المنتور (Elementor) چیست؟ معرفی صفحه‌ساز وردپرسی

المنتور (Elementor) چیست؟ معرفی صفحه‌ساز وردپرسی

زمانی که شما قصد دارید تا یک وب‌سایت وردپرسی را برای کسب‌کار و تجارتتان راه‌اندازی کنید و یا قصد دارید در جهت توسعه و بالابردن عملکرد سایت اقداماتی را انجام دهید، کنترل و مدیریت صفحات سایت اهمیت زیادی در بهبود، مدیریت و عملکرد مشاغل شما می‌تواند داشته باشد. وقتی که سایت شما از صفحات زیبا و جذابی برخوردار باشد یکی از موارد مهمی قلمداد خواهد شد تا کاربران و مخاطبانان را به سمت وب‌سایت شما سوق دهد.

شما برای اینکه بتوانید شاهد عملکرد خوب و مناسب وب‌سایتتان در میان دیگر سایت‌های رقبا باشید، استفاده کردن از یک صفحه ساز مناسب و کاربردی می‌تواند شما را در جهت این مهم به خوبی یاری کند.

یکی از صفحه‌سازهای حرفه‌ای و پرکاربرد وردپرس المنتور است که ما امروز قصد داریم راجب این افزونه برای شما صحبت کنیم، پس برای درک بهتر این ابزار کاربردی و مهم تا آخر این مقاله با ماه همراه باشید.

Elementor

Elementor یک صفحه ساز وردپرسی است که به شما این امکان را خواهد داد تا به راحتی بتوانید بدون استفاده کردن از دانش کد نویسی وب‌سایت خودتان را مدیریت کرده و هر ظاهر و گرافیکی را که دوست دارید برای وب‌سایت خودتان با استفاده از این افزونه طراحی کنید. با توجه به آمار قریب به 41 درصد از کل وب‌سایت‌ها دنیا از سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای طراحی و راه‌اندازی استفاده می‌کنند، این موضوع نشان از این دارد این cms دارای خصوصیات و امکاناتی بسیار کاربردی و مهمی است که توانسته است اعتماد افراد زیادی را در سرتاسر دنیا کسب کند.

یکی از قابلیت‌های وردپرس که باعث شده تا افراد زیادی از این سیستم مدیریت محتوا برای راه‌اندازی وب‌سایت استفاده کنند افزونه المنتور است . با کمک این افزونه شما به راحتی قادر خواهید بود تا به صورت متن باز هر نوع ظاهری را به صفحات سایت خودتان بدهید و این صفحات را با توجه به نیازی که دارید به صورت کامل شخصی‌سازی کنید.

Elementor دارای چه ویژگی‌هایی می‌باشد

  • این افزونه به صورت کاملا بهینه‌ای طراحی شده است
  • قابلیت ارائه بیش از 100 صفحه ساز و لگوی آماده در افزونه المنتور
  • شما می‌توانید از نسخه‌ی قبلی این افزونه نسخه پشتیبانی تهیه کنید
  • Elementor داری سیستم کد نویسی استانداردی می‌باشد
  • این افزونه قابلیت طراحی پاپ آپ‌های حرفه‌ای را دارد
  • Elementor با خیلی از قالب‌های وردپرس سازگاری بالایی دارد
  • با افزونه المنتور می‌توانید به صورت زنده صفحات وب‌سایت را طراحی کنید
  • المنتور از سرعت بالایی برخوردرا است

  • این افزونه با افزونه ووکامرس سازگاری بالایی دارد
  • Elementor از 30 آیتم گوناگونی برخوردار است که شما می‌توانید از آنها در صفحات وب‌سایت استفاده کنید
  • افزونه المنتور از زبان فارسی به خوبی پشتیبانی می‌کند
  • به صورت رایگان در elementor می‌توانید راهنمایی بصری را در طراحی وب‌سایت در اختیار داشته باشید

Elementor دارای چه مزایا و چه معایبی می‌باشد

در ادامه برای آشنایی بیشتر شما به مزایا و معایب المنتور خواهیم پرداخت:

مزایا

مزایای صفحه‌ساز المنتور شامل:

۱_ وجود صفحه ساز Drag و Drop در المنتور

Drag و Drop به تکنیکی در المنتور گفته می‌شود که شما با استفاده از آن می‌توانید با جا به جا کردن ویجت‌ها طراحی مناسبی را به دست آورید و در وب‌سایت از این طرح‌ها استفاده کنید، با کمک این ویژگی حتی افرادی که شناحت زیادی از المنتور ندارند امکان استفاده از این افزونه را خواهند داشت.

۲_ با استفاده از المنتور می‌توانید تمامی صفحاتی را که با این افزونه ساخته‌اید را ذخیره‌سازی کنید

از دیگر مزایای مهمی که این افزونه کاربردی و مفید دارد، این است که هر صفحه‌ای را که می‌سازید می‌تواند با کیفیت بالایی در خود المنتور ذخیره کرده و در هر سایت وردپرسی این صفحات را ذخیره کنید. با وجود این قابلیت شما در زمان ساخت و ایجاد کردن صفحات صرفه‌جویی کرده و هر جایی که دوست داشته باشید می‌توانید این صفحه را به اشتراک بگذارید.

۳_ با سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت سازگار است

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که سبب می‌شود تا رتبه و جایگاه یک سایت بالا رود، بهینه‌سازی آن سایت برای موتورهای جستجو است. افزونه المنتور به گونه‌ای طراحی شده است که به خوبی با تمامی موتورهای جستجو سازگار باشد، وقتی که شما در سایتتان از این افزونه برای مدیریت صفحات استفاده می‌کنید تاثیرات مثبتی را در جایگاه و رتبه وب‌سایت خودتان شاهد خواهید بود.

۴_ افزونه المنتور از سرعت بارگذاری بالایی برخوردار است

یک از موارد مهمی که هر صاحب سایت و وبمستری باید به آن توجه داشته باشد، چگونگی سرعت سایت است که به نوعی از مهم‌ترین ملاک‌های یک وب‌سایت بهینه محسوب می‌شود. زمانی که شما برای ساختن تمامی قسمت‌های یک صفحه از المنتور استفاده می‌کنید با توجه به سرعت بارگذاری بالایی که در این افزونه وجود دارد عملکرد و سرعت وب‌سایت شما را بالا خواهد برد.

۵_ طراحی راحت و ساده

با کمک افزونه elementor می‌توانید به صورت آسان و در کمترین زمان ممکن هر کدام از صفحات وب‌سایتتان را طراحی کنید. کاربری این افزونه بسیار راحت و آسان است که باعث می‌شود تا هر فردی با هر میزان سوادی بتواند در کمترین زمان و با چند آموزش ساده کار با المنتور را فرا گیرد.

۶_ با کمک المنتور می‌توانید به خوبی سایز صفحات وب‌سایت را تغییر دهید

از دیگر مزایای مهمی که در افزونه المنتور وجود دارد این است که شما قادر هستید با کمک این افزونه بخش‌های داخلی و سایز صفحات وردپرس را تغییر دهید.

۷_ افزونه المنتور به صورت متن باز می‌باشد

با توجه به اینکه elementor متن باز است، به توسعه دهندگان وب این امکان را خواهد داد تا بتوانند هر تغییری را در این افزونه ایجاد کنند. با استفاده از زبان css قادر خواهید بود تا برای سفارشی‌سازی با قاب سایتتان افزونه المنتور را سفارشی‌سازی کنید.

۸_ المنتور به صورت واکنشگرا طراحی شده است

افزونه المنتور به صورت کاملا واکنشگرایی طراحی و را‌ه‌اندازی شده است، با استفاده از این قابلیت کاربران این امکان را دارند تا به راحتی بتوانند همه‌ی صفحات سایت را در تمامی نمایشگرها و با هر ابعادی به خوبی مشاهده کنند.

معایب

معایب صفحه‌ساز المنتور شامل:

۱_ عدم تغییر در استایل لینک‌های سایت

اولین عیبی را که می‌توان در این افزونه مشاهده کرد، عدم تغییر در استایل لینک‌های وب‌سایت است، در واقع شما نمی‌تواند استایل لینک‌های سایت خودتان را تغییر دهید.

۲_ عدم امکان ویرایش ویجت‌ها

امکان ویرایش کردن ویجیت‌ها به صورت مستقیم در افزونه المنتور وجود ندارد.

۳_ المنتور رایگان نیست

عدم رایگان بودن نسخه کامل این افزونه از دیگر معایب آن است. درست است که شما می‌توانید از نمونه مجانی elementor برای طراحی صفحات وب‌سایت استفاده کنید، اما نسخه رایگان آن از امکانات زیادی برخوردرا نیست. برای اینکه بتوانید از تمامی قابلیت‌های و امکانات کاربردی و مفید این افزونه استفاده کنید باید اقدام به خرید کردن نسخه پولی آن کنید.

سخن پایانی

افزونه المنتور یکی از امکانات مهم و کاربردی سیستم مدیریت محتوای word Peres است که با استفاده از آن قادر هستید وب‌سایت‌های زیادی را بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی طراحی کرده و از المان‌های این افزونه در ساخت سایت استفاده کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.