علت فیلتر وردپرس چیست؟

علت فیلتر وردپرس چیست؟

علت فیلتر وردپرس را باید از سوالات مهمی دانست که بسیار از کاربران و افرادی که از این سیستم مدیریت محتوا برای تجارت اینترنتی خود استفاده می‌کنند، با آن مواجه هستند. وردپرس را باید یکی از قویترین و کابردی‌ترین cms حال حاظر محسوب کرد که برای طراحی و راه‌اندازی وب‌سایت‌های اینترنتی از آن استفاده می‌شود.

ولی مسئله‌ای که وجود دارد فیلتر بودن وردپرس است، خیلی از افراد همیشه از ما این سوال را دارند که علت فیلتر وردپرس چیست؟ آیا با وجود فیلتر بودن این سیستم مدیریت محتوا، امکان استفاده از آن وجود دارد و می‌توان برای ساخت سایت از آن استفاده کرد؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی علت فیلتر وردپرس بپردازیم و این سوال مبهم را برای همیشه در ذهن شما حل کنیم.

تاریخچه فیلتر وردپرس

13 سال قبل و در 21 بهمن ماه 1389 خبری در رسانه‌ها ایران اعلام شد که محتوای آن خبر، فیلترینگ سیستم مدیریت محتوای وردپرس بود، به راستی علت فیلتر وردپرس چه بود؟

طبق این مصوبه ستاد ساماندهی تصمیم بر فیلتر کشود اعلام کرد که wordpress.com حاوی محتواهایی بوده است که ما مجبور به فیلترینگ آن شده‌ایم. بازتاب این خبر برای افرادی که در زمینه وب و طراحی سایت فعالیت داشتند اصلا خبر خوبی نبود، چرا که این سیستم مدیریت محتوا کم کم جای خودش را در میان افراد علاقه‌مند به راه‌اندازی وب‌سایت باز کرده است و کسب‌و‌کارهای زیادی تمایل دارند تا با طراحی سایت وردپرس، فعالیت اینترنتی خود را شروع کنند.

ولی افراد کم کم متوجه شدند که این فیلترنگ نمی‌تواند به کسب کار و تجارت آنها صدمه‌ای وارد کند زیرا مرجع اصلی ما در ایران برای استفاده از وردپرس، سایت wordpress.org می‌باشد. این وب‌سایت از آن سال تا به امروز با کیفیت بالایی در حال خدمات‌رسانی به کاربران است.

استفاده از wordpress.com

اگر شما در حال حاظر برای وبلاگ‌نویسی از wordpress.com استفاده می‌کنید و یا اگر از روش Self-Hosting برای مدیریت کردن محتوای سایت خودتان استفاده نمی‌کنید، پیشنهاد ما به شما این است که برای تبدیل شدن از یک وبلاگ‌نویس به یک وبمستر حرفه‌ای، سایت وردپرسی خودتان را راه‌اندازی کنید.

وردپرس و راه‌اندازی هر وب‌سایتی

استفاده کردن از وب‌سایت wordpress.org برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر است‌ و بدون هیچ گونه مشکلی می‌توان هر سایت را با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس راه‌اندازی کرد. شما با استفاده از اسکریپت‌هایی که در وردپرس وجود دارد این امکان را دارید تا با استفاده از یک دامنه شخصی و یک فضای میزبانی، اقدام به ساخت سایت خودتان کنید.

مرجع اصلی وردپرس از دو سایت مجزا به نام‌های wordpress.org و wordpress.com پشتیبانی می‌کند. وردپرس com برای کسانی است که در حوزه وبلاگ نویسی فعالیت دارند و دیگری وردپرس org است که سورس هسته وردپرس را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده است.

سخن پایانی

سیستم مدیریت محتوای وردپرس را باید یک cms رایگان قدرتمند محسوب کرد که با استفاده از آن می‌توان هر وب‌سایتی را در اینترنت راه اندازی کرد. با توجه به اوپن سوری بودن وردپرس، امکان هر گونه تغییر با استفاده از کدنویسی و برنامه نوسی در این سیستم مدیریت محتوا وجود دارد که دست شما برای هر گونه تغییر و تحولی در وب‌سایت باز می‌گذارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.