سیستم مدیریت محتوای وردپرس

سیستم مدیریت محتوای وردپرس

سیستم مدیریت محتوای وردپرس یک cms رایگان است که با استفاده از آن می‌توان برای تمامی مشاغل یک وب‌سایت راه‌اندازی کرد. با توجه به انعطاف‌پذیری بالای وردپرس، امکان ساخت انواع سایت‌های اینترنتی در هر حوزه کاری وجود دارد. طراحی سایت با وردپرس این امکان را به شما می‌دهد تا در مدت زمان کوتاهی بتوانید کسب‌وکار خودتان را به قشر زیادی از کاربران اینترنتی معرفی کنید و درآمدتان را تا چند برابر افزایش دهید.

اگر آشنایی به کد‌نویسی و برنامه‌نویسی داشته باشید می‌توانید هر نوع شخصی‌سازی را بر روی وردپرس پیاده‌سازی کنید و سایت دلخواه خود را این سیستم مدیریت محتوای پرطرفدار، طراحی و راه‌اندازی کنید. در واقع وردپرس جزء نرم افزارهای رایگان و متن باز است که قالب و پوسته‌های بسیار متنوع را برای استفاده در وب‌سایت در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

همچنین با استفاده از سیستم مدیریت محتوا وردپرس بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی می‌توانید یک وب‌سایت راه‌اندازی کنید. سایت ساز وردپرس به نسبت دیگر روش‌های ساخت سایت از محبوبیت بیشتری برخوردار است که دلیل آن کاربری راحت و بهینه بودن برای موتورهای جستجو است. در وردپرس نسخه برای “پستگرس کیوال” نیز وجود دارد که این نوع سیستم کاملا رایگان و متن باز می‌باشد. وردپرس توسط mysql پشتیبانی می‌شود و زبان برنامه‌نویسی آن php است.

ویژگی‌های سیستم مدیریت محتوای وردپرس

همان‌گونه که در بخش قبل اشاره کردیم، ساخت سایت با وردپرس مزایای زیادی را برای تجارت اینترنتی شما به همراه دارد که باعث رونق بخشیدن کسب‌‌وکار آنلاین شما می‌شود. اگر تمایل دارید تا با مهم‌ترین ویژگی‌های این cms بیشتر آشنا شوید، کافیست در ادامه با ما همراه باشید:

ویژگی‌های سیستم مدیریت محتوای وردپرس

۱_ بهینه‌سازی شده برای موتورهای جستجو

سیستم مدیریت محتوای وردپرس به دلیل اینکه در بهینه‌سازی و طراحی وب‌سایت عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد، در بین cms‌های موجود یکی از بهترین گزینه برای ساخت سایت می‌باشد. در واقع کدهای وردپرس به گونه‌ای طراحی شده که به خوبی برای موتورهای جستجو قابل شناسایی هستند. به عنوان مثال موتورهای جستجو در مدت زمان کمی صفحات وب‌سایت‌های وردپرسی را کرول می‌کنند.

۲_ وردپرس و امنیت آن

امنیت در دنیای اینترنت امری بسیار مهم و حساس قلمداد می‌شود. از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که افراد پس از راه‌اندازی وب‌سایت با آن روبرو هستند، چگونگی تامین امنیت و ایجاد یک فضای امن برای وب‌سایتشان است تا از نفوذ هکرها در امان باشند. در این بین توسعه دهندگان وردپرس نیز تمام تلاش خود را انجام داده‌اند تا با اتخاذ راه‌حل‌های ممکن و بروزرسانی موارد امنیتی، سدی را برای نفوذ افراد فرصت طلب ایجاد کند.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس جزء امن‌ترین نرم‌افزاهای سایت ساز حال حاضر جهان می‌باشد، یعنی از لحاظ امنیتی وردپرس وضعیت خیلی خوب دارد. در دنیای وب ایمنی ۱۰۰ درصد را به هیچ وجه نمی‌توان تضمین کرد چرا که یک هاست نامناسب پلی را ایجاد می‌کند تا هکرها بتوانند به راحتی سایت شما را هک کنند.

۳_ مدیریت راحت محتوای سایت

با استفاده از وردپرس می‌توانید بدون داشتن دانش و مدرک خاصی در زمینه برنامه‌نویسی، یک سایت را از ابتدا تا انتها راه‌اندازی و نصب کنید. در واقع با استفاده از وردپرس می‌توانید تمام محتویات سایت مانند مقاله، فیلم، تصویر و… را مدیریت کنید. مهم‌ترین هدف سیستم مدیریت محتوا این است که امکان دسترسی چند کاربر را با سطوح مختلف، برای مدیریت وب‌سایت را فراهم کند.

در واقع راه‌اندازی وب‌سایت بدون کد‌نویسی، به معنی مدیریت وب‌سایت بدون دخالت کد است. این موضوع به افرادی که متخصص نیستند کمک می‌کند تا مدیریت یکپارچه وب‌سایت را به راحتی در دست گیرند. از ویژگی‌های ممتازی سیستم مدیریت محتوای وردپرس می‌توان به سفارشی‌سازی، پشتیبانی مطمئن، صرفه‌جویی در وقت و دسته‌بندی دقیق مطالب و محصولات اشاره کرد.

۴_ وردپرس و استفاده از قالب و افزونه رایگان

با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس به راحتی می‌توانید برای سایتتان صفحات ثابتی مثل قوانین خرید و تماس با ما ایجاد کرده و به صورت روزانه یا ساعتی صفحات متغیری را ایجاد کنید. شما با قالب‌ها و افزونه‌های رایگان که در وردپرس وجود دارد می‌توانید ظاهر وب‌سایت را تغییر داده و از آنها را به راحتی در سایت استفاده کنید. قالب وردپرس بر اساس هدف و نوع سایت متفاوت است یعنی رنگ‌ها، نوع نوشته و طرح‌بندی با اهداف سایت تغییر می‌کند. امکانات خوب و مفیدی که در ماژول‌های سیستم مدیریت محتوای وردپرس وجود دارد به شما کمک می‌کند تا یک سایت حرفه‌ای و قدرتمند داشته باشید.

۵_ نصب راحت و سریع

به راحتی و با انجام دادن چند کلیک می‌توانید سیستم مدیریت محتوای وردپرس را نصب کنید. به قول سازندگان وردپرس نصب آن ساده است به صورتی که در چند دقیقه و توسط افراد غیر حرفه‌ای انجام می‌شود. با توجه به انعطاف‌پذیری بالای این سیستم مدیریت محتوا، تمامی افراد با توجه به نیازهای خود می‌توانند آنها را خصوصی‌سازی کرده و هیچ گونه نگرانی بابت نوع عملکرد سایت نداشته باشند و هزاران صفحه جدید را در سایت ایجاد کنند.

روش نصب و راه‌اندازی وردپرس بسیار ساده است به گونه‌ای که متخصصان حرفه‌ای و افراد مبتدی می‌توانند با آن کار کنند. با توجه به نرم‌افزارهای مشابه می‌توان گفت که وردپرس بهترین انتخاب برای راه‌اندازی سایت می‌باشد.

۶_ وردپرس و استفاده آسان از آن

ویژگی‌های کاربردی سیستم مدیریت محتوای وردپرس نظیر سئو بیس بودن و افزونه‌ها کاربردی، عاملی است که در سئو سایت تاثیرات مثبت زیادی به همراه دارد. وردپرس این امکان را فراهم ساخته است تا هر فردی با هر دانش خاصی بتوانند بسیاری از نیازهای سایت خود را به راحتی برطرف سازد و به جزء مواقع ضروری، نیازی به توسعه دهنده سایت نداشته باشد‌.

۷_ قالب وردپرس

تنوع زیادی در قالب‌های سیستم مدیریت محتوای وردپرس وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به نیاز خودتان یکی از این قالب‌ها را به صورت رایگان مورد استفاده قرار دهید، قالب وردپرس ظاهر کلی وب‌سایت شما را تغییر می‌دهد. هیچ گاه از قالب‌های فارسی شده استفاده نکنید زیرا با فایل‌های مخرب رو به رو می‌شوید. قالب‌های وردپرس این قابلیت‌ها را دارند که شما با استفاده از آن می‌توانید هر نوع سایتی مانند سایت‌های فروشگاهی، خبری، شرکتی، خصوصی، شخصی و… را طراحی و راه‌اندازی کنید.

ساختار ظاهری وب‌سایت شما را همان قالب وردپرس می‌گویند. در این میان قالب‌های بسیار حرفه‌ای و پیشرفته نیز وجود دارند که رایگان نیستند و قابلیت‌های منحصر‌به‌فردی را در اختیار شما قرار می‌دهند که شما با توجه به نیازهای خود می‌توانید از آنها استفاده کنید و از هر نوع رنگ، فونت و قابلیتی در سایت استفاده کنید.

۸_ وردپرس و سرعت بالای آن

تمامی افرادی که در زمینه‌های مختلف یک سایت اینترنتی دارند، سرعت لود وب‌سایت برایشان بسیار مهم است که گاها هزینه‌های زیادی نیز برای این مهم صرف می‌کنند. ابزارهای وجود دارد که سرعت سایت شما را تا حدی بالا می‌برند، یکی از این ابزارها CTmetrix است که به صورت آنلاین کار می‌کند و توسط گوگل و یاهو طراحی شده و در دسترس عموم مردم قرار گرفته است. تمامی مواردی را که باعث کند شدن سرعت لود سایت شما می‌شود، جی تی متریکس به شما اطلاع می‌دهد و رایگان بودن این ابزار باعث شده که از محبوبیت بالایی برخوردار باشد.

سخن پایانی

اگر شما نیز تمایل دارید که سایتتان را بر روی بهترین سیستم مدیریت محتوا حال حاضر نصب کنید، پیشنهاد ما به شما WordPress است. وردپرس محبوبیت خود را تا حدی مدیون این است که هر کاربر با هر سطح دانش و مهارتی می‌تواند از آن استفاده کند. این cms از انعطاف‌پذیر و ویژگی‌های زیادی برخوردار است که برای کاربران باتجربه جذاب می‌باشد. همچنین با امکانات زیادی که دارد، کار را برای افراد مبتدی نیز راحت‌تر کرده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.