قالب وردپرس چیست؟ آشنایی با 3 مورد از محبوبترین قالب‌ها

قالب وردپرس چیست؟ آشنایی با 3 مورد از محبوبترین قالب‌ها

قالب وردپرس عبارت است از مجموعه استایل‌ها و قالب‌هایی که برای تعریف کردن نحوه نمایش و ظاهر وب‌سایتی که توسط وردپرس ساخته می‌شود مورد استفاده قرارمی‌گیرد. برای اینکه بتوانیم قالب‌ها را در وردپرس مدیریت کنیم این کار را از طریق بخش نمایش انجام خواهیم داد و می‌توانید با استفاده از این امکان پوسته را تغییر داده یا آن را حذف کنیم. هر کدام از پوسته‌های وردپرسی از طرح و لایه بندی‌های متفاوتی برخوردار هستند و هر کابری می‌تواند با توجه به نیاز و خواسته‌ای که دارد پوسته مورد نظر را انتخاب کرده و از آن استفاده کند.

ویژگی‌های قالب وردپرس

  • طراحی زیبا در قالب‌های وردپرسی، قالب وردپرس هم دارای المان‌های جذاب و زیبای بصری می‌باشد و هم دارای طراحی زیبایی است.
  • قالب‌های وردپرسی متناسب با سئو بوده و با این عبارت دوست می‌باشند.
  • قابلیت نسخه دمو در قالب وردپرس یکی از ویژگی‌های مهمی است که این قالب‌ها وجود دارد و با توجه به دار بودن این ویژگی می‌توان این قالب‌های را ارزشمند دانست.
  • مطابقت با مرورگرها مختلف، با توجه به اینکه افراد از مرورگرهای زیادی برای باز کردن صفحات وب استفاده می‌کنند، می‌توانید از قالب‌های وردپرس استفاده کنید زیرا این قالب‌ها با توجه به ساختاری که دارند می‌توانند به خوبی با همه مرورگرها مچ شوند.
  • پشتیبانی کردن از افزونه‌های مهم و کاربردی، زمانی که شما نیاز دارد تا یک قالب را برای سایت خودتان انتخاب کنید باید مطمئن شوید که قالب مورد نظر قابلیت اضافه کردن افزونه‌های مهم و کاربردی را داشته باشد، قالب‌هایی که در WordPress مورد استفاده قرار می‌گیرند این قابلیت را دارند تا شما بتوانید افزون‌های مفید و کاربردی را روی آنها نصب کنید.
  • امنیت مناسب در قالب وردپرس، در زمان انتخاب کردن قالب باید توجه داشت که امنیت آن مناسب و بالا باشد تا هکرها و افراد سودجو نتوانند به راحتی از آن سوء استفاده کنند، قالب‌های وردپرس از امنیت مناسبی برای ساخت سایت برخوردار هستند.

فایل‌های تشکیل دهنده‌ی قالب وردپرس

قالب‌های وردپرس از دو فایل تشکیل شده‌اند که این فایل‌ها عبارتند از فایل اصلی استایل تم (Style.css) و فایل اصلی تم (Index.php). علی‌رغم این دو فایلی که نام بردیم تعدادی فایل دیگر نیز در یک قالب وجود دارند که عبارتند از فایل‌های جاوا اسکریپت، فایل شخصی، فایل‌های متنی، فایل css، فایل php و فایل‌های گرافیکی که قالب اصلی تمامی این فایل‌ها را دارا می‌باشد، ولی در فایل‌های جانبی با یکدیگر تفاوت دارند.

انواع قالب وردپرس

برای آشنایی بیشتر با انواع قالب‌هایی که در WordPress مورد استفاده قرار می‌گیرند کافیست با ما همراه شوید:

1- قالب‌های رایگان

شما می‌توانید در زمان استفاده کردن از این قالب‌ها به راحتی و بدون پرداخت هیچ گونه هزینه‌ای از آنها استفاده کنید، این عامل باعث خواهد شد تا درهزینه شما صرفه جویی به عمل بیاید.

2- قالب‌های تجاری

با توجه به اینکه این نوع از قالب‌ها توسط یک تیم حرفه‌ای توسعه و ارتقاء داده می‌شوند سطح بالاتری نسبت به قالب‌های رایگان دارند. برای تهیه کردن این قالب‌ها می‌توانید وارد وب‌سایت‌های شرکت‌های ارائه دهنده شده و قالب مورد نظر را خریداری کنید.

3- قالب‌های اختصاصی

قالب‌های اختصاصی همانطور که از اسم آنها پیداست به صورت اختصاصی برای کارهای گوناگونی طراحی می‌شوند و هر تجارت و کسب‌کاری که با این قالب‌های طراحی و راه‌اندازی شود از بیس قوی خواهد بود.

قالب وردپرس دارای چه امکاناتی است

1- قابلیت قرار دادن منو و زیر منو در قالب

2- امکان تغییر دادن لگوی سایت توسط کاربران

3- ایجاد کردن صفحات تنظیمات قالب در بخش مدیریت وردپرس

4- امکان پشتیبانی کردن از چند زبان

5- قابلیت تعیین کردن شکل ظاهری برای دسته‌بندی‌ها، برگه‌ها و نوشته‌ها در قالب وردپرس

6- امکان تغییر دادن آیکون سایت توسط کاربران

7- تعریف کردن ابزارک‌های مختلف برای تغییر دادن قابلیت محتوا

8- انجام دادن تمامی فعالیت‌هایی که قابل انجام باشد با استفاده از قالب وردپرس

چه تفاوتی بین قالب وردپرس و پلاگین آن وجود دارد

در خیلی از موارد قالب‌ها و پلاگین‌ها در یک سایت با یکدیگر همکاری نزدیکی را برقرار می‌سازند. پلاگین وردپرس این وظیفه را دارد که به خوبی کنترل و مدیریت امکانات و نحوه رفتار یک سایت را مورد برسی قرار دهد در صورتی که قالب وردپرس کنترل و مدیریت نحوه رفتار و امکانات مختلف را عهده دار است. به صورت کلی قالب‌ها نباید کارکرد حیاتی را به سایت اضافه کنند زیرا انجام این عمل سبب خواهد شد تا وقتی که مدیر و صاحب آن قصد عوض کردن پوسته‌ را دارند، امکان پریدن بسیاری از امکانات موجود در وب‌سایت وجود دارد.

پلاگین‌ها به این خاطر به وردپرس ورود کرده‌اند تا در زمان عوض کردن قالب و ظاهر سایت از رفتار و امکانات یک سایت مجزا باشند و کاربر این امکان را داشته باشد بدون در نظر داشتن هیچ گونه ناراحتی و نگرانی به راحتی اقدام به عوض کردن ظاهر سایت خود کنند. زمانی که شما امکانات مهم و ضروری را به پلاگین‌ها منتقل کرده و آنها را درقالب پلاگین پیاده سازی می‌کنید بدون هیچ گونه ناراحتی و نگرانی امکانات وب‌سایت شما از بین نخواهد رفت، با این کار همیشه با خیالی راحت مطمئن هستید که امکانات سایت شما بدن تغییر در سر جای خودش باقی خواهد ماند.

سخن پایانی

قالب وردپرس در انواع مختلفی وجود دارد که با توجه به نوع و حوزه فعالیت هر کسب کاری از دموی مخصوص آن استفاده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه سایت با سئو تماس بگیرید تا این افراد با توجه به تخصص و تجربه‌ای که در این زمینه دارند شما را به خوبی راهنمایی کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.