ریپورتاژ آگهی چیست؟

ریپورتاژ آگهی چیست؟

با توجه به پیشرفت‌های زیادی که امروزه در عرصه تکنولوژی و فناوری شاهد آن هستیم، هر روزه با شیوه جدیدی برای معرفی کسب‌کارها روبرو می‌شویم به خصوص در فضای اینترنت این عامل بیشتر به چشم می‌خورد و صاحبان سایت‌ها به دنبال راهکارهایی هستند تا بتوانند در بهینه‌سازی و بالا رفتن رتبه وب‌سایتشان تاثیرات مثبت زیادی را ایجاد کنند.

ریپورتاژ آگهی به گونه‌ای از اخبار گفته می‌شود که در قالب یک گزارش به کاربران ارائه شده و این کار باعث خواهد شد تا مخاطبان و کاربران این تصور را داشته باشند که یک گزارش بی طرف به آنها ارائه شده است. در صورتی که چیزهایی که کاربران می‌بینند، می‌خوانند و می‌شنوند هدفی سازمانی و برنامه‌ریزی شده بوده برای تقویت کردن جنبه‌های ذهنی یک محصول یا کالا و یا خدماتی که در ذهن کاربر شکل گرفته است.

ریپورتاژ آگهی به نوعی از تبلیغات همسان گفته می‌شود که به صورت یک گزارش نوشته می‌شود، فردی که ریپورتاژ آگهی را می‌نویسد و منتشرش می‌کند باید شخصی باشد متخصص و آشنا به این شیوه بازاریابی و تبلیغات اینترنتی. ریپورتاژ آگهی مخاطبتان را در مسیر مشخصی که ترسیم کرده‌اید همراهی می‌کنید و با او همراه می‌شود تا به سمتی که شما تمایل دارید هدایت شود و آن اتفاقی را که شما دوست دارید رقم بزند.

شما با استفاده از ریپورتاژ آگهی می‌توانید تبلیغاتتان را اطلاع رسانی کنید و در سایت‌ها و فضاهای اینترنتی که درصد زیادی مخاطب دارد این آگهی را انتشار دهید.

چگونه یک ریپورتاژ آگهی مناسب بنویسیم

برای نوشتن ریپورتاژآگهی یک سری اصول و قواعد را رعایت کنید تا به صورت موفقی این پروسه را پیاده‌سازی کنید:

1- نوشتن در مورد چیزی که برای خواننده جذابیت داشته باشد

باید در رابطه با موضوعی بنویسید که کاربران با خواندنش احساس خوبی را تجربه کنند، به عنوان مثال درباره راهکارهای درست برای انجام صحیح و ارزشمند کسب‌کار و خوب انجام دادن این راهکارها برای موفقیت در هر کسب‌کاری.

2- سعی نکنید به تمامی داستان مشتریان بپردازید

باید سعی کنید که تمرکزتان را بر یک جنبه از کارتان بگذارید و به موضوعاتی دیگر توجه نکنید، به عنوان مثال چه خدمات جدیدی ارائه می‌دهید، چطور کار خوتان را شروع کردید و موارد این چنینی.

3- ساده، شیوا و روان بنویسید

با توجه به آماری که گرفته شد است حتی افرادی که تمایل به خواندن تمامی مقالات ندارد عنوان‌ها و تیترهای آن را می‌خوانند بنابراین باید از زبان ساده و روان استفاده کنید تا درک کردنش برای تمامی افراد راحت باشد. 

4- ایجاد کردن چهره‌ای برای کسب‌کار

داستان‌های مشاغل و صاحبین مشاغل را تیتر کنید، درباره کارمندان، خانواده و مشتریانشان توضیح دهید. داستان‌هایی که درباره اشخاص بیان شود اثرات مفیدتری خواهد داشت نسبت به داستان‌هایی که به مشاغل و تشکیلات مرتبط باشد، اضافه کردن تصاویر به متن از دیگر راهکارهایی است که برای چهره‌ی کسب‌کار مورد استفاده قرار می‌گیرد. توجه کنید کسانی که درباره آنها می‌نویسید برای شما مفید خواهند بود.

در هنگام خرید ریپورتاژ آگهی باید به چه نکاتی توجه کنید

  • سایت‌های خبری را مد نظر داشته باشید زیرا سایت‌های مناسبی هستند برای انتشار ریپورتاژ آگهی شما پس از آنها استفاده کنید.
  • توجه به اعتبار و عمر دامنه مد نظرتان، بهترین سایت‌ها برای این کار وب‌سایت‌های هستند که اعتبار دامنه آنها بیشتراز 50 باشد، این وب‌سایت‌ها بسیار مناسب هستند.
  • باید توجه داشته باشید که ریپورتاژ خودتان را در وب‌سایت‌هایی انتشار دهید که با کسب کارتان مرتبط باشد و بسیار دقت داشته باشید که سایت آگهی دهند از لحاظ متنی و موضوعی با وب‌سایت شما همخوانی داشته باشد.
  • باید به امتیاز اسپم سایتی که آگهی دهنده است دقت و توجه کنید، بهترین انتخاب وب‌سایت‌هایی هستند که اوپن سورس آنها بین 0 تا 3 باشد.
  • باید میزان بازدید سایت مورد نطرتان را مورد برسی قرار دهید و برآورد کنید که این وب‌سایت در حوزه کاری مورد نظر از چه میزان بازدید برخوردار است، میزان بازدید وب‌سایت هر چقدر زیادتر باشد برای شما نتایج مفیدتری را به دنبال خواهد داشت.

ریپورتاژ آگهی چه مزایایی دارد

در ادامه به مزایای ریپورتاژ آگهی اشاره خواهیم کرد:

1- میزان بازدید بالاتر وب‌سایت

با توجه به اینکه اکثر سایت‌های منتشر کننده ریپورتاژ آگهی از ترافیک بالایی از کاربران برخوردار هستند بنابراین کاربران زیادی می‌توانند ریپورتاژ شما را ببینند و با کلیک بر روی آن لینکی که شما در انتهای ریپورتاژ خودتان طراحی کرده‌اید می‌توانند وارد وب‌سایت شما شوند و شما از بازدید بالایی برخوردار خواهید شد.

2- تبدیل کاربران به مشتری

سعی داشته باشید که علاوه بر دادن اطلاعات و معرفی کالا و خدمات، در کاربران نیز یک احساس نیاز را به وجود بیاورید و آنها با مشاهده کردن آگهی و ورود به وب‌سایت شما امکان اینکه از شما خرید کنند و جزو مشتریانتان شوند بالا خواهد رفت.

3- بالارفتن رتبه در گوگل

دریافت بک لینک از سایت‌های پربازدید و معتبر می‌تواند جایگاه شما را در رتبه گوگل افزایش دهد و بر عملکرد بهتر سئو شما تاثیر گذار خواهد بود زیرا این گونه وب سایتها به دلیل کاربران زیادی که دارند از اعتبار دامنه بالایی برخوردار هستند و بک لینک از این وب سایت‌ها باعث می‌شود که موتورهای جستجو ترغیب شده و سایت شما را نیز در بین سایت‌های با ارزش و رتبه برتر خود نمایش دهند.

4- بالا بردن دانش کاربر

شما زمانی که توسط ریپورتاژ آگهی اقدام به تبلیغ و بازاریابی محصول و کالای مد نظرتان می‌کنید در واقع اطلاعات جامع و مفیدی را راجب آن به مشتریان و مخاطبان انتقال می‌دهید و با علاقه‌مند کردن کاربر به محصول و کالا دانش او را در این زمینه بالا خواهید برد و باعث می‌شود که کاربر اطلاعات جدیدی را در اختیار داشته باشد.

بهترین زمان برای انتشار ریپورتاژ آگهی

بهترین زمانی که می‌توان از ریپورتاژ بهره گرفت اوقاتی است که کلمات کلیدی هدف وب‌سایت در جایگاه خوب و مناسبی قرار داشته باشید. وقتی که در این شرایط اقدام به انتشار ریپورتاژ آگهی می‌کنید جایگاه سایت شما در کلمات کلیدی هدفتان ارتقاء پیدا خواهد کرد و در جایگاه بالاتری نسبت به رقبایتان قرار خواهید گرفت.

موثرترین انواع ریپورتاژ آگهی

  • در سینما ریپورتاژ به صورت تیز و تیزرهای تبلیغاتی می‌باشد
  • ریپورتاژ آگهی در نشریات به صورت ستون متنی و پاورقی می‌باشد
  • در شبکه‌های تلویزیونی به شکل پیام بازرگانی می‌باشد
  • ریپورتاژ آگهی در رادیو یا پادکست‌ها به این گونه است که نام برند یا اسپانسر را در انتهای هر برنامه می‌گویند
  • در وب‌سایت‌های اینترنتی ریپورتاژ آگهی به شکل مقاله‌های ویرایش شده یا محتواهای فروشی است

سخن پایانی

شما می‌توانید با استفاده از ریپورتاژ آگهی با یک تیر 2 نشان را مورد هدف قرار دهید، اول اینکه درج ریپورتاژ در سایت‌های پر بازدید و معروف می‌تواند به بهتر شدن سئو سایت کمک کرده و جایگاه شما را ارتقاء دهد، دوم اینکه پیام خود را به تعداد زیادی از کاربران و مخاطبان مخابره خواهید کرد.

ریپورتاژ آگهی یکی از بهترین و مقرون به صرفه‌ترین روش‌های بازاریابی و تبلیغات محسوب می‌شود که می‌تواند نتایج ارزشمندی را برای وب‌سایت شما به همراه داشته باشد اما باید توجه داشته باشید که از چه روشی از ریپورتاژ آگهی برای کسب‌کارتان استفاده کنید تا نتیجه مد نطرتان حاصل شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.