گونه وب‌سایت‌ها امروزه دیگر استفاده نمی‌شود و تمامی وب‌سایت‌ها به صورت داینامیک طراحی می‌شوند.

اگر بخواهیم فرق میان سایت‌های استاتیک و داینامیک را برای شما توضیح دهیم باید بگوییم که وب‌سایت‌های داینامیک به سایت‌هایی گفته می‌شود که برای ساختن آنها باید به زبان برنامه‌نویسی آشنایی داشت مثل زبان php. وب‌سایت‌های استاتیک از پیچیدگی‌های زیادتر نسبت به سایت‌های دینامیک برخوردار هستند ولی با توجه به ساختاری که دارند امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

سایت های استاتیک دارای محتوای ثابتی هستند زیرا زبان برنامه‌نویسی آنها html است، برای ساختن این گونه وب‌سایت‌ها فقط کافیست که به زبان html آشنا باشید و نیاز به هیچ زبان برنامه‌نویسی دیگری ندارید. سایت‌های استاتیک دارای یک صفحه اصلی می‌باشند که امکان قرار دادن هر چیزی در این صفحه وجود دارد مثلا مطالب، مقالات، محصولات، خدمات و هر تصاویری را که دوست داشته باشید می‌توانید در سایت قرار دهید. تیم برنززلی در 30 آوریل 1993 توانست یک وب‌سایت راه‌اندازی کند و در واقع این شخص را باید بنیان گذر سایت‌های اینترنتی دانست.

معرفی وبلاگ

وبلاگ به محیطی گفته می‌شود که مطالب در آن‌ با توجه به ترتیب تاریخ منتشر می‌شوند، در واقع مطالب جدیدی که در وبلاگ منتشر می‌شود در بالای مطالب قدیمی‌تر وبلاگ می‌ایستند. زمانی که قصد ساخت وبلاگ را دارید می‌توانید از طریق سرویس‌های تخت وب مانند پرشین بلاگ و بلاگفا این کار را انجام دهید. انجام دادن این کار هیچ گونه دانش برنامه‌نویسی نیاز ندارد و به صورت ساده‌ای امکان پذیر است، زیرا سرویس‌های بلاگفا و پرشین بلاگ هر آن چیزی را که شما برای ساختن وبلاگ نیاز داشته باشید مانند تم بلاگ و قالب برای شما مهیا خواهند کرد.

ایجاد کردن بلاگ به راحتی امکان پذیر است زیرا دارای پیچیدگی نیست. شما اگر تمایل نداشتید که از سرویس‌های ساخت وبلاگ استفاده کنید، می‌توانید با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس یک وبلاگ حرفه‌ای و با کیفیت را ایجاد کنید. کیفیت وبلاگ به مواردی همچون تعداد دفعات بروزرسانی و کیفیت مطالب ارسالی در آن بستگی دارد و هر چقدر این موارد را به صورت بهتر و اصولی‌تر انجام دهید، وبلاگ با کیفیت‌تری خواهید داشت. دیوید واینر توانست در سال 1999 اولین وبلاگ را به اسم خودش راه‌اندازی کند، این وبلاگ Scripting News نام داشت.

مهم‌ترین تفاوت میان وب سایت با وبلاگ

برای اینکه شما بهتر با این دو سرویس آشنا شوید، در ادامه به برسی تفاوت میان وب سایت با وبلاگ خواهیم پرداخت:

۱_ وبلاگ‌ها را باید زیر مجموعه وب‌سایت‌ها دانست

مثلا زمانی که شما قصد دارید یک وبلاگ راه‌اندازی کنید، به وب‌سایت بلاگفا می‌روید و از این طریق اقدام به راه‌اندازی وبلاگ مورد نظر می‌کنید، بلاگفا یک وب‌سایت است.

۲_ وبلاگ وابستگی به یک سایت دارد در حالی که وب‌سایت یک آدرس ویژه و اختصاصی است

در وبلاگ شما زیر مجموعه‌ای از یک دامنه اصلی هستید در واقع زیر دامنه هستید و هر زمانی که مدیر سایت اصلی بخواهد می‌تواند اقدام به پاک کردن مطالب وبلاگ شما کند، اما یک وب‌سایت مختص به شماست و به کسی وابسته نیستید و شما داری یک آدرس دامنه اختصاصی هستید و اگر دوست داشته باشید می‌توانید زیر دامنه‌هایی مانند bolg برای دامنه اصلی خودتان ایجاد کنید و مطالب مورد نظر را در آن قرار دهید، این عامل را باید یکی از مهمترین تفاوت میان وب سایت با وبلاگ محسوب کرد.

۳_ میزان درآمد وب‌سایت با وبلاگ قابل مقایسه نیست

هم از طریق وب‌سایت می‌توان کسب درآمد کرد و هم از طریق وبلاگ، اما میزان درآمد این دو با یکدیگر برابر نیست و سایت به مراتب از درآمد بسیار بیشتری نسبت به وبلاگ برخوردار است.

۴_ راه‌اندازی وبلاگ رایگان است اما راه‌اندازی وب‌سایت هزینه دارد

یکی دیگر از تفاوت میان وب سایت با وبلاگ این است که اگر شما قصد داشته باشید تا یک وبلاگ راه‌اندازی کنید می‌توانید با وارد شدن به سایت‌هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم بدون پردخت هیچ گونه هزینه‌ای وبلاگ خودتان را راه‌اندازی کنید، ولی برای راه‌اندازی یک وب‌سایت اینترنتی باید با توجه به فعالیت و حوزه کاری که دارید هزینه‌ای را به برنامه‌نویس و طراح سایت پرداخت کنید.

با توجه به روی کار آمدن سیستم مدیرت محتوای وردپرس با استفاده از آن می‌توان برای خیلی از کسب‌کارها بدون برنامه‌نویسی سایت راه‌اندازی کرد، این کار باعث می‌شود هزینه کار پایین آمد و در کمترین زمان یک وب‌سایت برای شما راه‌اندازی شود، در واقع با مقدار هزینه کمی یک سایت ورپرسی با قالب آماد را دراختیار خواهید داشت.

۵_ وب‌سایت دارای اعتبار بیشتری نسبت به وبلاگ می‌باشد

با توجه به نوع و ساختاری که در وب‌سایت وجود دارد، از رسمیت و اعتبار بالاتری نسبت به وبلاگ برخوردار است. همان طور که می‌دانید شرکت‌های بزرگ و سرشناس برای ورود به دنیای وب از سایت استفاده می‌کنند و هیچ وقت از وبلاگ استفاده نمی‌کنند، این موضوع را باید از دیگر تفاوت میان وب سایت با وبلاگ به شمار آورد.

سخن پایانی

ما در این مقاله تمامی سعی خود را کردیم تا به صورت کامل به برسی تفاوت میان وب سایت با وبلاگ بپردازیم تا ابهامات و شعبات احتمالی را که در مورد این دو برای شما به وجود آمده است را برطرف سازیم، حالا خودتان تصمیم بگیرید با توجه به موارد گفته شده برای راه‌اندازی کسب کار اینترنتی به سراغ کدامیک خواهید رفت….

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.