معرفی محدودیت های فنی موتورهای جستجو، برسی 8 مورد از انواع محدودیت

معرفی محدودیت های فنی موتورهای جستجو، برسی 8 مورد از انواع محدودیت

یکی از موضوعات مهمی که همیشه برای متخصصان و کارشناسان حوزه وب جای سوال دارد، محدودیت های فنی موتورهای جستجو است. در واقع برای اینکه بتوانید به صورت موفقی فعالیت اینترنتی خود را دنبال کنید باید بدانید که موتورهای جستجو دارای چه محدودیت‌هایی هستند.

زمانی که کاربران عبارتی را در اینترنت سرچ می‌کنند موتورهای جستجوی گوگل چندین پیشنهاد را به کاربران نمایش می‌دهند و با توجه به برسی‌هایی که توسط متخصصین وب انجام شده است وب‌سایت‌هایی که در لینک‌های اول تا سوم نتایج جستجو قرار می‌گیرند از ترافیک بیشتری نسبت به دیگر وب‌سایت‌ها از دید کاربران برخوردار هستند، برای اینکه یک کسب کار موفق و پررونق در اینترنت داشت باید در نتایج جستجوی بالای گوگل قرا گرفت، اما برای این کار باید با محدودیت های فنی موتورهای جستجو نیز آشنا بود.

برای اینکه بتوانیم کسب کار خودمان را در نتایج جستجوب بالای گوگل نمایش دهیم باید چه مواردی را رعایت کنیم؟ برخی از صاحبان کسب کار اینترنتی علی رغم اینکه وب‌سایت آنها از ظاهر و طراحی مناسبی برخوردار بوده و محتوای خوبی دارد ولی از بازدید بالایی برخوردار نیست؟ آیا مشکل از وب‌سایت‌های این افراد است و یا تکنولوژی موتورهای جستجوی آنها دچار مشکل است؟ برای اینکه بتوانید به از یک وب‌سایت قوی و بهینه برخوردار باشید باید اصول و قواعد را به خوبی رعایت کنید، محدودیت های فنی موتورهای جستجو یکی از موضوعات مهمی است که ما در این مقاله به برسی این محدودیت‌ها خواهیم پرداخت، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

مهم‌ترین محدودیت های فنی موتورهای جستجو

در ادامه به برسی محدودیت های فنی موتورهای جستجو خواهیم پرداخت:

۱_ وجود صفحات تکراری

وب‌سایت‌هایی که با استفاده از سیستم مدیریت محتوا راه‌اندازی شده‌اند با وجود این قابلیت یک نسخه دوم را از یک صفحه تولید می‌کنند، با توجه به این موضوع که اولویت موتورهای جستجو پیدا کردن محتوای اصیل و یونیک بوده که این موضوع می‌تواند مشکلاتی را برای این وب‌سایت‌ها به وجود بیاورد.

۲_ ضعیف بودن ساختار لینک‌ها

زمانی که یک وب‌سایت از ساختار لینک مناسب و قابل درکی برخوردار نباشد این موضوع سبب خواهد شد تا موتورهای جستجو قادر نباشند تمامی محتوا وب‌سایت شما را در دسترس داشته باشند، یا اگر موتورهای جستجو بتوانند به درستی محتوای وب‌سایت را نمایش دهند امکان دارد محتوای نمایان شده از اهمیت بالایی در نزد موتورهای جستجو برخوردار نباشد، این موضوع از دیگر محدودیت‌های فنی موتورهای جستجو قلمداد می‌شود.

۳_ اصطلاحاتی که رایج نیستند

در برخی اوقات کاربران در زمان سرچ عبارت مورد نیاز خودشان در موتورهای جستجو از عباراتی استفاده می‌کنند که با اصطلاحات رایجی که در سرچ از آن استفاده می‌شود کاملا تفاوت است، مثلا استفاده از واحد‌های گرم کننده به جای بخاری.

۴_ سیکنال‌های مفهموی مبهم

سیکنال‌های مفهموی مبهم به این معنا است که مثلا شما در یکی از پست‌های وبلاگ وب‌سایتتان تیتر بهترین ماشین در ایران را انتخاب می‌کنید ولی مطلب مورد نظر یک نمایشگاه خودرو در تهران بوده و این موضوع کاربران و مخاطبان وب‌سایت شما را ناراحت خواهد کرد زیرا آنها به امید پیدا کردن یک آدرس به وب‌سایت شما سر زده‌اند. این مشکل را باید یکی دیگر از محدودیت‌های فنی موتورهای جستجو به شمار آورد.

۵_ فرم‌های آنلاین

از دیگر محدودیت های فنی موتورهای جستجو این است که قادر نیستند تا به خوبی فرم‌های آنلاین را تکمیل کنند، و همچنین امکان ورود به صفحاتی را که ورود به آنها باید حتما با پرکردن فرم صورت گیرد را نخواهند داشت و به محتوای موجود آن صفحه از وب‌سایت دسترسی ندارند.

۶_ نداشتن دسترسی موتورهای جستجو به بعضی از صفحات وب‌سایت

وود خطا در رهنمودهای پیمایش وب‌سایت از دیگر محدودیت های فنی موتورهای جستجو است، مثلا اگر از پروتکل‌های ربات‌های خروجی استفاده کنید امکان دارد به مسدود شدن وب‌سایت شما برای موتورهای جستجو ختم شود.

۷_ وجود محتوا غیر متنی

با توجه به پیشرفت زیادی که موتورهای جستجو در خواندن محتواهای غیر html داشته‌اند، هنوز موتورهای جستجو برای فهمیدن محتواهایی که در قالب عکس، تصویر و فایل هستند دچار مشکل هستند و این موضوع برای آنها یک معضل محسوب می‌شود.

۸_ ناهماهنگی بین زبان مخاطب و زبان محتوا

این بدان معنا است که شما یک محتوا به زبان انگلیسی در وب‌سایت خودتان قرار دهید، در صورتی که اکثریت کاربران و مخاطبان وب‌سایت شما از کشور ایران هستند.

سخن پایانی

محدودیت های فنی موتورهای جستجو باعث می‌شود که کاربران در زمان سرچ با محدودیت‌هایی مواجعه شوند، اما توجه داشته باشید که وجود این محدودیت‌ها به معنای این نیست که موتورهای جستجو قادر نیستند نیاز شما را برآورده کنند. با توجه به هوشمند بودن این موتورهای اکثر نیازهای کاربران و مخاطبان از طریق اینترنت برآورده خواهد شد که این نشان دهنده پیشرفت زیادی است که در سالیان گذشته در موتورهای جستجو به وجود آماده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.