معرفی ریچ اسنیپت گوگل (google Rich Snippets) | نمایش بهتر محتوای وب سایت😉

معرفی ریچ اسنیپت گوگل (google Rich Snippets) | نمایش بهتر محتوای وب سایت😉

Rich Snippets به یکی از سرویس‌های گوگل گفته می‌شود که کار آن خلاصه کردن محتوای وب‌سایت است به گونه‌ای که کاربران در زمان مشاهد نتایج جستجو به راحتی متوجه می‌شوند که محتوای صفحه مورد نظر چه چیزی است. در واقع ریچ اسنیپت گوگل به مورتوهای جستجو کمک خواهد کرد تا به درک بهتری از محتویات صفحه وب‌سایت برسند، برای توصیف کردن داده‌ها و اطلاعات نشانه‌گذاری وب‌سایت از ریچ اسنپیت استفاده می‌شود.

زمانی که یک وب‌سایت از ریچ اسنپیت گوگل استفاده نکند، تنها مواردی که می‌توان در آن وب‌سایت مشاهده کرد آدرس، توضیخات متا و عنوان صفحه وب‌سایت است، ولی اگر یک وب‌سایت دارای کدهایی باشد که در آن از Rich Snippets استفاده شده باشد موتورهای جستجو قادر هستن تا اطلاعات زیاد را از آن ول‌سایت به کاربران نمایش دهند. این اطلاعات می‌تواند شامل کسب کار، نقد و برسی کردن محصولات موجود و تمامی خدماتی که وب‌سایت به کاربران ارائه می‌دهد خواهد بود.

ریچ اسنیپت گوگل در سئو سایت چه تاثیری دارد

وقتی که در یک وب‌سایت از ریچ اسنیپت گوگل استفاده شده باشد، محتواهای آن برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی خواهد شد و موتورهای جستجو قادر هستند تا این محتواها و داده‌ها را به صورت پرچسب گذاری شده و منظمی به کاربران نمایش دهند. زمانی که این پروسه به خوبی انجام شود باعث خواهد شد تا نرخ کلیک وب‌سایت بالا رود و کاربران زیادی به وب‌سایت مورد نظر وارد خواهند شد. Rich Snippets این امکان را برای وب‌سایت فراهم می‌سازد که صفحات آن ستاره دار شوند و بر روی رتبه و جایگاه وب‌سایت تاثیرات مثبتی را ایجاد خواهد کرد.

انواع ریچ اسنیپت گوگل

در ادامه به برسی انواع مختلف از ریچ اسنیپت گوگل خواهیم پرداخت:

۱_ نقد و برسی

این نوع از ریچ اسنیپت گوگل برای این است که یک نقد و برسی را در نتایج جستجوی به نمایش گذاشت و یا تعدادی از آنها را به کاربران نشان داده شوند. کاربران وب‌سایت این امکان را دارند با استفاده از این نوع ریچ اسنیپت به محصولات مورد نظری که در وب‌سایت قرار دارد امتیاز دهند.

۲_ محصولات

برای اینکه بتوان محصولات را به شکل بهتری در فروشگاه‌های اینترنتی و آنلاین به فروش رساند، از ریچ اسنیپت محصولات استفاده می‌شود. Rich Snippets در فروشگاه‌های اینترنتی یک سری اطلاعات را از قبیل برند محصول، تصویر محصول، نام محصول و قیمت محصولات را به کاربران نمایش می‌دهد. با استفاده از ریچ اسنیپت گوگل فروشگاهای اینترنتی قادر خواهند بود محدودی قیمت یک محصول را بر اساس قیمت نزولی و صعودی آن ترتیب‌بندی کنند و امکان نمایش دادن یک محصول را از چندین فروشنده مختلف برای کاربران فراهم سارند.

۳_ دستورالعمل‌ها

کاربرد این نوع Rich Snippets در دستورالعمل‌های آشپزی مورد استفاده قرار مبیگیرد. با کمک آن رستوران‌ها و تمامی مکان‌هایی که اقدام به ارائه غذا به مشتریان می‌کنند، می‌توانند اطلاعاتی مانند نوع غذا، نقد و برسی مشتریان، مراحل پخت و مدت زمان آماده شده آن را دراختیار کاربران قرار دهند.

۴_ موسیقی

یک اسنیپیت پشتیبانی برای موسیقی استفاده می‌شود که به جز موتور جستجوگر (بینگ) تمامی موتورهای جستجو از آن پشتیبانی می‌کنند. Rich Snippets موسیقی اطلاعاتی را مانند لینک‌های مستقیم برای دانلود و خرید موسیقی و لینک نمایش ترانه‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

۴_ Breadcrumbs

یکی دیگر از ریچ اسنیپت گوگل، Breadcrumbs است. این ریچ اسنیپت به کاربران نشان می‌دهد که برای رفتن به صفحه مورد نظران باید از چه مسیری عبور کنند. در این ریچ اسنپیت محل قرار گیری صفحه مورد نظر کاربر در دسته‌بندی وب‌سایت را، به او نمایش خواهد داد.

۵_ اشخاص

امکان دارد در اوقاتی که کاربران نام اشخاص معروف را در گوگل سرچ می‌کنند، اطلاعات زیادی از آن فرد مشهور با تصاویر او به کاربر نمایش داده شود، این امکان نیز وجود دارد که در زمان سرچ کرن یک فرد در گوگل داده‌های کاملتری از آن فرد در نتایج جستجو به کاربران نمایش داده شود. این اطلاعات می‌تواند شامل پروفایل افراد، اعضای تیم و غیره باشد، این داده‌ها در برگیرنده نام، شغل، نام خانوادگی و شماره تماس است. این نوع از ریچ اسنیپت گوگل می‌تواند تمامی اطلاعات فردی مانند نام، شغل، شماره تماس، مهارت را برای کاربران در نتایج جستحو نمایش دهد.

۶_ سازمان‌ها و شرکت‌های

تمامی اطلاعات و داده‌های یک سازمان و شرکت مانند آدرس، شماره تماس، تام تجاری، لگو و موقعیت جغرافیایی سازمان‌ها و شرکت‌ها توسط این Rich Snippets برای کاربران به نمایش در می‌آید.

۷_ رویدادها

این نوع از ریچ اسنیپت گوگل برای اینکه بتوان یک رویداد را به خوبی در میان کاربران وافراد اطلاع‌‌رسانی کرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. اطلاعاتی که در این ریچ اسنیپت برای کاربران نمایش داده می‌شود عبارتند از زمان برگزاری رویداد، مدت زمان رویداد، جزئیات تهیه کردن بلیط و مکانی که رویداد در آنجا برگزار می‌شود.

۸_ ویدیو

ویدیو یکی دیگر از انواع ریپ اسنیپت گوگل است که از آن برای محتوهای ویدیویی که در یک وب‌سایت قرار دارند مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اطلاعاتی مانند سازنده ویدیو، مدت زمان ویدیو و تولید کننده ویدیو از مواردی هستند که این نوع از Rich Snippets برای کاربران در نتایج جستجو نمایش خواهد داد.

استفاده کردن از ریچ اسنیپت گوگل در وب‌سایت چه مزایایی دارد

  •  در صورت استفاده کردن از ریچ اسنیپت افراد نابینا و معلول می‌تواند درک بهتری از وب‌سایت شما داشته باشند و بهتر می‌توانند از خدمات وب‌سایت استفاده کنند.
  • بالا بردن نرخ کلیک در وب‌سایت
  • استفاده ریچ اسنیپت گوگل در وب‌سایت باعث خواهد شد تا گوگل و کاربران اعتمادی بیشتری به شما کنند.
  • موتورها جستجو و راس آنها موتور جستجوی گوگل درک بهتری از وب‌سایت شما خواهد داشت.
  • استفاده از ریچ اسنیپت در یک وب‌سایت سبب خواهد شد تا کاربران توجه بیشتری به لینک‌های وب‌سایت در نتایج جستجو داشته باشند.
  • استفاده Rich Snippets در وب‌سایت باعث خواهد شد تا مطالب و محتواهای استفاده شده در ول‌سایت شما ستاره دار شوند، این عامل هم می‌تواند اعتماد کاربران را بالا ببرد و هم نرخ کلیک بالاتری را برای وب‌سایت شما به ارمغان آورد.

سخن پایانی

ریچ اسنیپت گوگل در کدهای html وب‌سایت قرار می‌گیرند، اگر بخواهیم یک نمونه بارز از ریچ اسنپیت را برای شما مثال بزنیم که تاثیر زیادی بر روی عملکرد یک‌سایت شما دارد باید به درج کردن ستاره در زیر لینک وب‌سایت اشاره کرد. زمانی که ستاره در زیر لینک‌های یک وب‌سایت قرار می‌گیرد، می‌توان با استفاده از آن میانگین امتیاز دهی کاربران و مخاطبان را به وب‌سایت مورد نظر مشاهده کرد و اعتبار آن را در نزد کاربران در نظر گرفت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.