سئو منفی (Negative SEO) چیست؟ 6 راهکار برای در امان ماندن از آن

سئو منفی (Negative SEO) چیست؟ 6 راهکار برای در امان ماندن از آن

سئو منفی (Negative SEO) به مجموعه فعالیت‌های گفته می‌شود که به کاهش رتبه وب‌سایت شما در نتایج جستجوی گوگل ختم خواهد شد، در واقع در اکثر مواقع این اقدامات در خارج از سایت صورت می‌گیرد. سئو منفی امکان دارد از سمت هکرها اتفاق بیفتد که این افراد با هک کردن سایت شما تغییراتی را در محتوای آن به وجود خواهند آورد، ولی در برخی مواقع Negative SEO به صورت سرقت کردن پست، محتوای و ساخت بک‌لینک انجام می‌شود.

اهمیت سئو در وب‌سایت‌های اینترنتی

امروزه دنیای سئو پیشرفت‌های زیادی نسبت به گذشته داشته است و رتبه گرفتن در کلمات کلیدی برای هر وب‌سایتی به راحتی میسر نخواهد شد. یکی از نکات مهمی که هر سایت اینترنتی باید به آن توجه داشته باشد استفاده کردن ار سئوی کلاه سفید است. وقتی که که شما از این نوع سئو برای بهینه‌سازی وب‌سایت خوتان استفاده می‌کند سبب خواهد شد تا کاربران زیادی به سایت شما سر بزنند و زمانی که سایت شما از ترافیک بالایی برخوردار باشد شاهد ارتقاء رتبه و جایگاه کسب‌کار و تجارت اینترنتی خودتان خواهید بود.

در واقع استفاده کردن از سئوی کلاه سیاه نیز مانند گذشته راحت نیست و شما قادر نخواهید بود به راحتی گوگل را دور زده و از سئوی کلاه سیاه برای بهینه‌سازی سایت استفاده کنید.

مهم‌ترین تکنیک‌های سئو منفی

حالا نوبت این است تا شما را با روش‌های مهمی که برای پیاده‌سازی سئوی منفی مورد استفاده قرار می‌گیرد آشنا سازیم:

۱_ کپی کردن محتوا از سایت شما و منتشر کردن این محتوا در دیگر وب‌سایت‌ها

یکی از روش‌هایی که می‌تواند ضربات جدی را به سایت شما وارد کند، کپی کردن محتوا از سایت شما و منتشر کردن این محتوا در دیگر وب‌سایت‌ها است، توجه داشته باشد علی‌رغم اینکه الگوریتم‌های گول بسیار هوشمند و به روز هستند و این قدرت را دارند که محتوا کپی را از محتوای اصلی تشکیل دهند اما گاهی از اوقات خزنده‌های گوگل اول آن محتوایی را که کپی است تشخیص خواهند داد و در این صورت محتوا کپی را به عنوان محتوای اصلی می‌پندارند و محتوایی که در سایت شما است به عنوان محتوای جعلی شناخته می‌شود.

۲_ ایجاد بک لینک‌های غیره اخلاقی

بک‌لینک حاوی انکر تکست‌هایی که هم داری کلمات غیر اخلاقی هستند و هم نامنظم و آشفته توسط سئو کاران منفی در سایت شما قرار می‌گیرند که این عامل می‌تواند باعث پایین آمدن اعتبار و جایگاه وب‌سایت شما شود و یکی از تکنیک‌های سئو منفی محسوب می‌شود. ساختن اکانت‌های فیک با نام کاربر شما و اقدام به پاک کردن بک لینک‌های داری کیفیت بالا را می‌تواند از کارهای دانست که سبب Negative SEO در سایت شما خواهد شد.

۳_ فرستادن تعداد زیادی لینک مخرب به سایت شما

اگر کسی قرار باشد که به جایگاه و رتبه وب‌سایت شما ضربه وارد کند نمی‌تواند این کار را با فرستادن چند لینک به سایت شما انجام دهد و باید هزاران لینک را به وب‌سایت شما روانه کند تا در جایگاه شما تاثیراتی را به وجود آورد. به تعداد زیادی لینک مزرعه لینک گفته می‌شود که از روش‌های سئوی منفی محسوب می‌شود.

هک کردن سایت از دیگر راهکارهای سئو منفی

هک کردن سایت یکی دیگر از راه‌هایی است هکرها برای ضربه زدن به کسب‌کار اینترنتی شما از آن استفاده می‌کنند. با وجود اینکه هک کردن وب‌سایت کار راحتی نیست اما کسانی هستند که با روش‌هایی همچون ریدایرکت کردن صفحات سایت یا ساختن تعداد زیادی لینک اسپمی می‌توانند سایت شما را در خطر و تهدید هک قرار دهند.

با چه راه‌کارهایی می‌توان از گزند سئوی منفی در امان بود

حالا نوبت آن رسیده تا شما را با راهکارهای مهم و ارزشمندی که وب‌سایتتان را از شر سئو منفی خلاص می‌کند آشنا شوید:

۱_ محافظت کردن از بک لینک‌های با کیفیت سایت

توجه داشته باشد که اسپمرها تمام تلاششان را می‌کنند تا با از بین بردن بهترین بک لینک‌های جایگاه وب‌سایت شما را به خطر بیندارند و برای این کار با صاحبان سایت‌هایی که به شما بک لینک داده‌اند تماس برقرار کرده و با جا زدن خودشان به جای شما از صاحب سایت لینک دهنده درخواست حذف لینک‌هایی که به سایت شما داده‌اند را دارند.

برای جلوگیری از این کار می‌توانید در زمان‌هایی که با وبمستران دیگر سایت‌ها ارتباط برقرار کردید از ایمیلی استفاده کنید که دامنه سایت خودتان را با آن راه‌اندازی کرده‌اید، این عامل نشانگر این است که وب‌سایت مورد نظر به شما تعلق دارد نه به شخص دیگری.

۲_ برسی کردن شبکه‌های اجتماعی

در بعضی اوقات اسپمرها اقدام به ساختن یک اکانت قلابی با نام تجاری و برند شما در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند و شما باید قبل از اینکه این اکانت اقدام به جذب کردن فالوور کند، در کمترین زمان ممکن آن را شناسایی کرده و گزارش دهید که این اکانت فیک اسپم است. این کار برای در امان ماندن از گزند سئو منفی راهکاری مفید است.

۳_ فعال کردن هشدار ایمیلی در سرچ کنسول

زمانی که شما در وب‌سایت خودتان از گوگل وبمستر تولز یا سرچ کنسول استفاده می‌کنید می‌توانید هشدار ایمیلی آن را فعال کنید، زمانی که شما اقدام به فعال کردن این هشدار کنید در مواردی مانند زمانی که اتصال سرور شما دچار مشکل شود، زمانی که توسط یک بد افزار مورد حمله قرار گیرید و در مواقعی که گوگل اقدام به جریمه کردن شما کند ایمیل دریافت خواهید کرد.

۴_ برسی کردن محتواهای کپی شده در سایت

برای اینکه بتوانید محتواهای کپی در سایت را به خوب شناسایی کنید، می‌توانید از Copyscaper استفاده کنید. با استفاده از این ابزار این امکان برای شما فراهم خواهد شد تا متوجه شوید کدامیک از وب‌سایت‌ها از محتوای موجود در سایت شما کپی برداری کرده‌اند.

  • مانیتور کردن بک لینک سایت به صورت مستمر یکی از بهترین کارهایی است که برای در امان بودن از سئوی کلاه سیاه می‌توان در سایت انجام داد.

۵_ چک کردن سرعت لود سایت

در گاهی اوقات اگر وب‌سایتی به صورت غیره طبیعی و غیره منتظره با کاهش چشمگیر سرعت مواجعه شود یکی از دلایلش می‌تواند سئوی منفی باشد.

۶_ بالا بردن امنیت سایت

به دلیل اینکه هر روزه سایت شما در خطر حملات هکرها و بدافزارها قرار دارد، بالا بردن امنیت سایت از اهمیت بالایی برخوردار است. با رعایت کرد مواردی همچون قرار دادن پسورد قوی برای سایت، نصب کردن پلاگین‌های امنیتی متناسب با هر سیستم مدیریت محتوا، نصب کردن آنتی ویروس و مواردی دیگر می‌توانید از سایت خودتان در مقابل اسپمرها و هکرها به خوبی محافظت کنید.

سخن پایانی

توجه داشته باشد که که در اکثر اوقات سئو منفی دلیلی برای پایین آوردن سایت شما نیست و شما قبل از هر اقدامی اول باید عواملی را که باعث کاهش رتبه وب‌سایت شما می‌شوند را برسی کنید و بعد به شخص و سازمانی مشکوک شوید. برای اینکه در این رابطه اطلاعات بیشتری را به دست آورید می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه‌ی سایت با سئو ارتباط برقرار کنید تا به بهترین شکل ممکن شما را در این رابطه همراهی کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.